071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های روانشناسی سوئد

دانشگاه های روانشناسی سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته روانشناسی از رشته های خاص و محبوب می باشد که مورد علاقه بسیاری از افراد است. برخی از علاقمندان به این رشته به دنبال تحصیل آن در خارج از کشور می باشند. سوئد از کشورهای واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد که دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است که مدارک اخذ شده از آنها دارای اعتبار جهانی است. همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله به شرح شرایط تحصیل روانشناسی در دانشگاه های سوئد پرداخته اند.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه های سوئد

روانشناسی یک زیر مجموعه در زمینه علوم اجتماعی است. با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی، شما در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسانی و چگونگی تاثیرپذیری افراد از جامعه، فرهنگ و چالش های دوران معاصر و غیره اطلاعاتی کسب خواهید کرد. شما طی دوره تحصیل موضوعات مختلفی را آموزش می بینید که می توانید به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهید: آیا ذهن فقط یک محصول از فرآیندهای مغز است؟ آیا رفتار آموخته شده است یا ارثی؟ ماهیت ناخودآگاه انسان چیست؟ چگونه افراد می توانند رفتار خود را از طریق کشف خود تغییر دهند؟

رشته روانشناسی می تواند به شما در درک طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی که در مورد مسائل بهداشت روان صورت میگیرد، کمک کند. دانشجویان روانشناسی کلاسهای تئوری را با تجربه کار عملی و مطالعات موردی در مورد موضوعاتی مانند اختلالات روانی تروما، رشد کودک، اعتیاد و روشهای درمانی فعلی در میان دیگران ترکیب می کنند.

روانشناسی دارای شاخه های مختلفی است، از جمله:

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی شناختی و ادراکی
  • روانشناسی رفتاری
  • روانشناسی رشد عصبی
  • روانشناسی آموزشی
  • روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمیق با تمرکز بر فرایندهای ناخودآگاه

علاوه بر این، دوره های آموزشی با هدف آگاهی دانش آموزان از روش های تحقیق مربوط به تاکید عمده بر ماهیت میان رشته ای موضوع، مورد بررسی قرار می گیرد. این دوره شامل شش واحد درسی است:

  • مقدمه (7 واحد)
  • کارکردهای اصلی (4 واحد)
  • عملکردهای شناختی (7 واحد)
  • تمرین آزمایشگاهی (5 واحد)
  • احساسات و تعامل اجتماعی (5 واحد)
  • کار پروژه (3 واحد)
مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های روانشناسی سوئد
مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های روانشناسی سوئد

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های روانشناسی سوئد

شرایط عمومی ورود به دانشگاه برای تحصیل در مقطع لیسانس، به شرح زیر است:

  • پایان موفق تحصیلات متوسطه (دبیرستان)
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی: از شرایط ورود به مقطع لیسانس در سوئد، داشتن مدرک آیلتس با نمره 6 یا سطح B زبان انگلیسی می باشد.
  • جهت برخی رشته ها، متقاضی باید دوره های ریاضیات را با موفقیت گذرانده باشد تا به سطح دوره های سوئدی ریاضیات 1b،1a،1c ریاضیات برسد. (تقریبا 10 سال تحصیل ریاضیات)

چگونه برای رشته های کارشناسی ارشد درخواست دهیم؟

اگر تحصیلات دانشگاهی قبلی دارید، باید علاوه بر مدارک دانشگاه خود، مدارک متوسطه (دبیرستان) خود را نیز ارسال کنید. برای بعضی از دوره ها و رشته ها، دانش آموزان فقط بر اساس مدارک دوره متوسط خود و نه بر اساس مدارک دانشگاهی، درخواست خود را ارائه می دهند.

برای ورود به مقطع فوق لیسانس شما باید:

مدرک لیسانس را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید.

قادر به نشان دادن مهارت به زبان انگلیسی باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک آزمون شناخته شده بین المللی مانند آیلتس یا تافل و غیره انجام دهید. تحصیلات دوره متوسطه قبلی یا تحصیلات دانشگاهی که در برخی کشورها به پایان رسیده است، نیز می تواند این شرایط را برآورده کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات زبان، وب سایت دانشگاهی را که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید، مطالعه کنید که چه سطحی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.

بطور کلی برای پذیرش در مقطع دکترا شما باید:

  • دارای مدرک دانشگاهی معادل فوق لیسانس در همان رشته تحصیلی مورد نظر باشید.
  • تحصیلات قبلی باید دارای یک پایان نامه باشد که نتایج تحقیقات مستقل را ارائه دهد.
  • مهارت در زبان سوئدی نیز در برخی از موارد جهت شرکت در سخنرانی ها و سمینارها که به زبان سوئدی برگزار می شود، حائز اهمیت است.
  • شرایط بیشتر جهت پذیرش های خاص، توسط دپارتمانی که آن را ارائه کرده است، تعیین می شود.

رتبه جهانی و رنکینگ دانشگاه های روانشناسی سوئد

علاوه بر رتبه بندی 1،250 دانشگاه برتر جهان به طور کلی و بر اساس منطقه و کشور، پنجمین رتبه بندی سالانه دانشگاه های ایالات متحده آمریکا اخبار بهترین دانشگاه های جهانی شامل، رییسان دانشگاه در زمینه های کلیدی آکادمیک است. اخبار ایالات متحده از یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های برتر جهانی در 22 حوزه موضوعی استفاده کرد و رتبه بندی موضوع توسط (clarivate analytics incites) تهیه شد. در بسیاری موارد، موسسه ای که تمرکز جدی بر روی یک موضوع خاص داشته باشد، در آن موضوع رتبه بندی می شد، اما از رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی که شامل 1،250 دانشگاه برتر جهان است، مستثنی نبود و در کل 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفتند.

رشته های روانپزشکی و روانشناسی با مطالعه ذهن و رفتار سروکار دارد و مباحثی کاربردی می باشند. دانشگاه هایی که در این قسمت ذکر شده اند، دانشگاه های برتر سوئد در روانپزشکی و روانشناسی، بر اساس شهرت و تحقیقات آنها در این زمینه هستند.

  • موسسه کارولینسکا: بهترین رتبه جهانی 51
  • دانشگاه استکهلم: بهترین رتبه جهانی 115
  • دانشگاه لاند: بهترین رتبه جهانی 88
  • دانشگاه لینکوپینگ: بهترین رتبه جهانی 322
  • دانشگاه اوپسالا:بهترین رتبه جهانی 103
هزینه تحصیل دانشگاه های روانشناسی سوئد
هزینه تحصیل دانشگاه های روانشناسی سوئد

هزینه تحصیل دانشگاه های روانشناسی سوئد

در سوئد، دانشجویانی که در تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا هستند، مجبور به پرداخت شهریه نمی شوند. دانشگاه ها فقط هزینه درخواست را از آنها دریافت می کنند که تقریبا 1000 یورو است و بسته به موسسه ممکن است متفاوت باشد. این هزینه می تواند به صورت آنلاین پرداخت شود و برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر است. برای بهره مندی از این موضوع، باید یک کپی از یک سند رسمی (کارت شناسایی/ گذرنامه که تابعیت شما را نشان می دهد)، ارسال کنید.

و اما متقاضیان ساکن در کشورهای غیر اتحادیه اروپا، جهت تحصیل در سوئد، می بایست شهریه پرداخت کنند. برای مثال، دوره های مدرک علوم انسانی، حقوق و علوم اجتماعی حدود 9،700 یورو در سال، رشته های علمی حدود 15،000 یورو در سال و رشته تجارت حدود 13،000 یورو در سال هزینه دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویان در سوئد، کمی بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است و به این معنی است که آنها به طور متوسط 700 تا 1،100 یورو در ماه هزینه خواهند داشت.

میانگین هزینه های زندگی برای شهرهای دانشجویی در سوئد را بررسی کنید:

  • گوتنبرگ و استکهلم: 1،250 یورو در ماه
  • لینکوپینگ و لوند: حدود 850 یورو در ماه
  • اوپسالا: بین 750 تا 1،200 یورو در ماه

هزینه های اقامت یکی از مهمترین هزینه های دانشجویی می باشد. به همین دلیل 40 درصد از هزینه های ماهیانه دانشجویان مربوط به هزینه اقامت می شود.

  • دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند: 500 یورو در ماه
  • دانشجویانی که با همسر یا فرزندان زندگی می کنند: 600 یورو در ماه
  • دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند: 365 یورو در ماه

اقامت در خوابگاه ممکن است کمی مشکل باشد، زیرا تنها 28 درصد از دانشجویانی که سالانه در دانشگاه های سوئد ثبت نام می کنند، می توانند جای خالی در این خوابگاه ها بیابند. طبق یک مطالعه اخیر اروپایی، از تعداد کل دانشجویانی که در محوطه دانشگاه خوابگاه پیدا می کنند، 71 درصد از آنها از شرایطی که دارند راضی می باشند. این مطالعه شرایط مناسب خوابگاه ها را نشان می دهد، زیرا میانگین رضایت بین المللی 60 درصد است.

دانشگاه های معتبر روانشناسی سوئد

 رشته های روانپزشکی و روانشناسی با مطالعه ذهن و رفتار سروکار دارد و مباحث آن شامل روانشناسی کاربردی، بیولوژیکی و سازمانی و روانشناسی و همچنین شناسایی و درمان اختلالات روانپزشکی می باشد. در ادامه دانشگاه های برتر سوئد برای رشته های روانپزشکی و روانشناسی بر اساس شهرت و تحقیقاتشان در این زمینه آورده شده است.

  • موسسه کارولینسکا

موسسه کارولینسکا یک موسسه دولتی است که در سال 1810 به عنوان مدرسه ای برای جراحان ارتش تاسیس شد. این موسسه به همراه کمپوس سولنا درست در خارج از مرکز شهر استکهلم و کمپوس هودینی در جنوب سوئد واقع شده است. مدرسه کارولینسکا فقط در رشته های علوم پزشکی و بهداشت مدرک تحصیلی ارائه می دهد. تقریباً یک پنجم هیئت دانشجویی موسسه کارولینسکا بین المللی هستند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوئیس شهریه پرداخت نمی کنند. سایر دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند. خوابگاه دانشجویی گاهی اوقات در دسترس می باشد و دانشجویانی که شهریه پرداخت می کنند اسکانشان در این خوابگاه ها تضمین شده است.

دانشگاه های معتبر روانشناسی سوئد
دانشگاه های معتبر روانشناسی سوئد
  • دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم واقع در اطراف استکهلم، موسسه ای دولتی است که در سال 1878 تاسیس شده است. کمپوس فرساتی درست در شمال مرکز شهر استکهلم در پارک رویال نشنال محل اصلی دانشگاه سوئد است. این دانشگاه دارای امکانات رفاهی است که در مرکز استکهلم و همچنین شهر علوم کیستا واقع شده است. دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوئیس شهریه پرداخت نمی کنند، اما دانشجویان بین المللی کشورهای خارج از این مناطق بطور کلی باید شهریه بپردازند. دانشگاه استکهلم مسکن دانشجویی را مگر برای برخی از دانشجویان انتقالی و دارای بورس تحصیلی، فراهم نمی کند.

  • دانشگاه لوند

دانشگاه لوند موسسه ای دولتی است که در سال 1666 تاسیس شده است. کمپوس اصلی آن در لوند کشور سوئد است و کمپوس هایی در هلسینگبورگ، لونگ، باهد و مالمو نیز دارد. پردیس لوند تقریباً در 40 مایلی غرب کپنهاگ دانمارک واقع شده است. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه متعلق به بیش از 130 کشور جهان هستند. شهریه برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوئیس رایگان است. دانشجویان بین المللی خارج از این مناطق جهت تحصیل شهریه پرداخت می کنند. برخی از مسکن های دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

  • دانشگاه (Linköping)

دانشگاه (Linköping) دانشگاهی دولتی در (Linköping) سوئد می باشد. دانشگاه (Linköping) در سال 1975 عنوان دانشگاه کامل را دریافت کرد و هم اکنون یکی از موسسات دانشگاهی بزرگ سوئد است.

  • دانشگاه (Uppsala)

دانشگاه اوپسالا موسسه ای دولتی است که در سال 1477 تاسیس شده است. این دانشگاه در ابتدا در شهر اوپسالا در 45 مایلی شمال استکهلم سوئد واقع شده است. علاوه بر امکانات رفاهی که در مناطق مختلف اوپسالا قرار دارند، این دانشگاه دارای یک کمپوس واقع در جزیره سوئدی گوتلند می باشد. برخی از برنامه ها که تنها در کمپوس گوتلند ارائه میشود، حفاظت و همچنین طراحی بازی می باشد.

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس جهت تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت نمی کنند، اما دانشجویان بین المللی خارج از این مناطق موظف به پرداخت شهریه می باشند که این شهریه با توجه به رشته های دانشگاهی متفاوت است و تحصیلات مرتبط با پزشکی و علوم فناوری هزینه بیشتری دارند. این دانشگاه جز برای دانشجویان تبادلی و دانشجویان کارشناسی ارشد که شهریه پرداخت می کنند، برای سایر دانشجویان خوابگاه ارائه نمی دهد. سازمان های اسکان خارج از دانشگاه، اقامتگاه های این موسسه را مدیریت می کنند.

سوئد از کشورهایی است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. در این کشور با طیف وسیعی از دانشگاه های معتبر و رشته های تحصیلی رو به رو هستیم. اگر مایل به ادامه تحصیل در سوئد و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن هستید با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های روانشناسی سوئد

1-مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های روانشناسی سوئد در مقطع لیسانس چیست؟

1)مدرک دبیرستان 2)مدرک آیلتس 3)گواهی شرکت در دوره های ریاضیات 1b،1a،1c

2-برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روانشناسی سوئد چه نمره آیلتس نیاز است؟

آیلتس با نمره 6 یا سطح B زبان انگلیسی نیاز است.

3-برای ورود به مقطع فوق لیسانس دانشکاه های روانشناسی سوئد باید چه مدرکی ارائه داد؟

باید مدرک لیسانس یک دانشگاه گذرانده شده را ارائه دهید.

4-مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های روانشناسی سوئد چیست؟

1)مدرک دانشگاهی معادل فوق لیسانس 2)پایان نامه فوق لیسانس 3)مدرک زبان سوئدی

5-آیا برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری رشته روانشناسی دانشگاه سوئد باید رشته مقطع قبلی منطبق باشد؟

بله باید متقاضی دارای مدرک دانشگاهی معادل فوق لیسانس در همان رشته تحصیلی مورد نظر باشد.

6-اسامی دانشگاه های برتر روانپزشکی و روانشناسی سوئد چیست؟

موسسه کارولینسکا،دانشگاه استکهلم،دانشگاه لاند،دانشگاه لینکوپینگ و دانشگاه اوپسالا

7-رتبه جهانی دانشگاه استکهلم سوئد چند می باشد؟

بهترین رتبه جهانی این دانشگاه 115 می باشد.

8-رتبه جهانی دانشگاه لاند سوئد چند می باشد؟

بهترین رتبه جهانی این دانشگاه 88 می باشد.

9-میزان هزینه برای دانشجویانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا دارنددر دانشگاه سوئد به چه صورت می باشد؟

در سوئد، دانشجویانی که در تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا هستند، مجبور به پرداخت شهریه نمی شوند.

10-میزان شهریه در رشته روانشناسی در دانشگاه های سوئد چقدر می باشد؟

حدودا 9700 یورو در سال

11-هزینه زندگی در سوئد چه میزان است؟

به طور میانگین 700 تا 1100 یورو در ماه

نظرات کاربران

  • توسط میمنت
    تاریخ: آبان 29, 1399
    نفر
    نفر

    سلام ۵۵ ساله هستم دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد روانشناسی و لیسانس مامایی آیا اگر زبان انگلیسی ام رو قوی کنم با پایان نامه قوی میتونم با بورس تحصیلی وارد دانشگاه سوئد برای دکتری بشم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 11, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با توجه به رشته تحصیلیتان توصیه میکنیم برای ویزای کاری گروه درمان این کشور اقدام نمایید و پس از اخذ تاییدیه مدارک خود می توانید تحصیل نیز انجام دهید.

  • توسط رایان
    تاریخ: مرداد 11, 1400
    نفر
    نفر

    سلام و خسته نباشید!
    بنده دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه ازادم ایا میتونم برای ارشد به سوئد برم؟و اینکه چجوریه تحصیل اونا چون شنیدم مقطع کارشناسی سوئد خیلی بالاتر از ایرانه؟!
    ممنون از پاسخگویی

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 12, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد نیاز به ارائه مدرک زبان و رزومه علمی قوی دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا