071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه پزشکی روستوف روسیه

افتخارات دانشگاه روستوف روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

پزشک شدن رویایی است که بسیاری از افراد از کودکی در سر داشته و برای تحقق بخشیدن آن تلاش می کنند. به دلیل بالا بودن تقاضا و پایین بودن ظرفیت دانشگاه های درون کشور بسیاری از افراد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به عنوان وسیله ای برای تحقق آروزی پزشکی خود انتخاب می کنند. روسیه یکی از کشور هایی است که سالانه پذیرای هزاران نفر دانشجوی پزشکی از سراسر جهان می باشد. به دلیل اهمیت شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی روسیه، مشاورین ارشد موسسه میرداماد در این مقاله به بیان شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف روسیه می پردازند.

دانشگاه پزشکی روستوف روسیه

این دانشگاه دارای کلینیک های خاصی می باشد که حدود 1000 تخت را در خود است و علاوه بر این پایگاه های خود را در بزرگترین بیمارستان های شهری نیز فراهم کرده است. این قابلیت ها موجب شده است که دانشجویان دانش و مهارت های بصری صحیحی را بدست آورند. ناگفته نماند که ساختمان های دانشگاه و کلینیک ها با تجهیزات به روز شده و سایر وسایل مدرن ارائه می شوند. در این مجموعه در حدود 63 اداره وجود دارد، علاوه بر این 27 بیمارستان در کلینیک های این شهر مستقر شده است و بیش از 150 موسسه تحقیقاتی و آموزشی در RostSMU فعال می باشند.

دانشگاه پزشکی دولتی روستوف یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی عالی در روسیه که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را برای متقاصیان سراسر دنیا فراهم میکند؛ است. تاریخ بنیاد آن به طور قابل توجهی متفاوت از تاریخ سایر نهادهای پزشکی در روسیه است. در سال 1915 دانشگاه روسی ورشو از ورشو به روستوف دانمارک تخلیه شد و این دانشگاه به دانشگاه Donskoy تبدیل شد. بهترین نمایندگان موسسات پزشکی ورشو، مسکو، سنت پترزبورگ و کازان در این دانشکده پزشکی جمع شده اند و مدرسه پزشکی روستوف به عنوان یکی از منحصر به فردترین ها در کشور روسیه در نظر گرفته شده است.

فراهم کرده است. دانشگاه پزشکی روستوف روسیه

فعالیت های پژوهشی دانشگاه روستوف روسیه

این دانشگاه 75 سالگی خود را در سال 2005 جشن گرفته است. امروزه این دانشگاه دارای ساختمان های آموزشی مدرن، کلینیک ها و ادارات، موسسات و دانشکده هایی می باشد که به تجهیزات تشخیصی و پزشکی مدرن و متخصصین با مهارت نیز آغشته شده است. جهت های اصلی در خصوص فعالیت علمی پژوهشی دانشگاه برای شرکت به منظور مهاجرت تحصیلی به روسیه؛ عبارتند از:

  • بررسی پاتوژنز، معیارهای تشخیصی و اثربخشی درمان عفونت HIV؛
  • پاتوژنز، تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری های قلب و عروق
  • توسعه و معرفی روش های تشخیصی اشعه ایکس و پرتودرمانی؛
  • بررسی مکانیزم های پاتوژنز و توسعه روش های درمان بیماری زخم
  • روش های درمان بیماری های جراحی حاد قفسه سینه، حفره شکم و لگن، روش جراحی آندوسکوپی؛
  • توسعه و بهبود روش های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اورولوژی؛
  • توسعه و معرفی روش های تشخیص و شناسایی زود هنگام سل؛
  • اتوپاتوژنز، تشخیص و درمان بیماری های سیستم خون؛
  • روشهای جراحی بازسازی برای درمان بیماران پس از قاعدگی
  • تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری های روانی، توسعه اقدامات فوری روانپزشکی و پزشکی-روانشناختی در استرس اجتماعی و موقعیت های شدید.

علوم و فعالیت های دانشگاه روستوف روسیه

فعالیت های علمی در این دانشگاه به صورت چشمگیری افزایش یافته است و هماهنگی های بسیاری جهت اجرای تحقیق در این دانشکده ها صورت گرفته است. این دانشگاه به طور منحصر به فردی فعالیت های مربوط به تحقیقات را در کارگاه تحقیقاتی مرکزی (CSRL) به انجام رسانیده است. طیف گسترده ای از مطالعات بیوشیمیایی، ژنتیک، مورفولوژیکی، میکروبیولوژیکی در این موسسه آموزشی صورت می گیرد.

این موسسه تحقیقاتی به ایمونولوژی، ارولوژی و نفرولوژی و مرکز انطباق انسانی و ارتباطات بین قومی (مرکز گامو) تحت حمایت شعبه جنوب آکادمی آموزش و پرورش روسیه اختصاص داده شده است. دیگر تحقیقات دانشگاه پزشکی در 5 زمینه اصلی علمی می باشد که بدین شرح است:

مشکلات پزشکی و بیولوژیکی، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی حفاظت از سلامت عمومی، چارچوب علمی و نهادی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های مهم زنان، مادران و کودکان؛ چارچوب علمی و نهادی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های جراحی، مبانی علمی و سازمانی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اصلی اندام های داخلی.

افتخارات دانشگاه روستوف روسیه

افتخارات دانشگاه روستوف روسیه

در 5 سال گذشته این دانشگاه در حدود 11 کمک مالی بین المللی را دریافت کرده است. موسسه آموزش عالی “دانشگاه علوم پزشکی روستو”، اداره فدرال بهداشت و توسعه اجتماعی” با همکاری محققان و دانش آموزان همکاری های علمی بین المللی گسترده ای با انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، ارمنستان، مولداوی و دیگر کشورهای خارجی نیز داشته است. علاوه بر این معلمان، متخصصین بسیارماهر متعددی در کنفرانس های علمی بین المللی و کنگره ها نیز شرکت داشته اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف

دانشگاه های روسی سیستم پذیرش امتیازی برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهند. همه دانش آموزانی که مدرک دبیرستان دارند، حق ورود به دانشگاه های دولتی روسیه را دارند. هیچ امتیاز یا نمرات خاصی برای پذیرش در هر دوره نیازی نیست. برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی دانشجویان باید موضوع زیر را با موضوعات دیگر در مدرسه مطالعه کنند.

  • زیست شناسی
  •  علم شیمی
  • فیزیک

برای پذیرش هیچ امتیاز یا نمرات خاصی در موارد فوق لازم نیست. دانشجویان با تمام نمرات و رتبه قبولی برای پذیرش در دانشگاه های دولتی روسیه پذیرفته می شوند. برای دانشگاه پزشکی روستوف ( Rostov ) یک آزمون ورودی بسته به ملیت و شرایط متقاضی وجود دارد. برای PG / دوره های اقامت بالینی، برای پذیرش در هر دوره آموزشی مرتبط با پزشکی نیاز است به:

  • مدرک Mbbs / MD / BDS با رونوشت از متن
  • گواهی تکمیل کارآموزی
  • گواهی تکمیل اقامت یا تحصیلات تکمیلی پزشکی

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی روستوف

دانشگاه ایالتی علوم پزشکی روستوف، دانشگاهی دولتی در زمینه ی تحصیلات عالی و حرفه ای علوم پزشکی و بهداشت در روسیه است. این دانشگاه هم چنین به عنوان موسسه ی دولتی علوم پزشکی روستوف نیز شناخته شده است. در این دانشگاه سالانه حدود 5000 – 7000 دانش آموز تعلیم می بینند (آموزش دانشگاهی و باز آموزی حرفه ای متخصصان که هر ساله بیش از 650 دانش آموز در طی دوره های کار آموزی و اقامت در این دانشگاه آموزش می بینند).

دانشگاه روستوف هم چنین دارای شورای هماهنگی برای تحصیلات تکمیلی حرفه ای در ناحیه ی فدرال جنوبی می باشد و در این در کالج به طور گسترده ای از تکنولوژی آموزشی پیش رفته از جمله کامپیوتر استفاده می شود. رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه روستوف روسیه 6841 می باشد.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی روستوف

دانشجو می تواند هزینه های سال اول را قبل یا بعد از گرفتن ویزا ،یا پس از ورود به روسیه، (به غیر از هزینه دعوت نامه، نامه تاییدیه ویزا و هزینه های پست) بپردازد. هزینه دعوت نامه و نامه تاییدیه ویزا 400 دلار و هزینه پست 100دلار آمریکا است. پس از تایید نامه پذیرش از REC-RUSSIA، ما باید هزینه دعوت نامه و پست را که به مقدار 500 دلار آمریکا می باشد پرداخت کنیم و سپس باید دعوت نامه اصلی و نامه تاییدیه ویزا را از طریق پست ارسال کنیم. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی عمومی / کودکان / دندانپزشکی:

  • متوسط زبان انگلیسی درسال اول: 5000 دلار آمریکا و از سال 6-2 برابر با: 4000 دلار آمریکا است.
  • همچنین هزینه تحصیل در رشته رسانه های روسی از سال 6-1 برابر با:3500 دلار آمریکا است.
  • متوسط زبان انگلیسی در سال اول: 4700 دلار آمریکا و از سال5-2 برابر با: 4000 دلار آمریکا است.
  • همچنین هزینه تحصیل در رشته رسانه های روسی: از سال 5-1 برابر با:3000 دلار آمریکا است.
  • تحصیلات تکمیلی شامل:(کارشناسی ارشد، دکتری، رشته بالینی): از سال 3-1 برابر با: 4000 دلار آمریکا است.
  • هزینه اقامت و پذیرایی در دانشگاه روستوف به مبلغ 400 دلار آمریکا در سال است.
  • هزینه گروه آمادگی و پیش دانشگاهی به مبلغ 3000 دلار آمریکا است.
  • سایر هزینه ها شامل:(بیمه درمانی، بررسی پزشکی، ویزا) به مبلغ 300 دلار در هر سال است. تسویه حساب معافیت توسط وزارت آموزش و پرورش فدراسیون روسیه به مبلغ 400 دلار آمریکا، که به محض ورود به دانشگاه باید پرداخت شود.
  • سایر هزینه های سال اول نیز به مبلغ 1800 دلار آمریکا است که پس از ورود به دانشگاه باید پرداخته شود.

اکنون اگر قصد تحصیل در کشور روسیه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که از روند پذیرش و شناسایی دانشگاه های برتر این کشور و شرایط و راه های مهاجرت به روسیه اطلاع پیدا نکردید اقدامی نکنید. اما لازم است بدانید که آنچنان هم دشوار نیست این امر؛ ما مشاورینی را در قلب موسسه حقوقی میرداماد داریم که بسیار موفق در این امر بوده و هستند و افراد زیادی را راهنمایی نموده اند.

اسکرول به بالا