071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در دانشگاه‌ هنرهای زیبا مجارستان یکی از پرمخاطب‌ترین کشورها برای تحصیل رشته‌های هنری است. با اینکه تحصیل در این دانشگاه هزینه بالایی دارد اما به دلیل کیفیت بالای تدریس و کار با هنرجویان قیمت مناسبی است. رشته‌های هنری در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان به سه زبان مختلف آلمانی، مجارستانی و انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان یکی از دانشگاه‌های قدیمی این کشور می‌باشد که قطعا برای دانشجویان علاقه مند به هنر و ادامه تحصیل در این رشته بسیار مناسب است.‌ دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان در مرکز این کشور یعنی شهر بوداپست و در خیابان آندریسی قرار دارد. این دانشگاه با گذشت زمان مبانی سنتی خود که برنامه آموزشی آن با توجه به آن برنامه ریزی شده حفظ کرده است و همین طور به دنبال روش‌های جدید و نو برای تدریس بوده است.

هنرهای تجسمی شامل رشته‌های وسیعی می‌باشد در اینجا به رشته‌های اصلی آن اشاره می‌کنیم. هنرهای تجسمی، رقص، موسیقی تمامی گرایشات، بازیگری تئاتر و سینما، کارگردانی تئاتر و سینما، عکاسی، نقاشی و گرافیک از جمله اصلی‌ترین رشته‌ها هستند.

تاریخچه دانشگاه‌ هنرهای زیبا

دانشگاه هنر های زیبای مجارستان

انجمن هنرهای زیبا مجارستان در سال 1861 تسیس گردید و به عنوان مدرسه هنرهای زیبا در مجارستان شناخته شد. ساختمان کنکونی این دانشگاه در سال 1879 توسط آلاجوس راسچر و آدولف لانگ طراحی گردید. در ایتدا در این دانشگاه فقط نقاشان و مجسمه سازان مشغول به تحصیل بودند اما با گذشت زمان نعت گران، کاشی کاران، طراحان صحنه، هنرمندان نمایشی نیز شروع به تحصیل در این دانشگاه‌ها کردند. برجسته‌ترین هنرمندان مجارستانی در این دانشگاه تحصیل و سپس مشغول به کار شدند.

از جمله این هنرمندان می‌توان به کارولی فرنزی، جانوس واس زاری، ویکتور اولگ یای، روبرت برنی، آئورل برنات، جنو بارکسای، مارتا لاکزا، بنی فرنزی و تعدادی از هنرمندان مجسمه ساز دیگر اشاره نمود. مدیران این دانشگاه از سال 1879 بعد از مدتی تعویض می‌شوند  و اولین مدیریت این موسسه گوشتوا کلتی نقاش معروف بود که از سال 1879 تا 1902 مغول به کار در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان بود تز ال هزار و هشتصد و هفتاد و یک مرتبا تعویض می شدند. اولین مدیریت این موسسه هنر های زیبا در دست گوشتوا کلتی نقاش نعروف و در سال های هزار و هشتصد و هفتاد و یک تا هزار و نهصد و دو بوده است.

هنرهای تجسمی

هنر تجسمی نوعی هنر است که تمرکز بر ایجاد قطعاتی دارد که عمدتا از محیط بسری استفاده می‌کنند و سعی در انتقال پیام‌های احساسات، ایده و اطلاعات مختلفی دارند از سیاست تا فرهنگ و تاریخ. هنرهای تجسمی سه زیر شاخه اصلی و مهم دارد که شامل هنرهای زیبا(نقاشی، طراحی، گرافیک، مجسمه سازی،معماری)، هنر تزئینی(ملیله، سرامیک، هنر معرق، هنر شیشه، هنر جواهرات) و هنر معاصر(عکس هنری، چاپ هنری،ویدئو) تقسیم می‌شود.

دانشجویان هنرهای تجسمی معمولا در حین تحصیل با فرهنگ بیان بصری، پست مدرنیسم، انیمیشن، تاریخ هنر، فیلم، طراحی گرافیک، عکاسی و رسانه چاپی آشنا می‌شوند و پس از تحصیل می‌توانند به عنوان ناشر رومیزی، عکاس، میکاپ آرتیست، طراح، هنرمند صنایع دستی و طراح نمایشگاه و طراح گرافیک مشغول به کار شوند.

یکی از راه‌های مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل است که بعد از آن می‌توانید با مشغول شدن به کار در این کشور اقامت کشور مجارستان را بدست آورید. اگر می‌خواهید در مورد ویزای تحصیلی مجارستان و چگونگی اعزام دانشجو به کشور مجارستان به مقاله‌های مربوطه مراجعه کنید. علاوه بر رشته‌های هنری می‌توانید در دانشگاه‌های برتر مجارستان رشته‌های علوم انسانی و تجربی و .. را نیز مطالعه کنید یکی از این دانشگاه‌های برتر دانشگاه کاپوسوار مجارستان است.

شرایط دریافت پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های متفاوت کشور مجارستان نیاز به ویژگی‌ها و شرایطی خاصی دارید. یکسری از این شرایط برای همه دانشگاه‌ها یکسان است در این قسمت به ویژگی‌های کلی و در قسمت بعد به ویژگی‌ها و شرایط طمخصوص دانشگاه هنرهای زیا مجارستان می‌پردازیم.

به صورت کلی مدارک مهارت زبان یا آزمون‌های ورودی از شرایط ورود دانشگاه‌ها می‌باشد. آزمون‌های ورودی در رشته‌هایی مثل پزشکی و وکالت بیشتر دیده می‌شود و برای آمادگی آزمون دانشجو باید یک دوره آماده سازی یا فاندیشن را بگذرانند تا برای آزمون ورودی آمادگی لازم را پیدا کند. البته افرادی که در دوره دیپلم نمرات پایینی داشته‌اند و در برخی از دروس ضعف دارند نیز می توانند به خواست خود از این دوره‌ها استفاده نمایند.

مدارک کلی برای اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان

  • کارنامه: ریزنمرات تحصیلی همراه با ترجمه به زبان انگلیسی یا مجاری
  • مدرک تحصیلی: برای کسانی که می‌خواهند در مقطع ارشد یا دکترا تحصیل کنند.
  • نمره زبان برای مقاطع کارشناسی: آیلتس بین 5.0 – 6.0 و آزمون تافل بین 60 – 80
  • نمره زبان برای مقطع کارشناسی ارشد: آیلتس بین 5.5 تا 6.5 و آزمون تافل بین 70 تا 90
  • اسکن پاسپورت

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان

اگر می‌خواهید در دانشگاه هنر زیبایی کشور مجارستان تحصیل کنید باید مهارت زبان مجاری خود را تقویت کنید و باید آزمون‌های استاندارد و عادی که هر متقاضی خواستار تحصیل در این دانشگاه باید بدهد را پشت سر بگذارید. این آزمون‌ها به زبان مجاری برگزار می‌شود پس نیازمند دانش بالا در این زبان است.

  • آموزش پایه دانشگاه شامل 5 سال تحصیلی(10 دوره) است.
  • کارشناسی ارشد هنر(5 سال تحصیل)
  • نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، چاپ، گرافیک، هنرهای چند رسانه‌ای
  • نقاشی صحنه نمایش و نظریه هنر و مطالعات انتزاعی(در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد BA و MA)
  • فیلمبرداری(به ترتیب در سال دوم و سوم تحصیل)
  • آموزش هنرهای تجسمی، دیپلم اضافی معلمان

در این مقاله درمورد یکی از دانشگاه‌های برتر هنر در جهان یعنی دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان صحبت کردیم. اگر می‌خواهید در این دانشگاه تحصیل کنید با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و اقدامات مهاجرت خود را به دست آن‌ها بسپارید. برای پی بردن به هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور مجارستان و هرگونه اطلاعات در مورد تحصیل در مجارستان به سایت آی مهاجرت مراجعه کنید.

اسکرول به بالا