071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پرستاری در سوئیس

دوره پرستاری در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

س از فارغ التحصیلی دانش آموزان از دوره پرستاری در سوئیس ، آنها قادر به ارائه خدمات با کیفیت پرستاری پیشرفته حتی در شرایط پیچیده و انجام وظایف اضافی در مدیریت کیفیت، انتقال نتایج ، تحقیق وهمکاری بین رشته ای خواهند بود. دانشجویان مسائل مربوط به پرستاری و اخلاق را در زمینه های اجتماعی و بهداشتی ارزیابی میکنند و خود را در پیاده سازی آن مشارکت میدهند. این نکته ای است که ما در مقاله از موسسه حقوقی میرداماد تحت عنوان دوره پرستاری در سوئیس و شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس به آن پرداخته ایم.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته پرستاری در سوئیس

رشته پرستاری در اکثر دانشگاه های اصلی کشور سوئیس هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میشود. برای اینکه واجد شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی این رشته به شمار روید، می بایست مدارک لازم برای ورود به دانشگاه را داشته باشید. شرایط هر فرد مشخص می کند که آیا شرکت در آزمون ورودی برای وی لازم خواهد بود یا خیر.

آن دسته از متقاضیان که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری هستند حداقل می بایست مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشند تا برای ورود یا عدم ورود آنها به دانشگاه تصمیم گرفته شود. پس از اینکه موفق به کسب پذیرش در این رشته شوند، دانشجویان می بایست طی مدت 4 سال، 240 واحد درسی را پشت سر بگذرانند. واحدهای درسی شامل دروس عمومی از جمله ریاضیات، مقاله نویسی، علوم اجتماعی و دروس تخصصی رشته پرستاری می باشند.

برخی از کلاس های مرتبط با رشته پرستاری که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد با آنها آشنا خواهند شد عبارتند از:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • شیمی
  • فیزیولوژی پیشرفته
  • میکروبیولوژی
  • تغذیه
  • آمار
  • اصطلاحات پزشکی
  • داروشناسی پرستاری و غیره

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به ادامه تحصیل می پردازند، می توانند در یکی از تخصص ها و زیرشاخه های رشته پرستاری تحصیلات خود را ادامه دهند مانند پرستاری کودک، پرستاری آنکولوژی، سلامت عموم، مدیریت پرستاری. دانشجویان مقطع ارشد، علاوه بر گذراندن دروس خود می بایست پیش از فارغ التحصیلی، در پایان دوره یک پروژه پایان نامه نیز تحویل دهند. در کشور سوئیس، تمامی افرادی که در مقاطع مختلف دارای مدرک رشته پرستاری هستند، پیش از شروع کار در حوزه این رشته و در بیمارستان ها یا تجهیزات پزشکی، می بایست برای اخذ پروانه فعالیت، در یک آزمون شرکت نمایند. 

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی

برای ورود به دانشگاه های کشور سوئیس، داشتن یک مدرک معتبر فارغ التحصیلی از دبیرستان یا هر مدرک دیگری که معادل دیپلم دبیرستان به شمار رود لازم و ضروریست. هر یک از دانشگاه ها در خصوص مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش شرایط مختص به خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کلی، شرایط مخصوص هر شهر و مدارک لازم برای اخذ پذیرش می توانید به وبسایت CRUS یا SWISS ENIC مراجعه نمایید. برای تحصیل در رشته های پزشکی و علوم ورزشی و رشته های جنبش های انسانی قوانین و مقررات به خصوصی وجود دارند.

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

پیش نیاز ورود به این مقطع تحصیلی، اتمام دوره کارشناسی است. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در رشته های کارشناسی ارشد که در وبسایت uni-programme.ch مشخص شده اند به تحصیل بپردازند. تصمیم گیری در مورد این مسئله که آیا دارندگان مدارک کارشناسی از سایر کشورها اجازه ورود به مقطع کارشناسی ارشد را با استفاده از مدرک خود و بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند یا خیر و همچنین مدارک اضافه تری که می بایست به دانشگاه تحویل داده و شرایط به خصوصی که برای این دسته از متقاضیان در نظر گرفته شده است، بر عهده خود دانشگاه می باشد.

شرایط زبانی:

برای تحصیل در دانشگاه می بایست به زبان تدریس رشته خود تسلط داشته باشید. به خصوص در مقطع ارشد، دانشگاه های تعداد زیادی از رشته ها را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های سوئیس
هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های سوئیس

هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های سوئیس

  • مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: 1600 یورو در سال
  • مقطع دکتری: 100 تا 200 یورو در سال
  • برخی از رشته های خاص مانند رشته پزشکی، شهریه های بالاتری دارند و دانشجویان ممکن است تا 16000 یورو در سال بابت تحصیل خود در دانشگاه پرداخت کنند.

هزینه های زندگی در کشور سوئیس برای دانشجویان بین المللی:

هزینه های زندگی در تمامی شهرهای کشور سوئیس بالا هستند و مدیریت مخارج ماهیانه ممکن است برای دانشجویان تا حدودی چالش بر انگیز باشد. لازم است ماهیانه مبلغی حدود 1300 تا 1800 یورو به طور میانگین، برای تامین هزینه های خوابگاه، غذا، حمل و نقل، شهریه، تجهیزات لازم و تفریح کنار بگذارید. در هر صورت، ژنو و زوریخ از گرانترین شهرهای این کشور به شمار می روند که به طور میانگین مخارج ماهیانه دانشجویان بیش از 1700 یورو در ماه خواهد بود.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور بدین صورت است:

  1. ژنو: حدود 1650 تا 2500 یورو در ماه
  2. زوریخ: بین 1650 تا 2200 یورو در ماه
  3. برن: حدود 1600 یورو در ماه
  4. باسل: بین 1400 تا 2000 یورو در ماه

هزینه های خوابگاه دانشجویی و گزینه های موجود:

از میان تمامی مخارج ماهیانه دانشجویان، معمولا 33 درصد از بودجه آنها صرف اجاره مسکن، 7 درصد برای حمل و نقل و تردد در شهر و حدود 8 درصد بابت پرداخت شهریه های دانشگاه خرج می شود. هزینه های اجاره خوابگاه در کشور سوئیس از 300 یورو در ماه که میانگین تمامی کشورهای بین المللی تخمین زده شده است بالاتر است. در این کشور برای تامین مخارج خوابگاه و مسکن خود به حدود 600 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

تحصیل دکترای رشته پرستاری در سوئیس

 دانشجویان رشته پرستاری در مباحث بسیاری که ارتباط تنگاتنگی با پزشکی دارند اطلاعات کسب می کنند و با رویکردهای متعددی در زمینه این رشته آشنا می شوند. این دسته از دانشجویان برای کار در بیمارستان ها و یا بخش های خصوصی تعلیم می بینند و در یکی از زیرشاخه های فردی، خانواده و یا جامعه تمرکز میکنند. برنامه درسی آکادمیک این رشته شامل دروس سلامت و سلامت جمعی، علوم، تئوری و تکنیک هایی برای درمان و همچنین روندها و قوانین و مقررات مربوط به درمان های مختلف می شوند. در هر صورت، دروس تئوری و پژوهشی در این رشته اهمیت بسیار بالایی دارند.

دانشجویان در دانشگاه های پزشکی پرستاری را می آموزند و معمولا با بیمارستان ها و یا سایر مراکز سلامتی همکاری می کنند. تحصیل در رشته پرستاری به شغلی ختم می شود که نیازمند هنر و علم ارائه خدماتِ به خصوص به انسان است.

طی مقطع دکتری، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در یکی از زیر شاخه های رشته پرستاری به صورت تخصصی مطالعه کنند از جمله اطفال، پرستاری نوزاد، سلامت زنان، سلامت روان، جوامع، سالمندان و یا مباحث مرتبط با خانواده. این زیر شاخه های مختلف به دانشجویان این امکان را می دهند که تصمیم بگیرند قصد دارند در یک بیمارستان کار کنند و یا در بخش خصوصی. برخی از این رشته های فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه پرستاری خواهند داشت که هر یک مربوط به بخش های مختلف از جمله بزرگسالان، کودکان، سلامت روان، سلامت روان، جوامع، سلامت عمومی، آموزش عملی و یا محیط های آکادمیک می شوند.

شرایط کار رشته پرستاری در سوئیس

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پرستاران در سوئیس مسئولیت های بیشتری دارند چرا که در این کشور مسئولیت کل روند مراقبت از بیمار بر عهده پرستاران است. پرستاران دستیارها و مردم را بر اساس سوابق کاری خود مدیریت می کنند. این دسته از افراد با سایر تیم پزشکی و تراپیست ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داشته و به طور مستقیم با بیمار و خانواده وی در تماس هستند. پرستاران مسئول انجام امور مراقبتی از بیماران و بررسی روند بهبود آنها در کنار سایر تیم پزشکی هستند.

دانستن این موضوع که سیستم سلامت و پزشکی و ساختار آموزشی کشور سوئیس به چه شکل کار می کند به شغل شما کمک زیادی خواهد کرد. شروع به کار در مراکز مراقبتی و سلامت بخشی میتواند شما را با کار پرستاری آشنا کند و به شما این اجازه را بدهد که مهارت های شغلی و کاربردی لازم را فرا بگیرید.

بیشتر مواقع، پرستاران دارای پروانه برای بیمارستانها و کلینیک های پزشکی کار می کنند. همچنین ممکن است در سازمان های دیگری از جمله تجهیزات درمانی بدون نیاز به بستری، مراکز توانبخشی و یا خانه سالمندان مشغول به کار شوند. شغل اصلی پرستاران بهبود سلامتی و تندرستی افراد است.

برای اینکه در کشور سوئیس به عنوان یک پرستار ثبت شده به کار مشغول شوید می بایست در رشته پرستاری مدرک کاردانی و یا کارشنسای داشته باشید. برخی از کارفرمایان برای استخدام نیرو از افرادی کمک می گیرند که در این زمینه سابقه کاری داشته باشند. این دسته از افراد می بایست از انجمن پرستاران ایالت خود پروانه فعالیت داشته باشند. برای اینکه بتوانید به داروهای بیماران رسیدگی کنید، در برخی از ایالتها لازم است در آزمونی شرکت نمایید. می بایست از استانداردهای مراقبت و درمان تابعیت کنند و بتوانند از تجهیزات پزشکی مختلف استفاده کنند.

در برخی از موارد پرستاران مجبور به مراقبت از بیمار و ویزیت او در منزل می شوند. این دسته از افراد می بایست روحیه کار تیمی داشته باشند و مهارت های ارتباطی و میان فردی خوبی داشته باشند. علاوه بر آن می بایست از توصیه ها و دستورات پزشک تبعیت کنند. ممکن است لازم باشد که برای تقویت مهارت های خود در کارگاه های مختلف، کلاس ها و کنفرانس ها شرکت کنند. برای به روز ماندن اطلاعات پزشکی و اطلاع یافتن از اکتشافات پزشکی و فناوری ها، لازم است که پرستاران مقاله ها و مطالب مربوط به رشته خود را دائما مطالعه کنند. گاهی اوقات لازم است که به صورت مداوم، پروانه پرستاری خود را تمدید کنید. این مساله بستگی به ایالتی خواهد داشت که در آن مشغول به کار می شوید. ممکن است از شما خواسته شود که پرستاران تازه کار و دانشجویان را تعلیم دهید و یا بر آنها نظارت داشته باشید.

وظایف پرستار:

  • مراقبت و پرستاری از بیماران معلول، آسیب دیده و بیمار
  • توصیه های پزشکی و مراقبتی به بیمار برای بهبود وضعیت و یا پیشگیری از بیماری خاص
  • ارزیابی و بررسی مشکلات سلامتی بیمار و نیازهای وی، توسعه و بکارگیری برنامه های مراقبتی و ثبت سوابق پزشکی

درآمد

  • 5000 تا 94000 فرانک (4583 تا 86163 یورو)

تشویقی:

  • 972 تا 10000 فرانک ( 890.96 تا 9166.30 یورو)
  • مجموع: 13000 تا 96000 فرانک (11916.19 تا 87996.48 یورو )
بهترین دانشگاه های سوئیس برای رشته پرستاری
بهترین دانشگاه های سوئیس برای رشته پرستاری

بهترین دانشگاه های سوئیس برای رشته پرستاری

  • دانشکده زمستانه، واحد پرستاری اروپایی

دانشگاه علوم کاربردی زوریخ

واحد پرستاری اروپایی یا ENM به دانشجویان آموزشات و تحصیلات پایه ای رشته پرستاری را ارائه می دهد و به آنها این اجازه را می دهد که در کشور خود به کار در زمینه این رشته بپردازند. ایده کلی ای که پشت این طرح بوده است این است که تحصیلاتی را در زمینه رشته پرستاری به دانشجویان ارائه کنند که مورد تایید و پذیرش تمامی موسسات واقع شود و دستیابی به آنها برای دانشجویان این رشته آسان و امکان پذیر باشد.

  • دانشکده تابستانه بین المللی پرستاری

دانشگاه علمی کاربردی زوریخ

موسسه پرستاری یک فرصت جذاب در اختیار پرستاران یا سایر مشاغل مرتبط به سلامت و پزشکی میگذارد که به انجام پژوهشات کمی و کیفی بپردازند. در سال 2011، برای نخستین بار مجموعه ای از ” متدولوژی پژوهشی کیفی در مدارس تابستانه” برگزار شد. امسال تمرکز اصلی بر متدولوژی پژوهشی کمی خواهد بود. برنامه های تحصیلی مهاجرت به  سوئیس را از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد بخواهید تا شما را در جهت بهبود اوضاع تحصیلی خود راهنمایی کنند و در راه رسیدن به اهداف تحصیلی خود در خارج از کشور پیشرفت کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پرستاری در سوئیس

1- آیارشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس ارائه می شود؟

رشته پرستاری در اکثر دانشگاه های اصلی کشور سوئیس هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میشود.

2- در مقطع ارشد رشته پرستاری در سوئیس چه مدت است؟

طی مدت 4 سال

3- مقطع ارشد پرستاری در سوئیس چه تعداد واحد درسی دارد؟

240 واحد درسی

4- واحد های درسی رشته پرستاری در سوئیس شامل چه دروسی می شود؟

واحدهای درسی شامل دروس عمومی از جمله ریاضیات، مقاله نویسی، علوم اجتماعی و دروس تخصصی رشته پرستاری می باشند.

5- برای مقطع ارشد در کدام زیر شاخه های پرستاری در سوئیس می توانم ادامه تحصیل دهم ؟

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به ادامه تحصیل می پردازند، می توانند در یکی از تخصص ها و زیرشاخه های رشته پرستاری تحصیلات خود را ادامه دهند مانند پرستاری کودک، پرستاری آنکولوژی، سلامت عموم، مدیریت پرستاری.

6- آیا مقطع ارشد پرستاری در سوئیس پایان نامه دارد؟

دانشجویان مقطع ارشد، علاوه بر گذراندن دروس خود می بایست پیش از فارغ التحصیلی، در پایان دوره یک پروژه پایان نامه نیز تحویل دهند.

7- از طریق چه منبعی می توانم از شرایط کلی اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی پرستاری سوئیس آگاه شوم ؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کلی، شرایط مخصوص هر شهر و مدارک لازم برای اخذ پذیرش می توانید به وبسایت CRUS یا SWISS ENIC مراجعه نمایید.

8- آیا برای تحصیل در رشته پرستاری در سوئیس باید مهارت زبان انگلیسی داشته باشم؟

برای تحصیل در دانشگاه می بایست به زبان تدریس رشته خود تسلط داشته باشید. به خصوص در مقطع ارشد، دانشگاه های تعداد زیادی از رشته ها را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهند.

9- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری در سوئیس چقدر است؟

1600 یورو در سال

10- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در سوئیس چقدر است؟

1600 یورو در سال

11- هزینه تحصیل در مقطع دکترا پرستاری در سوئیس چقدر است؟

مقطع دکتری: 100 تا 200 یورو در سال

اسکرول به بالا