071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله می‌خواهیم تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان را مورد بحث قرار دهیم. همان طور که می‌دانید به دلیل پرطرفدار بودن تحصیل در مجارستان بین دانشجویان بین المللی کشور مجارستان هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان است. دانشگاه کاپوسوار مجارستان نیز یکی از برترین دانشگاه‌های کشور مجارستان و مورد تایید وزارت علوم ایران است به همین دلیل شما با مدرک تحصیلی خود می‌توانید در کشور ایران و دیگر کشورهای جهان مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل در مجارستان

در کشور آذربایجان سیستم آموزش عالی به کالج‌ها و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شود البته کالج‌ها به طور مستقیم به دانشگاه‌ها وابسته هستند. طول دوره‌های کارشناسی در مجارستان 3 تا 4 سال می‌باشد که برای  ورود دانشجویان خارجی نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی است. برای ورود به برخی رشته‌ها نیز در این کشور آزمون ورودی برگذار می‌شود. دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 تا 3 سال و دوره دکتری بین 3 تا 5 سال است.

ویژگی مهم دیگر در سیستم آموزش کشور مجارستان موسسات و کالج‌های زبانی هستند که دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌نمایند. دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی و آلمانی ندارند؛ می‌توانند با اخذ پذیرش دوره زبان اقامت مجارستان را دریافت نموده و پس از اتمام دوره خود وارد دانشگاه شوند. هر سال تعداد زیادی دانشجو برای یادگیری زبان وارد کالج‌های کشور مجارستان می‌شوند. در کشور مجارستان تحصیل رایگان وجود ندارد و دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی باید شهریه بپردازند. این شهریه برای افراد غیر اروپایی بیشتر از اروپاییان است.

دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستاندانشگاه کاپوسوار(Kaposvár) یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های منطقه جنوبی کشور آذربایجان است. این مجموعه آموزشی نهمین دانشگاه کشور مجارستان است و در سال 2000 با ادغام دپارتمان‌ها و دانشکده‌های مختلف تاسیس شده است. در حال حاضر در این دانشگاه 4 دانشکده متفاوت است. در ادامه فعالیت این دانشگاه‌ها و نام آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست
  • دانشکده علوم اقتصادی
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده هنر

دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست

در این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مدیر تغذیه و خوراک دام تدریس می‌شود که برای آفرادی که می‌خواهد در حوزه علوم کشاورزی و محیط زیست کار کنند یک گزینه عالی است. هدف از این برنامه مطالعاتی آموزش متخصصان ماهر و کاملا مجهز جهت رفع مشکلات تغذیه حیوانات، تولید خوراک، خوراک و ایمنی مواد غذایی بوده و قادر به انجام وظایف برنامه ریزی، تحقیق و نوآوری است. دانشجویان فارغ التحصیل قادر به تحقق شرایط پذیرش دکتری خواهند بود. دانشجویان در مقطع دکترا می‌توانند در زمینه‌های بیولوژیکی، ژنتیکی، تغذیه‌ای، مدیریتی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی ادامه تحصیل دهند.

دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه کاپوسوار مجارستان

تحقیق در دانشکده دکتری مدیریت و علوم سازمانی شامل سیاست‌های اقتصادی است که عمدتا برای اقتصاد و سیاست‌های کشاورزی متمرکز است. تجزیه و تحلیل فرآیندهای اقتصادی و بازار با تاکید ویژه بر رقابت، بازاریابی مواد غذایی و اقتصاد جهانی، توسعه منطقه‌ای، سیاست‌های روستایی و محیط زیست عمومی و تجارت.

مهاجرت به مجارستان دارای روش‌های متفاوتی است که شما با دریافت اطلاعات کافی از مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد می‌توانید بهترین راه بر اساس موقعیت‌های را خود انتخاب کنید. یکی از این راه‌ها مهاجرت به مجارستان از طریق کار و دریافت ویزا کار مجارستان و راه دیگر مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی کشور مجارستان است.

شرایط دریافت پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور مجارستان هر دانشگاه یک سری شرایط و نیازهای مخصوصی دارد. اما برخی نیازهای کلی نیز وجود دارد که برای همه دانشگاه‌ها یکسان است. برای دریافت اطلاعات لازم درمورد هر دانشگاه می‌توانید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و یا از طریق مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اطلاعات خود را بدست آورید.

به صورت کلی مدارک مهارت زبان یا آزمون‌های ورودی از شرایط ورود دانشگاه‌ها می‌باشد. آزمون‌های ورودی در رشته‌هایی مثل پزشکی و وکالت بیشتر دیده می‌شود و برای آمادگی آزمون دانشجو باید یک دوره آماده سازی یا فاندیشن را بگذرانند تا برای آزمون ورودی آمادگی لازم را پیدا کند. البته افرادی که در دوره دیپلم نمرات پایینی داشته‌اند و در برخی از دروس ضعف دارند نیز می توانند به خواست خود از این دوره‌ها استفاده نمایند.

مدارک کلی برای اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان

  • کارنامه: ریزنمرات تحصیلی همراه با ترجمه به زبان انگلیسی یا مجاری
  • مدرک تحصیلی: برای کسانی که می‌خواهند در مقطع ارشد یا دکترا تحصیل کنند.
  • نمره زبان برای مقاطع کارشناسی: آیلتس بین 5.0 – 6.0 و آزمون تافل بین 60 – 80
  • نمره زبان برای مقطع کارشناسی ارشد: آیلتس بین 5.5 تا 6.5 و آزمون تافل بین 70 تا 90
  • اسکن پاسپورت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی اوکراین

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین درخواست دهید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ارائه این درخواست را نام می‌بریم.

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده توسط متقاضی
  • پرینت حساب بانکی برای نشان دادن هزینه های یک سال زندگی
  • بیمه دانشجویی
  • نشان دادن محل اقامت دانشجو
  • تصویر گذرنامه
  • عکس به اندازه گذرنامه
  • پاسپورت(حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد)
  • پذیرش معتبر از دانشگاه های مجارستان
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

هزینه تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان

دانشگاه کاپوسوار مجارستاندر این بخش درمورد هزینه تحصیل در دانشگاه کاپوسوار مجارستان و هزینه زندگی دانشجویی در کشور مجارستان صحبت خواهیم کرد. شهریه این دانشگاه 3 تا 8 هزار یورو در سال است که هزینه هر ترم باید در ابتدای آن ترم پرداخته شود. خوابگاه‌های دانشگاه کاپوسوار مجارستان مجهز به اتاق‌های جداگانه، تخت، تلوزیون، یخچال و اتصال به اینترنت است که هزینه آن برای هر ماه 110 دلار است. در خوابگاه دانشجویی آشپزخانه مشترک، فروشگاه غذا، سالن بدنسازی، خدمات کپی و کتابخانه در دسترس است. مطالب دیجیتالی مطالعه به صورت رایگان ارائه می‌شود.

کشور مجارستان کشور نسبتاً ارزانی است و هزینه زندگی دانشجویی برای هر ما بین 300 تا 600 یورو است. ناهار در کافه تریا دانشگاه(سوپ، غذای اصلی و دسر) را می توان با 2 یورو در روز خریداری کرد. قیمت‌های معمول برخی از مواد غذایی در مغازه ها عبارتند از (یک کیلوگرم نان: یک یورو)، (یک لیتر شیر: یک یورو)، (یک کیلوگرم گوشت خوک: 3.5 4.5 یورو). هزینه حمل و نقل با اتوبوس نیز برای رفتن به مرکز شهر از هر قسمتی یک یورو است.

در این مقاله درمود دانشگاه کاپوسوار مجارستان و چگونگی تحصیل در این دانشگاه صحبت کردیم. اگر می‌خواهید در سال جاری به این کشور مهاجرت و به تحصیل بپردازید از همین حالا با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید تا شرایط ورود شما به این دانشگاه را ایجاد کنیم. یکی دیگر از دانشگاه‌ها برتر مجارستان دانشگاه سگد است که مخاطبان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارد. برای اطلاعات کامل‌تر و بیشتر درمورد مهاجرت به مجارستان با سایت آی مهاجرت همراه باشید.

اسکرول به بالا