071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های دولتی چین

دانشگاه های دولتی چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همانطور که چین در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی کرده است و با توجه به مشارکت های زیادی که چین با دانشگاه های انگلیس و ایالات متحده دارد، جای تعجب نیست که تعداد دانشجویان بین المللی در حال افزایش است. هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه های دولتی چین در مقایسه با بسیاری از کشورها در سراسر جهان به مراتب پایین تر است.

بیشتر بدانید:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل در دانشگاه های دولتی چین

در سال 2012، چین به هدف خود برای صرف 4 درصد تولید ناخالص داخلی بر آموزش پرداخت و در حال حاضر 250 میلیارد دلار در سال در سرمایه “انسانی” (منبع: نیویورک تایمز) سرمایه گذاری می کند، که شامل یارانه آموزش برای جوانان از مناطق روستایی به مناطق شهری می شود و تلاش می کند تا شکاف بین نخبگان تحصیل کرده دهد و کارگران روستایی را کاهش دهد. تعداد کالج ها و دانشگاه ها در چین در دهه گذشته 2،409 برابر شده است. طرح فعلی پنج ساله کشور که تا سال 2020 ادامه می یابد، تمرکز خود را بر مدرن سازی و تقویت سیستم آموزش عالی گذاشته است.

دانشجویان بین المللی در چین

چین 39 دانشگاه که در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 است را دارد. با توجه به وضعیت رو به رشد جهانی چین، در زمینه تجارت، گردشگری و آموزش و پرورش، تحصیل در چین بدون مدرک زبان، دانشجویان زیادی مشتاق به تحصیل در دانشگاه های چین هستند.

دانشجویان بین المللی در چین

بر طبق ICEF Monitor ،442،773 دانشجوی بین المللی در چین در سال 2016 تحصیل خود را شروع کردند، (افزایش 11 درصدی نسبت به سال قبل). تا سال 2020، دولت چین قصد دارد 500،000 دانشجوی بین المللی در آموزش عالی چین ثبت نام کند و به نظر می رسد در مسیر دستیابی به هدف خود قرار گرفته است. برای حمایت از این هدف، تعداد زیادی از بورس تحصیلی بین المللی در سراسر کشور ارائه می شود.

تحصیل در دانشگاه تسینگ هوا و فودان چین

دانشگاه تسینگ هوا در پایتخت چین، شهر پکن قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه های لیگ C9 است. این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شده است، دانشگاه تسینگ هوا اکنون دارای بیش از 46،000 دانش آموز است، که نزدیک به 2700 نفر از این دانش آموزان بین المللی هستند. دانشگاه تسینگ هوا در زمینه معماری، مهندسی عمران و علوم مواد در بهترین حالت در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS قرار گرفته است.

دانشگاه فودان در رتبه چهارم دانشگاهی شانگ های، که یکی از بزرگترین مراکز مالی و تجاری کشور است، قرار دارد. این دانشگاه یکی دیگر از اعضای لیگ C9 است. دانشگاه فودان 32،000 دانش آموز را می پذیرد و به عنوان یکی از مدارس انتخابی و بهترین مدرسه چین شناخته شده است.

هزینه تحصیل در چین

به طور متوسط، دانش آموزان بین المللی هزینه 4000 دلار برای محل اقامت و حدود 2000 دلار برای سایر هزینه های زندگی (مانند غذا، حمل و نقل و غیره) در سال باید پرداخت کنند. با این حال، از آنجا که چین یک کشور بزرگ است، باید بدانید که می توان تفاوت های قابل توجهی در رابطه با قیمت ها و هزینه های زندگی بسته به هر منطقه ای از کشور وجود دارد. برای اطلاع از ارزانترین کشور دنیا برای زندگی و تحصیل مشاورین موسسه میرداماد می توانند شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنند.

اسکرول به بالا