071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های پزشکی در کشور کانادا

دانشگاه های پزشکی کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته پزشکی علم تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها است. پیشگیری و درمان بیماری ها به منظور حفظ و بازیابی سلامت افراد به کار می رود. این رشته تحصیلی در تمام نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد. هر ساله دانش جویان زیادی کانادا را به عنوان مقصد اصلی خود برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می کنند. مدرک پزشکی کانادا MD نام دارد. با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا، ورود و تحصیل در رشته پزشکی این کشور رقابتی و دشوار می باشد.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده میرداماد تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • تحصیل در رشته پزشکی کانادا
  • دانشگاه های پزشکی کانادا
  • شرایط پذیرش رشته پزشکی از دانشگاه های کانادا
  • آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کانادا – آزمون MCAT
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا
  • رتبه دانشگاه های پزشکی کشور کانادا
  • بورسیه های تحصیلی و هزینه زندگی دانش جویان پزشکی در کانادا
  • مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا
  • نتیجه گیری
  • سوالات متداول در رابطه با دانشگاه های پزشکی کشور کانادا

تحصیل در رشته پزشکی کانادا

دانشگاه های پزشکی کانادا آموزش هایی را در زمینه دکترای پزشکی (Medicine Doctorate) و دستیاران پزشکی ارائه می دهند. اکثر دانش جویانی (بین المللی و بومی) که اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا نموده و وارد دوره های پزشکی این کشور می شوند باید پیش از ورود به این دوره، مقطع کارشناسی را در یکی از رشته های مرتبط گذرانده باشند. در حال حاضر 17 دانشکده پزشکی در کانادا وجود دارد. برخی از این دانشکده ها مانند دانشکده مانیتوبا، مک مستر و تورنتو علاوه بر دوره های MD، دوره های آموزش دستیاران پزشکی را نیز ارائه می دهند. دوره پزشکی در کانادا به طور کلی یک برنامه 4 ساله در اکثر دانشگاه ها است. نیمه اول برنامه درسی پزشکی بیشتر به آموزش اصول یا موضوعات اساسی مربوط به پزشکی اعم از آناتومی ، بافت شناسی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، ژنتیک، میکروبیولوژی، اخلاق و اپیدمیولوژی اختصاص دارد. این دستور العمل می تواند با نظم و انضباط یا توسط سیستم ارگان ها سازماندهی شود. روش های تدریس می تواند شامل سخنرانی های سنتی، یادگیری مبتنی بر مسئله، جلسات آزمایشگاهی، جلسات شبیه سازی شده بیمار و تجربیات بالینی محدود باشد.چرخش های دوره ای شامل طب داخلی، پزشکی خانواده، روانپزشکی، جراحی ، فوریت های پزشکی، زنان و زایمان، و اطفال است. چرخش انتخابی غالباً در دسترس است تا دانش جویان بتوانند تخصص های مورد علاقه برای آموزش را کشف کنند.

دانشگاه های پزشکی در کانادا

بسیاری از افراد به دلیل سطح بالای زندگی و فرهنگ مدرن، تصمیم به تحصیل پزشکی در کانادا دارند. بسیاری از دانشکده های پزشکی در کانادا از زیر ساخت ها و امکانات عالی برخوردار هستند . کانادا 17 دانشگاه پزشکی دارد که در سراسر کشور گسترش یافته است. این دانشگاه ها در طی دوره آموزشی سه یا چهار ساله مدرک دانشگاهی، MD یا دکترای پزشکی را اعطا می کنند.

دانشگاه های پزشکی در کانادا
دانشگاه های پزشکی در کانادا

دانشگاه مموریال

در دانشگاه مموریال بیش از 18000 دانشجو از بیش از 100 کشور مختلف جهان مشغول به تحصیل می باشند. مقاطع تحصیلی این دانشگاه شامل، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. به عنوان یکی از 20 دانشگاه برتر تحقیقاتی در کانادا، دانشگاه مموریال بیش از 30 مرکز تحقیقاتی دارد و در سال 2017 2016 بیش از 100 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرد. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر شامل 21441 دانشجوی مقطع کارشناسی، 3.519 دانشجوی کارشناسی ارشد، 1،413 دانشکده تمام وقت و 170،654 فارغ التحصیل، مستقر در 137 کشور جهان است. این دانشگاه یکی از تنها چهار دانشگاه کانادایی که به طور مداوم در بین 100 کشور برتر جهان قرار دارد . دانشگاه مک مستر از شهرت خوبی به عنوان کانون کشف و نوآوری برخوردار است و به طور مداوم در بین دانشگاه های برتر تحقیقاتی کانادا رتبه بندی می شود. برنامه پزشکی این دانشگاه سه ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه دال هوزی

دانشگاه دال هوزی، در نوا اسکوشیا واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا می باشد و دارای بیش از 19000 دانشجو از سراسر جهان است. این دانشگاه دارای 13 دانشکده با بیش از 200 برنامه است. دوره پزشکی در دانشگاه دال هوزی چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه غربی

بیش از 38000 دانش جو از 121 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه غربی دارای 12 دانشکده شامل تجارت، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم، هنر و علوم انسانی، علوم بهداشتی، پزشکی و دندانپزشکی ، حقوق، آموزش، موسیقی و مطالعات و رسانه است. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال قدیمی ترین دانشگاه فرانسه زبان است . این دانشگاه دارای 17 دانشکده ، 60 بخش و مدارس، و نزدیک به 500 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. دانشگاه لاوال همچنین در زمینه تحقیقات و نوآوری یک رهبر است و سالانه 357 میلیون دلار بودجه تحقیق به آن تعلق می گیرد. دوره پزشکی در این دانشگاه 5 – 4 ساله و به زبان فرانسه است.

دانشگاه پزشکی شمال انتاریو

مأموریت دانشکده پزشکی شمال انتاریو (NOSM) کمک به ارتقاء سلامت مردم و جوامع شمالی انتاریو با پیشبرد بالاترین کیفیت پزشکی، یادگیری، تدریس، و تحقیق است. تمرکز برنامهپزشکی این دانشگاه بر آموزش پزشکان ماهر است که آماده و قادر به ادامه تحصیل و فعالیت بالینی در هر نقطه هستند . دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان فرانسه است.

دانشگاه شربروک

دانشگاه شربروک دارای روش های یادگیری عملی متمایز است و دارای یک استراتژی قوی برای نوآوری، مشارکت و کارآفرینی است. این دانشگاه دارای هشت دانشکده (حقوق، دانشکده مدیریت، آموزش، مهندسی، نامه ها و علوم انسانی، پزشکی و علوم بهداشتی، علوم، علوم فعالیت بدنی) و سه مرکز دانشگاهی (مطالعات آموزش دینی، غنی سازی تحقیق، آموزش محیط زیست و توسعه پایدار) تشکیل شده است. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان فرانسه است.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با دانشگاه های پزشکی کانادا می باشند.

دانشگاه مانیتوبا

از سال 1877، دانشگاه مانیتوبا به آموزش های نوین و تعالی تحقیقاتی می پرداخت. این دانشگاه در قلب کانادا واقع شده است، و دارای بیش از 140،000 دانشجو از 137 کشور جهان می باشد. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال در سال 1878 تأسیس شده است، و تنها دانشگاه کانادایی فرانسه زبان است که در بین 100 دانشگاه برتردنیا قرار دارد و در گروه پنج دانشگاه برتر فرانسه زبان قرار دارد. دوره پزشکی در این دانشگاه 5 4 ساله و به زبان فرانسه است .

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان یک دانشگاه تحقیقاتی در کانادا است که در 19 مارس 1907 تأسیس شد و در ضلع شرقی رودخانه ساسکاچوان، کانادا واقع شده است. دانشگاه ساسکاچوان برنامه ها و دوره های متنوعی را ارائه می دهد. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در مونترال، کبک کانادا است. این دانشگاه در سال 1821 توسط منشور سلطنتی اعطا شده توسط پادشاه جورج چهارم تأسیس شد . دانشگاه مک گیل دارای بیش از 300 رشته تحصیلی است. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در ادمونتون، آلبرتا، کانادا واقع شده است. دانشگاه آلبرتا حدود 39300 دانشجو دارد، که 7.800 نفر از آن ها دانشجویی بین المللی و نماینده 151 کشور هستند. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا، دانشگاهی دو زبانه واقع در شهر اتاوا است و از برترین دانشگاه های کانادا به شمار می‌آید. امروزه دانشگاه اتاوا شامل ده دانشکده است و دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی و فرانسه است.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. این دانشگاه از 14 دانشکده و بیش از 85 پژوهشکده و مرکز تشکیل شده است. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه کوئین

دانشگاه کوئین دارای بیش از 24000 دانشجو است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانش جویان خود ارائه می دهد . دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از مطرح ترین و برجسته ترین دانشگاه های دنیا در شهر ونکوور ، از استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع است. دانش‌جویان این دانشگاه از 120 کشور دنیا هستند. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کانادا است که در شهر تورنتو قرار دارد. این دانشگاه در سال 1827 تأسیس شده است. دوره پزشکی این دانشگاه چهار ساله و به زبان انگلیسی است.

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا

دانش جویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که تماام دانشگاه های کانادا درخواست پذیرش دانش جویان بین المللی را نمی پذیرند. تحصیل رشته پزشکی به دلیل ظرفیت پایین دانشگاه های کانادا بسیار رقابتی و دشوار است. برنامه های پزشکی در کانادا به طور کلی بین سه تا پنج سال متفاوت است. مدت دوره با توجه به سابقه دانشگاه و دانش جویان متفاوت است. سال اول به طور کلی به عنوان سال مقدماتی برای دانش جویانی که بدون مدرک دانشگاهی متقاضی هستند خوانده می شود ، که مدت دوره آن پنج سال است. برای ثبت نام در برنامه چهار ساله، دانش جویان باید دارای لیسانس زیست شناسی یا علوم باشند.شرایط اصلی ورود یا صلاحیت ورود به دوره پزشکی در کانادا ، تسلط به زبان انگلیسی است. همه مؤسسات کانادایی تسلط به زبان انگلیسی را به عنوان شرط صلاحیت در نظر می گیرند. از آن جا که کیفیت آموزش بالاتر از استانداردهای جهانی است، دانش جویان بین المللی باید این صلاحیت را داشته باشند. دانش جویان می توانند برای اعتبار سنجی مهارت زبان خود، آزمون آیلتس یا تافل را انتخاب کنند. برای دوره های کارشناسی، دانش جویان باید حداقل نمره 6.5 را کسب کنند و برای کارشناسی ارشد، باید در آیلتس نمره 7 باشد. در صورت امتحان تافل، نمره برای کارشناسی باید حداقل 80 و برای دوره های تحصیلات تکمیلی 90 باشد.

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا
شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کانادا – آزمون MCAT

این یک آزمون استاندارد برای دانش جویان بین المللی است که قصد تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا را دارند. آزمون MCAT به منظور ارزیابی مهارت های حل مسئله ، تفکر انتقادی، دانش مفاهیم طبیعی، رفتار و علوم اجتماعی و اصول پیش نیاز رشته پزشکی طراحی شده است. آزمون MCAT توسط سازمان انجمن کالج های پزشکی امریکا (AAMC) برگزار می شود. تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی کانادا به منظور پذیرش دانش جویان بین المللی نیاز به ارائه نمرات این آزمون دارند. آزمون MCAT از چهار بخش تشکیل شده است :

  • اصول بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زنده
  • اصول شیمی و فیزیک سیستم های بیولوژی
  • اصول روانی، اجتماعی و بیولوژی رفتار
  • تحلیل انتقادی و مهارت های استدلالی

تاریخ برگزاری آزمون MCAT در سال 2020 :

  • 29 می 2020
  • 5 ژوئن 2020
  • 19 ژوئن 2020
  • 20 ژوئن 2020
  • 27 ژوئن 2020
  • 28 ژوئن 2020
  • 7 جولای 2020
  • 18 جولای 2020
  • 23 جولای 2020
  • 31 جولای 2020
  • 1 آگوست 2020
  • 7 آگوست 2020
  • 8 آگوست 2020
  • 14 آگوست 2020
  • 29 آگوست 2020
  • 3 سپتامبر 2020
  • 4 سپتامبر 2020
  • 11 سپتامبر 2020
  • 27 سپتامبر 2020
  • 28 سپتامبر 2020

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا

هزینه تقریبی تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های مختلف کانادا به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا : 17،755.38 دلار
  • دانشگاه آلبرتا : 12،044.16 دلار
  • دانشگاه کلگری : 15،986دلار
  • دانشگاه ساسکاچوان : 16،236 دلار
  • دانشگاه تورنتو : 27،850 دلار
  • دانشگاه دال هوزی : 18،300 – 17،616 دلار
  • دانشگاه لاوال : 19،971.96 – 16،559.19 دلار
  • دانشگاه شربروک : 12،660 دلار
  • دانشگاه کوئین : 24،260 دلار
  • دانشگاه غربی : 26،456.10 دلار
  • دانشگاه اتاوا : 22،500 دلار
  • دانشگاه مک مستر : 95،955.02 دلار
  • دانشگاه مک گیل : 37،396.17 دلار
  • دانشگاه مموریال : 23،432 دلار
  • دانشگاه مونترال : 14،310 دلار
هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا
هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا

هر گونه سوال در رابطه با دانشگاه های پزشکی کانادا را با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در میان بگذارید.

رتبه دانشگاه های پزشکی کانادا

رشته پزشکی کانادا جز معتبرترین رشته های تحصیلی در دنیا است ، به گونه ای که چندین دانشگاه پزشکی کانادا جز 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. از این رو بسیازی از افرادی که شرایط مهاجرت به کانادا را دارد، برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. رتبه دانشگاه های پزشکی کانادا به قرار زیر است:

  • دانشگاه تورنتو : 11
  • دانشگاه مک گیل : 22
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا : 27
  • دانشگاه مک مستر : 35
  • دانشگاه مونترال : 100 51
  • دانشگاه آلبرتا : 100 – 51
  • دانشگاه کلگری : 150 101
  • دانشگاه اتاوا : 150 – 101
  • دانشگاه آنتاریو : 150 – 101
  • دانشگاه دال هوزی : 200 151
  • دانشگاه لاوال : 200 – 151
  • دانشگاه کوئین : 200 151
  • دانشگاه شربروک : 350 301
  • دانشگاه ساسکاچوان : 400 351
  • دانشگاه مانیتوبا : 400 351
  • دانشگاه مموریال : 450 – 401

بورسیه های تحصیلی رشته پزشکی در کانادا

بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا به دو صورت دولتی و غیر دولتی است . دانش جویان بین المللی می توانند از بورسیه های پزشکی ارائه شده استفاده کنند.

بورسیه های دولتی :

  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی NSERC

بورسیه های غیر دولتی :

  • بورس تحصیلی بنیاد رودز
  • بورسیه ها و کمک های تحصیلی Trudeau

برخی از بورسیه های محبوب ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا به این شرح می باشد :

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو
  • بورسیه تحصیلی در انتاریو تریلیوم
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا
  • جوایز دانشگاهی کلگری
  • بورس های تحصیلی بنیاد Trudeau

مقدار بورسیه های تحصیلی :

اکثر دانشگاه ها برای دانش جویان از تمام ملیت ها بورسیه و جوایز مالی مبتنی بر شایستگی ارائه می دهند. دانشگاه کلگری اشکال مختلف بورس تحصیلی کامل و جزئی را برای دانش جویان بین المللی فراهم می کند . ارزش بورس تحصیلی از 1000 دلار تا 40،000 دلار است. بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا بر اساس شایستگی به دانش جویان پزشکی ارائه می شود، مبلغ بورس تحصیلی 50،000 دلار در سال تخمین زده می شود.

هزینه زندگی دانش جویان پزشکی در کانادا

در مقایسه با سایر کشور ها، میانگین هزینه تحصیل در کانادا در رشته پزشکی این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دانش جویان به احتمال زیاد حدود 40،000 دلار تا 55،000 دلار در سال هزینه می کنند که هم شهریه و هم هزینه های زندگی را در بر می گیرد . هزینه زندگی مقرون به صرفه است زندگی با کیفیت در حین تحصیل در کشور بسیار آسان است. دانش جویانی که در کانادا مشغول به تحصیل پزشکی هستند، نیازی به آزمایش غربال گری یا امتحانات اضافی برای فعالیت پزشکی در کشور خود ندارند و می توانند بلافاصله پس از اتمام دوره پزشکی، که توسط شورای پزشکی هند تصویب شده، فعالیت پزشکی خود را آغاز کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا

از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اخذ مدرک پزشکی با اعتبار بین المللی
  • آموزش در سطح استاندارد های جهانی، آموزش الهام بخش و زیر ساخت های مناسب
  • تنوع در تحصیل
  • پیشگام در پژوهش
  • تجربه فرهنگی غنی، زیرا در کانادا می توان دانش جویانی را از نقاط مختلف جهان دید
  • بورس های تحصیلی زیادی موجود است که باعث می شود تحصیل پزشکی در کانادا مقرون به صرفه باشد
  • کانادا فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای دانش جویان پزشکی و یک زندگی راحت به همراه ایمنی بالا فراهم می کند.
مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا
مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا

نتیجه گیری

آمار و بررسی ها نشان می دهند که چشم انداز شغلی رشته پزشکی در کانادا بسیار خوب است. دولت پیش بینی کرده است که به علت سالخوردگی جمعیت کانادا ، تقاضا برای این رشته در آینده با رشد چشمگیری روبه رو شود. وظایف شغلی پزشکان در کانادا : مشاوره و بررسی بیماران و ارزیابی بهداشت جسمی و روانی آن ها ، توصیه های مراقبت های بهداشتی و پیشگیری از بیماری، تجویز و مدیریت دارو ها و سایر موارد می باشد. از جمله شاخه های اصلی پزشکی که می توان در کانادا به تحصیل آن ها پرداخت می توان به درماتولوژی، جراحی زنان و زایمان، اورولوژی اطفال، قلب و عروق، گوارش ، بیماری های اعصاب، روماتولوژی و سایر موارد اشاره کرد. از مهم ترین مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، نامه پذیرش از دانشگاه، اثبات تمکن مالی، پاسپورت، نامه هدف و … است.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد . هموطنان متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده میرداماد در شهرهای تهران، شیراز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه های پزشکی کانادا

1- تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا چگونه است؟

با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا، ورود و تحصیل در رشته پزشکی این کشور رقابتی و دشوار می باشد.

2- مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا چقدر است؟

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا بین سه الی پنج سال می باشد.

3- دروس ارائه شده در دانشگاه های پزشکی کانادا کدامند؟

برنامه درسی پزشکی بیشتر به آموزش اصول یا موضوعات اساسی مربوط به پزشکی اعم از آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، ژنتیک، میکروبیولوژی، اخلاق و اپیدمیولوژی اختصاص دارد.

4- دانشگاه های پزشکی کانادا کدامند؟

از دانشگاه های پزشکی کانادا می توان به دانشگاه تورنتو، مک گیل، انتاریو، ساسکاچوان، مک مستر ، اتاوا و … اشاره کرد.

5- زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا چیست؟

زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا بسته به دانشگاه انگلیسی و فرانسه است.

6- شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا چیست؟

شرایط اصلی ورود یا صلاحیت ورود به دوره پزشکی در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی است. همه مؤسسات کانادایی تسلط به زبان انگلیسی را به عنوان شرط صلاحیت در نظر می گیرند.

7- آیا دانشگاه های پزشکی کانادا دارای آزمون ورودی هستند؟

بله . دانش جویان باید به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا در آزمون MCAT قبول شوند.

8- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا متغیر است.

9- مدارک لازم به منظور پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا چیست؟

از جمله مدارک لازم به منظور پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا می توان به آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، نامه پذیرش از دانشگاه، اثبات تمکن مالی، پاسپورت، نامه هدف و … اشاره کرد.

10- رتبه دانشگاه های پزشکی کانادا به چه صورت است؟

دانشگاه های پزشکی کانادا از رتبه خوبی در دنیا برخوردارند (زیر 500).

11- آیا به منظور تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا به دانش جویان بین المللی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد؟

بله . بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا به دو صورت دولتی و غیر دولتی است . دانش جویان بین المللی می توانند از بورسیه های پزشکی ارائه شده استفاده کنند.

12- مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا چیست؟

مزایای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کانادا تنوع در تحصیل، اعتبار مدرک تحصیلی، پیشگام در پژوهش، آموزش استاندارد و با کیفیت و سایر موارد می باشد.

13- آیا مدرک پزشکی دانشگاه های کانادا دارای اعتبار هستند؟

بله . مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های کانادا دارای اعتبار هستند.

14- شاخه های اصلی تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا کدامند؟

شاخه های اصلی تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا علاوه بر پزشکی عمومی، درماتولوژی، جراحی زنان و زایمان، اورولوژی اطفال، قلب و عروق، گوارش، بیماری های اعصاب، روماتولوژی و سایر موارد می باشد.

اسکرول به بالا