071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه وین اتریش | شرایط تحصیل در دانشگاه وین اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش مرکز یکی از زیباترین کشورهای اروپای مرکزی می‌باشد که پایتخت آن شهر وین بوده، زبان مردم این کشور آلمانی می‌باشد، می‌توان گفت در شهرهای مختلف این کشور بخصوص وین دانشگاه‌های بسیار عالی با رنکینگ جهانی یافت می‌شود که از جمله می‌توان به دانشگاه وین اتریش اشاره کرد که دارای قدمت زیادی بوده و امکان تحصیل در اتریش را برای دانشجویان مهاجر نیز مهیا می‌نماید. بنابراین اگر می‌خواهید در کشور اتریش ادامه تحصیل دهید، توصیه می‌کنیم در ادامه مقاله شرایط تحصیل در دانشگاه وین اتریش، شرایط اخذ پذیرش و … را مورد مطالعه قرار دهید.

درباره دانشگاه وین اتریش

دانشگاه وین اتریش دارای قدمتی در حدود 650 سال می‌باشد و با توجه به داشتن امکانات و تجهیزات بسیار فراوانی که دارد، مقصد بسیاری از دانشجویان جهت تحصیل در اتریش به شمار می‌آید. این دانشگاه در حدود ۱۹ مرکز آموزشی و دانشکده دارد و که به ۹۴ هزار دانشجوی بومی بین المللی خدمات آموزشی و تحقیقاتی ارائه خواهد داد.

با توجه به اینکه در این دانشگاه رشته‌ها و شاخه‌های متنوع تحصیلی ارائه می‌شود که شامل 180 برنامه تحصیلی است، به همین دلیل این دانشگاه به عنوان یکی از گسترده‌ترین دانشگاه‌های می‌باشد که به ارائه رشته‌های مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی خواهد پرداخت و از این رو تعداد کثیری از این دانشجویان هر ساله به دانشگاه وین اتریش می‌پیوندند.

در این دانشگاه، دروس  دانشگاهی به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، البته رشته‌هایی هم هستند که به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد، برخی از رشته‌های دانشگاهی که در دانشگاه وین ارائه می‌شوند، شامل الهیات کاتولیک، الهیات پروتستان، حقوق، تجارت – اقتصاد – آمار، علوم کامپیوتر، مطالعات تاریخی و فرهنگی، مطالعات فلسفی و فرهنگی، فلسفه و آموزش، روانشناسی، علوم اجتماعی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم زمین – جغرافیا – نجوم، علوم زندگی خواهند بود.

به طور کلی در این دانشگاه ۱۸۰ رشته تحصیلی در مقاطع متنوعی وجود دارد که معمولاً از این تعداد ۵۵ رشته مختص رشته کارشناسی، ۱۱۰ رشته برای کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته در مقطع دکترا ارائه می گردد.

دانشگاه وین

شرایط پذیرش در دانشگاه وین اتریش

برای آنکه دانشجویان بتوانند به تحصیل در دانشگاه وین اتریش بپردازند، باید از نحوه پذیرش این دانشگاه آگاه باشند و سپس به مهاجرت تحصیلی به اتریش بپردازند،چرا که برخی از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه دارای آزمون ورودی می‌باشند که دانشجویان باید در این آزمون‌ها شرکت کنند و نمره قبولی دریافت نمایند.

معمولاً پذیرش دانشجویان جهت تحصیل لیسانس در اتریش در دانشگاه وین مشروط بر داشتن مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان بعد از اتمام ۱۲ سال تحصیل در مدرسه است که با مدرک Matura اتریش معادل است، دانشجویان بین المللی برای آن که بتوانند در رشته مورد نظرشان در اتریش ادامه تحصیل دهند، باید در دانشگاه سراسری کشور خود نیز در همین رشته یا گرایش نزدیک به آن قبول شده باشند.

همچنین کسانی که می‌خواهند به تحصیل کارشناسی ارشد اتریش در دانشگاه وین بپردازند، باید بتوانند دوره کارشناسی خود را با امتیاز ECTS 180 بگذرانند و برای تحصیل دکترا در این دانشگاه باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با امتیاز ECTS 120 با موفقیت پشت سر بگذارند.

لازم به ذکر است افرادی که می‌خواهند به مهاجرت به اتریش و تحصیل در دانشگاه وین بپردازند، باید تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشند و مدرک زبان آلمانی در سطح B2 بگیرند و با توجه به اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، نیاز به داشتن سطح مدرک زبان انگلیسی B2 نیز خواهند بود.

بنابراین به طور کلی برای پذیرش دانشگاه وین اتریش مدارک مختلفی نیاز است که برخی از مهم‌ترین این مدارک به قرار زیر خواهد بود:

  • گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم سطح A یا گواهینامه معادل پایان تحصیلات متوسطه اتریش (Matura)
  • گواهی قبولی فرد در دانشگاه سراسری کشور مبدا در رشته مربوطه یا گرایش نزدیک به آن
  • مدرک زبان آلمانی (برای تحصیل به زبان آلمانی)
  • مدرک زبان انگلیسی (برای تحصیل به زبان انگلیسی)
  • ریز نمرات دوره تحصیلی قبلی
  • دو قطعه عکس
  • رسید بانکی پرداخت شهریه دانشگاه
  • مدرک کارشناسی در موضوع مرتبط (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • کاورلتر یا انگیزه‌نامه (در دوره دکترا)
  • توصیه نامه اساتید دانشگاه پیشین (در دوره دکترا)
  • یک نسخه از پروپوزال تحقیقاتی (در دوره دکترا)

دانشگاه وین

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه وین اتریش

در مقاطع تحصیلی و بسته به رشته و  ملیت دانشجو، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی توسط دانشگاه وین اتریش ارائه می‌گردد که کمک مالی زیادی به دانشجویان خواهد کرد. که برخی از آنها به قرار زیر هستند:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه وین: معمولاً این بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه وین ارائه خواهد شد و به پشتیبانی همه دانشجویان در برنامه‌های تحصیلی و محققان در رشته‌های مختلف در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر می‌پردازد.
  • بورسیه‌های دولتی اتریش: این بورسیه‌ها شامل همه دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی مختلف خواهد شد.
  • بورسیه‌های آژانس تحرک بین المللی و همکاری در آموزش و پرورش OeAD: معمولا این بورسیه نیز  اختصاص به همه‌ی دانشجویان، فارغ التحصیلان و محققان خواهد داشت.
  • بورسیه شورای تحقیقات اروپا ERP: دادن این بورسیه از سال ۲۰۰۷ به محققان دانشگاه وین شروع شده است و برای دریافت این بورسیه از شورای اتحادیه اروپا باید پروژه‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان ارائه شود که دارای پتانسیل بالایی جهت نوآوری باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه وین اتریش

برای تحصیل در دانشگاه وین اتریش باید شهریه واریز شود که این شهریه بسته به ملیت دانشجویان متفاوت است ، بدین ترتیب پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه وین باید پیش از اتمام ترم صورت پذیرد و با توجه به اینکه انتقال بانکی این شهریه هفت روز طول می‌کشد، به همین دلیل دانشگاه به دانشجویان خود اخطار می‌دهد که چند روز پیش از پایان ترم تحصیلی اقدام به واریز شهریه نمایند تا هیچ مشکلی برای آنها پیش نیاید.

هزینه شهریه دانشجویان بین المللی و شهروندان غیر اتحادیه اروپا در هر ترم ۷۲۶.۷۲ یورو می‌باشد و همچنین این دانشجویان باید برای حق عضویت خود در اتحادیه دانشجویان ۲۰.۲۰ یورو در هر ترم پرداخت کنند.

معمولاً تحصیل در این دانشگاه برای افراد بومی و دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشند به صورت رایگان خواهد بود و در صورتی این افراد باید به پرداخت شهریه بپردازند که از مهلت برنامه تحصیلی خود بیشتر از دو ترم سپری کرده باشند و در نتیجه در این صورت باید به ازای هر ترم اضافی که بر می‌دارند نصف شهریه‌ی دانشجویان بین الملل را پرداخت کنند، یعنی تقریبا ۳۶۳.۳۶ یورو.

جمع بندی

در این مقاله در مورد دانشگاه وین که یکی از بهترین دانشگاه های اتریش می‌باشد، سخن گفتیم و شرایط پذیرش در این دانشگاه جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش، انواع بورسیه‌های تحصیلی که دانشگاه وین به دانشجویان ارائه می دهد را بیان کردیم. بنابراین کسانی که می‌خواهند به ادامه تحصیل در اتریش بپردازند با خواندن این مقاله اطلاعات مناسبی درباره ادامه تحصیل در دانشگاه وین به دست خواهند آورد. این دانشگاه دارای امکانات فوق العاده‌ای همچون کتابخانه‌ها، مراکز زبان، غذاخوری‌ها، موسسات ورزشی و … خواهد بود و با قرار دادن این امکانات در اختیار دانشجویان در موفقیت تحصیلی آنها تاثیر فراوانی می‌گذارد.

اسکرول به بالا