071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد دانشگاه واترلو در کانادا و نحوه ی اخذ پذیرش در این دانشگاه است. در اینجا تمامی نکات درمورد اخذ پذیرش، شرایط، مدارک و هزینه ها شرح داده شده است.امید بر آن است تا این مطالب برای دانشجویان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی شرایط اخذ پذیرش دانشگاه واترلو در کانادا می توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر دانشگاه واترلو در کانادا
  • رشته های تحصیلی در دانشگاه واترلو در کانادا
  • امکانات و خدمات در دانشگاه واترلو در کانادا
  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا
  • شهریه و هزینه ی تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا
  • بورسیه و کمک هزینه ی مالی در دانشگاه واترلو در کانادا
  • زبان در دانشگاه واترلو در کانادا
  • مهلت ارسال مدارک برای پذیرش دانشگاه واترلو در کانادا
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد دانشگاه واترلو در کانادا

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

نگاهی کلی بر دانشگاه واترلو در کانادا

واترلو دانشگاهی نوآور در کانادا است. این دانشگاه مکانی است که افراد می توانند به افکار و ذهنیت های خود جامه ی عمل بپوشانند و آن ها را عملی کنند. دانشگاه واترلو یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی است که دانشکده ی اصلی آن در شهر واترلو و استان اونتاریوی کانادا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1957 تأسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود.دانشگاه واترلو در کانادا رتبه ی 166 جهانی را داراست. این دانشگاه در زمینه ی علوم رایانه ای و مهندسی، رتبه ی دوم در بین تمام دانشگاه های کانادا را دارد. در این دانشگاه تقریباً 33.500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.دانشگاه واترلو برای پذیرش دانشجو بسیار سختگیر است و تنها دانشجویان با استعداد و شایسته را پذیرش می کند. برای اثبات این ادعا می توان به این نکته اشاره کرد که 58% از دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند معدل بالای 90% دارند.این دانشگاه در طول 28 سال خلاقانه ترین و نوآورانه ترین دانشگاه کانادا شناخته شده است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه واترلو در کانادا

دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه واترلو در کانادا به شرح زیر می باشند:

  1. دانشکده ی علوم درمانی و سلامتی: این دانشکده شامل رشته های حرکت شناسی، نظام سلامت و سلامت عمومی و استراحت درمانی می شود.
  2. دانشکده ی هنر: این دانشکده شامل رشته های حسابداری، انسان شناسی، مطالعات کاربردی زبان، مطالعات مربوط به امور بین المللی، مطالعات دوران قدیم، هنر ارتباطات، مطالعات فرهنگ و زبان، مطالعات در مورد آسیای شرقی، اقتصاد، ادبیات زبان انگلیسی، هنر های زیبا، مطالعات زبان فرانسوی، عدالت عمومی و جنسیتی، مطالعات زبان آلمانی، هنرهای دیجیتال و کسب و کار جهانی، تاریخ، امور بین المللی، مطالعات ایتالیایی، مطالعات یهودی، مطالعات قرون وسطایی، موسیقی، فلسفه،مطالعات در مورد صلح، روانشناسی، مطالعات مذهبی، مطالعات در مورد خانواده، ازدواج و مسائل جنسیتی، مطالعات توسعه ی اجتماعی، خدمات اجتماعی، مطالعات اجتماعی و قانونی، مطالعات زبان اسپانیایی و آمریکایی لاتین، طراحی بین المللی، مطالعات اسلام و الهیات می شود.
  3. دانشکده ی مهندسی: این دانشکده شامل رشته های مهندسی معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و محیط، مهندسی کامپیوتر و الکترونیک، مدیریت، مهندسی تکنولوژی نانو، مهندسی نرم افزار، مهندسی طراحی سیستم می شود.
  4. دانشکده ی محیط: این دانشکده شامل رشته های محیط و توسعه در سرما یه گذاری، محیط منابع و تجدید پذیری، جغرافیا و مدیریت محیطی، ادغام دانش و برنامه ریزی می شود.
  5. دانشکده ی ریاضیات: این دانشکده شامل رشته های ریاضیات کاربردی، ترکیب سازی و بهینه سازی، علوم رایانه ای، ریاضیات محض، مهندسی نرم افزار و علوم ارزیابی آماری می شود.
  6. دانشکده ی علوم: این دانشکده شامل رشته های زیست شیمی، زیست، شیمی، علوم مربوط به زمین و محیط، مهندسی تکنولوژی نانو، علوم بینایی سنجی، دانش داروخانه و داروسازی، فیزیک و ستاره-شناسی، علوم مربوط به هواشناسی و علوم مربوط به کسب و کار می شود.

امکانات و خدمات در دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا برای دانشجویان و کارمندان خود امکانات و خدمات بی شماری را فراهم کرده است که برخی از این خدمات به اختصار، عبارتند از:

مراکز صوتی و تجسمی، نمایشگاه های هنری، مراکز بزرگ کنفرانس، خدمات مشاوره، مراکز آموزشی گسترده، مراکز خرید، تحصیل از راه دور، موزه ی علوم زمین، مؤسسه های زبان انگلیسی، اتوبوس های مرکزی، سرویس غذا، خدمات سلامت و درمان، شبکه ی دانشجویان کانادایی و بین المللی، خدمات رسانه ای و تکنولوژی ساختاری، آنالیز و برنامه ریزی ساختاری، خدمات نیکوکاری، کتابخانه، مراکز تحقیقاتی، خدمات مخصوص افراد ناتوان، مراکز مربوط به زندگی دانشجویی، حمایت های دانشگاهی، مراکز تئاتر، کلاب دانشگاهی، خدمات ورزشی و باشگاهی.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا

برای پذیرش در دانشگاه واترلو متقاضیان باید طبق پروتکل خاصی پیش بروند. برای شروع متقاضیان باید:

  • برنامه ی خود را مشخص کنند.
  • شایستگی خود را اثبات کنند: مهارت و تسلط خود را در انگلیسی نشان دهند.
  • از تکمیل تمام مواردی که در برنامه آمده است، اطمینان حاصل کنند.
  • با داوران خود در ارتباط باشند.
شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا
شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا

متقاضیان برای ارسال فرم درخواست پذیرش باید به سایت مرکزی درخواست های دانشگاه های اونتاریو OUAC مراجعه کنند. دانشجویان شهروند اونتاریو باید فرم شماره ی 101 در سایت OUAC و دانشجویان بین المللی باید فرم شماره ی 105 در سایت را تکمیل و ارسال کنند. دانشجویان باید به برنامه ی زمانی و مهلت پایانی ارسال این فرم ها دقت داشته باشند. دانشگاه واترلو بعد از دریافت فرم از این سایت ظرف دو هفته به متقاضی ایمیل داده و او را نسبت به گام های بعدی این پروسه آگاه می سازد.
متقاضیان در دانشگاه واترلو در کانادا می توانند برای برنامه های مختلف به غیر از برنامه های مهندسی در این دانشگاه درخواست بدهند. در هر فرم درخواست تنها یک برنا مه ی مهندسی می تواند ذکر شده باشد. متقاضیان بهتر است حداقل دو هفته قبل از پایان مهلت ارسال، مدارک و فرم های خود را به سایت OUAC بفرستند. آنها باید در سایت OUAC یک حساب کاربری بسازند و در صورت بروز مشکل یا داشتن پرسش -هایی در این زمینه از سایت کمک بگیرند.متقاضیان باید از انتخاب صحیح فرم مورد نظر اطمینان حاصل فرمایند و سپس فرم های مناسب را ارسال کنند. متقاضیان همچنین باید هزینه ی پذیرش را که 125 دلار کانادایی است را بپردازند.

شهریه و هزینه ی تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا

شهریه و هزینه ی تحصیل در کانادا در دانشگاه واترلو برای رشته های مختلف متفاوت است. شهریه ی هر رشته به صورت زیر است:

شهریه ی رشته های دانشکده ی هنر و علوم مربوط به درمان 40.000 دلار، شهریه ی رشته های مربوط به دانشکده ی مهندسی و مهندسی نرم افزار 61.300 دلار، شهریه ی رشته های مربوط دانشکده ی به محیط 41.100 دلار، شهریه ی رشته های دانشکده ی ریاضی 45.500 دلار، شهریه ی رشته های دانشگاه علوم 42.700 دلار، شهریه ی رشته های مربوط به حسابداری و مدیریت مالی 40.900 دلار، شهریه ی رشته ی معماری 59.700 دلار، شهریه ی رشته ی زیست شناسی 42.900 دلار، شهریه ی رشته ی علوم رایانه ای 61.300 دلار، شهریه ی رشته ی مدیریت مالی و رایانه ای 45.700 دلار و شهریه ی رشته ی هنر های دیجیتالی و کسب و کار جهانی 45.100 دلار است.

بورسیه و کمک هزینه های مالی در دانشگاه واترلو در کانادا

بورسیه هایی که از طرف دانشگاه واترلو به دانشجویان اعطا می شود به شرح زیر است:

بورسیه هایی که به فرم درخواست نیازی ندارند

در دانشگاه واترلو در کانادا دانشجویان سال اولی که به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند، می توانند تا 1.500 دلار برای جایزه ی تجربیات بین المللی و یا 1.500 دلار جایزه ی تحقیقاتی و یا هر دو را دریافت کنند.این جوایز در صورت داشتن معدل بالای 80% برای سال های دیگر تحصیل نیز در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.یک بورسیه دیگر از سمت ریاست دانشگاه به مبلغ 2000 دلار نیز برای داشجویان سال اولی ارئه می شود. دیگر بورسیه ی این دانشگاه به برنامه های علمی و شرکت در این برنامه ها تعلق می گیرد که مبلغ این بورسیه 1000 تا 5000 دلار است. متقاضیان برای دریافت این بورسیه ها در اول ماه می می باست اقدام کنند.

بورسیه هایی که به فرم درخواست نیاز دارند

دانشجویانی که در یکی از برنامه های علمی، مربوط به تکنولوژی، مهندسی و ریاضی شرکت کرده اند و یا برای کاری با هدف تکنولوژی، مهندسی و تحقیقات کاربردی علمی درخواست بورسیه می دهند، دانشگاه پنج بورسیه ی 80.000 تا 100.000 دلاری در طور هشت ترم برای آنها اختصاص داده است. البته دانشگاه واترلو فاکتور هایی نیز برای دادن این بورسیه در نظر گرفته است که یکی از آنها دانش آموز نمونه بودن شخص در دبیرستان و همچنین نمرات و فعالیت های مربوط به اختراعات و ابتکارات است.

 

زبان در دانشگاه واترلو در کانادا

زبان انگلیسی تنها زبان تحصیلی دانشگاه واترلو در کانادا است در نتیجه دانشجویانی در این دانشگاه پذیرش می شوند که به این زبان مسلط باشند.دانشجویان بین المللی می توانند با دریافت نمره ی قابل قبول در آزمون های خاصی تسلط و مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند.دانشگاه واترلو در کانادا برای اندازه گیری میزان تسلط افراد در زبان انگلیسی آزمون های زیر را ملاک قرار می دهد:

آزمون های مربوط به مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط، مهندسی کامپیوتر و الکتریک، مهندسی ماشین آلات، مهندسی طراحی سیستم، حسابداری، ریاضیات کاربردی، انسان شناسی، معماری، تغییرات آب-وهوایی، علوم رایانه ای، اختراعات دیجیتالی، توسعه ی اقتصادی، زبان و ادبیات انگلیسی، محیط و کار، محیط، هنرهای زیبا، مدیریت محیط و جغرافیا، دولت های جهانی، تاریخ، فلسفه، برنامه ریزی، سیستم سلامت عمومی، خدمات عمومی، امور مالی کیفیتی، مطالعات مربوط به بازسازی و بازپروری، مطالعات مذهبی و مطالعات قانون و جامعه شناسی.

زبان در دانشگاه واترلو در کانادا
زبان در دانشگاه واترلو در کانادا

مهلت ارسال مدارک برای پذیرش دانشگاه واترلو در کانادا

بیشتر پذیرش ها در این دانشگاه برای ترم پاییز هستند. کلاس های ترم پاییز از ماه سپتامبر آغاز می شوند.مهلت ارسال درخواست برای ترم پاییز به شرح زیر است:

  • آغاز ارسال درخواست میانه ی ماه دسامبر است.
  • مهلت پایانی ارسال درخواست برای دانشجویان بین المللی 30 مارچ است.
  • هزینه ی درخواست پذیرش 125 دلار کانادایی است.
  • مهات پایانی برای ارسال مدارک به دانشگاه واترلو 6 آپریل است.

در صورتی که برخی از درخواست ها به بخش خاص خود نرسند، امکان دارد این مهلت ها تمدید شوند. درخواست هایی که بعد از آخرین مهلت فرستاده شوند در صورت وجود جای خالی بررسی می شوند.

سوالات متداول درمورد دانشگاه واترلو در کانادا

1- دانشگاه واترلو کجاست؟

دانشگاه واترلو در استان اونتاریو در کشور کانادا قرار دارد.

2- آیا دانشگاه واترلو در کانادا معتبر است؟

بله، دانشگاه واترلو یک از دانشگاه های معتبر جهان محس.ب می-شود این دانشگاه رتبه ی 166 جهانی دارد.

3- در دانشگاه واترلو در کانادا چه دانشکده هایی وجود دارد؟

دانشگاه واترلو در کانادا شامل دانشکده ی علوم درمانی و سلامتی، دانشکده ی هنر، دانشکده ی مهندسی، دانشکده ی ریاضیات، دانشکده ی محیط و دانشکده ی علوم می شود.

4- شهریه و هزینه ی تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا چگونه است؟

شهریه و هزینه ی تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا بسته به رشته متفاوت است. این قیمت بین 40.000 دلارکانادا تا 61.300 دلار کانادا متفاوت است.

5- دانشگاه واترلو در کانادا از چه خدمات و امکاناتی برخوردا است؟

این دانشگاه از خدمات و امکانات بی-شماری برخوردار است که از مهمترین آنها می توان به موزه ها، مراکز تحقیقاتی به روز و گسترده، مراکز تئاتر، خدمات مخصوص افراد ناتوان، نمایشگاه های هنری و مراکز صوتی پیشرفته اشاره کرد.

6- اولین قدم برای پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا چیست؟

اولین قدم برای اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو در کانادا ارسال فرم درخواست به سایت OUAC است. این سایت بعد از تأیید فرم متقاضی را برای دانشگاه واترلو ارسال می کند.

7- بورسیه و کمک هزینه ی مالی در دانشگاه واترلو در کانادا چگونه است؟

دانشگاه واترلو در کانادا کمک هزینه-هایی را برای دانشجویان درنظر گرفته است. این بورسیه ها و کمک هزینه ها به دانشجویانی که در برنامه های علمی شرکت می کنند به مراتب بیشتر است.

8- آغاز و پایان مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه واترلو در کانادا چه موقع از سال است؟

آغاز ارسال مدارک برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه واترلو در کانادا وسط ماه دسامبر و پایان مهلت ارسال این مدارک 30ام مارچ است.

9- دروس در دانشگاه واترلو در کانادا به چه زبانی ارائه می شوند؟

تنها زبان تحصیلی دانشگاه واترلو در کانادا زبان انگلیسی است، به همین علت تسلط داشتن متقاضیان به این زبان برای پذیرش در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد.

10- آیا متقاضیان در پذیرش دانشگاه ولترلو در کانادا می توانند برای بیش از یک برنامه درخواست بدهند؟

بله، متقاضیان می توانند برای چند برنامه به جز برنامه های مهندسی درخواست بدهند. هر شخص تنها یک برنامه ی مهندسی را می تواند در درخواست های خود ذکر کند.

11- در دانشگاه واترلو در کانادا افراد با چه معدلی شامل بورسیه و کمک هزینه ی مالی می شوند؟

دانشجویانی که معدل 80% به بالا داشته باشند می توانند بورسیه و کمک هزینه ی مالی دریافت کنند.

اسکرول به بالا