071-91009294  | 021-88724227  |

درآمد داروسازی در آلمان

درآمد داروسازی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا بوده که در زمینه های مختلف فعالیت دارد. این کشور مکان مناسبی برای داروسازان می باشد زیرا داروسازی رشته ای تخصصی است و تقاضای نیروی کار نیز در شهرهای مختلف آلمان وجود دارد. درآمدداروسازان در آلمان میزانی چشمگیر دارد که مهاجران متخصص زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با درآمد داروسازان در آلمان می پردازد:

  • مجوز کار داروسازان در آلمان
  • بازار کار داروسازی در آلمان
  • متوسط درآمد داروسازان در آلمان
  • وظایف داروسازان برای کسب درآمد درآلمان

برای دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

مجوز کار داروسازان در آلمان

برای کار به عنوان داروساز در کشور آلمان، به تأییدیه دولت یا مجوز برای کار در حرفه داروساز احتیاج دارید. تصمیمات مربوط به تایید مدارک داروسازی و اعطای مجوز توسط مقامات ذیصلاح در هر یک از شهرهای آلمان انجام می شود. شما می توانید بدون درنظر گرفتن ملیت یا وضعیت اقامت فعلی خود، برای دریافت مجوز کار داروسازی اقدام کنید.

اگر تحصیلات داروسازی خود را در یک کشور غیر عضو اتحادیه به اتمام رسانده باشید، منظور کشوری است که عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس نباشد، برای مهاجرت کاری به آلمان مراحل دریافت مجوز به گونه ای متفاوت را طی خواهید کرد. این فرایند ارزیابی می کند که آیا تحصیلات شما معادل تحصیلات آلمانی است یا خیر. هرکسی که تحصیل خود را در کشور دیگری گذرانده باشد، باید این ارزیابی مدرک را انجام دهد. اگر مدرک شما قبلاً در کشور دیگری عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده باشد، شرایط آسان تری اعمال می شود.مهارت زبان آلمانی شرط دیگری است برای این که مدرک داروسازیتان معتبر شناخته شود و مجوز را دریافت کنید، مهارت زبان شما باید در سطح B2 که مطابق چارچوب مرجع اروپایی است، باشد. آزمون های معتبر مختلفی برای اثبات مهارتتان وجود دارد به عنوان مثال Telc ، Goethe ، ÖSD، پس از رسیدن به سطح C1 و گذراندن امتحان شفاهی Fachsprachenprüfung ، مجوز کار در اختیار شما قرار می گیرد. افراد می توانند برای ورود به بازار کار تحصیل در آلمان را انتخاب کنند و مستقیما مشغول به کار شوند.

بازار کار داروسازی در آلمان

سطح دستمزد داروسازان شاغل در داروخانه های عمومی در قرارداد معامله جمعی تنظیم شده است، که ADEXA (اتحادیه داروسازان) و (اتحادیه کارفرمایان داروسازی آلمان) ADA درباره کمیسیون دستمزد روسای داروخانه ها (TGL) مذاکره می کنند. نرخ حقوق طبق توافق نامه جمعی این اتحادیه ها تعیین می شود و کارفرمایان عضو نیز از این نرخ ها پیروی می کنند. بیش از 90 درصد از روسای داروخانه ها و کارمندان آلمان عضو این اتحادیه ها هستند.از اول آوریل 2012، هرکسی که در یک کشور خارجی صلاحیت حرفه ای داروسازی کسب کرده و مایل به کار در آلمان است، از نظر قانونی حق دارد با توجه به هم ارز بودن مدارکش با مدارک آلمانی، مجوز کار در آلمان را بدست آورد. هر شخصی که قصد اشتغال زایی در زمینه داروسازی در آلمان را داشته باشد می تواند بدون توجه به ملیت و وضعیت اقامت فرد، تقاضایش را ارائه دهد. از دسامبر 2012 به بعد، روش ارزیابی معمولاً بیش از سه ماه طول نمی کشد. در صورت که ارزیابی مثبت باشد، مقام مسئول گواهی هم ارزی را صادر می کند. در صورت وجود اختلاف بین مدارک فنی و حرفه ای آلمانی قابل مقایسه، مقام مسئول این تفاوت ها را به شما عنوان می کند و می توانید در مدتی مشخص به تحصیل بپردازید تا نواقص جبران شود.

بازار کار داروسازی در آلمان
بازار کار داروسازی در آلمان

متوسط درآمد داروسازان در آلمان

داروساران می توانند اقدام به مهاجرت به آلمان نموده و در این کشور مشغول به کار شوند.  فردی که به عنوان داروساز در آلمان مشغول به کار است به طور معمول در هر ماه حدود 4600 یورو درآمد دارد. حقوق از 2110 یورو (کمترین) تا 7310 یورو (بالاترین) متغییر است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد. حقوق داروسازان براساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سال ها تجربه کسب کنید دستمزد شما بیشتر می شود.یک داروساز در آلمان با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 2400 یورو در ماه کسب می کند.در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 3210 یورو در ماه درآمد داشته باشد که 34٪ بیشتر از کسی است که کمتر از دو سال سابقه دارد.با حرکت رو به جلو و افزایش پیشینه کاری، یک سطح تجربه بین پنج تا ده سال با حقوق 4740 یورو در ماه، 48 % بیشتر از کسی که دو تا پنج سال سابقه داشته باشد، درآمد کسب می کند.علاوه بر این، داروسازی که متخصص است در هر شهر آلمان با 10 تا 15 سال سابقه کار، حقوق معادل 5780 یورو در ماه دریافت می کنند که 22٪ بیشتر از کسی می باشد که 5 تا 10 سال سابقه دارد.همینطور اگر سطح تجربه شما بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد پیش بینی شده در ماه 6290 یورو است و این مبلغ 9٪ باز هم بیشتر از حقوق کسی است که 10 تا 15 سال تجربه دارد.درنهایت، داروسازان با مهارتی که با بیش از 20 سال سابقه کار حرفه ای دارند در هر ماه 6810 یورو در آلمان دستمزد دریافت می کنند و 8٪ بیشتر از افرادی با 15 تا 20 سال تجربه دارند، سود می کنند.

توحه داشته باشبد که تحصیل پزشکی در آلمان نیز می توانند برای افراد جذاب باشد و افراد زیادی علاقمند به تحصیل این رشته در آلمان باشند.

وظایف داروسازان برای کسب درآمد درآلمان

وظیفه اصلی داروسازان در آلمان تهیه داروهای تجویزی و داروهای بدون نسخه برای بیماران است و از این طریق مشاوره تخصصی را ارائه می دهد. علاوه بر این، داروسازان در آلمان مشغول توسعه، تولید، آزمایش و ارزیابی داروها در داروخانه، تحقیق و مدیریت هستند. مطابق دستورالعمل قانونی در این کشور، داروسازان مسئولیت ایمنی و کارآمدی داروهای داده شده به مشتری را دارند. آنها به عنوان متخصصان بهداشت و درمان به منظور بهره مندی بیماران از امکانات مختلف با پزشکان و دیگر متخصصان بهداشت همکاری می کنند.در داروخانه های عمومی تمرکز اصلی بر روی ارائه مشاوره دارویی در مورد داروهای تجویزی و خود درمانی به منظور اطمینان از انتخاب روش درمانی بهینه است. به همین دلیل مراقبت های دارویی و همچنین مشاوره و ارائه خدمات برای پیشگیری اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.امروزه، بیشتر داروسازان در آلمان به عنوان کارمند در داروخانه های عمومی فعالیت می کنند و آنها همچنین می توانند یک داروخانه را اداره کنند.این فعالیت ها عمدتاً شامل مشاوره به مشتریان و توزیع دارو است و جنبه های مهم دیگر تضمین کیفیت یا ایمنی دارو می باشد.سایر مکان های حرفه ای برای کار داروسازان دارای مجوز عبارتند از داروخانه های بیمارستان، داروخانه ها در نیروهای مسلح، موسسات مدیریت دولتی، شرکت های بیمه درمانی و صنعت می باشد.به خصوص در صنعت داروسازی آلمان زمینه های حرفه ای جالبی وجود دارد: به عنوان مثال تحقیق و توسعه داروهای جدید، تولید داروها، آزمایش داروها و یا تأیید داروهای جدید.

وظایف داروسازان برای کسب درآمد درآلمان
وظایف داروسازان برای کسب درآمد درآلمان

با مطالعه مقاله بالا نسبت به شرایط کار داروسازان در آلمان برای کسب درآمد، اخذ مجوز کار، میانگین درآمد داروسازان در این کشور، بازار کار و وظایف داروسازان در آلمان برای کسب درآمد آگاهی یافتید. لازم به ذکر است که داروسازان متخصص در آلمان درآمد مناسبی دارند و افرادی که در کشور های دیگر تحصیلات مربوطه را انجام داده اند، می توانند با ارائه مدرک خود در این کشور کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد درآمد داروسازان در آلمان

1- درآمد داروسازان در آلمان چقدر است؟

درآمد داروسازان به طور متوسط 4600 یورو در ماه است.

2- آیا برای کار به عنوان داروساز در آلمان مجوز لازم است؟

بله شما نیازمند تطبیق مدرک و اخذ مجوز داروسازی هستید.

3- بازار کار داروسازی در آلمان چگونه است؟

بازار کار داروسازی در آلمان روبه رشد می باشد و تقاضای نیروی متخصص نیز وجود دارد.

4- بهترین شهر آلمان برای کار داروسازان کجا است؟

بهترین شهر آلمان برای داروسازان، برلین می باشد.

5- حداقل درآمد داروسازان در آلمان چقدر است؟

حداقل درآمد داروسازان در آلمان 2110 یورو می باشد.

6- آیا با کسب سابقه درآمد داروسازان در آلمان بالاتر می رود؟

بله سطح درآمد داروسازان با سابقه، به طور میانگین دو برابر داروساز تازه کار است.

7- بهترین مکان برای کار داروسازان در آلمان کجاست؟

بهترین مکان برای کار داروسازان در آلمان داروخانه های خصوصی و دولتی است.

8- آیا مدارک داروسازان خارج از اتحادیه در آلمان مورد قبول است؟

بله در صورتی که مدرک شما با مدرک آلمانی تطابق داشته باشد، امکان پذیر است.

9- آیا میتوان با مدرک داروسازی در آلمان داروخانه تاسیس کرد؟

بله شما می توانید با مدرکتان در آلمان داروخانه تاسیس کنید.

10- آیا درآمد داروسازان بخش خصوصی در آلمان مناسب است؟

بله بخش های صنعتی خصوصی از تولید دارو تا داروخانه ها حقوق مناسبی پرداخت می کنند.

11- آیا آلمان کشور مناسبی برای داروسازان است؟

بله آلمان یکی از بهترین کشورها برای داروسازان می باشد و میزان حقوق مناسب است.

 

اسکرول به بالا