071-91009294  | 021-88724227  |

دکترای معماری در ایتالیا

دکترای معماری در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف اصلی تحصیل دکترای معماری در ایتالیا ارتقاء مهارت و حرفه ای بودن دوره دکتری است. دانشجویان با اشاره به بازار کار بین المللی، مکاتبات فعالیت های برنامه ریزی شده با اهداف دوره در جلسات برنامه ریزی شده استادان در برنامه های دکترا ارزیابی می شوند.

در این دوره ها که موسسه حقوقی میرداماد راهنمای شرکت در آنها خواهد بود، دانشجویان به اعتلای سطح سواد آموزشی خود در سطح بین المللی و تحصیل در ایتالیا تکیه دارند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دکترای معماری در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در دوره دکترا در نظر داشته باشبد که دوره ی دکترا محققان دارای مشخصات علمی و فرهنگی بالا را به برنامه های مهندسی تبدیل میکند و آنها را قادر می سازد دانش و روش های جدید طراحی تحقیق و فعالیتهای تحقیقی در نهادهای دولتی یا خصوصی را به همراه شایستگی های مدیریتی توسعه دهند. رشته های درسی موجود معماری،مهندسی و محیط زیست شهری است. فعالیت ها به تجزیه و تحلیل نظری طراحی پیشرفته محاسبات و آزمایش محور هستند.

سال اول شامل دوره ها یا سخنرانی های مربوط به موضوعات علوم پایه. جنبه های سازمانی تحقیق با توجه به نقاط ضعف تهیه اولیه فردی و مضامین تحقیق منتخب می باشد.سال دوم و سوم به موضوعات فردی اختصاص می یابد، و اقامت در یک نهاد تحقیقاتی با اهمیت بین المللی پیشنهاد میشود. ویژگی های مشترک یک رویکرد تجربی نظری چند رشته ای و تعامل با قلمرو جهان صنعتی و حرفه ای است.

مقطع دکترا

دو نوع دکترا از موسسات آموزش عالی ایتالیایی وجود دارد:

  1. دکترای ارائه شده توسط دانشگاه ها و دیپلم آکادمیک دی فرمزینو( دیپلم علمی پژوهشی) که میتوان در یکی از موسسات آموزش عالی هنر و موسیقی ( افمس) دریافت کرد.
  2.  برخی دانشگاه ها همچنین دارای مدرک ها و برنامه هایی هستند که با همکاری دانشگاه های خارج از کشور( دکترای بین المللی) یا صنایع( دکترای صنعتی) سازماندهی میشوند.
  3. گرچه موسسه صدور این مدرک، موسسه ثبت نام خواهد بود.

سال تحصیلی دانشگاه های ایتالیا از ماه اکتبر تا سپتامبر برگزار میشود و شامل دو ترم تدریس و دو دوره امتحان می باشد:

  •  ترم اول آموزش: ماه اکتبر- ماه دسامبر برگزاری امتحانات: ماه ژانویه- ماه فوریه
  •  ترم دوم آموزش: ماه مارس- ماه می- برگزاری امتحانات:ژوئن- جولای

البته میتوان به عنوان دانشجوی دکترا که در یک دوره تمام وقت ثبت نام کرده است،به دلیل هرگونه تعهدات، آموزش ها یا واحدهای درسی مربوط به برنامه، احتمالا برنامه کاری شما با موارد فوق متفاوت خواهد بود. طول مدت معمول تحصیل 3-4 سال است که بستگی به ساختار موسسه و ساختار دوره آن دارد.

روند مقطع دکترا

 در کشور ایتالیا از دانشگاه تا دانشگاه و البته دوره به دوره متفاوت است. به طور معمول روند دکتری در کشور ایتالیا عمدتا از کارهای تحقیقاتی اصلی تشکیل شده است. با برخی از دوره های تدریس در سال اول.از شما دعوت میشود که در دوره دکتری خود تدریس یا شرکت کنید، این فعالیت ها به 40 ساعت در سال محدود می شود( فرصتی عالی برای به دست آوردن برخی مهارت های قابل انتقال) در پایان دوره انتظار میرود که مطابق الزامات دپارتمان خود پایان نامه دکترا را بنویسید.

ضوابط نظارت

ضوابط نظارت بین موسسات می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی در هر دوره هماهنگ کننده و هیئت تدریس خود را دارند. هماهنگ کننده شما( یعنی ناظر) فردی خواهد بود که شما با آنها برای انجام تحقیقات نزدیک با آنها کار خواهید کرد و در حال پیشرفت شما خواهد بود. هیئت آموزشی از محققان تشکیل شده است. اساتید و کارشناسان واجد شرایط ( از جمله اساتید خارج از کشور) که مراحل و ارزیابی دوره ی تحصیلی شما را سازماندهی و مدیریت میکنند.

در این جا بد نیست اشاره ای داشته باشیم به تحصیل پزشکی در ایتالیا که طرفداران زیادی بین دانشجویان بین المللی دارد. اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید، ایتالیا گزینه ای عالی محسوب می شود.

دانشگاه های دارای مقطع دکترای معماری در ایتالیا
دانشگاه های دارای مقطع دکترای معماری در ایتالیا

دانشگاه های دارای مقطع دکترای معماری در ایتالیا

لیست زیر شامل دانشگاه های معمار در کشور ایتالیا می باشد:

  • دانشگاه های فنی ( پلی تکنیک)
  • دانشگاه پلی تکنیک مارچ، دانشکده ی مهندسی، آنکونا
  • پلی تکنیک باری، دانشکده معماری معماری، باری
  • پلی تکنیک میلان، دانشکده ی معماری، میلان
  • پلی تکنیک تورینو، دانشکده ی معمار 1 و 2، تورین

دانشگاه ها

  1. دانشگاه بولوگنا، دانشکده ی معماری آلدو روسی، بلوگنا
  2. دانشگاه برسکیا، دانشکده ی مهندسی برسکیا
  3. دانشگاه کمرینو، دانشکده ی معماری، کمرینو
  4. دانشگاه کاگلیاری، دانشکده ی معماری، کاگلیاری
  5. دانشگاه کاتانیا، دانشکده ی معماری، سیراکوسه، سیسیلی
  6. دانشگاه دانونزیوی چیِتی – پسکارا، دانشکده ی معماری، پسکارا
  7. دانشگاه کوره ی انا، دانشکده ی معماری، انا
  8. دانشگاه دیفرا را، دانشکده ی معماری، فررارا
  9. دانشگاه فیرنزه، دانشکده ی معماری، فلورانس
  10. دانشگاه جنوا، دانشکده ی معماری، جنوا
  11. دانشگاه لاکیلا، دانشکده ی مهندسی، لاکیلا
  12. دانشگاه تحصیلی ناپل فدریکو 2، دانشکده ی معماری، ناپل
  13. دانشگاه دوم ناچل، دانشکده ی معماری، ناپل
  14. دانشگاه پادوا، دانشکده ی مهندسی، پادوا
  15. دانشگاه پالرمو، دانشکده ی معماری، پالرمو
  16. دانشگاه پارما، دانشکده ی معماری، پارما
  17. دانشگاه پاویا، دانشکده ی مهندسی، پاویا
  18. دانشگاه باسیلیکاتا، دانشکده ی معماری،پوتنزا
  19. دانشگاه رگیو کالابریا، دانشکده ی معماری،، رگیو کالابریا
  20. دانشگاه کالابریا، دانشکده ی مهندسی، رندِ
  21. دانشگاه ساپینزای رم، دانشکده ی معماری، رم
  22. دانشگاه رمتور ورگاتا، دانشکده ی مهندسی، رم
  23. دانشگاه تحصیلی دلگی رم تره، دانشکده ی معماری، رم
  24. دانشگاه سالرنو، دانشکده ی مهندسی، سالرنو
  25. دانشگاه سانیو، دانشکده ی مهندسی، بنونتو
  26. دانشگاه ساساری، دانشکده ی معماری،الخرو
  27. دانشگاه ترنتو، دانشکده ی مهندسی، ترنتو
  28. دانشگاه تریسته، دانشکده ی معماری،تریسته
  29. دانشگاه اودین، دانشکده ی مهندسی، اودین
  30. دانشگاه IUAV ونیز، دانشکده ی معماری ( FAR )، ونیز

رنکینگ دانشگاه های دارای مقطع دکترا در ایتالیا

علاوه بر رتبه بندی 1250 دانشگاه برتر جهان به صورت کلی و به تفکیک منطقه و کشور، پنجمین گزارش سالانه ی U.S. در مورد بهترین دانشگاه های جهان بررسی ای را در رابطه با دانشگاه های پیشرو در حوزه های علمی مهم منتشر کرده است. گزارش US برای انتشار بهترین دانشگاه های جهان در 22 حوزه ی علمی مختلف از روشی متفاوت استفاده کرده است. رتبه بندی رشته ها هم توسط موسسه Clarivate Analytics InCites انجام شده است. این موسسه داده ها و استانداردهای مورد استفاده در رتبه بندی ها را ارائه کرده و داده های کتابشناسی هم بر مبنای وبسایت Science استخراج شده اند.

این رتبه بندی مختص به رشته که دپارتمان ها، حوزه های آکادمیک یا دانشکده های خاصی در دانشگاه ها، نظیر دانشکده های پزشکی یا بازرگانی، را لحاظ نکرده است، بر مبنای کارایی پژوهشی دانشگاه در رشته های مذکور بنا شده است. گزارش US از معیارهای کتاب شناسی مختلفی نظیر میزان انتشارات و ارجاعات و همچنین شاخص هایی برای شهرت منطقه ای و بین المللی در هر رشته ی خاص، استفاده کرده است. 

در بسیاری موارد یک موسسه ی آموزشی که بر روی رشته ای خاص تمرکز ویژه ای داشته است در آن رشته رتبه ی خوبی به دست آورده اما نهایتا از مجموع 1250 دانشگاه برتر سراسر جهان خارج شده است. در کل 134 دانشگاه در رتبه بندی رشته محور وارد شده اند اما نتوانسته اند نهایتا به جمع 1250 دانشگاه برتر وارد شوند. هفت کشور پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام در رتبه بندی رشته ای مقام به دست آوردند اما نتوانستند در جمع 75 کشور دارای برترین دانشگاه های جهان قرار گیرند:

  1. رتبه ی 35: دانشگاه پلی تکنیک میلان
  2. رتبه ی 66: دانشگاه پلی تکنیک تورین
  3. رتبه ی 80: دانشگاه پادوا
  4. رتبه ی 82: دانشگاه ساپینزای رم 
  5. رتبه ی 107: دانشگاه فدریکو دوم ناپل
  6. رتبه ی 166: دانشگاه تِرِنتو
  7. رتبه ی 251: دانشگاه پیزا
  8. رتبه ی 274: دانشگاه پروجا
  9. رتبه ی 287: دانشگاه سالرنو
  10. رتبه ی 309:دانشگاه پاویا
  11. رتبه ی 321: دانشگاه پلی تکنیک باری
  12. رتبه ی 333: دانشگاه فلورانس
  13. رتبه ی 354:دانشگاه تور ورگاتای رم
  14. رتبه ی 392: دانشگاه پلرمو
  15. رتبه ی 393: دانشگاه ژنوا
  16. رتبه ی 406:دانشگاه کالابریا
  17. رتبه ی 413: دانشگاه کالیاری
  18. رتبه ی 417: دانشگاه آلکوئیلا

مدارک لازم جهت تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

تحصیل معماری دانشجویان را برای طراحی خانه و ساختمان مربوط به مشتریان شخصی یا شرکت ها، آماده می سازد. دانشجویان یاد می گیرند که چگونه از برنامه های متنوع کامپیوتری برای طراحی محیطی کاربردی استفاده کنند. همچنین یاد می گیرند که چگونه به طور حرفه ای با مشتریان در یک تیم همکاری کنند.

  • تحصیلات دوره ی سوم ( PhD )

برای ارائه ی درخواست پذیرش تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا لازم است که دیپلم یا مدرک ارشد مرتبط داشته باشید.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا

بر اساس قوانین مربوط به پذیرش در تحصیلات دانشگاهی، دانشجویان باید دانش کافی در زبان ایتالیایی داشته باشند چراکه زبان متداول تدریس در این دانشگاه ایتالیایی می باشد. در کل حداقل دانش زبان ایتالیایی که باید داشته باشید معادل B2 در دسته بندی گذرنامه ی زبان یوروپس می باشد. در صورتی که دانش زبان ایتالیایی شما معادل C1 یا C2 در دسته بندی گذرنامه ی زبان یوروپس باشد، از شرکت در آزمون زبان ایتالیایی معاف خواهید شد.

همچنین بعضی از موسسات به عنوان بخشی از تقاضانامه ی phd شما ممکن است از شما سابقه ی کاری همچون رزومه یا ریز نمراتتان، ارائه ی جزئیات واحد های تحصیلی و محتوای واحد ها را بخواهند. جزئیات دیگر پروژه هایی که آن ها را تکمیل کرده اید و مقاله هایی که منتشر نموده اید نیز می تواند به تقاضانامه ی شما کمک کند.

همچنین از بسیاری از متقاضیان PhD خواسته می شود که توصیه نامه ای از سوی دو یا سه نفر در محیط دانشگاه همچون اساتید یا راهنمای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد که آنها را می شناسند، معرفی نامه ای تهیه کنند. این توصیه نامه باید تمرکز ویژه ای بر عملکرد دانشگاهی شما، کار کلاسی، توانایی های پژوهشی و علاقه ی شما به زمینه ی تحصیلی ای که انتخاب کرده اید، داشته باشد. به همین دلیل گسترش رابطه با اعضای دانشکده در طول تحصیلات قبل از PhD حائز اهمیت است.

بسیاری از موسسات یک بیانیه ی شخصی ( نوشته ای مختصر که علاقه ی شما به رشته ای که انتخاب کردید را نشان می دهد) از شما می خواهند. شما می توانید در این بیانیه دلایل علاقه به تحصیل PhD، انگیزه های فردی انجام این کار، هر فعالیت فوق برنامه ای که به این دوره مرتبط می باشد یا باید ذکر شود و هر گونه انعطاف پذیری در محدوده ی تحقیقاتی مورد انتخابتان را ذکر کنید. در صورتی که به کمک احتیاج دارید، بسیاری از موسسات در وب سایت خود راهنمایی مبنی بر نوشتن بیانه های شخصی قرار داده اند که به شما کمک می کند بیانیه ی شخصی مربوط به خود را برای هر یک از موسسات، بنویسید.

هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا
هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

هزینه تحصیل دکترای معماری در ایتالیا

دانشگاه های دولتی؛ متوسط شهریه ی تحصیل در مقطع PhD در کشور ایتالیا با توجه به نوع دانشگاه تحصیل بین 850 تا 1000 یورو در سال می باشد.

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

هزینه ی کلی زندگی برای دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا بین 700 تا 1000 یورو در ماه می باشد که شامل موارد زیر می شود:

  • اقامت، خورد و خوراک، استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی، مسافرت داخلی یا سرگرمی.

زندگی در کشور ایتالیا تجربه ای بسیار عالی می باشد اما به یاد داشته باشید در صورتی که شهر رم را برای زندگی انتخاب کنید در مقایسه با سایر شهر های کشور ایتالیا مخارج زندگی در آنجا کمی گران تر می شود.

متوسط هزینه های زندگی برای دانشجویان در شهر های دانشجویی

  • بولوگنا : حدود 750 تا 1100 یورو در ماه
  • فلورانس : حدود 850 تا 1300 یورو در ماه
  • میلان و رم : بین 850 تا 1450 یورو در ماه

مسکن

دانشجویان اتحادیه ی اروپا از مجموع هزینه های زندگی حدود 35 درصد را صرف اسکان، 9 درصد حمل و نقل و 12 درصد صرف هزینه شهریه می کنند.میزان هزینه ی اسکان در ایتالیا در محدوده ی بین المللی، 250 تا 350 یورو در ماه می باشد. در اینجا متوسط هزینه هایی که دانشجویان با توجه به نوع مسکن صرف اسکان می نمایند، آورده شده است :

  • دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند :400 یورو در ماه
  • دانشجویانی که در اقامتگاه های دانشجویی اسکان دارند : 250 تا 300 یورو
  • دانشجویانی که با هم خانه زندگی می کنند : 200 یورو در ماه

در انتها ما پیشنهاد می کنیم که متقاضیان تحصیل دکترای معماری در ایتالیا درخواست خود را قبل از مهلت مقرر و به منظور جلوگیری از تراکم آنلاینی ارائه دهند تا در صورت امکان از بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز بهره مند شوند و بدین منظور با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد بحث و تبادل نظر کرده و با استفاده از تجربیات آنها به نتایج مطلوب دست پیدا کنند.

سوالات متداول در مورد دکترای معماری در ایتالیا

1- آیا پس از تحصیل دکترا معماری در ایتالیا مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را کسب می کنم؟

دوره ی دکترا محققان دارای مشخصات علمی و فرهنگی بالا را به برنامه های مهندسی تبدیل میکند و آنها را قادر می سازد دانش و روش های جدید طراحی تحقیق و فعالیتهای تحقیقی در نهادهای دولتی یا خصوصی را به همراه شایستگی های مدیریتی توسعه دهند.

2- مقطع دکترا معماری در ایتالیا چه مدت طول می کشد؟

طول مدت معمول تحصیل 3-4 سال است که بستگی به ساختار موسسه و ساختار دوره آن دارد.

3- در سال اول مقطع دکترا معماری در ایتالیا چه دروسی آموزش داده می شود؟

سال اول شامل دوره ها یا سخنرانی های مربوط به موضوعات علوم پایه. جنبه های سازمانی تحقیق با توجه به نقاط ضعف تهیه اولیه فردی و مضامین تحقیق منتخب می باشد.

4- در سال دوم و سوم مقطع دکترا معماری در ایتالیا چه دروسی آموزش داده می شود؟

سال دوم و سوم به موضوعات فردی اختصاص می یابد، و اقامت در یک نهاد تحقیقاتی با اهمیت بین المللی پیشنهاد میشود.

5- آیا دانشجو در مقطع دکترا معماری دانشگاه های ایتالیا به استاد راهنما نیاز دارد؟

اما به طور کلی در هر دوره هماهنگ کننده و هیئت تدریس خود را دارند.

6- کدام دانشگاه ها در ایتالیا دکترا رشته معماری را ارائه می دهد؟

  • دانشگاه های فنی ( پلی تکنیک)
  • دانشگاه پلی تکنیک مارچ، دانشکده ی مهندسی، آنکونا
  • پلی تکنیک باری، دانشکده معماری معماری، باری
  • پلی تکنیک میلان، دانشکده ی معماری، میلان
  • پلی تکنیک تورینو، دانشکده ی معمار 1 و 2، تورین

7- مدارک لازم جهت تحصیل دکترای معماری در ایتالیا چه هستند؟

برای ارائه ی درخواست پذیرش تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا لازم است که دیپلم یا مدرک ارشد مرتبط داشته باشید.

8- آیا می توان بدون آزمون زبان ایتالیایی وارد مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور شد؟

در صورتی که دانش زبان ایتالیایی شما معادل C1 یا C2 در دسته بندی گذرنامه ی زبان یوروپس باشد، از شرکت در آزمون زبان ایتالیایی معاف خواهید شد.

9- چه سطحی از زبان ایتالیایی برای ورود به مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور مورد نیاز است؟

در کل حداقل دانش زبان ایتالیایی که باید داشته باشید معادل B2 در دسته بندی گذرنامه ی زبان یوروپس می باشد.

10- آیا پروژه های تکمیل شده می تواند امتیازی برای تقاضانامه PHD باشد؟

جزئیات دیگر پروژه هایی که آن ها را تکمیل کرده اید و مقاله هایی که منتشر نموده اید نیز می تواند به تقاضانامه ی شما کمک کند.

11- آیا برای تقاضانامه دکترا به ریزنمرات احتیاج است؟

بعضی از موسسات به عنوان بخشی از تقاضانامه ی دکترا شما ممکن است از شما سابقه ی کاری همچون رزومه یا ریز نمراتتان، ارائه ی جزئیات واحد های تحصیلی و محتوای واحد ها را بخواهند.

12- آیا برای تحصیل دکتری معماری در ایتالیا امکان دریافت بورسیه وجود دارد؟

بله ، حتی امکان دریافت حقوق هم وجود دارد.

13- سال تحصیلی دانشگاه ایتالیا برای دکتری معماری از چه ماهی شروع می شود؟

سال تحصیلی از سپتامبر تا اکتبر است که شامل دو ترم و دو دوره امتحان می باشد.

14- تحصیل در مقطع دکتری معماری در ایتالیا چند سال طول می کشد؟

3 تا 4 سال.

15- دکتری معماری در ایتالیا به چه زبانی تدریس می شود؟

انگلیسی.

16- برای تحصیل درمقطع دکتری معماری در ایتالیا مدرک زبان لازم است؟

بله ، مدرک زبان آیلتس در سطح 7.

17- بهترین دانشگاه ایتالیا برای تحصیل در مقطع دکتری معماری چه دانشگاهی است؟

چندین دانشگاه در ایتالیا این رشته را ارئه می دهند که همگی از سطح علمی خوبی برخوردار هستند.

18- آیا دانشجویان مقطع دکتری معماری در ایتالیا اجازه کار دارند؟

بله ، معمولا اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

19- هزینه زندگی برای دانشجویان دکتری معماری در ایتالیا چقدر است؟

ماهیانه حدود 600 تا 800 یورو.

20- آیا فارق التحصیلان دکتری معماری اجازه کار و اقامت در ایتالیا را دارند؟

بله.

21- آیا دانشجویان دکتری معماری در ایتالیا اجازه همراه دارند؟

بنابر شرایطی بله.

22- هزینه تحصیل دکتری معماری در ایتالیا چقدر است؟

سالیانه حدود 850 تا 1000 یورو.

نظرات کاربران

  • توسط مصطفی
    تاریخ: بهمن 3, 1396
    نفر
    نفر

    سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی ترم آخر معماریم خواستم بدونم برای دکترا داشتن مدرک زبان الزامیست و اینکه بدون داشتن مدرک زبان میشود اقدام نمود.لطفا راهنمایی کنید.

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 6, 1396
      نفر
      نفر

      سلام
      خیر داشتن مدرک زبان الزامی است.

  • توسط فاطمه
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من ترم اخر ارشد معماریم ….یعنی علاوه بر زبان انگلیس باید به زبان ایتالیایی هم مسلط بود؟
    و در صورت بورسیه شدن هزینه معاش زندگی هم رایگان میشه؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      بسته به زبان تحصیل دانشگاه انتخابی شما دارد.

  • توسط جواد
    تاریخ: تیر 31, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من ترم آخر ارشد معماری هستم با معدل 17 به زبان انگلیسی مسلط هستم ولی هنوز آزمون آیلس شرکت نکردم. میخواستم بدونم امکانش هست واس دانشگاه اقدام کنم ولی مدرک آیلس چند ماه بعد بفرستم؟و اینکه شانس بورس گرفتنم چقدره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 1, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید مدرک زبان ارائه دهید و با پذیرش مشروط موفق به دریافت ویزا نمی شوید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا