071-91009294  | 021-88724227  |

درآمد معمار در کانادا

درآمد معمار در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته معماری علاقمندان خاص خود را دارد. فارغ التحصیلان این رشته در اکثر نقاط دنیا فرصت های شغلی مناسبی خواهند داشت. کانادا از جمله کشورهایی است که معماری در آن می تواند آینده ای روشن داشته باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد با توجه به علاقه بسیاری از افراد به کار معماری در کانادا در این مقاله به شرح توضیحاتی در خصوص موضوع کار در کانادا پرداخته اند.

درآمد شغل معماری در کشور کانادا

معمارانی که در بخش طراحی داخلی مشغول به کار هستند، معمولاً ساختمان ها یا سازه های دیگری مانند مجسمه ها و چشمه های آب را برای کارفرمای خود طراحی می کنند. آنها روی پروژه های طراحی از ابتدا تا انتها کار می کنند، به مشتری جهت ایجاد و ویرایش طرح های پیش نویس مشاوره می دهند و بر پیشرفت پروژه در طول ساخت و ساز نظارت دارند. معماران باید سرپرستان خود و سایر اعضای تیم را در همه پروژه ها به روز نگه دارند و ممکن است به سایت های ساخت و ساز مراجعه کنند تا پیشرفت ساخت و ساز را بصورت حضوری مشاهده کرده و در صورت لزوم به عیب یابی کمک کنند. گاهی اوقات، معماران پروژه های ساختمانی را نیز هماهنگ می کنند. این امر نیاز به هماهنگی تعداد زیادی از اعضای تیم ساخت و ساز و طراحی دارد تا اطمینان حاصل شود که یک پروژه در مشخصات پروژه، مهلت و بودجه با موفقیت به اتمام می رسد.

لیسانس معماری حداقل مدرک مورد نیاز برای این شغل است. آموزش تکمیلی نیز ممکن است مورد نیاز باشد. تجربه قبلی در شغل و مجوز مربوط نیز به طور کلی مورد نیاز است. معماران طراحی باید با نرم افزارهای مربوط به طراحی رایانه ای از قبیل اتوکد و همچنین برنامه های رایانه ای مانند مجموعه مایکروسافت آفیس، آشنایی لازم را داشته باشند. آنها باید با سایر اعضای تیم طراحی در کارهای گروهی، به خوبی کار انفرادی، کار کنند. مهارت های ارتباطی خوب، به اندازه توانایی انجام چند کار همزمان و آموزش کارمندان بیشتر مورد نیاز است.

متوسط حقوق معماران در کانادا
متوسط حقوق معماران در کانادا

متوسط حقوق معماران در کانادا

عناوین شغلی و وظایف در این طبقه بندی متفاوت است و نمونه هایی از برخی عناوین شغلی عبارتند از: معمار، معمار ساختمان های صنعتی و تجاری و معمار مسکونی. براساس آخرین آمار، بالاترین دستمزد متوسط ساعتی (متوسط) در آلبرتا با 36،86 دلار در ساعت و کمترین میانگین دستمزد (متوسط) در هالیفاکس، نوا اسکوشیا با 25،00 دلار در ساعت می باشد. حقوق سالانه تمام وقت این شغل در این منطقه 65،000 دلار تا 80،000 دلار است.

چشم انداز اشتغال برای معماران در کشور کانادا خوب است. اطلاعات دولت حاکی از آن است که بازار کار این حرفه برای آینده نزدیک متعادل خواهد شد. لازم به ذکر است جای خالی در این حرفه، عمدتاً ناشی از بازنشستگی است.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

وظایف شغلی معماران در کانادا

معماران کسانی هستند که با همکاری مهندسان، ساختمان های جدید را طراحی، خانه های قدیمی را بازسازی و راهی می یابند تا بتوان از ساختمان ها بهترین بهره برداری را کرد.

کار معماران شامل موارد زیر می باشد:

  • طراحی و ارائه آن طرح به مشتریان
  • ارائه مشاوره به مشتریان
  • تهیه طراحی های جزء به جزء
  • مذاکره با طرفین قرارداد و متخصصین
  • سازمان دهی ملاقات با مشتریان، طرفین قرارداد و متخصصان
  • انجام هماهنگی های لازم با طرفین قرارداد
  • سازماندهی قرار جهت بازدید از پروژه
  • مقابله با مشکلاتی که ممکن است طی تکمیل پروژه ایجاد شوند.

معماران معمولا از 9 صبح الی 5 بعد از ظهر روزهای دوشنبه الی جمعه مشغول به کار هستند. بیشتر کار این افراد در شرکت هاست است، اما گاهی به محل ساخت و ساز سازندگان نیز سر می زنند.

معماران باید:

  1. دارای هوشیاری بصری و چشمی قوی جهت دیدن جزییات باشند.
  2. دارای توانایی بالا در نقاشی و همچنین خلق طرح های سه بعدی باشند.
  3. خلاق و تصویرگر باشند.
  4. میل و علاقه بسیار شدیدی نسبت به ساخت و ساز و محیط های ساختمانی داشته باشند.
  5. به محیط زیست و انسان ها اهمیت بدهند.

به منظور آن که تبدیل به معماری با صلاحیت شوید، ابتدا می بایست تحصیلات آن را در مدارس معماری به پایان رسانده و سپس در محیط های کاری به کسب تجربه بپردازید. هر چند بسیاری از متقاضیان نیز ممکن است بدون داشتن صلاحیت کافی نیز پذیرفته شوند. 

به منظور آن که افراد تحت عنوان معمار بدین کار مشغول شوند، ابتدا می بایست در برد معماری ثبت نام نمایند. این مساله به معنای 7 سال تمرین و تحصیلات عالیه می باشد. در بخش خصوصی، معمار با صلاحیت جدید می بایست به عنوان کارفرما مشغول به کار شود. با کسب تجربه، این افراد می توانند به عنوان شریک های کاری، به فعالیت بپردازند. در بخش عمومی، معماران به عنوان معمار ارشد و یا مدیر مشغول به کار می شوند. این افراد پس از کسب تجربه، قادر خواهند بود تا دفتر معماری خود را راه اندازی نمایند.

مهارت های لازم برای معماران در کانادا

  • آگاهی تجاری (یا ذکاوت در کسب و کار)

مورد اول درباره آگاهی از چگونگی فعالیت و کار یک بیزینس یا صنعت است و اینکه نحوه عملکرد یک شرکت به چه صورت است. درک درستی از نیازهای سازمان برای دستیابی به محصولات و خدمات خود و نحوه رقابت در بازار کار بسیار مهم می باشد.

  • ارتباطات

منظور از ارتباطات، ارتباطات گفتاری، نوشتاری و شنیداری است که باید روشن، دقیق و متمرکز باشد. توانایی القای پیام خود به مخاطب و شنیدن نظرات دیگران، یکی دیگر از مهارت های مورد نیاز است.

  • کار گروهی

هر معمار باید روحیه کار تیمی داشته باشد، و باید قادر به مدیریت و به عهده گرفتن مسئولیت باشد. افراد باید بتوانند روابط کاری مثبتی با یکدیگر ایجاد کنند تا هر کس به اهداف بیزینسی خود دست یابد.

  • مذاکره و متقاعدسازی

هر معمار باید بداند چه چیزی می خواهد و چطور باید آن را بدست آورد، اما همچنین باید توانایی متقاعد سازی دیگران را نیز داشته باشد تا طرفین از انجام آن کار احساس خوبی داشته باشند.

  • حل مسئله

باید توانایی استفاده از یک رویکرد منطقی و تحلیلی برای حل مشکلات و مسائل را داشته باشید. همچنین باید نشان دهید که می توانید از زوایای مختلف به مسائل نگاه کنید.

  • رهبری

ممکن است که به طور مستقیم یک مدیر نباشید، اما هر فرد باید پتانسیل ایجاد انگیزه در گروه و سایر همکاران را داشته باشد. به علاوه باید بتوانید وظایف خود را به خوبی انجام دهید و آخرین مهلت و سایر امور مربوط به خود را تنظیم کنید.

  • سازمان دهی

معماران باید بتوانند اولویت بندی کنند، به طور موثر و کارآمد فعالیت داشته باشند و به خوبی زمانبندی کنند و در ادامه به کارفرمایان نشان دهند نحوه تصمیم گیری آنها، تمرکز برای انجام کار و اهمیت به آخرین مهلت به چه صورت است.

  • پشتکار و انگیزه

کارفرمایان به معماران پرجنب و جوش نیاز دارند. زندگی کاری چالش های بسیاری دارد و باید به کارفرمای خود نشان دهید که می توانید از این راه پرفراز و نشیب به خوبی عبور کنید.

  • توانایی کار تحت فشار

هر فرد باید قادر به حفظ خونسردی در شرایط بحرانی باشد و بیش از حد استرس نداشته باشد.

  • اعتماد به نفس

در محیط کار باید اعتماد به نفس کافی (نه تکبر) داشته باشید تا بتوانید با همکاران به خوبی کار کنید.

مهارت های لازم برای معماران در کانادا
مهارت های لازم برای معماران در کانادا

نکات لازم درباره شغل معماری در کانادا

حرفه معماری در کانادا تحت نظارت است. نهادهای نظارتی استانی و کشوری معماران، معیارهای ورود به این حرفه را تعیین و برای افراد واجد شرایط مجوز صادر می کنند. طبق قانون تنها افرادی که دارای مجوز از نهادهای استانی یا کشوری هستند، می توانند حرفه معماری را در کانادا دنبال کنند. با این حال اگر تحت نظارت مستقیم یک معمار هستید، برای کار در شرکت معماری به مجوز نیاز ندارید. موسسه معماری رویال کانادا (RAIC) یک انجمن ملی در کاناداست که نماینده بیش از 4000 معمار است.

پیش از مهاجرت:

اگر پیش از مهاجرت چند نکته را رعایت کنید، می توانید شانس خود را برای استخدام در حرفه معماری افزایش دهید. درباره سطح کیفی تحصیلات بین المللی خود در کانادا مطلع شوید و و درک کلی از بازار کار کانادا بدست آورید. با هیئت صدور گواهینامه معماری کانادا (CACB) و نهاد نظارتی استانی یا کشوری در منطقه ای که قصد اقامت و کار دارید، تماس بگیرید تا از مراحل، هزینه و زمان مورد نیاز برای اخذ مجوز مطلع شوید. همچنین درباره مراحل اخذ مجوز قبل و بعد از مهاجرت سوال کنید.

برای دنبال کردن این حرفه در کانادا، باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی شما (با توجه به شهر انتخابی) در سطح پیشرفته ثابت شود. حتی اگر به خوبی به زبان فرانسوی یا انگلیسی صحبت میکنید، به شما در پیشرفت در مهارت های زبان کمک زیادی می کند. در کشور خود در کلاس های زبان شرکت کنید و پس از مهاجرت نیز یادگیری را ادامه دهید. می توانید مهارت های زبانی خود را به صورت آنلاین در وب سایت (Canadian Language Benchmarks) در بخش (self-assessment) ارزیابی کنید.

(CACB) به مدارک تحصیلی خاصی مانند مدرک دانشگاهی و اصل ریزنمرات آن جهت ارزیابی میزان آموزش شما براساس معیارهای کانادایی نیاز دارد. این مدارک باید بطور مستقیم توسط موسسه دانشگاهی شما ارسال شوند. زمانی که در کشور خود هستید، مدارک رسمی تحصیلی، کاری و شناسایی خود را آماده کنید. در هنگام تماس به (CACB) از سایر مدارک مورد نیاز برای اهداف کاری یا ادامه تحصیل آگاهی پیدا کنید. همچنین از اینکه چه مدارکی باید ترجمه شوند نیز مطلع شوید. ممکن است لازم باشد از خدمات ترجمه حرفه ای در کانادا استفاده نمایید.

درباره نحوه فعالیت حرفه معماری در کانادا به خوبی اطلاعات کسب کنید و درباره آیین نامه و قوانینی که بر حرفه شما در استان مورد نظر حکم فرماست، مطالعه داشته باشید. نام شغل خود را در کانادا بدانید و لیستی از کارفرمایان بالقوه تهیه کنید. در مورد نحوه دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا اطلاعاتی کسب کنید و بلافاصله پس از ورود به کشور برای آن درخواست دهید. داشتن گواهینامه رانندگی در زمان یافتن شغل و حتی در زمان جستجوی شغل بسیار مفید است. 

کشور کانادا از کشورهای بسیار محبوب جهت مهاجرت می باشد. برخی علاقمند به تحصیل و برخی دیگر علاقمند به کار و یا زندگی در این کشور می باشند. حال اگر قصد دارید جهت شغل معماری و یا سایر مشاغل در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید همچنین موسسات کاریابی در کانادا را بیابید، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد درآمد معمار در کانادا

1- معماران در کانادا چقدر درآمد دارند؟

متوسط حقوق معماران در کانادا 80202 دلار در سال یا 41.13 دلار در ساعت است. حقوق معماران تازه وارد از 41769 دلار در سال شروع می شود در حالی که معماران با تجربه سالانه 136.344 دلار درآمد دارند.

2- آیا رشته معماری شغل خوبی در کانادا است؟

طبق آمار اعلام شده کانادا رشته معماری یکی از رشته هایی است که در کانادا بازار کار خوبی دارد.

3- آیا معماران در کانادا بازار کار خوبی دارند؟

رونق مسکن در کانادا منجر به تقاضای ثابتی برای معماران شده است و حقوق و دستمزد زیادی برای آن ها در نظر گرفته شده است. مراکز مهم شهری در کانادا، مانند تورنتو، ونکوور و کالگری، گزینه های قوی ترین فرصت های شغلی معماری هستند.

4- آیا معمار ایزانی می تواند در کانادا کار کند؟

شرکت های مختلف معماری در کانادا از متخصصان ماهر هندی که در طراحی، مرمت، ساماندهی و نگهداری ساختمان های موجود در بودجه مشخص نیز برخوردار هستند، استقبال می کند. مشاغل معماری در کانادا برای ایرانی ها بسیار زیاد است.

5- چند ساعت در روز معماران در کانادا کار می کنند؟

معماران در کانادا حدود 50 ساعت در هفته کار می کنند.

6- زندگی در کانادا برای معماران چگونه است؟

زندگی در کانادا برای معماران گزینه خوبی است و می توانند با کیفیت زیندگی خوبی شغل مناسبی را دریافت نمایند.

7- آیا برای کار معماری در کانادا باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهیم؟

ارائه مدرک زبان انگلیسی در کانادا شانس دریافت شغل معماری شما را بالاتر می برد.

8- آیا دریافت کار معماری در کانادا محدودیت سنی دارد؟

برای دریافت کار معماری در کانادا هر چقدر سن شما مناسب تر باشد، شانس دریافت ویزای شما را بالاتر می برد.

9- یک معمار در کانادا در تمام طول روز چه کاری انجام می دهد؟

وظایف روزانه یک معمار در یک شرکت کوچک به طور کلی شامل برقراری ارتباط ، مدیریت پروژه ها، تحقیق، برنامه ریزی، طراحی و تهیه پیش نویس است.

10- آیا سابقه کار معماران در حقوق آن ها در کانادا تاثیر دارد؟

در کانادا هرچقدر سابقه کاری بیشتری داشته باشید، حقوق نیز تغییر پیدا کرده و افزایش پیدا می کند.

11- آیا مدرک تحصیلی برای شروع کار معماری در کانادا تاثیر دارد؟

بله، برای کار معماری در کانادا باید مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبری داشته باشید.

اسکرول به بالا