071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه هنر استانبول | شرایط پذیرش + شهریه ثبت نام

دانشگاه هنر استانبول

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه هنر استانبول یکی از دانشگاه های هنرهای زیبا و جزو بهترین دانشگاه هنر استانبول می باشد که از سه دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و دانشکده علوم و ادبیات تشکیل شده است و بسیاری از دانشجویان علاقه مند به رشته های هنری و ادبی را پذیرا می باشد. دانشگاه هنرهای زیبا استانبول یکی از مقاصد دانشجویان کشورهای همسایه برای تحصیل در رشته های هنری در خارج از کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دانشگاه هنر استانبول به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

تاریخچه دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان که با نام دانشگاه هنر استانبول نیز شناخته می شود در سال 1883 به عنوان اولین آکادمی هنرهای زیبا امپراطوری عثمانی تأسیس شد و شروع به آموزش در زمینه های نقاشی، مجسمه سازی و معماری کرد. در سال 1982 این آکادمی با توجه به تغییر در قانون آموزش عالی به دانشگاه تبدیل شده است. از آن زمان، دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان دوره های تحصیلی خود را با 3 دانشکده اصلی (دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری و دانشکده علوم و ادبیات) یک هنرستان موسیقی، یک هنرستان حرفه ای و همچنین موسسه علوم اجتماعی، انستیتوی هنرهای زیبا ادامه می دهد.

دانشگاه معمار سینان دارای شبکه گسترده همکاری بین المللی در اروپا، آسیای میانه و شرق دور است. دانشگاه های خالص (BSUN)، انجمن مدارس هنرهای زیبای اروپا (ELIA)، انجمن دانشگاه های اروپا (EUA)، شبکه دانشگاه های دریای سیاه (BSUN)، انجمن هنرستان های اروپا (AEC) و اتحادیه اروپا برای آموزش معماری (EAAE) و اتحادیه اروپا برنامه های آموزشی از جمله آنهاست.

دانشکده معماری یکی از دانشکده های مهم و بزرگ دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان است. تقریباً 1700 دانشجوی کارشناسی در چهار بخش دانشکده معماری تحصیل می کنند. علاوه بر این، هر ساله نزدیک به صد دانشجوی خارجی در دانشگاه معمار سینان ترکیه تحصیل می کنند.

دوره های دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنرهای زیبا استانبول یکی از قدیمی ترین موسسات عالی در زمینه آموزش معماری در ترکیه است. برخی از رشته های دانشگاه هنر استانبول عبارتند از:

  • فیلم متحرک
  • طراحی
  • محصولات صنعتی
  • عکاسی
  • هنر سنتی ترکیه
  • هنرهای تجسمی
  • مجسمه سازی
  • طراحی داخلی
  • موسیقی
  • نقاشی
  • سرامیک و شیشه
  • سینما و تلویزیون
  • هنر نساجی

"دوره

زبان تحصیل در دانشگاه هنر استانبول

یکی از معیارهای انتخاب دانشجویان قبولی در آزمون مهارت زبان است. برای قبول شدن در این آزمون، تصور بر این است که دانشجویان در حال آمادگی برای مهارت زبان هستند. علاوه بر این، در دانشکده هنر دانشگاه استانبول دوره های زبان خارجی زیادی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد که می توانند در آنها شرکت کنند.

علاوه بر این، هر ترم در دانشکده دانشگاه هنر استانبول کلاس های ترکی نیز برای دانشجویان خارجی ارائه می شود، بنابراین آنها می توانند سطح زبان خود را بهبود ببخشند. این کلاس ها در دو سطح هستند: سطح ابتدایی و سطح قبل از متوسط

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول شامل سه مدرسه: یک مدرسه فنی حرفه ای، یک موسسه علوم اجتماعی و یک موسسه علوم می باشد. این دانشگاه دارای دو پردیس Tepekent و Sefaköy می باشد. پردیس Tepekent در Tepekent Uydukent  در نزدیکی دریاچه در غرب و پردیس Sefaköy در مرکز جاده E5 واقع شده است.

دانشگاه هنر استانبول مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشدی را ارائه می دهد. این رشته ها در دانشکده هایی از جمله دانشکده هنر و علوم، دانشکده هنر های زیبا استانبول، دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی، دانشکده ارتباطات و دانشکده مهندسی و معماری موجود است. برای پذیرش در این دانشگاه شرکت در آزمون ورودی برای تمام دانشجویان بومی و شرکت در آزمون GRE برای دانشجویان بین المللی همراه با گواهی مهارت زبان ترکی الزامی است. دانشجویان بین المللی موظفند در GRE حداقل نمره 280 را کسب کنند. هزینه تحصیل در رشته کارشناسی هنر در دانشگاه هنر استانبول حدود 2210 دلار می باشد.

دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که هر ماه حدود 400 دلار تا 500 دلار برای سفر، اقامت، غذا، سرگرمی، تلفن و اینترنت و لباس بپردازند.

هزینه های عمومی در هر ترم در دانشکده هنر دانشگاه استانبول به شرح زیر است:

  • محل اقامت: 1500 – 2000 دلار (با احتساب ودیعه اتاق)
  • حمل و نقل: 300 دلار
  • غذا: 1100 دلار
  • کتاب و لوازم التحریر: 150 دلار

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول با مشاورین موسسه میرداماد تماس بگیرید.

شرایط پذیرش دانشگاه های هنر ترکیه

در ادامه به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های هنر استانبول و مدارکی که جهت پذیرش لازم می باشد، خواهیم پرداخت:

  • درخواست های پذیرش بین تاریخ اعلام شده در تقویم دانشگاهی انجام شود.
  • تمام اسناد مربوط به برنامه مشخص شده در اطلاعیه باید به طور کامل ارائه شوند.
  • امتحانات و حداقل امتیازات صلاحیت پذیرفته شده باشند.
  • مدت اعتبار امتحانات با وضعیت ورود به دانشگاه (SAT و غیره) دو سال است.
  • امتحاناتی که وضعیت فارغ التحصیلی دبیرستان را دارند، بدون مدت اعتبار است.
  • از داوطلبان متقاضی برنامه های وابسته به دانشکده هنر های زیبا استانبول یا هنرستان دولتی انتظار می رود در آزمون های استعدادیابی ویژه ای که توسط واحد دانشگاهی مربوطه انجام می شود، جدا از آزمون های ذکر شده در بالا، موفق شوند.
شرایط پذیرش دانشگاه های هنر ترکیه
شرایط پذیرش دانشگاه های هنر ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش دانشگاه های هنر ترکیه

مدارک مشخص شده در زیر باید به طور کامل و به روشی که در اطلاعیه مشخص شده است، آماده شوند:

الف) اصل مدرک دبیرستان داوطلبانی که دارای سند، فتوکپی و نسخه معتبر آن؛

ب) برای متقاضیانی که هنوز دیپلم دبیرستان خود را دریافت نکرده اند، یک سند رسمی توسط نهادی که آنها در اعلام تاریخ فارغ التحصیلی تحصیل می کنند؛

ج) اصل مدارک معدل فارغ التحصیلی دبیرستان و کپی تأیید شده ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی؛

چ) اصل و کپی اسناد مربوط به امتحانات/ دیپلم که برای درخواست مورد نیاز است؛

د) اسناد اضافی که در اطلاعیه درخواست اعلام شده و مختص برنامه های اعمال شده است؛

ه) اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی و عکس؛

و) دو عکس پرتره بیومتریک مطابق با استاندارد های ICAO که در شش ماه گذشته از دانشجو در جلو گرفته شده است به گونه ای که چهره را قابل مشاهده و به راحتی قابل تشخیص می کند؛

ز) فرم تقاضانامه ای که توسط دانشگاه در هنگام پیش ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؛

(2) ترجمه مستندات مهارت زبان خارجی توسط مترجم معتبر؛

 ارزیابی و ثبت نام دانشگاه های هنر ترکیه

برای پذیرش در دانشگاه های هنر استانبول درخواست های داوطلبان توسط كمیته ای حداقل سه نفره پیش ارزیابی می شود كه یكی از آنها عضو واحدهای دانشگاهی است كه دانشجویان خارجی را پذیرش می كند.

لیست نامزدها با توجه به نتایج پیش ارزیابی به واحدهای دانشگاهی مربوطه ارسال می شوند.

بخش های متصل به واحدهای دانشگاهی حق مصاحبه با داوطلبان را علاوه بر امتحانات ذکر شده در لیست پیوست در صورت لزوم برای خود محفوظ می دارند.

در ارزیابی برنامه ها، معیارهایی مانند موفقیت داوطلبان در آزمون های ملی/ بین المللی، نمره دیپلم، موقعیت مدرسه فارغ التحصیل شده در رتبه بندی ملی و بین المللی در نظر گرفته می شود.

برای برنامه هایی که پذیرش آنها از طریق آزمون استعداد ویژه انجام می شود، ارزیابی با توجه به نکاتی که در بخشنامه ارزیابی استعداد ویژه نشان داده شده است ، انجام می شود.

داوطلبانی که پس از ارزیابی موفق شناخته می شوند، واجد شرایط ثبت نام هستند.

به داوطلبان واجد شرایط نامه پذیرش ویزا به آدرس ایمیلی که در هنگام درخواست آنلاین به اداره آموزش دانشگاه اعلام کرده اند، ارسال می شود.

مدارک زیر برای ثبت نام در دانشگاه هنر استانبول مورد نیاز است:

  • اصل مدرک تحصیلی دبیرستان، فتوکپی آن و نسخه معتبر آن از مقامات ترکیه؛
  • اصل و نسخه مستندات مربوط به امتحانات/ دیپلم های مورد نیاز برای ثبت نام و اگر سند به زبان خارجی است، ترجمه آن توسط مترجم معتبر؛
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی و عکس؛
  • رسید بانکی که نشان می دهد کارمزد پرداخت شده است؛
  • ویزای دانشجویی که باید از سفارت یا کنسولگری جمهوری ترکیه گرفته شود؛
  • شش عکس جدید؛
  • گواهی مهارت زبان خارجی و زبان ترکی در صورت موجود بودن؛
  • مستندات بیمه درمانی برای دوره تحصیل؛
  • اسنادی که میزان امنیت مالی را توسط کمیته اداری دانشگاه تعیین می کنند؛

برای ثبت نام در دانشکده هنر دانشگاه استانبول، دانشجویان یا باید ویزا تحصیلی داشته باشند. ارائه کلیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به طور کامل در طی مراحل ثبت نام الزامی است.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های هنر استانبول

تقریباً تمام موسسات آموزش عالی در ترکیه امکانات اقامتی را به دانشجویان ارائه می دهند. خوابگاه های دانشجوی، خوابگاه های دولتی، آپارتمان اجاره ای و خوابگاه های جوانان برای دانشجویان در ترکیه موجود است.

خوابگاه ها: در دانشگاه هنر استانبول در محوطه دانشگاه خوابگاه های دولتی برای دانشجویان وجود دارند. کلیه امکانات لازم در این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرند. خوابگاه های دانشگاه توسط دفتر مدیریت دانشگاه اداره می شود. دانشجویان برای اطلاع از روند و قوانین خوابگاه ها باید با دفتر مدیریت دانشگاه مربوطه تماس بگیرند. خوابگاه ها از نظر جنسیت متفاوت هستند. اتاق های یک نفره، دو نفره و چهار نفره برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دسترسی به خوابگاه های دانشگاه داده می شود. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که هر ماه بین 30 دلار تا 300 دلار بپردازند، هرچند این ممکن است متفاوت باشد.

"خوابگاه

اقامت در خارج از دانشگاه: دانشجویان می توانند یک آپارتمان یا آپارتمان اجاره کنند. قیمت این نوع مسکن دانشجویی بسته به مکان، اندازه و امکانات رفاهی متفاوت است. دانشجویان می توانند برای پایین آوردن هزینه ها در این آپارتمان ها به صورت مشترک باشند. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که ماهیانه 200 تا 500 دلار بپردازند.

هاستل ها: در ترکیه هاستل ها به راحتی در دسترس هستند و بیشتر آنها به طور مستقل در اختیار دارند. بیشتر هاستل ها در ترکیه اتاق های خصوصی را برای یک نفره، دو نفره یا سه نفره فراهم می کنند.

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه هنر

در بخش رنکینگ جهانی دانشگاه ها در وب سایت آموزش عالی رتبه بندی تایمز در سال 2019 بیش از 1250 دانشگاه رتبه بندی شده اند و تا به امروز این جدول، بزرگترین جدول بین المللی رنکینگ می باشد.

این تنها جدول جهانی دانشگاه ها است که تمام بخش های یک دانشگاه تحقیقاتی را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد: آموزش، تحقیق و پژوهش، انتقال دانش و دیدگاه بین الملل. این سایت از 13 شاخص عملکردی دقیق و درجه بندی شده استفاده می کند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها، که مورد اعتماد دانشجویان، دانشگاهیان، روسای دانشگاه، صنایع و دولت باشد، ارائه دهد. بر اساس این رتبه بندی، رنکینگ دانشگاه هنر استانبول در رتبه بندی جهانی 1841 و در رتبه بندی ملی 50 می باشد.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی دانشگاه هنر استانبول، یعنی دانشگاه هنر استانبول پرداختیم و از شرایط پذیرش و مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه هنر های زیبا استانبول و همچنین هزینه ها و شرایط خوابگاه این دانشگاه اطلاعاتی را ارائه دادیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های ترکیه با موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه هنر استانبول

  1. دانشگاه هنر استانبول چند دانشکده اصلی دارد؟

این دانشگاه سه دانشکده اصلی دارد.

  1. بزرگ ترین دانشکده دانشگاه هنرهای استانبول کدام است؟

دانشکده معماری بزرگترین دانشکده دانشگاه هنرهای زیبا معمار سنان است.

  1. دانشکده هنر دانشگاه استانبول شامل چه رشته هایی می باشد؟

دانشکده هنرهای زیبا رشته های عکاسی، صنایع دستی سنتی ترکی، طراحی گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، طراحی صحنه و لباس صحنه، هنر سرامیک و هنر شیشه، سینما و تلویزیون، طراحی پارچه و طراحی مد، صحافی، مرمت کاشی کاری و …

  1. دانشکده معماری دانشگاه هنر استانبول شامل چه رشته هایی می باشد؟

دانشکده معماری رشته های طراحی صنعتی، معماری داخلی، معماری، برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای را ارائه می دهد.

  1. دانشکده علوم طبیعی و ادبیات دانشگاه هنر استانبول شامل چه رشته هایی می باشد؟

دانشکده علوم طبیعی و ادبیات رشته های باستان شناسی، آموزش، فیزیک، آمار، ریاضیات، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و ادبیات ترکیه را ارائه می دهد.

  1. در دانشگاه هنر استانبول چه دوره های زبان خارجی ارائه می شود؟

در دانشگاه دانشگاه معمار سینان دوره های زبان خارجی زیادی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد که می توانند در آنها شرکت کنند.

  1. رتبه و رنکینگ دانشگاه هنر استانبول چند می باشد؟

رنکینگ دانشگاه هنر در رتبه بندی جهانی 1841 و در رتبه بندی ملی 50 می باشد

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه هنر استانبول چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در رشته کارشناسی هنر در دانشگاه هنر حدود 2210 دلار می باشد..

  1. معیارهای ارزیابی دانشجویان برای پذیرفته شدن در دانشگاه های هنر استانبول چیست؟

    موفقیت داوطلبان در آزمون های ملی/ بین المللی، نمره دیپلم، موقعیت مدرسه فارغ التحصیل شده در رتبه بندی ملی و بین المللی

  2. مدت اعتبار امتحانات برای ورود به دانشگاه های هنر استانبول چقدر می باشد؟

    مدت اعتبار امتحانات با وضعیت ورود به دانشگاه (SAT و غیره) دو سال است.

  3. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشگاه هنر استانبول چقدر می باشد؟

هر ماه بین 30 دلار تا 300 دلار برای اقامت در خوابگاه ها پرداخت می شود.

اسکرول به بالا