071-91009294  | 021-88724227  |

دوره زبان ترکی در ترکیه | کلاس زبان ترکی در استانبول

دوره زبان ترکی در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ترکی با لهجه های مختلف خود، بسیار متداول تر از آنچه در دنیا تصور می شود، صحبت می شود. به عنوان مثال، در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، هلند، مقدونیه و یونان در اروپا و همچنین میلیون ها نفر در یک جغرافیای گسترده در آسیای میانه ترکی را به عنوان زبان بومی یا دوم صحبت می کنند. در این مقاله، مؤسسه مهاجرتی میرداماد قصد دارد اطلاعات در مورد دوره زبان ترکی در ترکیه و هزینه دوره زبان ترکی در ترکیه را در اختیار زبان آموزان قرار دهد.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

ترکیه

ترکیه کشوری است که بین قاره ی آسیا و قاره ی اروپا قرار دارد. این کشور پلی میان فرهنگ های مختلف آسیا و اروپا می باشد. این کشور دارای فرهنگ بسیار غنی و باستانی است و در حالی که فرهنگ های قدیمی خود را حفظ کرده، دارای فرهنگ اروپایی و مدرن نیز می باشد.

کشور ترکیه، در قسمت شمال غربی ایران قرار دارد و در دو طرف آن دریای خزر و دریای مدیترانه قرار دارد. آب و هوای این کشور، در قسمت های مختلف آن متفاوت است. به طور کلی، آب و هوای ترکیه، مدیترانه ای و خشک می باشد. زبان مردم کشور ترکیه، ترکی است، و دین 90% مردم این کشور ترکی می باشد.

دلایل تحصیل و زندگی در ترکیه

دلایل تحصیل در ترکیه و زندگی در ترکیه عبارتند از:

  1. فرصت های آموزش با کیفیت عالی
  2. نزدیکی ایران و ترکیه
  3. تنوع دانشگاهی و برنامه ای
  4. زندگی چند فرهنگی
  5. زیبایی های طبیعی
  6. میراث تاریخی و فرهنگی
  7. دانش آموز پسند
  8. مردم ترک مهمان نواز
  9. پردیس ها با فن آوری مدرن
  10. شرایط زندگی آسان
  11. فرصت های یادگیری ترکی
  12. کم هزینه بودن تحصیل و زندگی در ترکیه نسبت به کشور های دیگر

هزینه زندگی در ترکیه

برخی از هزینه های زندگی در ترکیه عبارتند از:

  • هزینه های تخمینی ماهیانه چهار نفره خانواده ، 1،329.29 دلار بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه یک شخص تخمینی 383.07 دلار بدون اجاره است.
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 769 دلار است.
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 443 دلار است.
  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 188 دلار است.
  • آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر 122 دلار است.

زبان ترکی

ترکی (Türkçe) زبانی است که در ترکیه، قبرس، بلغارستان، یونان و دیگر کشورهای امپراتوری عثمانی سابق رواج دارد. این زبان همچنین توسط چندین میلیون مهاجر ترک قومی در اروپا صحبت می شود. زبان ترکی قبلاً با الفبای عربی از حدوداً سال 900 تا 1928 نوشته می شد. با این حال، مصطفی کمال آتاتورک آن را به الفبای لاتین تغییر داد. دولت ترکیه این اقدام را توجیه کرد که یادگیری این الفبا افزایش سواد را بسیار آسان تر می کند. میزان سواد در واقع پس از آن اصلاحات بسیار زیاد شد.

زبان ترکی
زبان ترکی

الفبای لاتین به جای رونویسی ساده از خط قدیمی عثمانی به شکل جدید، برای انعکاس اصوات واقعی ترکی گفتاری ساخته شده است. الفبای ترکی 29 حرف دارد که هفت حرف از آنها از اصطلاحات اصلی لاتین آنها برای نیازهای آوایی زبان اصلاح شده است. این نشان دهنده تلفظ مدرن ترکی با درجه و دقت بالایی است. این الفبای رسمی فعلی است و آخرین حروف الفبای متمایزی است که در دوره های مختلف مختلف استفاده می شود.

زبان ترکی بیشترین ارتباط را با سایر زبان های ترکی از جمله آذربایجانی، ترکمنی، ازبکی و قزاقستانی دارد. نظریه دیگر این است که این زبان یکی از بسیاری از زبان های آلتایی است که شامل ژاپنی، مغولی و کره ای نیز می باشد.

آزمون های زبان ترکی

آزمون هایی که برای سنجش سطح زبان ترکی در ترکیه برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارند برگزار می شوند، عبارتند از:

  • آزمون TÖMER
  • آزمون Yös
  • آزمون Sat

آزمون TÖMER

واژه ی TOMER مخفف Türkçe Öğretim Merkezi، به معنی مرکز اموزش ترکی می باشد. از مهم ترین آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه و اخذ تبعیت ترکیه است. این آزمون دارای شش بخش است که شامل بخش های شنیداری، ساختار، خواندن، گفت و گو، گفتاری تولیدی و نوشتاری می شود.

مدرک دیپلم تومر همیشگی است و نیازی به تمدید ندارد. برای این گرفتن این مدرک، باید حداقل نمره C1 را کسب کرد. هزینه ی شرکت در این آزمون 180 دلار است.

مدرک گواهی نامه تومر تا 6 ماه اعتبار دارد و پس از پایان اعتبار آن باید سریعا برای تمدید اعتبار آن اقدام کرد. حداقل نمره لازم برای گرفتن مدرک B1 است. هزینه ی شرکت در این آزمون 120 دلار است.

آزمون Yös

این آزمون، لازمه ی ورود برای شرکت در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد و سوالات آن شامل مهارت و هوش ریاضی و منطقی و زبان ترکی است. هزینه ی شرکت در این آزمون از 36 دلار تا 62 دلار می باشد. دانشجویان با نمره ی بالاتر از 40 قادر به انتخاب رشته هستند.

آزمون Yös
آزمون Yös

آزمون Sat

این آزمون نیز آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه است، و شامل دو بخش اصلی و یک بخش اختیاری می شود. دو بخش اصلی شامل درک مطلب و ریاضی می شود و بخش اختیاری بخش نوشتاری است. حداقل نمره قبولی در این آزمون 1000 می باشد، و هزینه ی شرکت در این آزمون 150 دلار است.

دوره زبان ترکی در ترکیه

در حالی که زبان تدریس در برخی از دانشگاه های ترکیه انگلیسی است، زبان ترکی زبان اصلی آموزش در اکثر دانشگاه ها است. اگرچه تسلط به زبان ترکی از نظر پذیرش در بسیاری از برنامه های دانشگاهی پیش نیاز است، اما دانشجویان می توانند بدون یادگیری زبان ترکی در دانشگاه ها نیز پذیرفته شوند. با این حال دانشجویانی که علاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هستند می توانند به تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه بپردازند.

پس از پذیرش در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه ها، به دانشجویان بین المللی فرصت حضور در دوره زبان ترکی در ترکیه داده می شود. زبان آموزان با پرداخت هزینه معقول و یا در بعضی موارد بصورت رایگان معمولاً روزانه 4-6 ساعت درس زبان در سطوح مختلف می گیرند.

در پایان دوره زبان ترکی در ترکیه، همه دانش آموزان در امتحان شرکت می کنند و در صورت قبول شدن در سطح خاصی از مهارت زبان، برنامه دانشگاهی که در آن پذیرفته می شوند، آغاز می کنند. دانشجویان باید بررسی کنند که دوره های حمایتی زبان ترکی جدا از مدرسه مقدماتی در مدرسه ای که در آن پذیرفته شده اند، برایشان فراهم شده باشد.

دانشجویانی که در چارچوب بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاهی پذیرفته می شوند و در هزینه هایی از قبیل کمک هزینه دانشگاه، هزینه خوابگاه و بیمه درمانی عمومی را تأمین می شوند، می توانند برای یک سال تحصیلی نیز آموزش ترکی رایگان دریافت کنند.

در پایان کلاس مقدماتی، دانش آموزان انتظار می رود گواهی مهارت ترکی را در سطح C1 دریافت کنند. دانشجویانی که گواهینامه C1 را دارند، تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه می دهند. دانشجویانی که موفق نشوند اجازه دارند وقت اضافی و امتحان تا ابتدای سال تحصیلی آینده داشته باشند.

کلاس زبان ترکی در استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهر و بندرگاه ترکیه است. بسیاری از مهاجران و دانشجویان شهر استانبول را برای اقامت و تحصیل انتخاب می کنند. چند نمونه کلاس زبان ترکی در استانبول برای گذراندن دوره های زبان ترکی در استانبول عبارتند از:

  • دوره های زبان ترکی کدیکت (KediCat Turkish Language Courses)
  • مدارس رویال ترکی (Royal Turkish Schools)
  • موسسه زبان ترکی (Turkish Language Institute)
  • دوره آموزش زبان های خارجی انجمن انگلیسی ترک (Turkish British Association of Foreign Language Course)
  • آکادمی آموزش ترکی (Turkish Learning Academy)

همچنین برخی از دانشگاه های ترکیه، کالج زبان ترکی دارند.

کلاس زبان ترکی در استانبول
کلاس زبان ترکی در استانبول

مدت زمان دوره زبان ترکی در ترکیه

دوره زبان ترکی در ترکیه بین شش ماه تا یک سال زمان می برد. پس از گذراندن این دوره، یک آزمون برای تعیین سطح و گواهی از زبان آموز گرفته می شود.

هزینه دوره زبان ترکی در ترکیه

هزینه دوره زبان ترکی در ترکیه، در هر آموزشگاه متفاوت است، اما معمولا از 600 دلار شروع می شود.

سخن آخر

زبان مردم ترکیه و زبان تدریس اکثر دانشگاه های این کشور، ترکی می باشد. به همین دلیل، فراگیری زبان ترکی برای تحصیل و اقامت در کشور ترکیه ضروری است. داشتن مدرک زبان ترکی قبل از مهاجرت و سفر به ترکیه ضروری نیست و می توان زبان ترکی را در ترکیه نیز فرا گرفت. مؤسسه مهاجرتی میرداماد، با سال ها تجربه، آماده مشاوره در مورد دوره زبان ترکی در ترکیه می باشد.

سؤالات متداول در ارتباط با دوره زبان ترکی در ترکیه

  1. چرا الفبای زبان ترکی به لاتین است؟

به این دلیل که سطح سواد مردم بالاتر برود.

  1. هزینه ی دوره زبان ترکی در ترکیه چقدر است؟

هزینه دوره زبان ترکی در ترکیه متفاوت است، اما معمولا از 600 دلار شروع می شود.

  1. مدت زمان تحصیل دوره زبان ترکی در ترکیه چقدر است؟

بین شش ماه تا یک سال طول می کشد.

  1. چرا باید زبان ترکی را یاد بگیریم؟

زیرا زبان مردم ترکیه ترکی است و بیشتر مردم این کشور فقط به زبان ترکی صحبت می کنند.

  1. زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه چیست؟

زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه انگلیسی و ترکی می باشد.

  1. چند نمونه کلاس زبان ترکی در استانبول وجود دارند؟

آکادمی آموزش ترکی، مدارس رویال ترکی، دوره آموزش زبان های خارجی انجمن انگلیسی ترک و غیره.

  1. آزمون های دوره های زبان ترکی کدامند؟

آزمون   Yös، آزمون Sat، آزمون TÖMER

  1. مدت زمان کلاس های دوره زبان ترکی روزانه چقدر است؟

بین چهار تا شش ساعت

  1. کلاس های زبان ترکی در ترکیه دارای محدودیت سن هستند؟

خیر، تمامی افراد بدون درنظر گرفتن سنشان می توانند در دوره های زبان ترکی شرکت کنند.

  1. آیا می توان رایگان در دوره زبان ترکی در ترکیه تحصیل کرد؟

بله، اگر دانشجویی شامل بورسیه ی دولت ترکیه، یا بورسیه دانشگاه های ترکیه باشد، می توانید رایگان دوره زبان ترکی را بگذارند.

  1. آیا می توان بدون گذراندن دوره زبان ترکی در ترکیه تحصیل کرد؟

خیر، اگر مدرک زبان ترکی نداشته باشید، نمی توانید در دانشگاه ها تحصیل کنید، مگر این که در کالج زبان شرکت کرده باشید.

اسکرول به بالا