071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مزیت های بی شمار زندگی و تحصیل در کشور زیبای ترکیه این کشور را به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی تبدیل کرده است. بر همین اساس در این مقاله به بررسی دانشگاه های فارسی زبان ترکیه می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت دانشگاه های فارسی زبان ترکیه
  • تاسیس اولین مرکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه
  • برنامه های تحصیلی مراکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه
  • شرایط تحصیل در دانشگاه فارسی زبان ترکیه
  • اخذ پذیرش دانشگاه های فارسی زبان ترکیه
  • اعتبار علمی دانشگاه های ترکیه
  • برترین دانشگاه های ترکیه
  • دانشگاه استانبول ترکیه
  • دانشگاه آنکارا ترکیه
  • دانشگاه اژه ترکیه
  • دانشگاه آتاتورک ترکیه
  • دانشگاه کوچ ترکیه
  • دانشگاه مرمره ترکیه
  • مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

اهمیت دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف به دلیل وجود موانعی چون کنکور و نتایج غیرقابل پیش بینی آن در ایران نمی توانند در کشور خود در رشته مورد نظر تحصیل کنند. بهترین گزینه برای این افراد سفر و مهاجرت تحصیلی به کشورهایی است که شرایط سخت و دشوار پذیرش در این رشته های خاص را ندارند.در میان کشورهای ارویایی، کشور ترکیه از دیرباز مورد توجه متقاضیان ایرانی بوده است که تمایل به تحصیل در رشته های مورد علاقه خود را دارند.در این میان نقش دانشگاه های فارسی زبان در تحصیل متقاضیان ایرانی در ترکیه بسیار پررنگ و حائز اهمیت می باشد. کشور ترکیه با ارائه برنامه های مختلف تحصیلی و تسهیلات لازم شرایط را برای تحصیل متقاضیان از هر زبان و ملیت در این کشور فراهم کرده است.از جمله این شرایط و تسهیلات می توان به ارائه برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی و فارسی و ترکی اشاره کرد. تحصیل به زبان انگلیسی و فارسی را می توان از مهم ترین برنامه های تحصیلی در جهت جذب متقاضیان ایرانی ذکر کرد.

در این راستا متخصصان مهاجرت موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) با تهیه این مقاله به بررسی دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه پرداخته اند. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید و چندان به زبان ترکی مسلط نمی باشید، این مقاله را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

تاسیس اولین مرکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه

تاسیس اولین مرکز تحصیلی ایرانیان در ترکیه در سال 1884 از جمله مهم ترین اقدامات فرهنگی ایرانیان مقیم ترکیه محسوب می شود. در این سال بسیاری از فرهیختگان و صاحب منسبان ایرانی که ساکن کشور ترکیه بودند اقدام به تاسیس اولین مرکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه کردند.رضا قلی خان خراسانی مدیریت این مرکز تحصیلی را به عهده داشت. از دیگر فرهنگیان مهم که در تاسیس این مرکز تحصیلی مشارکت داشتند آقایان تاجر صدقیانی و تاجر ایروانی و تاجر اصفهانی را می توان نام برد.

برنامه های تحصیلی مراکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه

دوره ها و رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مراکز تحصیلی زبان فارسی ترکیه برای دانشجویانی است که دارای تسلط ومهارت کافی به زبان فارسی می باشند. بالا بودن سطح برنامه های تحصیلی این مراکز تحصیلی از مزیت های تحصیل در این دانشگاه های فارسی زبان می باشد.متقاضیان تحصیل در مراکز تحصیلی و دانشگاه فارسی زبان ترکیه می توانند در دوره ها و رشته های تاریخ و فرهنگ فارسی، دستور زبان و ادبیات فارسی، فراگیری متون کلاسیک و مدرن، مکالمه و گفتگو و دانش ادبی زبان فارسی تحصیل کنند.علاوه بر این آشنایی با شاعران و نویسندگان فارسی زبان و دوره های مختلف تاریخی و ادبی ایران و نقد و بررسی اشعار شاعران دوره های مختلف را نیز می توان از جمله برنامه های تحصیلی این مرکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه محسوب کرد.

شرایط تحصیل در دانشگاه فارسی زبان ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه و مراکز تحصیلی فارسی زبان ترکیه باید در آزمون ورودی حداقل نمره لازم را کسب کنند. سطح و کیفیت علمی اساتید این دانشگاه ها در سطح مطلوب می باشد و به مدت 2 تا 3 سال مامور به تدریس در این دانشگاه ها و مراکز تحصیلی می باشند. اساتید این مراکز تحصیلی از طریق مصاحبه و با ارزیابی سطح علمی انتخاب شده اند.

شرایط تحصیل در دانشگاه فارسی زبان ترکیه
شرایط تحصیل در دانشگاه فارسی زبان ترکیه

اخذ پذیرش دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

برخی از دانشگاه های ترکیه در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. متقاضیان به منظور پذیرش در این دانشگاه ها باید دارای پاسپورت معتبر، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه باشند. گواهی پزشکی سلامت و همچنین مدرک مهارت زبان ترکی یا انگلیسی نیز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه الزامی می باشد.

اعتبار علمی دانشگاه های ترکیه

سیستم آموزشی دانشگاهی ترکیه در آخرین رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان SQ در رتبه ۴۳ جهان قرار دارد. دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه نیز تحت نظارت شورای آموزش عالی ترکیه (YOK) قرار دارند. نظارت این شورای آموزشی بر اساس مطابقت دانشگاه ها با سطح بین المللی و تبعیت آن ها از استانداردهای آموزشی می باشد.سیستم آموزشی این کشور مطابق با سیستم آموزشی دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا می باشد. در برخی از دانشگاه های ترکیه، دانشجویان می توانند پس از گذراندن دو ترم تحصیلی به صورت دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه های آمریکا شوند. دانشجویانی که در کشور ترکیه مشغول تحصیل می باشند، می توانند از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی بورسیه های تحصیلی دریافت کنند.علاوه بر موارد ذکر شده می توان همکاری علمی دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های برتر و معتبر جهانی و مورد تائید بودن مدارک دانشگاه های این کشور در کشورهای اتحادیه اروپا و هم راستایی نظام آموزشی این کشور با نظام اروپایی را نام برد.دانشگاه های این کشور با دارا بودن استانداردهای آموزشی بالا، مدارک معتبر بین المللی به همراه بورسیه تحصیلی و همچنین از لحاظ اجتماعی، مهمان نوازی مختص ترک ها و هزینه های زندگی مناسب، یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویانی است که به دنبال آینده ای روشن و درخشان می باشند.

برترین دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه در حدود ۱۰۰ دانشگاه دولتی و بیش از ۶۰ دانشگاه خصوصی دارد. از میان دانشگاه های برتر ترکیه، ۱۰ دانشگاه در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان QS قرار دارد. در آخرین رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های برتر جهان QS در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۵ دانشگاه ترکیه مقام هایی را در این رتبه بندی کسب کردند.شهرهای بزرگ استانبول و آنکارا جایگاه دانشگاه های برتر جهانی ترکیه می باشند. از برترین دانشگاه های استانبول که از جمله ۳۰ دانشگاه برتر ترکیه محسوب می شوند، دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه کوچ ( رنکینگ جهانی ۴۵۱)
  • دانشگاه سابانجی ( رنکینگ جهانی ۵۰۱۵۱۰)
  • دانشگاه بغازیچی ( رنکینگ جهانی ۶۵۱۷۰۰)
  • دانشگاه فنی استانبول (رنکینگ جهانی ۶۵۱۷۰۰)
  • دانشگاه استانبول (رنکینگ جهانی ۸۰۱۱۰۰۰)
  • دانشگاه حاجت تپه ( رنکینگ جهانی ۸۰۱۱۰۰۰)
  • دانشگاه فنی خاورمیانه ( رنکینگ جهانی ۵۹۱۶۰۰)
  • دانشگاه بیلکنت ( رنکینگ جهانی ۵۰۱۵۱)
برترین دانشگاه های ترکیه
برترین دانشگاه های ترکیه

در ادامه به بررسی چند دانشگاه برتر و معتبر ترکیه می پردازیم:

دانشگاه استانبول ترکیه

دانشگاه استانبول که از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه است در شهر استانبول قرار دارد.دانشگاه استانبول در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه که مورد تائید وزارت بهداشت ایران است، از برترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود و از لحاظ ارزشیابی تحصیلی وزارت علوم در رتبه الف قرار دارد.زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی و ترکی است. رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های پزشکی (تحصیل پزشکی در ترکیه)، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم پزشکی، دامپزشکی، مدیریت بازرگانی، حقوق، اقتصاد، مهندسی و غیره می باشد.این دانشگاه دارای رتبه ۲ در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه ۲۳۴ در میان دانشگاه های اروپا می باشد.هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه به زبان ترکی سالانه در حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار است. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار می باشد.بر اساس یک تحقیق علمی و ارزیابی دستاوردهای دانشگاه های کشور ترکیه در طول ۲۷ سال، این دانشگاه رتبه اول در میان همه دانشگاه های ترکیه را از آن خود کرد.این دانشگاه هر سال در حدود ۱۵۰۰ مقاله علمی تحقیقی در ژورنال های علمی جهان مانند SCI، SSCI و AHCI منتشر می کند.دانشگاه استانبول موفق به کسب دو جایزه نوبل در رشته ادبیات توسط اورهان پاموک و رشته شیمی توسط استاد عزیز سانچار شده است.

دانشگاه آنکارا ترکیه

دانشگاه آنکارا که از دانشگاه های معتبر ترکیه می باشد، در شهر آنکارا قرار دارد. تعداد دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در این دانشگاه در حدود ۲۲۰۰ دانشجو می باشد.رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی. داروسازی، دامپزشکی، حقوق، اقتصاد، مهندسی، مدیریت بازرگانی، علوم اجتماعی و غیره می باشد.دانشگاه آنکارا در سال ۱۹۴۶ توسط آتاتورک تاسیس شد. این دانشگاه دارای رتبه ۵ در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه ۲۸۲ در میان دانشگاه های اروپا می باشد.زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. این دانشگاه در رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS رتبه ۸۰۱ را کسب کرده است.هزینه تحصیل پزشکی این دانشگاه در حدود ۳۷۵۰۰ لیر ترکیه است.

دانشگاه اژه ترکیه

این دانشگاه که از دانشگاه های دولتی ترکیه محسوب می شود، در شهر ازمیر قرار دارد و در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است.
این دانشگاه دارای رتبه ۴ در میان دانشگاه های ترکیه و رتبه ۲۸۳ در میان دانشگاه های اروپا است.زبان تدریس در این دانشگاه زبان ترکی و انگلیسی است. رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی، علوم پایه و ارتباطات و غیره می باشد.دانشگاه پزشکی اژه دارای رتبه جهانی EECA می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان QS دارای رتبه جهانی ۴۰۱۴۵۰ می باشد.این دانشگاه با تبعیت از سیستم و نظام بولونیا موفق به کسب جایزه AKTS از طرف دانشگاه های اروپا شده است.

دانشگاه آتاتورک ترکیه

این دانشگاه که از برترین دانشگاه های دولتی ترکیه محسوب می شود، در شهر ارزروم قرار دارد. این دانشگاه با تمرکز بر آموزش عملی و تئوری دروس بر پایه دانش و علم روز و جدیدترین تکنولوژی فعالیت می کند.رشته های تحصیلی این دانشگاه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری، اقتصاد، کشاورزی و غیره می باشد.این دانشگاه در میان دانشگاه های ترکیه دارای رتبه ۱۴ و در میان دانشگاه های اروپا دارای رتبه ۳۹۴ می باشد.هزینه های تحصیل در رشته پزشکی این کالج در حدود ۴۰۰۰ دلار می باشد. این کالج پزشکی دارای شهریه مناسب و مقرون به صرفه است.

دانشگاه کوچ ترکیه

این دانشگاه که از معتبرترین دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه محسوب می شود، در شهر استانبول قرار دارد. زبان تدریس در بیشتر رشته های این دانشگاه زبان انگلیسی است.رشته های تحصیلی این داشگاه شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و غیره می باشد.دانشگاه کوچ در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین دانشگاه ملی و بین المللی ترکیه شناخته شده است. این دانشگاه که مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد، دارای رتبه و رنکینگ جهانی ۴۵۱ در میان رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان QSمی باشد.این دانشگاه که به عنوان دانشگاه بین المللی و ملی برتر شناخته می شود، از جمله ۳ دانشگاه برتر ترکیه در زمینه چاپ مقاله های علمی تحقیقی و ثبت استناد می باشد.دانشگاه کوچ به دانشجویان برتر با سطح علمی بالا بورسیه اعطا می کند. زبان تدریس در این دانشگاه زبان انگلیسی می باشد.دانشگاه کوچ در میان دانشگاه های ترکیه دارای رتبه ۱۶ و در میان دانشگاه های اروپا دارای رتبه ۴۳۲ می باشد.هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه سالانه در حدود ۲۴۰۰۰ دلار می باشد.

دانشگاه مرمره ترکیه

این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی محسوب می شود، در شهر استانبول قرار دارد.دانشگاه مرمره که از بزرگترین دانشگاه های ترکیه است، دارای ۲۰ دوره تخصصی در حوزه زبان های خارجی و آموزش کامپیوتر می باشد.این دانشگاه تنها دانشگاه ترکیه است که به زبان های انگلیسی، ترکی، فرانسه و آلمانی تدریس می کند.دانشگاه مرمره ترکیه در رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان QS رتبه ۹۱۲ را کسب کرده است.این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های آسیا دارای رتبه ۲۱۲ و در میان دانشگاه های ترکیه دارای رتبه ۱۶ می باشد.این دانشگاه هم راستای دانشگاه های اروپا از سیستم اراسموس و نظام آموزشی بولونیا تبعیت می کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در ترکیه یکی از گزینه های مناسب و ممکن ادامه تحصیل برای متقاضیان ایرانی می باشد. از جمله مزیت ها و موارد مثبت تحصیل در دانشگاه های ترکیه موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  1. عدم نیاز به صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی و امکان اقامت 3 ماهه برای ایرانی ها بدون ویزا
  2. قرار داشتن ترکیه از لحاظ کیفیت آموزشی در بین ۴۵ کشور جهان
  3. برخورداری از بورسیه تحصیلی
  4. دریافت حقوق ماهانه، پوشش هزینه های بیمه سلامت، پوشش هزینه های رفت و آمد به ترکیه و خوابگاه رایگان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی
  5. اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی در بیشتر کشورهای جهان
  6. استفاده از سیستم تبادل دانشجو(اراسموس) با کشورهای اروپایی و آمریکا
  7. مطابقت نظام آموزشی ترکیه با نظام آموزشی آمریکا
  8. مورد تائید بودن بسیاری از دانشگاه ها توسط وزارت علوم و بهداشت ایران
  9. امکان اشتغال در ایران با مدرک اخذ شده در ترکیه
  10. ارائه تخفیفات ویژه به دانشجویان
  11. وجود دانشگاه های مجهز و مدرن و وسیع
  12. صدور مجوز اقامت پس از تمام شدن تحصیل
  13. بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه
  14. پایین بودن هزینه های تحصیل در ترکیه و زندگی در ترکیه
  15. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  16. امکان سفر به ترکیه بدون نیاز به اخذ ویزا
  17. امکان کار و تحصیل دانشجویان پزشکی در کشورهای اروپایی
  18. امکان اخذ ویزای همراه در طول تحصیل
  19. امکان ادامه تحصیل در رشته های تخصصی در دانشگاه های برتر اروپایی
مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه
مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

سخن آخر

در این مقاله دانشگاه ها و مراکز تحصیلی فارسی زبان ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گیری کرد که دانشگاه های ترکیه از برترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. معتبر بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی ترکیه در دیگر کشورهای جهان، برتر بودن دانشگاه های پزشکی ترکیه و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور موجب شده تا دانشگاه های ترکیه به یکی از بهترین انتخاب های متقاضیان ایرانی تبدیل شود. مورد تائید بودن بیشتر دانشگاه های برتر ترکیه از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران از جمله مزیت های تحصیل در این کشور می باشد.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان ترکیه می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید. مشاوران مجرب و زبده این موسسه با آگاهی کامل از جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به بررسی دانشگاه های فارسی زبان ترکیه پرداخت. قرار داشتن ترکیه از لحاظ کیفیت آموزشی در بین ۴۵ کشور جهان و برخورداری از بورسیه تحصیلی و دریافت حقوق ماهانه، پوشش هزینه های بیمه سلامت، پوشش هزینه های رفت و آمد به ترکیه و خوابگاه رایگان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی در بیشتر کشورهای جهان از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد. استفاده از سیستم تبادل دانشجو(اراسموس) با کشورهای اروپایی و آمریکا و مطابقت نظام آموزشی ترکیه با نظام آموزشی آمریکا و مورد تائید بودن بسیاری از دانشگاه ها توسط وزارت علوم و بهداشت ایران دلایل مهم متقاضیان در تحصیل در دانشگاه های ترکیه است.اگر قصد تحصیل یا مهاجرت به ترکیه یا کشورهای اروپایی و آسیایی را دارید، می توانید بدون پرداخت هزینه از مشاوره های مهاجرتی و حقوقی مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های فارسی زبان ترکیه

1- مزیت های تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان ترکیه چیست؟

دوره ها و رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مراکز تحصیلی زبان فارسی ترکیه برای دانشجویانی است که دارای تسلط و مهارت کافی به زبان فارسی می باشند. سطح کیفیت آموزشی بالایی دارند.

2- برنامه های تحصیلی مراکز تحصیلی فارسی زبان در ترکیه کدامند؟

متقاضیان می توانند در دوره ها و رشته های تاریخ و فرهنگ فارسی، دستور زبان و ادبیات فارسی، فراگیری متون کلاسیک و مدرن، مکالمه و گفتگو و دانش ادبی زبان فارسی تحصیل کنند.

3- مدارک اخذ پذیرش دانشگاه های فارسی زبان ترکیه چیست؟

دارا بودن پاسپورت معتبر، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و گواهی پزشکی سلامت و همچنین مدرک مهارت زبان ترکی یا انگلیسی

4- شرایط تحصیل در دانشگاه فارسی زبان ترکیه چیست؟

متقاضیان باید در آزمون ورودی حداقل نمره لازم را کسب کنند. سطح و کیفیت علمی اساتید این دانشگاه ها در سطح مطلوب می باشد.

5- اعتبار علمی دانشگاه های ترکیه چگونه است؟

سیستم آموزشی دانشگاهی ترکیه در آخرین رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان SQ در رتبه ۴۳ جهان قرار دارد.

6- برترین دانشگاه های ترکیه کدامند؟

دانشگاه کوچ ( رنکینگ جهانی ۴۵۱) دانشگاه سابانجی ( رنکینگ جهانی ۵۰۱۵۱۰) دانشگاه بغازیچی ( رنکینگ جهانی ۶۵۱۷۰۰)،دانشگاه فنی استانبول (رنکینگ جهانی ۶۵۱۷۰۰)

7- اهمیت و اعتبار دانشگاه استانبول ترکیه چگونه است؟

دانشگاه استانبول در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و مورد تائید وزارت بهداشت ایران است و از لحاظ ارزشیابی تحصیلی وزارت علوم در رتبه الف قرار دارد.

8- زبان تدریس و رتبه دانشگاه آنکارا ترکیه چیست؟

زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. این دانشگاه در رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS رتبه ۸۰۱ را کسب کرده است.

9- رشته های تحصیلی دانشگاه آتاتورک ترکیه کدامند؟

رشته های تحصیلی این دانشگاه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری، اقتصاد، کشاورزی و غیره می باشد.

10- زبان تحصیل دانشگاه مرمره ترکیه چیست؟

این دانشگاه تنها دانشگاه ترکیه است که به زبان های انگلیسی، ترکی، فرانسه و آلمانی تدریس می کند.

11- مهم ترین مزیت تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای ایرانی ها چیست؟

عدم نیاز به صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی و امکان اقامت 3 ماهه برای ایرانی ها بدون ویزا

اسکرول به بالا