071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی، با استقبال زیادی از طرف متقاضیان تحصیل این رشته در خارج از کشور روبه رو شده است و امروزه دانشجویان زیادی برای تحصیل این رشته دبی را انتخاب می‌کنند. سیستم آموزش در دانشگاه‌های دبی زیر نظر امارات متحده عربی و الهام گرفته از آموزش در کشور‌های آمریکا، انگلیس و کانادا می‌باشد. این امر تمایل افراد به گذراندن دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی در دبی را بیش از پیش کرده است. دبی یکی از موفق ترین شهر‌های امارات متحده عربی است که در زمینه آموزش و پرورش پیشرفت بسیاری داشته است.

  • تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی
  • آشنایی با دانشگاه‌های دندانپزشکی در دبی
  • مراکز عالی دندانپزشکی در دبی
  • کیفیت و شیوه آموزش دندانپزشکی در دبی
  • دروس دوره دندانپزشکی در دانشگاه دبی
  • شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های دبی
  • هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی
  • شرایط کار دندانپزشکی در دبی پس از اتمام تحصیل
  • حقوق و درآمد نسبی کار دندانپزشکی در دبی
  • سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دبی

امارات متحده عربی با دانشگاه‌های بین المللی که هر ساله بر تعدادشان اضافه می‌شود، در جذب دانشجوی خارجی مخصوصا در کشور‌های حاشیه خلیج فارس جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. زبان رسمی این کشور عربی بوده ولی برای امور تجاری و تحصیلی از زبان انگلیسی به عنوان زبان اول استفاده می‌شود، بنابراین از شروط اصلی تحصیل در دبی و دیگر شهر‌های امارات متحده عربی ارائه مدرک زبان در کنار دیگر مدارک برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در دبی و دیگر رشته‌ها می‌باشد.از آنجا که بسیاری از افراد در سراسر جهان مشتاق به تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی هستند، در این مطلب درباره مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی و شرایط تحصیل و زندگی در این شهر می‌پردازیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران متخصص در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل بفرمایید.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

شهر دبی به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، تجارت رو به رشد، دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی دارای اعتبار بین المللی بسیار، هر ساله تعداد زیادی توریست را از سراسر جهان برای تحصیل، گردش و زندگی به سمت خود جذب می‌کند، به طوری که بر اساس آخرین آمار به دست آمده تقریبا 80 درصد جمعیت شهر دبی را خارجی‌ها تشکیل داده اند. یکی از مهم ترین مواردی که انگیزه تحصیل در دانشگاه‌های دبی را در متقاضیان بیشتر می‌کند، اعتبار مدرک دانشگاهی دبی در کشور‌های مثل آمریکا، انگلیس و کانادا است.از جمله رشته‌هایی که همه روزه طالبان زیادی را برای تحصیل در دبی روانه این کشور می‌کند، رشته دندانپزشکی است. اکثر دانشگاه‌های دندانپزشکی دبی به امکانات پیشرفته‌ی تحصیلی تجهیز شده‌اند، مدارک تحصیلی در این دانشگاه‌ها دارای اعتبار بین المللی بوده و تدریس دروس در آن به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد. اکثر دانشگاه‌های دندانپزشکی دبی خصوصی هستند و دانشجویان باید مهارت لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند. اما تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور به زبان عربی است و زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم به دانشجویان تدریس می‌گردد.تحصیل دندانپزشکی در دبی مستلزم داشتن مدرک دیپلم یا پایان دوره دبیرستان است. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 از جمله ضروریات تحصیل در امارات به شمار می رود. از این رو اگر فردی دانش کافی در زبان انگلیسی نداشته باشد، باید قبل از شروع دوره دانشگاهی، ابتدا دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی را پشت سر بگذارد. مدت زمان فارغ التحصیلی در رشته‌های دندانپزشکی در دبی متناسب با نوع تخصص بین 5 تا 6 سال می‌تواند متغییر باشد.این امتیاز برای دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی در دبی وجود دارد، که ادامه تحصیلات خود را در کشورهای انگلستان، کانادا و آمریکا انجام دهند و امکان تحصیل در مقطع PHD نیز برای دانشجویان در کشور امارات وجود دارد. ارائه بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان واجد شرایط و دارای رزومه تحصیلی قوی از مواردی است که با تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی برای دانشجویان ممتاز ایجاد می‌گردد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی
تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی

آشنایی با دانشگاه‌های دندانپزشکی در دبی

در شهر دبی تعداد 5 دانشگاه دولتی و عمومی و 58 دانشکده و دانشگاه‌ خصوصی برای تحصیل و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خارجی و مهاجران تحصیلی وجود دارد. دانشگاه‌‌های دبی را می توان به تعدای دانشگاه محلی و شاخه ‌های متصل به این دانشگاه بصورت خصوصی تقسیم بندی کرد.دانشجویان و متقاضیانی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی دبی را از بین دانشگاه‌های امارات دارند، باید مدارک و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند، و تاییدیه و موافقت نامه تحصیلی را از این دانشگاه دریافت کنند و سپس برای مراجعت به این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.اکثر دانشگاه‌های خصوصی دبی در رشته‌ی داندانپزشکی و دیگر رشته‌ها شعبه ای از دانشگاه‌های معتبر کشور‌های آمریکا، انگلیس و کانادا می باشند، که رنکینگ بالایی دارند. بنابراین تحصیل در این دانشگاه‌ها امکان زندگی و ادامه تحصیل و کار را درکشور‌های نامبرده را پس از فارغ التحصیلی فراهم می‌کند. از طرفی مدارکی که توسط این دانشگاه‌ها برای افراد صادر می‌گردد، دارای اعتبار در اکثر کشور‌های جهان است. به دلایل بیان شده هزینه‌ی تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی نسبتا بالا می‌باشد.

از مهم ترین و برجسته ترین کالج‌های دندانپزشکی در دبی می‌توان به کالج راس الخیمه(RAKCODS) اشاره داشت. دانشکده علوم دندانپزشکی راس الخیمه که به اختصارRAK گفته می‌شود، درمقطع کارشناسی ارشد دوره های جراحی دندانپزشکی را برگزار می کند و مدرک آن بسیار معتبر است. لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) یک برنامه تحصیلی پنج ساله است که توسط دانشکده علوم دندانپزشکی (RAKCODS) از سال 2007 به اجرا درآمد. این برنامه توسط وزارت آموزش عالی وپژوهش‌های علمی جهت تحصیل در امارات متحده عربی مورد تایید قرار گرفته و دارای اعتبار علمی است.برنامه درسی دندانپزشکی در RAKCODS مبتنی بر جامعه است، یعنی این فرصت را برای دانش آموختگان خود ایجاد می‌کند که دوره‌های بالینی مربوط به بهداشت دهان و دندان را در یک محیط حقیقی تجربه کنند. از جمله دیگر امکانات این دانشگاه، دادن فرصت‌های عالی برای انجام مراقبت‌های بهداشت دهانی و دندانی بر اساس رشته‌های بیماری خاص به دانشجویان است.

مراکز عالی دندانپزشکی در دبی

دانشگاه‌ها و مراکز عالی دندانپزشکی دبی همواره پذیرای دانشجویان و متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی می‌باشند. سطح بالای آموزش در این دانشگاه‌ها و داشتن مدارک معتبر در اکثر کشور‌ های دنیا تمایل افراد را به تحصیل در این دانشگاه‌ها بیشتر کرده است. در این قسمت به معرفی تعدادی دانشگاه‌های خصوصی دندانپزشکی و پزشکی در دبی و مراکز دندانپزشکی که عمل درمان را در کنار آموزش انجام می‌دهند، می پردازیم:

مراکز عالی دندانپزشکی در دبی
مراکز عالی دندانپزشکی در دبی

دانشگاه‌های خصوصی دندانپزشکی و پزشکی در دبی

دانشگاه راس الخیمه
دانشگاه خصوصی گلف
دانشگاه علوم پزشکی دبی
دانشگاه عجمان دبی
دانشگاه امارات متحده عربی

مراکز دندانپزشکی در شهر دبی

مرکز لیزر دندانپزشکی
مرکز دندانپزشکی برای بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند.
مرکز ایمپلنت دندان
مرکز هالیتوزیس
مرکز درد و اختلالاتTMJ
مرکز مشاوره
خدمات دندانپزشکی در دبی

بسیاری از فارغ التحصیلان دندانپزشکی در صورت تمایل به ادامه زندگی در دبی، می‌توانند در همین مراکز به حرفه و کار خود ادامه دهند. در بیشتر دانشگاه‌های نامبرده برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی، شیوه‌های نوین تحصیل اجرا شده و آموزش‌ عملی و بالینی با به روزترین ابزارات پزشکی صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با مراکز دندانپزشکی در دبی با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

کیفیت و شیوه آموزش دندانپزشکی در دبی

شیوه آموزش و تحصیل دکترای دندانپزشکی در دبی (DMD) بر اساس یک مدل آموزشی متمرکز بر توانایی و مهارت‌های فردی بوده و تمامی برنامه‌های درسی تدوین شده در این دوره آموزشی بر اساس اصول دندانپزشکی عمومی پایه ریزی شده است. اصلی ترین هدف تحصیل رشته ی دندانپزشکی در دبی به دست آوردن تجربه مورد نیاز برای یک دندانپزشک پس از فارغ التحصیل شدن است. دانش آموختگان این دوره علاوه بر دانش و مهارت لازم ، توانایی‌های فکری و خلاقانه را نیز کسب می‌کنند. یک سری برنامه‌های تشویقی و حمایتی برای مشارکت بیشتر دانشجویان در امور تحقیقاتی و پژوهشی و سایر فعالیت‌های علمی برای دانشجویان در دانشکده‌های دندانپزشکی دبی در نظر گرفته شده، که در تقویت بنیان علمی و پژوهشی و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان رشته دندانپزشکی بسیار موثر بوده است.برنامه‌های آموزشی در این دانشگاه‌ها با دیگر اهدافی مثل قرار گرفتن دانشجویان در بین بیماران و مشاهده شرایط بوجود آمده برای یک بیمار در حالت‌های مختلف، و اجرای دوره‌های عملی در مراکز پزشکی طرح ریزی شده در راستای تربیت یک دندانپزشک واقعی است. تیم دندانپزشکی دانشگاه‌های دبی از اعضای هیات علمی و کارکنان بسیار کارآمدی تشکیل شده است، که به ارائه بهترین دوره‌های آموزشی و افزودن تجربه و مهارت به دانش‌آموختگان این دانشگاه‌ها متعهد می‌باشند.

دروس دوره دندانپزشکی در دانشگاه دبی

این قسمت از مقاله را با بیان یک نکته شروع می‌کنیم، برنامه‌های درسی دانشگاه‌های دبی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، اما دانشجویانی که عرب زبان نیستند باید کلاس‌های زبان عربی را پشت سر گذارند، و دانشجویان مسلمان و عرب باید حتما مطالعات اسلامی در واحد‌ های درسی خود داشته باشند. دروسی که یک دانشجو برای تحصیل دندانپزشکی در دبی در دوره‌ی 6 ساله تحصیلی باید بگذرانند به صورت زیر است:

لیست دروس دوره تحصیلی دندانپزشکی در دبی

فیزیک، شیمی عمومی، بیوشیمی ، داروشناسی I و II
انگلیسی تخصصی
علوم زیستی، زیست شناسی سلولی، بافت شناسی دهان
آناتومی سر و گردن ،روان شناسی و علوم رفتاری
میکروب شناسی و ایمنی شناسی
آسیب شناسی
دندانپزشکی بالینی
جراحی دندانپزشکی
آناتومی دندان و جفت شدگی دندان ها
بیماری های دهان و دندان ، بهداشت بالینی دهان و دندان

این دروس در طی 6 سال تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی گذرانده می‌شود، منابع آنها وابسته به دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، بنابراین برای داشتن اطلاعات در این زمینه حتما از دانشگاه مورد نظر کسب اطلاع نمایید.

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی، مثل هر کشور دیگری با اخذ پذیرش تحصیلی مواجه است، برای گرفتن اقامت و پذیرش رشته دندانپزشکی در دبی باید یک سری مدارک تکمیل و به دانشگاه مدنظر ارسال گردد. شما را در این قسمت از مقاله با شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در دبی برای رشته‌های دندانپزشکی آشنا می‌کنیم.در ابتدای امر برای اخذ پذیرش هر دانشگاه باید به مدارک مورد نیاز آن دانشگاه توجه داشته باشید، دومین موردی که باید مورد بررسی قرار گیرد دوره تحصیلی است که تمایل به گذراندن آن دارید، که با توجه به مدرک تحصیلی فعلی شما می‌تواند، به دوره‌های کارشناسی جراحی دندان و تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی اشاره کرد. برای داشتن اطلاعات در مورد شرایط پذیرش در هر کدام از این دوره ها با ما همره باشید.

امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی

 تنها به آن دسته از  دانشجویانی ارائه می‌شود که در نمره حداقل ۵۰۰ در  TOEFL و ۴۱ در (کمبریج انگلیسی) و یا 44 در (آزمون پیرسون از دانشگاه انگلیسی) اخذ کرده باشند.
دانش آموزانی که دارای حداقل مهارت انگلیسی نیستند باید مطالعات خود را براساس شرایط مشروط  به یادگیری زبان شروع کنند.
دارنده مدارک تحصیلی بریتانیا IGCSE, GCSE, GCE)) ، صاحب یک گواهینامه سیستم انگلستان است.

که  اگر متقاضی هفت موضوع را در سطح عادی IGCSE یا GCSE گذراند و حداقل نمره C را دریافت کرده باشد واجد شرایط پذیرش است.

و اگر موضوعات بیان شده در بند قبلی در سطح AS یا سطح A گرفته شود، حداقل نمره مورد نیاز به ترتیب به D و E کاهش می یابد.
هفت موضوع بیان شده  باید چهار حوزه زیر را شامل شود: ریاضیات، علوم، زبان و علوم انسانی یا هنر.

همچنین متقاضی باید مدارک تحصیلات 12 ساله خود را در قالب یک دیپلم یا پایان دوره تحصیلی ارائه دهد.

شرایط اخذ پایان دوره کارشناسی جراحی دندان

فارغ التحصیلان باید با موفقیت همه دوره‌های مورد نیاز برای اخذ پایان دوره تحصیلی(لیسانس) را گذرانده باشند. و در سال های چهارم و پنجم (فاز 3) نمره ای معادل 70 درصد یا بیشتر کسب کرده باشند.
در امتحان نهایی خروجی از کارشناسی جراحی دندان نمره 70% یا بیشتر کسب کرده باشند.
با موفقیت تمامی دروس اجباری و اختیاری طرح تحصیلی را با امتیاز متوسط 2 به پایان رسانده باشند.
حداقل دوره تشریح شده برای مدرک کارشناسی را گذرانده باشند و از حداکثر میزان مجاز آن تجاوز نکرده باشند.

اهداف لازم برای گذراندن این دوره تحصیلی به شرح ذیل است:

هماهنگی مدرک ارائه شده به دندانپزشک فارغ التحصیل با پیشرفت‌های ده سال اخیر در علم دندانپزشکی
تغییرات اساسی در الگوی بیماری‌های دهان و دندان و بهبود تشخیص و درمان به موقع
افزایش تعداد بخشی از جمعیت که دندان هایشان را تا سال های میانی و پایانی عمر حفظ می کنند و نیاز به مراقبت های خاص دارند.
پیشرفت قابل توجه در حوزه روش آموزش و یادگیری دانشجویان رشته دندانپزشکی در دبی

شرایط گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان دندانپزشکی

دوره های دندانپزشکی تخصصی دانشجویان را برای کار در حوزه های اندودنتیکس، اورتودنسی، دندانپزشکی اطفال و پروتزهای دندانی آماده می کند.
        مدت این دوره 3 سال است.
        حضور در دانشگاه برای این دوره الزامی است.
مدرک دندانپزشکی با حداقل نمره cGPA 3 از 4 یا میانگین 75% مورد پذیرش واقع می شوند. متقاضیان با نمره cGPA بین 2 تا 2.99 یا میانگین 70 تا 74.99% هم ممکن است بررسی شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه عجمان  پیش از سال تحصیلی 2010- 2011 باید نمره cGPA بین 2.25 تا 3.36 داشته باشند.
حداقل تجربه انترنی یک ساله مورد نیاز است.
بهتر است که متقاضیان پس از تحصیل دوره کارشناسی دندانپزشکی خود دو سال تجربه بالینی داشته باشند.
حداقل دو توصیه نامه از محل کار یا تحصیل فعلی
آیلتس – ماژول آکادمیک نمره کلی 6 بدون هیچ نمره ای کمتر از 5.5
در صورت پذیرش اصل مدرک مورد نیاز خواهد بود.
گواهی باید ظرف دو سال اخیر گرفته شده باشد.
گواهی انفرادی باید ارسال شود و نمره های ترکیبی مورد قبول نیستند.
تافل iBT 80، CBT 213
نمره PBT مورد پذیرش نیست
در صورت پذیرش به اصل گواهی نیاز خواهد بود.
رونوشت و گواهی مدرک تایید شده توسط وزارت تحصیلات امارات متحده عربی
معادل سازی مدرک پایان دوره تحصیلی با مراکز علمی کشور امارات. (نمره نباید کمتر از B یا ۸۰ درصد باشد). اولویت با دانشجویانی است که نمره ای بالاتر در دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی داشته باشند.
آزمون سطح مهارت زبان (نمره تافل ۵۰۰ یا بالاتر، یا معادل آن)
مصاحبه فردی

گواهی سلامت

مدارک پذیرش دانشجویان جهت جراح دندانپزشک در دبی

برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های دندانپزشکی با مشاوران مهاجرت تحصیلی در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های دبی

علاقمندان تحصیل دندانپزشکی در دبی باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در این شهر ارائه نمایند، به عباری دیگر هر متقاضی مهاجرت تحصیلی به دبی برای اخذ مدرک دندانپزشکی در دانشگاه‌های این شهر باید پس از جمع آموری مدارک صحیح و دقیق خود برای اقدام به ارسال آنها به مرکز مربوطه کند.

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیل
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی به همره ریزنمرات و پایان دوره تحصیلی
  • ارائه یک نسخه کپی از گذرنامه و اقامت دانشجو
  • شناسنامه
  • ارائه گواهی بهداشتی که توسط کلینیک دانشگاه صادر گردیده است.
  • ارائه گواهی تأیید حسن رفتار دانشجو
  • ارائه 6 قطعه عکس رنگی با پشت نویسی کامل
  • ارائه تعهد نامه ای که بیان کننده پذیرش قوانین دانشگاه توسط دانشجو است و به امضای دانشجو رسیده باشد.

دانشجویان عزیز می باید حداقل مدارک زبان انگلیس خود را به دانشگاه ارائه نمایند تا دانشگاه مورد نظر نتیجه نهایی را به آنان اعلام نماید. در نهایت دانشجویان باید مبلغی را بابت بررسی مدارک تحصیلی خود به حساب دانشگاه مورد نظر خود واریز کرده و منتظر دریافت نتیجه بررسی مدارک برای موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی خود باشند.برای ارسال مدارک و نحوه جمع آوری آنها با موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز جهت تسریع امر تکمیل و ارسال مدارک در ارتباط باشید.

هزینه و شهریه دانشگاه های دندانپزشکی دبی

هزینه و شهریه، دانشگاه‌های دبی بر اساس مقاطع تحصیلی در کنار دیگر هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو به مدت یک سال در این قسمت بصورت تقربی برآورد شده است.

  • هزینه تحصیل یک سال در رشته‌های کارشناسی دبی بین 10200 – 19056 بوده و هزینه زندگی برای یک دانشجوی کارشناسی در دبی میانگین 707 الی 1060 دلار در سال تخمین زده شده است.
  • هزینه تحصیل یک سال در رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دبی مبلغی بین 14970 – 20418 دلار بوده و هزینه یک دانشجوی کارشناسی ارشد در این شهر مبلغی معادل 707 الی 1060 دلار تخمین زده شده است.
  • به طور متوسط شهریه تحصیل در هر ترم تحصیلی رشته‌های کارشناسی حدود 47206 دلار و شهریه تحصیل رشته‌های کارشناسی ارشد بین 14918 – 22378 دلار است.
  • به طور میانگین شهریه تحصیل برای رشته‌های دانشگاهی در دبی حدودا 12000 – 18000 دلار در نظر گرفته شده است.

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، هزینه زندگی در دبی بالاست، و به طور تقریبی و در حالت خوشبینانه 12000 دلار در ماه باید برای اجاره منزل، اوقات فراغت، رفت و آمد و سایر هزینه‌های ضروری زندگی باید کنار گذاشته شود. با تمام این تفاسیر بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان بین المللی در دولت دبی و بواسطه‌ی دانشگاه‌های این شهر در نظر گرفته شده است. از معیار‌های اصلی این دانشگاه‌ها برای اعطای بورسیه به دانشجویان می‌توان به نمرات بالا و پژوهش‌های موفقیت آمیز یک دانشجو در طول تحصیل در این دانشگاه‌های دبی اشاره داشت. علاوه بر این موارد امکان گرفتن وام برای پرداخت شهریه در این دانشگاه‌ها وجود دارد.در این قسمت با توجه به هدف مطلب که بررسی تحصیل در رشته دندانپزشکی دبی می‌باشد، بطور مختصر هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های دبی اشاره می‌کنیم.

مدت زمان تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی دبی حدودا 6 سال در نظر گرفته شده است، هزینه 40 هزار دلار در سال برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دبی لازم می‌باشد. تحصیل در دبی در کنار تمامی امکانات برجسته‌ای که برای دانشجویان در این شهر در نظر می‌گیرد، گران است. دانشجویان اجازه اقامت امارات را پس از پایان تحصیلات خود به مدت یک تا دو سال دارند تا بتوانند کار مناسبی پیدا کرده و اقامت نیز دریافت کنند . بعنوان مثال هزینه های تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی و سلامت محمد بن راشد در امارات متحده عربی برای هر سال تحصیلی حدود 27.226 دلار آمریکا است.برای داشتن اطلاعات دقیق و به روز در خصوص شهریه‌ دانشگاه‌های دندانپزشکی دبی با همکاران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید، تغییرات جدید را مشاهده نمایید.

شرایط کار دندانپزشکی در دبی پس از اتمام تحصیل

شرایط تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی و دیگر رشته‌ها در دبی بسیار ایده‌آل است، چرا که دانشجویان در کنار تجربه یک فضای آموزشی نوین و پیشرفته، می‌توانند در کنار تحصیل به کار نیز بپردازند. برای انجام کار دانشجویی در دبی یک سری قوانین بر اساس اداره کار این دولت وضع شده است، که وابسته به مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد و باید از سمت دانشجو رعایت گردد.بعنوان مثل دانشجویان مقاطع کارشناسی در دبی مجاز 10 ساعت کار در طول هفته و به صورت پاره وقت می‌باشندو اجازه داشتن همراه برای زندگی در دبی را ندارند. مدت زمان تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دبی 2 سال بوده و افراد می‌توانند، به مدت 20 ساعت در هفته به کار نیمه وقت مشغول باشند و یک مزیتی که برای داشنجویان مستر در این دبی در نظر گرفته شده است ، امکان حضور همسر و فرزندان کمتر از 18 سال در کنار این افراد می‌باشد.

شرایط کار دندانپزشکی دبی پس از اتمام تحصیل
شرایط کار دندانپزشکی دبی پس از اتمام تحصیل

رنکینگ جهانی دانشگاه‌های دندانپزشکی در دبی

رنکینگ جهانی دانشگاه‌های دندانپزشکی در دبی بر اساس رتبه بندی علمی و جهانی و با در نظر گرفتن نحوه تدریس و آموزش و میزان پژوهش‌های ثبت شده علمی دانشگاه‌های دبی و همین طور هئیت علمی دانشگاه‌ها بصورت زیر اعلام شده است.
uniRank فهرست راهنمای تحصیلات عالی بین المللی، موتور جستجوی بازخورد های برجسته و رنکینگ بیش از 13600 دانشگاه و کالج شناخته شده رسمی در 200 کشور می باشد.

uniRank چه مواردی را در بر می گیرد ؟

در حال حاضر uniRank شامل موسسات تحصیلات عالی سراسر جهان که شرایط زیر را دارند، می باشد:

  • به طور رسمی شناخته شده باشند و دارای مجوز کار باشند یا توسط ارگان های ملی یا منطقه ای از قبیل وزارت تحصیلات عالی یا سازمان های معتبر از نظر دولت، به رسمیت شناخته شده باشند.
  • دارای مجوز رسمی هستند یا مجاز به صدور حداقل مدرک 4 ساله لیسانس یا ارشد و دکترا باشند.
  • دوره های تحصیلات عالی را به صورت آموزشات سنتی رو در رو از طریق امکانات رفاهی سایت ها ارائه دهند.
  • تمام اطلاعات دانشگاه ها و کالج ها به صورت رایگان ارائه شده اند و به روز می شوند.
  • امتیاز کشوری:39
  • رنکینگ جهانی: 10414

در بین دانشگاه‌های برتر و دارای رتبه و رنکینگ جهانی بالا در دبی می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره داشت که بعضی از آنها شعبه دانشگاه‌های معروف در اروپا هستند.

  • دانشگاه علوم پزشکی خلیج
  • دانشگاه علوم پزشکی و سلامت رأس الخیمه
  • کالج سلطنتی جراحان ایرلند – دبی
  • دانشکده پزشکی سلامت عمومی هاروارد – دبی
  • کالج پزشکی دبی
  • دانشکده دندانپزشکی دبی (موسسه دانشگاه بوستون)
  • کالج داروسازی دبی

حقوق و درآمد نسبی کار دندانپزشکی در دبی

حقوق و درآمد نسبی یک دندانپزشک و یا کادر پزشکی متناسب با مرکز درمانی که در آن شاغل است، وابسته به خصوصی ویا عمومی بودن آن می‌تواند، متغییر باشد. یک پزشک عمومی در دبی می‌تواند در سال به طور میانگین حدودا 243805 درهم امارات درآمد داشته، در حالی که یک پرستار ساده سالانه حقوقی معادل 87،764 درهم امارات را در ازای کار در مراکز درمانی دبی دریافت می‌کند. حقوق یک تکنسین پزشکی در دبی سالانه به طور متوسط 111.289 درهم امارات است.میزان درآمد یک دندانپزشک در دبی پس از تحصیل به جایگاه مرکز درمانی و همین طور تخصص یک دندانپزشک مربوط بوده و متغییر می‌باشد.داشتن اطلاعات بیشتر درباره میزان درآمد یک دندانپزشک در دبی، با همکاران ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از میزان دریافتی‌ها و سبک زندگی یک دندانپزشک در دبی مطلع شوید.در این مقاله بطور کلی تمامی محور‌های تحصیل پزشکی در دبی را مورد بررسی قرار داده و بطور اجمالی درباره نحوه کار و درآمد دانشجویی برای دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی از جمله دندانپزشکی در این شهر از امارات بحث کردیم. در ادامه به یک سری از سوالات رایج درباره نحوه تحصیل پزشکی در دبی و زندگی دانشجویی در این شهر پاسخ داده شده است.

حقوق و درآمد نسبی کار دندانپزشکی دبی
حقوق و درآمد نسبی کار دندانپزشکی دبی

سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دبی

1- از مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در دبی می‌توان به چه نکته‌ای اشاره داشت؟

یکی از مهم ترین مواردی که انگیزه تحصیل در دانشگاه‌های دبی را در متقاضیان بیشتر می‌کند، اعتبار مدرک دانشگاهی دبی در کشور‌های مثل آمریکا، انگلیس و کانادا است.

2- چند درصد از جمعیت شهر دبی را متقاضیان تحصیل و کار تشکیل داده اند؟

حدودا 80 درصد، جمعیت شهر دبی را خارجی‌ها تشکیل داده اند.

3- زبان اصلی تدریس در دانشگاه‌های دندانپزشکی دبی چیست؟

تدریس دروس در این دانشگاه‌های دبی به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد.

4- چه تعداد دانشگاه و مراکز آموزشی در دبی وجود دارد؟

در شهر دبی تعداد 5 دانشگاه دولتی و عمومی و 58 دانشکده و دانشگاه‌ خصوصی برای تحصیل و ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خارجی و مهاجران تحصیلی وجود دارد.

5- مهم ترین و برجسته ترین کالج‌های دندانپزشکی در دبی چه نام دارد؟

از مهم ترین و برجسته ترین کالج‌های دندانپزشکی در دبی می‌توان به کالج راس الخیمه(RAKCODS) اشاره داشت. دانشکده علوم دندانپزشکی راس الخیمه که به اختصارRAK گفته می‌شود، درمقطع کارشناسی ارشد دوره های جراحی دندانپزشکی را برگزار می کند و مدرک آن بسیار معتبر است.

6- کیفیت آموزش و تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی چه سطحی دارد؟

سطح آموزش در این دانشگاه‌ها بسیار عالی بوده، آموزش و کسب مهارت برای دانشجویان با قرار گرفتن در شزایط مواجهه با بیمار و در مراکز علمی معتبر صورت می‌گیرد. هیئت علمی این دانشگاه‌ها را افرادی متعهد و با تجربه تشکیل می‌دهند.

7- دوره تحصیل دندانپزشکی در دبی چند سال طول می‌کشد، و چند درس باید در این دوره پاس شود؟

یک دانشجو برای تحصیل دندانپزشکی در دبی باید یک دوره‌ی 6 ساله تحصیلی را بگذراند، در این دوره تقریبا و وابسته به تخصص 17 درس تخصصی، پایه و عمومی وجود دارد.

8- امکان ادامه تحصیل در چه رشته‌هایی برای دنشجویان کارشناسی دندانپزشکی در دبی وجود دارد؟

امکان تحصیل در کارشناسی ارشد و رشته ‌های جراحی دندان برای اخذ تخصص با توجه به گذراندن دوره‌های کارشناسی با نمره قبولی برای دانشجویان در صورت تایید مدرکشان توسط وزارت علوم ایالات متحده عربی امکان پذیر است.

9- مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های دبی چه مدارکی است؟

در کنار تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دندانپزشکی دبی، داشتن مدارکی مانند، معادل سازی مدرک پایان دوره تحصیلی با مراکز علمی کشور امارات. (نمره نباید کمتر از B یا ۸۰ درصد باشد). اولویت با دانشجویانی است که نمره ای بالاتر در دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی داشته باشند. آزمون سطح مهارت زبان (نمره تافل ۵۰۰ یا بالاتر، یا معادل آن)، مصاحبه فردی و گواهی سلامت الزامی است.

10- از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی دبی کدام را می‌توان دارای رتبه و رنکینگ بالا دانست؟

دانشگاه‌های علوم پزشکی خلیج، دانشگاه علوم پزشکی و سلامت رأس الخیمه، کالج سلطنتی جراحان ایرلند – دبی، دانشکده پزشکی سلامت عمومی هاروارد – دبی، کالج پزشکی دبی،دانشکده دندانپزشکی دبی (موسسه دانشگاه بوستون)،کالج داروسازی دبی از دسته دانشگاه‌های عالی رتبه دبی می‌باشند.

11- هزینه تحصیل دندانپزشکی در دبی به طور تقریبی چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی دبی حدودا 6 سال در نظر گرفته شده است، هزینه 40 هزار دلار در سال برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دبی لازم می‌باشد.

اسکرول به بالا