071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد. در این دانشگاه بسته به رشته انتخابی شما امکان تحصیل به زبان روسی و انگلیسی برای متقاضیان بین المللی وجود دارد. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد بهترین و جامع ترین راهنمایی های لازم در رابطه با تحصیل در اوکراین را در اختیار شما قرار داده اند.

سیستم آموزشی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

سیستم و کیفیت آموزشی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین جهت ادامه تحصیل، به این صورت است که آموزش پزشکی با کیفیت بالا در این دانشگاه با استفاده از ترکیبی از روش‌های کلاسیک و فن آوری‌های نوین انجام می‌ شود. متخصصان پیشرو، در شاخه های خود فعالیت دارند و در دانشکده پزشکی به تدریس مشغول هستند.

تاریخچه دانشگاه کارازین خارکف را می‌ توان بخشی از تاریخ فکری، فرهنگی و معنوی کشور اوکراین به شمار آورد و حتی نام بسیاری از محققین، دانشمندان و مربیان مشهور دنیا همچون هولاک آرتموفسکی، لیاپانوف، کوستامورف، بارباشوف، بکتوف، بهالی و غیره با این دانشگاه پیوند خورده است.

در پایان لازم به ذکر می باشد که در لیست جدید وزارت بهداشت، هیچکدام از دانشگاهای کشور اوکراین مورد تایید نیستند، اما دانشجویانی که بر اساس لیست قبلی (2017 و 2018) وارد دانشگاهای مورد تایید شده اند، فارغ از لیست جدید (2018 و 2019) مدارک آن ها مورد تایید وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

کشور اوکراین به دلیل داشتن هزینه های پایین زندگی و تحصیل، مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می ‌باشد. هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل، از دانشگاه های کشور اوکراین پذیرش می گیرند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که متقاضیان بسیاری خصوصا از ایران دارد.

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین، از جمله دانشگاه های برتر جهان است که مورد تایید کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا می‌ باشد، و حتی دانشجو این امکان را دارد که در حین تحصیل برای دانشگاه های کشورهای دیگر انتقالی بگیرد.

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های شرق اروپا است که در نوامبر سال 1804 تاسیس شد. در حال حاضر دانشگاه ملی کارازین دارای 21 دانشکده شده است که دانشکده پزشکی این دانشگاه از جمله بزرگترین مراکز تحقیقاتی در کشور اوکراین می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف
شرایط تحصیل پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف

شرایط تحصیل پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف

توجه داشته باشید که شرایط اخذ پذیرش دانشگاه اوکراین از جمله دانشگاه کارازین خارکف بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد، اما در اکثر موارد و با وجود تغییرات جزیی به شرح زیر می‌ باشد:

  1. داشتن مدرک دیپلم تجربی با حداقل معدل کل 16
  2. داشتن حداقل نمره 14 برای میانگین سه ساله درس‌های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان‌های خارجه که هر کدام به صورت جداگانه محاسبه شده باشد.

(به عنوان نمونه، در زیست شناسی اگر به این ترتیب باشد که: سال اول 15، سال دوم 13 و سال سوم 16.5، این سه نمره جمع و تقسیم بر سه خواهد شد، یعنی 14.8. پس برای درس زیست شناسی مشکلی وجود نخواهد داشت. این مراحل برای سه درس دیگر هم انجام می شود. اگرحتی یکی از این نمرات هم زیر 14 باشد، فرد متقاضی حتی در صورت گذراندن دوره پادفک هم شانسی برای ورود به کورس اصلی نخواهد داشت.)

  1. داوطلب تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در کارنامه سه ساله خود نباید درسی با نمره زیر 10 داشته باشد. (توجه داشته باشید تبصره تک ماده نیز قابل قبول نیست.)
  2. ترجیحا فرد متقاضی در درس‌های زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان، نمره زیر 12 نداشته باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین

در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین، تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است. برای تحصیل به زبان انگلیسی، دانشجویان برای پذیرش نیازی به مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارند، همچنین نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نمی باشد.

اما اگر متقاضیان قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشند، باید یک دوره یک ساله به نام پاتفک را برای آموزش زبان روسی بگذرانند، تا دانشجو به طور کامل به زبان روسی تسلط یابد و به راحتی وارد دانشکده شود؛ اما در دانشگاه کارازین خارکف، رشته پزشکی و دندانپزشکی به هر سه زبان روسی، اوکراینی و انگلیسی ارائه می ‌شود.

متقاضیان عزیز دقت داشته باشند که با توجه به اینکه، مردم عادی در اوکراین فقط به زبان روسی صحبت می ‌کنند، بهتر است نسبت به یادگیری زبان روسی قبل از رفتن به این کشور اقدام نمایید.

دوره پاتفک در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین

افراد متقاضی جهت تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین، که مایل به تحصیل به زبان روسی می ‌باشند، این امکان را دارند که با گذراندن دوره یک ساله پاتفک قبل از ورود به دانشگاه، به زبان روسی تحصیل نمایند.

دوره یک ساله پاتفک شامل آموزش زبان روسی و درس‌های شیمی و زیست شناسی است. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل به زبان روسی و با توجه به گذراندن دوره پاتفک، با هزینه تحصیل به زبان انگلیسی متفاوت است، که شرح کامل آن در قسمت مربوط به هزینه تحصیل در دانشگاه کارازین خارکف آمده است.

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین
هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین، یکی از ارزان ترین گزینه های تحصیل این دو رشته در اروپا و حتی فراتر از آن است. هزینه های تحصیل برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی و روسی متغیر می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های زندگی در اوکراین و شرایط زندگی در شهر خارکف اوکراین می توانید مقاله های ما را مطالعه نمایید.

  • هزینه یک ساله جهت گذراندن دوره پاتفک (انگلیسی): مبلغ 1800 دلار
  • هزینه یک ساله جهت گذراندن دوره پاتفک (روسـی): مبلغ 1600 دلار
  • هزینه سالیانه دانشگاه جهت تحصیل به زبان انگلیسی: مبلغ 3800 دلار
  • هزینه سالیانه دانشگاه جهت تحصیل به زبان روســی: مبلغ 3600 دلار
  • هزینه سالیانه زندگی جهت اسکان و غذا: حدودا مبلغ 1600 دلار
  • هزینه‌های مربوط به سرویس های اولیه ورود به دوره پادفک که فقط مربوط به سال اول تحصیل است: مبلغ 2200 دلار همراه با بیمه
  • هزینه‌های مربوط به سرویس های اولیه ورود به دانشگاه که تنها مربوط به سال اول تحصیل می ‌باشد: مبلغ 2400 دلار با بیمه

*حال اگر فرد متقاضی در سال اول وارد دوره انگلیسی شود، باید این مبالغ را پرداخت نماید: 1800 دلار جهت خود دوره پادفک، 1000 دلار جهت خوابگاه و 2200 دلار بابت سرویس های اولیه، که در مجموع مبلغ 5 هزار دلار می‌ شود.

اما در سال های بعد، یعنی از سال دوم تا پایان تحصیل دیگر نیازی به پرداخت سرویس ها نیست و فقط مبلغ 4200 دلار برای شهریه، 1000 دلار جهت هزینه خوابگاه و اسکان و 450 دلار بابت بیمه باید پرداخت شود، که مجموع مبلغ پرداختی جمعا 5600 دلار خواهد بود.

اما در صورت دیگر، اگر فرد در همان سال اول وارد کورس اصلی شود، باید مبالغ 3800 دلار بابت شهریه، 1000 دلار جهت هزینه خوابگاه و 2400 دلار بابت سرویس ها پرداخت نماید. یعنی جمعا مبلغ 7200 دلار و سال های بعد 5600 دلار را پرداخت می کند.

توجه داشته باشید که هزینه سرویس‌ ها شامل استقبال در فرودگاه، همراهی کردن فرد متقاضی هنگام ثبت نام، انجام امور مهاجرتی اولیه، انتخاب خوابگاه و محل اقامت، انجام آزمایشات پزشکی و غیره می‌ باشد و فقط مربوط به سال اول ورود است. لازم به توضیح است که طول دوره های پزشکی 6 سال و دندانپزشکی 5 سال است و بهتر می باشد با توجه به طول دوره، هزینه های تحصیل را محاسبه نمایید.

خوابگاه های دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین

خوابگاه در نظر گرفته شده برای متقاضیان، شامل دو بلوک 9 طبقه است. یک بلوک برای متقاضیان مرد و دیگری متقاضیان زن است. دانشگاه کارازین خارکف دارای یک سیستم خوابگاهی بسیار سطح بالا و با اتاق های کاملا مبله، محیط مطالعه کاملا راحت و احاطه شده توسط مراکز تفریحی گوناگون می باشد.

همه اتاق ها در اندازه مناسب و تعداد کافی در دسترس هستند. در هر اتاق خوابگاه 2 یا 3 دانشجو در یک اتاق اسکان داده می ‌شوند. اتاق ‌های خوابگاه‌ ها دارای امکاناتی نظیر تخت، تشک، بالش، پتو، میز، صندلی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم آب و روشنایی مناسب برای هر اتاق می باشد.

مناطق خاصی در محیط خوابگاه در نظر گرفته شده است که دانشجو می تواند در آن به تفریح و معاشرت با دیگران بپردازد. پس از ورود دانشجویان به محوطه دانشگاه، امکانات رفاهی خاصی به فرد اختصاص داده می شود و پس از گزارش سلامت رضایت بخش دانشجو، اتاقی که به وی اختصاص داده شده به او تحویل داده می ‌شود. همچنین تمامی اتاق ها در خوابگاه دارای سرویس اینترنت هستند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اوکراین

مدارک زیر برای دریافت پذیرش از دانشگاه کارازین خارکف اوکراین مورد نیاز است:

  1. ارائه اصل دعوتنامه صادر شده از دانشگاه
  2. ارائه اصل و ترجمه مدرک دیپلم به زبان انگلیسی (با تاییدیه وزارت امور خارجه و با پلمپ دادگستری)
  3. ارائه اصل و ترجمه ریزنمرات دیپلم به زبان انگلیسی (با تاییدیه وزارت امور خارجه و با پلمپ دادگستری)
  4. ارائه فرم های تکمیل شده مربوط به سفارت کشور اوکراین (این فرم ها توسط نماینده مستقر در ایران پر خواهد شد.)
  5. ارائه گواهی سلامت (با مراجعه به یک پزشک عمومی درخواست گواهی سلامت کنید. پزشک آزمایشی حاوی هپاتیت و ایدز برای شما خواهد نوشت. بعد از انجام ازمایشات و دریافت جواب آن، مجددا به همان پزشک مراجعه نموده و گواهی سلامتی از جانب وی دریافت کنید، به گونه ای که سلامت شما در مورد دو بیماری ایدز و هپاتیت تایید شود. این گواهی باید توسط نظام پزشکی تایید شده و سپس مورد ترجمه رسمی قرار گرفته و تاییدیه امور خارجه و دادگستری دریافت شود.)
  6. ارائه بیانیه از بانک (با مراجعه به بانکی که در آن حساب دارید، پرینت حساب خود را دریافت کنید. این پرینت حساب به زبان انگلیسی صادر شده و نیازی به ترجمه ندارد. این حساب باید به نام خود متقاضی باشد. موجودی حساب در لحظه صدور باید 20 الی 30 میلیون تومان باشد.)
  7. ارائه دو عکس 5*3 و 5*4 و سه عکس 4*3
  8. ارائه شناسنامه به همراه ترجمه و تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه
  9. ارائه اصل پاسپورت
  10. ارائه کپی مدارک ذکر شده

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی کارازین خارکوف اوکراین

دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین در رنکینگ امسال پیشرفت قابل توجهی داشته است و توانسته است در بین 11000 دانشگاه در جهان، رتبه 2409 را کسب نماید. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور اوکراین در جایگاه عمومی 26 ام و در بین موسسات عالی آموزش پزشکی نیز رتبه 5 ام را دارا است.

همچنین دانشگاه کارازین خارکوف از سوی یونسکو موفق به کسب رتبه 47 ام موسسات آموزش عالی کشور اوکراین شده است.

دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین
دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

دانشکده پزشکی کارازین خارکف، تقریبا اکثر حوزه های تحقیقاتی بنیادی و مدرن که شامل موسسات زیست شناسی، شیمی، نجوم، فیزیک، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و غیره را در بر می گیرد. سایر دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده فیزیک و فناوری
  • دانشکده رادیو فیزیک
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده زمین شناسی و جغرافیا
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده زبان های خارجی
  • دانشکده تاریخ
  • دانشکده علم زبان
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده جامعه شناسی
  • دانشکده روانشناسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت اوکراین و دریافت ویزای تحصیلی اوکراین می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

1- سیستم و کیفیت آموزشی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین جهت ادامه تحصیل، چگونه است ؟

به این صورت است که آموزش پزشکی با کیفیت بالا در این دانشگاه با استفاده از ترکیبی از روش‌های کلاسیک و فن آوری‌های نوین انجام می‌ شود. متخصصان پیشرو، در شاخه های خود فعالیت دارند و در دانشکده پزشکی به تدریس مشغول هستند.

2- علت مهاجرت متقاضیان به دانشگاه کارازین خارکف اوکراین جهت ادامه تحصیل چیست ؟

کشور اوکراین به دلیل داشتن هزینه های پایین زندگی و تحصیل، مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می ‌باشد. هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل، از دانشگاه های کشور اوکراین پذیرش می گیرند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که متقاضیان بسیاری خصوصا از ایران دارد.

3- دانشگاه کارازین خارکف اوکراین جهت تحصیل چگونه دانشگاهی میباشد ؟

دانشگاه کارازین خارکف اوکراین، از جمله دانشگاه های برتر جهان است که مورد تایید کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا می‌ باشد، و حتی دانشجو این امکان را دارد که در حین تحصیل برای دانشگاه های کشورهای دیگر انتقالی بگیرد.

4- دانشگاه کارازین خارکف اوکراین در چه سالی تاسیس شد ؟

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های شرق اروپا است که در نوامبر سال 1804 تاسیس شد. در حال حاضر دانشگاه ملی کارازین دارای 21 دانشکده شده است که دانشکده پزشکی این دانشگاه از جمله بزرگترین مراکز تحقیقاتی در کشور اوکراین می باشد.

5- زبان تحصیل در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین چیست ؟

در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین، تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است. برای تحصیل به زبان انگلیسی، دانشجویان برای پذیرش نیازی به مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارند، همچنین نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نمی باشد.در دانشگاه کارازین خارکف، رشته پزشکی و دندانپزشکی به هر سه زبان روسی، اوکراینی و انگلیسی ارائه می ‌شود.
متقاضیان عزیز دقت داشته باشند که با توجه به اینکه، مردم عادی در اوکراین فقط به زبان روسی صحبت می ‌کنند، بهتر است نسبت به یادگیری زبان روسی قبل از رفتن به این کشور اقدام نمایید.

6- اگر متقاضیان قصد تحصیل به زبان روسی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین را داشته باشند، شرایط چگونه است ؟

باید یک دوره یک ساله به نام پادفک را برای آموزش زبان روسی بگذرانند، تا دانشجو به طور کامل به زبان روسی تسلط یابد و به راحتی وارد دانشکده شود.

7- دانشکده های دانشگاه کارازین خارکف اوکراین کدامند ؟

دانشکده پزشکی کارازین خارکف، تقریبا اکثر حوزه های تحقیقاتی بنیادی و مدرن که شامل موسسات زیست شناسی، شیمی، نجوم، فیزیک، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و غیره را در بر می گیرد. سایر دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  •  دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده فیزیک و فناوری
  •  دانشکده رادیو فیزیک
  • دانشکده فیزیک
  •  دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده فلسفه
  •  دانشکده مهندسی مکانیک
  •  دانشکده زمین شناسی و جغرافیا
  •  دانشکده اقتصاد
  •  دانشکده زبان های خارجی
  •  دانشکده تاریخ
  •  دانشکده علم زبان
  •  دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  •  دانشکده شیمی
  •  دانشکده جامعه شناسی
  •  دانشکده روانشناسی

8- دوره پادفک در دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین چگونه است ؟

افراد متقاضی جهت تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین، که مایل به تحصیل به زبان روسی می ‌باشند، این امکان را دارند که با گذراندن دوره یک ساله پاتفک قبل از ورود به دانشگاه، به زبان روسی تحصیل نمایند.
دوره یک ساله پاتفک شامل آموزش زبان روسی و درس‌های شیمی و زیست شناسی است. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل به زبان روسی و با توجه به گذراندن دوره پادفک، با هزینه تحصیل به زبان انگلیسی متفاوت است، که شرح کامل آن در قسمت مربوط به هزینه تحصیل در دانشگاه کارازین خارکف آمده است.

9- هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه کارازین خارکوف اوکراین چقدر میباشد ؟

  •  هزینه یک ساله جهت گذراندن دوره پادفک (انگلیسی): مبلغ 1800 دلار
  • هزینه یک ساله جهت گذراندن دوره پادفک (روسـی): مبلغ 1600 دلار
  •  هزینه سالیانه دانشگاه جهت تحصیل به زبان انگلیسی: مبلغ 3800 دلار
  • هزینه سالیانه دانشگاه جهت تحصیل به زبان روســی: مبلغ 3600 دلار
  •  هزینه سالیانه زندگی جهت اسکان و غذا: حدودا مبلغ 1600 دلار
  •  هزینه‌های مربوط به سرویس های اولیه ورود به دوره پادفک که فقط مربوط به سال اول تحصیل است: مبلغ 2200 دلار همراه با بیمه
  •  هزینه‌های مربوط به سرویس های اولیه ورود به دانشگاه که تنها مربوط به سال اول تحصیل می ‌باشد: مبلغ 2400 دلار با بیمه

اسکرول به بالا