071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه سابانجی ترکیه | شهریه تحصیلی + امکانات دانشگاه

دانشگاه سابانجی ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه سابانجی ترکیه یکی از دانشگاه های بین المللی و با کیفیت در ترکیه می باشد که سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین اللملی را به خود جذب می کند. دانشگاه سابانجی استانبول با داشتن رنکینگ کشوری و جهانی و همچنین داشتن امکانات علمی، رفاهی و اساتید بسیار خوب، گزینه مناسبی برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه تحصیل دانشگاه سابانجی ترکیه به سایت موسسه میرداماد مراجعه کنید.

مقدمه دانشگاه سابانجی ترکیه

دانشگاه سابانجی ترکیه دوره ها و برنامه های بی شماری را در سطوح مختلف اعم از برنامه های زبان، برنامه های پایه، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین سایر برنامه های دیپلم ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین دوره های مقدماتی را برای دانشجویان تازه وارد در زمینه مهندسی، هنر، علوم، آموزش و پرورش و بسیاری از زمینه های دیگر برگزار می کند.

دانشگاه سابانجی استانبول یکی از برجسته ترین موسسات در ترکیه است و به طور مداوم در میان 5 دانشگاه برتر این کشور قرار می گیرد

مدارک اعطا شده پس از اتمام برنامه ها در دانشگاه سابانجی در ترکیه به دلیل ماهیت برجسته آن در سراسر جهان پذیرفته می شوند. دانشگاه دانشگاه سابانجی ترکیه که توسط بنیاد سابانجی تأسیس شده است، یکی از ارزانترین دانشگاههای ترکیه است که یکی از بالاترین استانداردهای آموزشی را در این کشور ارائه می دهد.

شهریه دانشگاه سابانجی

این دانشگاه بسیار رقابتی است و دانشجویان را از تمام نقاط جهان جذب می کند. به همین ترتیب، دانشگاه با توجه به یادگیری دانشجویان، گزینه های یادگیری پاره وقت و تمام وقت را به دانشجویان ارائه می دهد. هیئت مدیره دانشگاه سابانجی شهریه را تعیین می کند، با این حال، شهریه به سطح تحصیلات، ملیت دانشجویان و برنامه تحصیلی به شرح زیر بستگی دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه به صورت زیر می باشد:

برنامه های کارشناسی: شروع از 19،500 دلار

برنامه های تحصیلات تکمیلی: شروع از 18،500 دلار

به عنوان یک دانشگاه خصوصی، فرصت های زیادی برای بورس تحصیلی در دسترس دانشجویان است. دانشجویان این امکان را دارند که شهریه دانشگاه سابانجی را در چند قسمت پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه سابانجی
شهریه دانشگاه سابانجی

شرایط پذیرش کارشناسی در دانشگاه سابانجی ترکیه

مدارک لازم برای پذیرش در مقاطع کارشناسی در دانشگاه سابانجی استانبول عبارتند از:

  • فرم درخواست آنلاین را از طریق RocApply
  • کپی گذرنامه بین المللی متقاضی یا سند سفر
  • شناسنامه
  • گواهی ترک دبیرستان
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • انگیزه نامه
  • معرفی نامه

شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد)

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) در دانشگاه سابانجی استانبول عبارتند از:

  • فرم درخواست آنلاین را از طریق RocApply
  • کپی از گذرنامه بین المللی متقاضی یا سند سفر
  • ریز نمرات رسمی از برنامه دوره لیسانس قبلی
  • گواهی کارشناسی از یک موسسه عالی شناخته شده
  • آزمون زبان انگلیسی (بیشتر آیلتس یا تافل)
  • رزومه یا CV
  • دو معرفی نامه
  • انگیزه نامه
  • سایر اسناد پشتیبانی

شرایط پذیرش پذیرش تحصیلات تکمیلی (دکتری)

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی (دکتری) در دانشگاه سابانجی استانبول عبارتند از:

  • فرم درخواست آنلاین را از طریق RocApply
  • کپی از گذرنامه بین المللی متقاضی
  • ریز نمرات رسمی از دوره کارشناسی
  • ریز نمرات رسمی برنامه کارشناسی ارشد
  • گواهی کارشناسی از یک موسسه عالی شناخته شده
  • گواهی مدرک کارشناسی ارشد از یک موسسه عالی شناخته شده
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه
  • آزمون زبان انگلیسی (بیشتر آیلتس یا تافل)

بورسیه تحصیلی در دانشگاه سابانجی ترکیه

بورس تحصیلی در دانشگاه سابانجی در ترکیه به دانشجویان مقاطع مختلف داده می شود. دانشجویان بین المللی این فرصت را دارند که پس از درخواست، بورس تحصیلی پذیرش در دانشگاه سابانجی در ترکیه را بدست آورند.

متقاضیان جدید دانشگاه سابانجی ترکیه در صورت داشتن شرایط لازم، بطور خودکار واجد شرایط فرصت های بورسیه می شوند. با این حال، به داوطلبان توصیه می شود که تمام جوایز برنده شده در مسابقات و موفقیت های فوق برنامه و سایر اسنادی را که به روند بورسیه تحصیلی ترکیه کمک کنند، در پوشه درخواست قرار دهند.

برای دانشجویان فعلی، بورسیه تحصیلی را می توان پس از اتمام یک جلسه علمی در دانشگاه سابانجی در ترکیه درخواست کرد. این موارد به عنوان بورسیه تحصیلی شایسته در نظر گرفته می شوند و به دانشجویان با نمرات برجسته برای ادامه تحصیل بورسیه تحصیلی ارائه می شوند. به همین ترتیب، بورسیه های تحصیلی متعددی با حمایت دولتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه سابانجی ترکیه
بورسیه تحصیلی در دانشگاه سابانجی ترکیه

انتظار می رود دانشجویان از کشورهای مختلف با سفارتخانه ها و وزارتخانه های خارجه خود در مورد فرصت های بورس تحصیلی در دانشگاه سابانجی استانبول بررسی کنند.

دانشجویانی که در مسابقات مختلف هنری و ورزشی نمایندگی کشور و دانشگاه را دارند، بورسیه تحصیلی اجتماعی را دریافت می کنند. با این حال توجه به این نکته مهم است که تمام درصد بورسیه تحصیلی به تشخیص هیئت مدیره اعطا می شود. دانشجویان بین المللی نیز می توانند از بورسیه تحصیلی دولت ترکیه معروف به ترکیه بوسلاری اقدام کنند. این بورس تحصیلی هزینه مسکن، هزینه های ماهانه، کل هزینه تحصیل و بیمه درمانی را پوشش می دهد.

ما در موسسه مهاجرتی میرداماد همیشه پیشنهاد میکنیم قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت به ترکیه با یک وکیل یا مشاور مهاجرت به ترکیه مشورت کنید تا راه درست را برای رفتن به ترکیه اقدام کنید.

چرا باید دانشگاه سابانجی ترکیه را برای تحصیل انتخاب کرد؟

هیات علمی

دانشگاه سابانجی ترکیه دارای کادر علمی عالی و متخصصی است که کاملاً در زمینه آموزش در زمینه مطالعات خود با تجربه هستند. اساتید تشویق می شوند که تحقیقات بیشتر و همچنین سایر اشکال یادگیری را برای دانشجویان ترتیب دهند، بنابراین دانشجویان تشویق می شوند که بیشتر در روند آموزشی فعالیت کنند.

امکانات

دانشگاه سابانجی استانبول یک مرکز فناوری نانو بسیار پیشرفته و همچنین مراکز تحقیقاتی متعدد در انجام تحقیقات در داخل و خارج از دانشگاه دارد. مرکز فناوری نانو از تعداد زیادی کارمند و دانشجو تشکیل شده است که در زمینه پزشکی، کشاورزی، محیط زیست و بسیاری دیگر مشارکت دارند. این دانشگاه همچنین دارای یک موزه چند منظوره است که در آن بیشتر نمایشگاه های هنری، پروژه های تئاتر و سایر فعالیت های مربوط به هنر در آن انجام می شود. سایر امکانات متعلق به دانشگاه شامل آزمایشگاه های تحقیقاتی متعددی است که به جدیدترین زیرساخت های پیشرفته، کتابخانه چندمنظوره، مرکز اطلاع رسانی بزرگ و بسیاری از آزمایشگاه های رایانه ای مجهز هستند.

فرصت های شغلی

این دانشگاه دارای دفتر کار و کارآموزی است که دانشجویان و فارغ التحصیلان متقاضی شغل می توانند با کارفرمایان رشته خود ارتباط برقرار کنند. به همین ترتیب، مرکز شغلی دانشگاه با هدف تأمین فارغ التحصیلان حرفه ای برای دنیای شغلی، برای کمک به دانشجویان در زمینه هایی مانند مصاحبه و زندگی تجاری طراحی شده است.

خوابگاه های دانشگاه سابانجی استانبول

محل های اقامتی در دانشگاه و نزدیک به دانشگاه وجود دارند که مسکن دانشجویان را فراهم می کنند. از آنجا که این خوابگاه ها متعلق به دانشگاه است، هزینه زندگی ارزان تر است و دانشجویان از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

هزینه خوابگاه ها به استاندارد محل اقامت بستگی دارد، با این وجود همه اتاق ها راحت، ایمن و دارای امکانات اولیه زندگی هستند. خوابگاه ها در یک اتاق دو یا چهار نفره در دسترس هستند و هزینه تمام قبض های آب و برق و همچنین قیمت غذاخوری را شامل می شوند.

به طور کلی، هر خوابگاه دارای یک کافه، غذاخوری، یک فروشگاه مواد غذایی کوچک و یک پست امنیتی است. اتاق ها همچنین دارای یخچال، آشپزخانه و حمام برای راحتی بیشتر هستند.

نکات کوتاه درباره دانشگاه سابانجی

چند نکته کوتاه درمورد دانشگاه سابانجی ترکیه:

  • تأسیس در سال 1999
  • تعداد دانشجویان بین المللی: بیش از 500 نفر
  • مکان: واقع در استانبول، ترکیه
  • تعداد دانشکده ها: 3
  • برنامه های کارشناسی: 13
  • برنامه های تحصیلات تکمیلی: 46
  • رتبه بندی : 13 (رتبه کشوری)
  • رتبه بندی جهانی: 1001
  • زبان (های) آموزش: ترکی، انگلیسی

ورزش در دانشگاه سابانجی در ترکیه

مرکز ورزشی در دانشگاه سابانجی استانبول رویدادهای ورزشی مختلف را به صورت داخلی و خارجی برگزار می کند. این مرکز دارای یک سالن اصلی است که در آن بازی های بسکتبال و والیبال با ظرفیت نشستن بیش از 1200 نفر برگزار می شوند.

این سالن اصلی شامل زمین های اسکواش، تنیس روی میز و بخش های کوهنوردی است. علاوه بر این، این مرکز ورزشی دانشجویان را به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق می کند که کلاسهای مختلف ورزشی را در اختیار همه دانشجویان قرار می دهد. از طریق این مرکز ورزشی، مسابقات ورزشی بین دانشگاه سابانجی در ترکیه و سایر دانشگاه های داخل و خارج ترکیه برگزار می شود.

به دانشجویان دانشگاه سابانجی استانبول این فرصت داده می شود تا به طور رایگان در بسیاری از فعالیت های ورزشی در دانشگاه شرکت کنند. این مرکز ورزشی فعالیتهای ورزشی بی شماری مانند بسکتبال، فوتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز و موارد دیگر را ارائه می دهد.

دانشجویان با توانایی های ورزشی استثنایی به نمایندگی از مدرسه یا کشور خود در مسابقات ورزشی بورسیه ورزشی اعطا می شوند. دانشجویانی که ترجیح می دهند از مراکز ورزشی خصوصی استفاده کنند، می توانند با استفاده از کارت شناسایی دانشجویی خود، این کار را با تخفیف انجام دهند.

ورزش در دانشگاه سابانجی در ترکیه
ورزش در دانشگاه سابانجی در ترکیه

غذا در دانشگاه سابانجی استانبول

در هر دانشکده و در یک منطقه مشخص در دانشگاه، چندین رستوران، کافه و سفره خانه وجود دارند که وعده های غذایی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه برای دانشجویان و کارمندان فراهم می کنند.

خوابگاه های دانشگاه دارای سفره خانه هایی هستند که غذای با کیفیت را برای دانشجویان در این ساختمان ها فراهم می کنند.

هزینه تغذیه در استانبول به طور کلی کم است و تخمین زده می شود که هزینه روزانه غذا بین 5 تا 15 دلار باشد.

حمل و نقل در دانشگاه سابانجی استانبول

استانبول دارای یک سیستم حمل و نقل بسیار جامع متشکل از قطار، تراموا، اتوبوس، تاکسی و سایر قطارهای بین شهری برای حمل و نقل است. همچنین اتوبوس های دانشجویی متعلق به دانشگاه سابانجی در ترکیه وجود دارند که دانشجویان و کارمندان را به صورت رایگان حمل می کنند.

خوابگاه های دانشجویی که در محوطه دانشگاه نیستند، معمولاً حدوداً 5 دقیقه تا محوطه دانشگاه فاصله دارند، بنابراین هزینه حمل و نقل مسافرتی به دانشگاه کاهش می یابد. دانشجویان در استانبول کارت حمل و نقل دانشجویی دارند که به آنها امکان پرداخت هزینه کمتری برای حمل و نقل را می دهد.

سخن پایانی

دانشگاه سابانجی ترکیه با داشتن رتبه بندی عالی و امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوب یکی از دانشگاه های کشور ترکیه می باشد که بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را به خود جذب نموده است. ما در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه سابانجی استانبول در مقاطع مختلف، هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه و همچنین از امکانات علمی و رفاهی پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دانشگاه سابانجی در ترکیه با موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه سابانجی ترکیه

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل  در برنامه های کارشناسی 19،500 دلار و برنامه های تحصیلات تکمیلی 18500

  1. بورسیه تحصیلی اجتماعی در دانشگاه سابانجی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

دانشجویانی که در مسابقات مختلف هنری و ورزشی نمایندگی کشور و دانشگاه را دارند، بورسیه تحصیلی اجتماعی را دریافت می کنند.

  1. بورس تحصیلی در دانشگاه سابانجی به چه دوره های تحصیلی تعلق می گیرد؟

بورس تحصیلی در دانشگاه سابانجی در ترکیه به دانشجویان تمامی مقاطع داده می شود.

  1. بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی دانشگاه سابانجی چیست؟

دانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه تحصیلی دولت ترکیه معروف به ترکیه بوسلاری اقدام کنند.

  1. بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی دانشگاه سابانجی ترکیه چه مواردی را پوشش می دهد؟

این بورس تحصیلی هزینه مسکن، هزینه های ماهانه، کل هزینه تحصیل و بیمه درمانی را پوشش می دهد.

  1. شرایط خوابگاه دانشگاه سابانجی ترکیه به چه صورت می باشد؟

همه اتاق ها راحت، ایمن و دارای امکانات اولیه زندگی هستند و هزینه تمام قبض های آب و برق و همچنین قیمت غذاخوری را شامل می شود.

  1. زبان تحصیل در دانشگاه سابانجی چیست؟

زبان تحصیل هم ترکی و هم انگلیسی می باشد.

  1. رتبه دانشگاه سابانجی چند می باشد؟

رتبه  13 کشور و 1001 جهانی می باشد.

  1. هزینه غذا در دانشگاه سابانجی استانبول چقدر می باشد؟

    هزینه تغذیه در استانبول به طور کلی کم است و تخمین زده می شود که هزینه روزانه غذا بین 5 تا 15 دلار باشد.

  2. سالن ورزش دانشگاه سابانجی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

    این سالن اصلی شامل زمین های مختلف اسکواش و همچنین سایر بخش های تنیس روی میز، بخش های کوهنوردی و سالن ورزشی است.

  3. دانشگاه سابانجی در کجا واقع شده است؟

دانشگاه سابانجی واقع در شهر زیبا و صنعتی استانبول، دانشگاه سابانجی در توزلا واقع شده است که در سمت آسیایی استانبول قرار دارد.

اسکرول به بالا