071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه های پزشکی گرجستان

دانشگاه پزشکی گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آموزش علوم پایه در پزشکی انسانی دانشگاه پزشکی گرجستان که به پزشکان اجازه می دهند رابطه ی خود را با بیمار، همکاران و دیگر افراد جامعه مدیریت کنند، نقش مهمی در برنامه ی آموزش مقدماتی دوره ی آموزش پزشکی به روش آمریکایی دارد.

دانشکده های دانشگاه دانشگاه پزشکی گرجستان

  • دانشکده ی پزشکی (به زبان های انگلیسی و روسی)
  • دانشکده ی داروسازی
  • دانشکده ی بهداشت عمومی
  • دانشکده ی فیزیوتراپی و توانبخشی
  • دانشکده ی پرستاری و برنامه های شغلیدانشکده های دانشگاه دانشگاه پزشکی گرجستان

دانشگاه علوم پزشکی تفلیس گرجستان

  • عنوان برنامه: برنامه ی پزشکی عمومی آمریکایی (USMD)
  • سطح آموزشی: برنامه ی آموزشی یک مرحله ای
  • مدرک اعطایی: دکترای پزشکی عمومی
  • طول مدت تحصیل: 6 سال
  • گنجایش برنامه: 360 واحد ECTS (هر واحد ECTS  برابر با 30 ساعت آموزش است)
  • زبان یادگیری: انگلیسی

نیازمندی ها برای ثبت نام: داوطلبان گرجی باید در امتحان ملی شرکت کنند و در زبان انگلیسی امتیازی بالا (75 درصد یا بیشتر) کسب نمایند. دانشجویان خارجی با مدارک معتبر، باید مدارک خود را به وزارت آموزش و علوم گرجستان بفرستند. پس از کسب تاییدیه از وزارت خانه، این افراد می توانند دوره ی علوم پایه را شروع کنند.

شهریه ی سالانه: 8000 GEL برای شهروندان گرجی و 12000 دلار آمریکا برای دانشجویان خارجی

استاندارد آموزش پزشکی گرجستان

بالاترین استانداردهای کیفیت در پزشکی مدرن، پیش از هر چیز به دانش پایه از علوم زیست پزشکی، تحقیق و مهارت های بالینی اشاره دارند. ترکیب و به کارگیری همه ی این علوم در حرفه ی پزشکی، باید محصول نهایی باشد. کسب مدرک دکتری پزشکی بدون آموزش در علوم پایه غیرممکن است. علوم پایه، اساس درک صحیح فرآیندهایی است که در یک انسان سالم اتفاق می افتند، ابزاری که برای تشخیص بیماری لازمند و چگونگی تفسیر صحیح پروسه های پاتولوژیک بیماری ها.

امروزه، برنامه های آموزشی بسیار محبوبی در دانشکده های پزشکی ایالات متحده وجود دارند که به دانشجویان این امکان را می دهند که به صورت فعال در مطالعات بالینی خود دخیل باشند و از مراحل اولیه ی تحصیل در رشته ی پزشکی، به تحقیق و پژوهش بپردازند.

برنامه آموزش پزشکی گرجستان

ترکیب صحیح علوم پایه و آموزش پزشکی بالینی، اساس دوره ی نوین آموزش پزشکی عمومی به روش آمریکایی و اعزام دانشجو به گرجستان است.

از پاییز 2012، یک برنامه ی آموزشی جدید رشته ی پزشکی ابداع و به کار گرفته شده است که در واقع نتیجه ی همکاری دانشگاه علوم پزشکی تفلیس (TSMU) با دانشگاه علوم پزشکی اموری (ESOM) در آتلانتای ایالات متحده ی آمریکاست.

این برنامه به وسیله ی دفتر ملی تایید صلاحیت آموزش گرجستان به رسمیت شناخته شده است (2012). در این برنامه، به دانشجویان فرصت های آموزشی متنوع و گوناگونی داده می شود.  برنامه ی آموزشی این دوره به دانشجویان این امکان را می دهد که پیش از فارغ التحصیلی، در  آزمون 2 مرحله ای سنجش مجوز کار ایالات متحده (USMLIE) شرکت کنند. به علاوه، دانشجویان می توانند در بخش هایی از دوران تحصیل خود، تجربه ی عملی و تحقیقاتی در ایالات متحده داشته باشند.

مواد تحصیل پزشکی گرجستان

بخش های علوم پایه، پیش کلینیکی و کلینیکی این برنامه ی آموزشی، کاملا یکپارچه اند. به علاوه، در ابتدای دوره ی آموزشی، تمرکز اصلی روی گسترده تر کردن افق دانشجویان از آموزش عمومی است. برای رسیدن به این هدف، برای اولین بار در حوزه ی علوم پزشکی، موضوعاتی نظیر تاریخ تمدن، باستان شناسی، تاریخچه ی هنر و ادبیات جهان تدریس می شوند. تمام این واحدها در طول بازه ی زمانی استاندارد تحصیل در رشته ی پزشکی گنجانده شده اند. مباحث پیش کلینیکی مثل شیمی، زیست شناسی و فیزیک به صورت ریشه ای و عمیق آموخته می شوند.

در برنامه ی فعلی آموزشی، یک بخش جدید وجود دارد: “به یک دکتر تبدیل شو”، که در آن به کمک بازدید از کلینیک ها و بیمارستان ها، به دانشجو امکان درک پیشرفت ها در مهارت های بالینی و روشهای مهم تجزیه و تفکر در بالین داده می شود.

 به علاوه، در پروسه ی آموزشی از روش های آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد، آزمایشگاه های با تکنولوژی بالا، شبیه سازی، ارائه ی موارد تشخیصی با شرکت خود بیمار و تیم پزشکی، استفاده می شود. متخصین تحصیل و مهاجرت موسسه حقوقی میرداماد شما را از شرایط دقیق مهاجرت و تحصیل در گرجستان طبق تجربه، با خبر می کنند، پس با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • توسط محمد
    تاریخ: دی 28, 1397
    نفر
    نفر

    سلام، خسته نباشيد
    يعني براي اين دانشگاه هيچ آزمون ورودي اي لازم نيست؟
    در مورد مدرك زبان چطور؟
    معدل دبيرستانم بالا هست
    ممنون ميشم اگر جواب بديد

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: دی 30, 1397
      نفر
      نفر

      سلام دوست عزيز برای پذيرش در دانشگاه های گرجستان محدوديت مدرک زبان و آزمون ورودی وجود ندارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا