071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه هوانوردی ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر متقاضی تحصیل در ترکیه هستید تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه یک گزینه خوب برای تحصیل در این کشور محسوب میشود. مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل، هزینه تحصیل و برترین دانشگاه های تحصیل هوانوردی ترکیه ترکیه پرداخته اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه (TURKISH AERONAUTICAL ASSOCIATION UNIVERSITY) یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در کلان  شهر آنکارا ( محدوده جمعیت بیش از 5.000.000 نفر است ) در سال 2011 تاسیس شده است. شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK – COUNCIL OF HIGHER EDUCATION ) دانشگاه هوانوردی ترکیه را به طور رسمی معتبر شناخته است . این دانشگاه با ظرفیت ثبت نام بین 5.000 تا 5.999 نفر یک موسسه آموزش عالی مختلط کوچک است. دانشگاه هوانوردی ترکیه (TURK NAVA KURUMU) دوره ها و برنامه ها را در چندین حوزه مطالعاتی ارائه می کند که منجر به دریافت مدرک آموزش عالی معتبر می شود .

 برای تحصیل در ترکیه دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه توسط بنیاد هوایی انجمن هوانوردی ترکیه تاسیس شده است. در نتیجه ، TTA در سایه تجربه و دانش بدست آمده از طریق فعالیت ها در زمینه هوانوردی و فضانوردی از سال 1925 ، دارای پس زمینه عمیقی است . دانشگاه هوانوردی ترکیه اولین دانشگاه در ترکیه است که دارای چهار دانشکده در سه شهر ترکیه است . با داشتن چندین دانشکده ، دانشگاه هوانوردی ترکیه یکی از چندین دانشگاهی است که تمرینات هوایی مثل پروازهای آموزشی را ارائه می کند .  دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه با 77 هواپیما پیشرفته بزرگترین هوانیروز ترکیه برای آموزش هوانوردی است . UTAA با وجود چندین هواپیما در هوانیروز تجارب باکیفیت و مختلفی را برای دانشجویان ارائه می کند . دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه اولین و تنها دانشگاه ترکیه است که متخصص در زمینه هوانوردی و هوا و فضا است .

افزایش نیاز به نیروی انسانی تحصیل کرده و با مهارت در زمینه هوانوردی اهمیت دانشگاه UTAA را نشان می دهد . رابطه دانشگاه با بخش های خصوصی به فارغ التحصیلان کمک می کند که به راحتی کار پیدا کنند . با وجود دو فرودگاه ( فرودگاه انکارا – اتیمسگوت و ازمیر – سلجوک ) ، شش ظرفیت فرودگاهی ( برای استفاده در تمرینات آموزشی ) و دو برج اپراتور با تجهیزات ILS ( اتیمسگوت – آنکارا ، ازمیر – سلجوک ) دانشگاه UTAA بهترین دانشگاه در ترکیه است که دارای بزرگترین و قویترین زیر ساخت در هوانوردی است .

شرایط پذیرش دانشگاه هوانوردی ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه هوانوردی ترکیه
شرایط پذیرش دانشگاه هوانوردی ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل در این کشور را دارند باید بدانند که دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه توسط بنیاد هوایی انجمن هوانوردی ترکیه تاسیس شده است. در نتیجه ، TTA در سایه تجربه و دانش بدست آمده از طریق فعالیت ها در زمینه هوانوردی و فضانوردی از سال 1925 ، دارای پس زمینه عمیقی است .
دانشگاه هوانوردی ترکیه اولین دانشگاه در ترکیه است که دارای چهار دانشکده در سه شهر ترکیه است. با داشتن چندین دانشکده ، دانشگاه هوانوردی ترکیه یکی از چندین دانشگاهی است که تمرینات هوایی مثل پروازهای آموزشی را ارائه می کند .
دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه با 77 هواپیما پیشرفته بزرگترین هوانیروز ترکیه برای آموزش هوانوردی است. UTAA با وجود چندین هواپیما در هوانیروز تجارب باکیفیت و مختلفی را برای دانشجویان ارائه می کند . دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه اولین و تنها دانشگاه ترکیه است که متخصص در زمینه هوانوردی و هوا و فضا است .

افزایش نیاز به نیروی انسانی تحصیل کرده و با مهارت در زمینه هوانوردی اهمیت دانشگاه UTAA را نشان می دهد.

الزامات پذیرش

دانش آموزان دبیرستان های خارج از ترکیه که در دوره های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه هستند یا در حال فارغ التحصیلی هستند  واجد شرایط درخواست برای دوره کارشناسی هستند .

مدارک مورد نیاز برای درخواست

– نسخه تایید شده گزارش امتحانات که توسط دفتر اسناد رسمی یا سفارت ترکیه تصدیق شده است
– نسخه تایید شده دیپلم دبیرستان یا مدرکی که تصدیق می کند متقاضی دانش آموز سال یازدهم یا داوزدهم دبیرستان است و توسط دفتر اسناد رسمی یا سفارت ترکیه تصدیق شده است ( ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکیه )
– ریز نمرات دوره های دبیرستان که توسط مدیر دبیرستان تایید شده است و کپی ریز نمرات به زبان ترکی که توسط سفارت ترکیه یت دفتر اسناد رسمی تصدیق شده است
– کپی و نسخه تایید شده پاسپورت که به ترکی ترجمه شده است و توسط سفارت ترکیه یا دفتر اسناد رسمی تصدیق شده است .
– دو قطعه عکس
– رسید بانکی که تایید می کند شما 100 لیر هزینه پذیرش را به حساب بانکی دانشگاه هوانوردی ترکیه واریز کرده اید

الزامات مهارت زبان انگلیسی
آزمون IBT تافل – حداقل نمره 70
– آزمون آیلتس – حداقل 6
– آزمون FCE ، CPE ، CAE – حداقل C
– آزمون مهارت زبان UTAA – حداقل 60

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه هوانوردی ترکیه

پنجمین گزارش سالانه رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان U.S NEWS برای مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شده است. از آنجا که تعداد دانشجویانی که تصمیم دارند در دانشگاه های خارج از کشور خودشان ثبت نام کنند در حال افزایش است ، رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان که به طور ویژه بر روی تحقیقات آکادمی دانشکده ها و شهرت آنها متمرکز است ( نه تنها به صورت جداگانه بر روی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ) به متقاضیان برای مقایسه دقیق موسسات سراسر جهان کمک می کند .

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان همچنین دانشگاه های آمریکا را در سطح  جهانی ارائه می کند کاری که U.S NEWS به صورت جداگانه بیش از 30 سال است که انجام می دهد . در سطح جهانی ، تمام دانشگاه ها می توانند خود را نسبت به دیگر دانشگاه ها در کشور و منطقه خود مقایسه کنند و بیشتر در سطح جهانی دیده شوند و دانشکده های برتر سراسر جهان را پیدا کنند و با آنها همکاری داشته باشند .
به طور کلی رتبه بندی دانشگاه های جهان شامل 1.250 موسسه برتر می شود که بدون تغییر نسبت به سال گذشته در 75 کشور توسعه پیدا کرده است که در سال قبل آن 74 کشور بود . اولین گام در ایجاد این رتبه بندی که توسط CLARIVATE ANALYTICS INCITES طراحی شد شامل 1.372 دانشگاه بود که برای رتبه بندی 1.250 دانشگاه برتر استفاده شد .

برای ایجاد مجموعه 1.372 موسسه ، رتبه بندی U.S NEWS ابتدا شامل 250 دانشگاه برتر بود که در نتیجه نظر سنجی مشهور جهانی CLARIVATE ANALYTICS به وجود آمده بود . سپس ،  U.S NESW ،  1.365 موسسه که بین سال های 2016-2012 حداقل 1.500 مقاله منتشر کرده بودند را معرفی کرد . مرحله آخر ، حذف موارد تکراری و موسساتی بود که دانشکده های آنها به رنکینگ نهایی 1.372 موسسه در سال 2018 دست پیدا نکرده بودند .
رنکینگ داخلی : 137
رنکینگ جهانی : 7272

رشته های تحصیلی دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه (UTAA ) یک دانشگاه تازه تاسیس در ترکیه است . دانشگاه UTAA در سال 2011 با تکیه بر تجربه قوی انجمن هوانوردی ترکیه که در سال 1925 تاسیس شد بود ، راه اندازی شد . این دانشگاه در زمینه هوانوردی و علوم مرتبط به آن متخصص است .
در حال حاضر دانشگاه UTAA ، دو دوره کارشناسی علوم ( دوره آموزش پرواز و مدیریت اطلاعات هوایی ) را ارائه می کند . هر یک از دوره ها چهار ساله هستند و به زبان انگلیسی ارائه می شوند .

دپارتمان آموزش پرواز همچنین دوره تخصصی خلبانی با دانش علمی پیشرفته هوانوردی و گواهینامه راهبری حمل و نقل هوایی (ATOL FROZEN) را ارائه می کند . این برنامه در مجموع شامل 157 واحد درسی است . برنامه آموزش پرواز بر اساس ماژول دوره ATPL ارائه می شود . در انتهای برنامه آموزش پرواز ، دانشجویان به عنوان خلبان با گواهینامه راهبری حمل و نقل هوایی ، گواهینامه خلبان تجاری و گواهینامه پرواز با دستگاه های کنترل پرواز فارغ التحصیل می شوند .

طبق معیارهایی که توسط مدیر کل ناوگان هوایی تعیین شده است ، برای کمک خلبان شدن به حداقل 207 ساعت پرواز در مجموع پروازهای تجاری  نیاز است . از همین رو ، دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه برای دانشجویان فرصت 243 ساعت پرواز را ارائه می کند . فارغ التحصیلان علاوه بر گواهینامه پرواز ، مدرک کارشناسی علوم در آموزش پرواز را دریافت می کنند .

– مهندسی هوانوردی
– مهندسی فضانوردی
– مهندسی برق و الکترونیک
– مهندسی صنعتی
– مهندسی مکاترونیک
– مهندسی مکانیک

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه
شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه (UTAA) یک دانشکده ی تازه تاسیس در ترکیه است. UTAA در سال 2011 بر اساس تجربه قوی که از انجمن هوایی ترکیه ایجاد شده بود و در سال 1925 تأسیس شده است. این دانشگاه در زمینه حمل و نقل هوایی و علوم مرتبط تخصص دارد.
در حال حاضر، UTAA دو مدرک لیسانس علوم ، آموزش پرواز و مدیریت هواپیمایی کشوری را ارائه می دهد. هرکدام دارای یک دوره تحصیلی چهار ساله و زبان آموزشی زبان انگلیسی می باشد.

بخش آموزش پرواز ، خلبانان حرفه ای و دارای دانش علمی پیشرفته هواپیمایی و هوانوردی خلبانی حمل و نقل هوایی (ATPL منجمد) تربیت میکند. این برنامه شامل 157 اعتبار است. برنامه آموزش پرواز بر اساس دوره ATPL Modular (منجمد) است. با پایان برنامه آموزش پرواز ، دانش جویان به عنوان خلبان دارای مجوز خلبانی حمل و نقل هوایی (منجمد) جواز خلبانی تجاری و مجوز رتبه بندی ابزار فارغ التحصیل می شوند.

طبق معیارهای ارائه شده توسط اداره کل هواپیمایی کشوری ، می توانند یک عضو مشترک یا کمک خلبان شوند، که لازم است حداقل 207 ساعت در هواپیما تجاری پرواز کند. بنابراین دانشگاه انجمن هواپیمایی و هوانوردی ترکیه این امکان را برای دانشجویان خود فراهم می کند که 243 ساعت پرواز کنند. علاوه بر مجوزهای خلبانی ، فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس علوم در آموزش پرواز نیز خواهند بود.

برنامه آموزش پرواز: 20000 دلار در سال
برنامه های مهندسی: 12500 دلار در سال
برنامه های مدیریت: 12500 دلار در سال
دانشکده آمادگی انگلیسی: 12500 دلار در سال

اگر متقاضی تحصیل در رشته خلبانی در کشور ترکیه هستید مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد با توجه به شرایط شما بهترین راه را به شما نشان خواهند داد و در صورت امکان به شما جهت دریافت بورسیه ترکیه کمک خواهند کرد جهت مشاوره با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه هوانوردی ترکیه

1- دانشگاه های برتر هوانوردی در ترکیه کدامند؟

تعدادی از دانشگاه های برتر هوانوردی در ترکیه عبارتند از دانشگاه کوچ، بیلکنت، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بسفر وغیره هستند.

2- رتبه جهانی دانشگاه هوانوردی بیلکنت ترکیه چقدر است؟

رتبه جهانی دانشگاه هوانوردی بیلکنت ترکیه 468 است.

3- دانشجویان هوانوردی در ترکیه باید چند ساعت عملی را بگذرانند؟

دانشجویان رشته هوانوردی برای اتمام تحصیل و دریافت مدرکشان باید 207 ساعت پرواز را باموفقیت سپری کنند.

4- هزینه تحصیل رشته هوانوردی در دانشگاه های ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل از موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. حدود هزینه دانشگاه های هوانوردی ترکیه 20000 دلار در سال است.

5- چگونه می توانم در دانشگاه خلبانی ترکیه تحصیل کنم؟

برای تحصیل خلبانی در ترکیه باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، دوازده سال تحصیل خود را به اتمام رسانده باشید و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

6- الزامات زبان انگلیسی دانشگاه هوانوردی ترکیه چیست؟

الزامات زبان انگلیسی دانشگاه هوانوردی ترکیه خداقل آیلتس 6 یا تافل 70 است.

7- رتبه و رنکینگ دانشگاه خصوصی هوانوردی ترکیه چقدر است؟

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه خصوصی هوانوردی ترکیه 7272 است.

8- آیا بدون مدرک تحصیلی زبان می توان برای دانشگاه هوانوردی ترکیه اقدام کرد؟

بله، شما در ابتدا می توانید در کالج های آمادگی دانشگاه هوانوردی ترکیه شرکت کنید.

9- هزینه تحصیل کالج های زبان دانشگاه هوانوردی ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل کالج های زبان دانشگاه هوانوردی ترکیه حدود 12500 دلار است.

10- مدارک لازم جهت شرکت در دوره های هوانوردی دانشگاه ترکیه چیست؟

مدارک مورد نیازی که باید برای تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه ارائه دهید، عبارتند از: دیپلم دبیرستان و ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی، پرداخت هزینه شهریه، گواهی سلامت جسمی و روحی و گواهی عدم سوء پیشینه

11- دوره کارشناسی دانشگاه هوانوردی ترکیه چند سال طول می کشد؟

دوره کارشناسی دانشگاه هوانوردی ترکیه 4 سال طول می کشد.

اسکرول به بالا