071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه فدرال شرقی

دانشگاه فدرال شرقی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور روسیه یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی می باشد زیرا دانشگاه های زیادی را با رنکینگ های خوب در میان موسسات دنیا در خود جای داده است. یکی از این دانشگاه ها، موسسه آموزشی فدرال شرقی است که در میان 2000 دانشگاه برتر بوده و یکی از معتبر ترین دانشکده های آن، بخش علوم پزشکی است. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موضوعات زیر می پردازد:

  • آشنایی با دانشگاه فدرال شرقی
  • جایگاه جهانی دانشگاه فدرال شرقی
  • تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فدرال شرقی
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال شرقی
  • هزینه تحصیل دانشگاه فدرال شرقی
  • کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه فدرال شرقی

برای کسب اطلاعات بیشتر با شعب موسسه میرداماد در شهرهای تهران، شیراز تماس برقرار کنید.

آشنایی با دانشگاه فدرال شرقی

این موسسه در سال 1899 به عنوان دانشگاه ایالتی خاور دور تأسیس شد، در دهه 1930 تحت فرمان جوزف استالین بسته شد و در سال 1956، دو سال پس از دیدار نیکیتا خروشچف از ولادیوواستوک، مجدداً افتتاح شد.این دانشگاه در سال 2000 رسماً نام انگلیسی خود را به دانشگاه ملی خاور دور تغییر داد (نام روسی تغییر نکرد). در سال 2010، این موسسه با دانشگاه فنی دولتی خاور دور (FESTU) ، دانشگاه اقتصادی ایالتی اقیانوس آرام (TSUE) و مؤسسه آموزشی دانشگاه ایالتی Ussuriisk (USPI) ادغام شد و به دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) تبدیل شد.در سال 2013، به دنبال میزبانی از اجلاس سران APEC در سال 2012، یک پردیس جدید در جزیره Russky ، در جنوب ولادیوواستوک برای دانشجویان افتتاح شد. محوطه دانشگاه جدید که توسط جنگل احاطه شده است، با بخش ساحل اقیانوس آرام روبرو است.این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های شرق دور روسیه و یکی از دانشگاه های پیشرو فدرال در روسیه است.9 دانشکده در این موسسه وجود دارد: انستیتوی شرقی،دانشکده مطالعات منطقه ای و بین المللی، دانشکده هنر، فرهنگ و ورزش، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده مهندسی، دانشکده حقوق، مدرسه آموزش، دانشکده علوم طبیعی، دانشکده زیست پزشکی و دانشکده علوم انسانی.FEFU اولین دانشگاه روسی بود که برنامه های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی راه اندازی کرد، که از طریق تماس توسعه آنها با دانشگاه های اقیانوس آرام برنامه ها تکمیل می شود. این مرکز تقریباً 50 شعبه در روسیه، آمریکا، ژاپن، چین و کره و 80 پروژه مشارکتی با دانشگاه های سراسر اروپا و جهان دارد.امکانات رفاهی داخل محوطه دانشگاه شامل سه استخر شنا 25 متری، سالن های بدن سازی، پیست های دو و میدانی در فضای باز، استادیوم با 2000 صندلی و زمین تنیس و بسکتبال است.

جایگاه جهانی دانشگاه فدرال شرقی

ماهیت خلاقانه فرآیند آموزشی، انتخاب گسترده برنامه های آموزشی، به روزرسانی منظم و پیشرفت حرفه ای کادر آموزشی و مشاغل نوآورانه کوچک که در FEFU ایجاد شده اند، موقعیت های شایسته ای را در رتبه بندی های بین المللی برای دانشگاه فدرال شرقی تضمین می کنند. دانشگاه فدرال خاور دور به طور مداوم موقعیت های خود را بهبود می بخشد و توسط موسسه Round رتبه بندی شده است که رتبه 3 در رشته های علوم پزشکی را در کشور روسیه کسب کرده است. برای جایگاه بین المللی از گروه 601+ به گروه 541545 در رده بندی دانشگاهی QS جهانی صعود کرده. برنامه توسعه FEFU با هدف ورود دانشگاه به 300 رتبه برتر QS تا سال 2025 انجام می شود. FEFU وارد دانشگاه های جهانی در سیستم آموزش عالی تایمز با رتبه 1001 در رتبه بندی وبومتریک قرار گرفته، که به طور دقیق این دانشگاه در حال حاضر رتبه 1587 را در سیستم رتبه بندی تایمز به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین در بین 100 دانشگاه برتر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در رده بندی دانشگاه های QS قرار دارد: BRICS و در بین 100 رتبه برتر دانشگاه QS: نوظهور اروپا و آسیای میانه.

جایگاه جهانی دانشگاه فدرال شرقی
جایگاه جهانی دانشگاه فدرال شرقی

تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فدرال شرقی

مدرک کارشناسی ارشد و دکترا سطوح بالایی از آموزش عالی است که پس از اتمام دوره های کارشناسی ارشد به مدت دو سال و برای دکترا به مدت پنج سال به افراد مدرک داده می شود و قصد تسلط عمیق تر بر جنبه های نظری تخصصی را دارد و دانشجو را به سمت فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه سوق می دهد. پس از اتمام این برنامه، فارغ التحصیلان با دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا مدرک تحصیلات عالی را دریافت می کنند. رشته های بسیاری در این دو مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  • برنامه های آموزشی کارشناسی ارشد و دکترای مشترک :برنامه های مشترک آموزشی، ترکیبی بی نظیر از آموزش عالی روسی و انگلیسی است، فرصت هایی را برای اشتغال و پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا فراهم می کند. نیازی به مطالعه برنامه دبیرستان دو بار نیست بیشتر رشته ها در هر دو مدرک دیپلم محاسبه می شود، انتقال اعتبار دانشگاهی بین دانشگاه های همکار رایگان است، پس از اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی به دانشجویان دانشگاه های همکار که این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.
  • مرکز آموزش از راه دور کارشناسی ارشد و دکترا :مرکز آموزش از راه دور این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که در زندگی فعال آموزشی افراد فاقد محیط آموزشی که برای نیازهای آنها در جامعه شان کافی است، از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، فن آوری های یادگیری از راه دور، ایجاد شرایط برای گفتگو را فراهم کنند و حتی بدین وسیله بتوانند مدارک مختلف را اخذ کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال شرقی

مرکز پزشکی FEFU، مراقبت های پزشکی تخصصی و آموزش رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهد. FEFU MC دارای 200 بیمارستان است. کارمندان MC FEFU حدود 200 پزشک را شامل می شود که برخی از آنها برای کار از مناطق دیگر روسیه و خارج از کشور دعوت شده اند. مساحت کل FEFU MC تقریباً 53،000 متر مربع است.FEFU MC از تجهیزات پزشکی تولید شده توسط رهبران صنعت پزشکی مانند زیمنس، فیلیپس، دراگر، کارل استورز استفاده می کند زیرا کمک های پزشکی پیشرفته، تشخیصی و توانبخشی پزشکی پیشرفته ای را برای بیماران روسی و بین المللی ارائه می دهد.FEFU MC شامل 14 بخش پزشکی است که در رشته های مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، بهداشت زنان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، طب داخل، توانبخشی، قلب و عروق مداخله، بهداشت کودک، بخش مراقبت ویژه تخصص دارند. هر واحد گزینه های اقامتی اتاق های دونفره ، یک نفره راحت و VIP را در اختیار شما قرار می دهد. مرکز توانبخشی با ظرفیت 100 اتاق هتل بخشی جدایی ناپذیر از FEFU MC است.FEFU MC با دانشکده زیست پزشکی و FEFU دانشگاه علوم پزشکی اقیانوس آرام همکاری های محکمی دارد. این دو دانشگاه بزرگ با هم فناوری های جدید درمان و تشخیص پزشکی را آزمایش کرده و به متخصصان آینده در زمینه پزشکی را آموزش می دهند. برای ورود به رشته پزشکی با زبان تحصیل انگلیسی در دانشگاه فدرال شرقی به شرح زیر می باشد:

گواهینامه یا دیپلم دبیرستان (با نتایج امتحان و ذکر نمره) یا دیپلم آموزش متوسطه حرفه ای (با نتایج آزمون یا متن) + قانونی بودن کنسول / Apostille (در صورت لزوم) که ترجمه معتبر به روسی لازم است.در صورت اخذ گواهینامه های قبلی در روسیه، متقاضی باید یکی از مدارک زیر را ارائه کند:

  • گواهی آموزش عمومی متوسطه (کامل) (با نتایج آزمون یا متن)یا دیپلم آموزش حرفه ای متوسطه (با نتایج امتحان یا متن).
  • کپی گذرنامه + کپی ویزا (در صورت وجود).
  • فرم درخواست
  • برنامه ورود به FEFU
  • رضایت ارسال اطلاعات شخصی به FEFU

علاوه بر این، پس از ورود، کلیه متقاضیان باید ارسال کنند:

  • اثبات بیمه نامه پزشکی با یک شرکت بیمه روسی
  • گواهی پزشکی (برای برنامه های انتخاب شده).

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی

FEFU اولین و تنها دانشگاه کلاسیک در خاور دور روسیه است. یک مرکز آموزشی منحصر به فرد با یک پردیس برتر از دانشگاه و یک فرایند تدریس مبتکرانه و تحقیق محور است. این یک ارتباط پلت فرم محوری بین متخصصان روسی و بین المللی و بهبود همکاری با سازمان های برجسته تحقیقاتی، آموزشی و نوآورانه منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این کشور رهبر جهانی منطقه آسیا و اقیانوسیه در زمینه تحولات علمی و ابتکاری است. هزینه تحصیل در روسیه در این دانشگاه به رشته ای که قصد شروع آن را دارید بستگی دارد اما به طور میانگین هزینه تحصیل سالیانه می تواند از 3000 دلار تا 5000 دلار باشد و هزینه زندگی نیز به صورت ماهاهانه حدود 200 دلار تا 300 دلار می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی
هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی

بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال شرقی

کلیه متقاضیان بین المللی که به دنبال ثبت نام در دانشگاه فدرال شرقی هستند، می توانند برای بورس های تحصیلی دولت روسیه (سهمیه دانشجویان بین المللی) اقدام کنند.بورسیه تحصیلی روسیه (سهمیه دانشجویان بین المللی) شامل موارد زیر است:

شبرای کل دوره تحصیل در برنامه انتخاب شده است

کمک هزینه ماهانه بسته به برنامه انتخاب شده و عملکرد تحصیلی شما در FEFU:

  • 130 – 20 دلار در ماه برای دانشجویان مقطع لیسانس و متخصص.
  • 130 – 40 دلار در هر ماه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد.
  • 140 – 100 دلار در ماه برای دکتری.

متقاضیان برنامه های آموزش داده شده توسط روسیه می توانند برای دوره مقدماتی یک ساله (زبان روسی + دروس پایه در زمینه انتخابی) بورس تحصیلی اضافی دریافت کنند.بورسیه شامل موارد زیر نمی شود:

کلیه هزینه های دیگر از جمله کلیه هزینه های ویزا و ثبت نام، حمل و نقل (بلیط هواپیما، بلیط قطار، انتقال از پردیس FEFU و غیره)، بیمه درمانی و سایر هزینه های پزشکی، هزینه خوابگاه، وعده های غذایی و غیره.نحوه درخواست بورسیه (سهمیه دانشجویان بین المللی) به شرح زیر است:

  • به پورتال FUTUREINRUSSIA.COM مراجعه کنید، حساب خود را ثبت کنید و درخواست خود را ارائه دهید که دانشگاه فدرال خاور دور را به عنوان یک موسسه ثبت نام مورد نظر توسط شما را نشان می دهد.
  • دستورالعمل های گام به گام بیشتر داده شده توسط FUTUREINRUSSIA.COM را دنبال کنید. لطفا توجه داشته باشید که انتخاب رقابتی برای بورس تحصیلی (سهمیه دانشجویان بین المللی) توسط دفاتر نمایندگی Rossotrudnichestvo در جهان برگزار می شود.
  • در کشورهایی که Rossotrudnichestvo حضور ندارند ، انتخاب افراد توسط هیئت های دیپلماتیک روسیه (سفارتخانه ها یا کنسولگری) برگزار می شود.
بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال شرقی روسیه
بورسیه تحصیلی دانشگاه فدرال شرقی روسیه

پس از مطالعه مقاله بالا به طور کامل با دانشگاه فدرال شرقی در روسیه آشنا شید، در ارتباط با میزان هزینه های تحصیل و کمک هزینه ها برای دانشجویان بین المللی، تحصیل پزشکی در این دانشگاه و جایگاه جهانی موسسه فدرال شرقی را مطالعه کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شعب موسسه میرداماد در شهرهای تهران، شیراز تماس برقرار کنید.

سولات متداول در مورد دانشگاه فدرال شرقی روسیه

1- جایگاه جهانی دانشگاه فدرال شرقی روسیه چگونه است؟

این دانشگاه دارای رنکینگ جهانی 1500 در بین دانشگاه های جهان است.

2- زبان تحصیل دانشگاه فدرال شرقی چیست؟

به دو زبان روسی و انگلیسی در رشته های متعدد تحصیل می شود.

3- آیا تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال شرقی امکان پذیر است؟

بله، یکی از بهترین دانشکده های این موسسه، دانشکده علوم پزشکی است.

4- آیا دانشگاه فدرال شرقی مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

بله، این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است.

5- هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی چقدر است؟

هزینه تحصیل در این دانگاه متغییر است اما به طور میانگین حدود 5000 – 3000 دلار هزینه خواهد داشت.

6- آیا برای تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی باید آیلتس داشت؟

هر دانشکده در دانشگاه فدرال شرقی قوانین مخصوص به خود را دارد اما بیشتر رشته ها نیاز به مدرک آیلتس ندارد.

7- آیا دانشگاه فدرال شرقی کمک هزینه تحصیلی دارد؟

بله، این دانشگاه برای تمامی مقاطع دارای سهمیه بورسیه تحصیلی دولتی است.

8- آیا تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی مناسب است؟

بله، این موسسه یکی از دانشگاه های قوی در کشور روسیه است.

9- بهترین رشته دانشگاه فدرال شرقی کدام است؟

بهترین رشته این دانشگاه، پزشکی است که دانشکده پزشکی فدرال شرقی دارای رنکینگ سه در روسیه می باشد.

10- تحصیل در کشور روسیه خوب است؟

این کشور دارای دانشگاه های متعددی در جایگاه های جهانی می باشد اما هزینه تحصیل نیز در این کشور کم نیست و برابر با بعضی کشورهای اروپایی می باشد.

11- هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در حدود 300 دلار تا 500 دلار بوده اما کاملا بستگی به نحوه زندگی شما دارد.

اسکرول به بالا