071-91009294  | 021-88724227  |

زیرساخت های دیجیتالی دانشگاه ها در دوران کرونا

زیرساخت های دیجیتالی دانشگاه ها در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع ویروس کرونا منجر به این مسئله شده است که دانشگاه ها و مشاغل به سمت دیجیتالی شدن و آنلاین شدن پیش روند. اما چرا دانشگاه ها باید با زیر ساخت های دیجیتالی بهترین قدم را بردارند؟! عموما تحصیلات مسئله ای مهم می باشد . افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی اقدام می کنند. اما در این میان دانشگاه ها باید به دلیل شیوع کرونا اقدامات مهمی را در ارتباط با دیجیتالی شدن بردارند.

زیرساخت های دیجیتالی دانشگاه ها در دوران کرونا

اندرو پروکتور ، معاون معاون دانشگاه (دیجیتال) دانشگاه استفورد در مورد ضرورت تمرکز دانشگاه ها بر روی بهبود زیرساخت های دیجیتال و حمایت از دانش آموزان برای تحصیل از راه دور صحبت می کند. بیماری کووید نوزده، چالش های بی سابقه ای را برای صنایع و جوامع جهانی ارائه داده است. ماه ها از زندگی با ویروس کرونا می گذرد و آینده هنوز بسیار نامشخص است. گرچه اتفاقاتی در ارتباط با واکسن این ویروس در حال بروز است و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی روز به روز بیش از قبل صورت می گیرد، اما ما باید خود را با سیستم های جدید عملیاتی و شیوه های جدید زندگی سازگار کنیم.

حتی قبل از COVID-19 ، ما با یک دنیای دیجیتالی رو به رشد روبرو بودیم و همه گیری فقط برای سرعت بخشیدن به آن اقدام کرد. این امر به ویژه برای دانشگاه ها بسیار مشهود بوده است. دانشگاه ها مجبور شدند تقریباً یک شبه به سمت یادگیری آنلاین بروند. از این رو وجود دو چیز برای دانشگاه ها بسیار حیاتی است: زیرساخت دیجیتال گسترده برای پشتیبانی از عملیات آنلاین و پشتیبانی دیجیتالی خاص برای دانشجویان و کارمندان.

اجرای زیرساخت های طولانی مدت در دانشگاه ها 

دانشگاه های کل دنیا باید اطمینان حاصل کنند که دارای سیستم های ایمن و مقیاس پذیری هستند تا امکان شرایط آنلاین و از راه دور تحصیل فراهم شود. به طور مثال دانشگاه های انگلستان یا دانشگاه های کشور آمریکا برای تحصیل در انگلستان یا تحصیل در آمریکا می بایست زیر ساخت های آنلاین خود را قدرت بخشند. دانشگاه استنفورد یکی از اولین دانشگاه هایی بود که در اروپا سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را در جهان برای دانشجویان راه اندازه کرده است.

چشم انداز های دیجیتالی کسب شده در این مدت دانشگاه ها را برای برنامه های گسترده تر و اهمیت اتصال دقیق دانشگاه ها آماده کرده است. علاوه بر این ، باید ارتباط دائمی در تمام بخش ها وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که همه از سیستم های موجود مطلع هستند. به عبارتی باید امکان استفاده از این شرایط برای همه دانشجویان و کارمندان فراهم شود. در داخل هر طرح دیجیتالی ، تمرکز ویژه ای بر روی امنیت لازم است. NCSC اخیراً یک هشدار به بخش آموزش در مورد خطر حملات سایبری داده است.

زیرساخت دیجیتالی خوب به معنای داشتن پشتیبانی از دانشجویان و کارمندان برای ادامه کار بدون توجه به شرایط آن ها است. یک نظرسنجی اخیر از طرف دفتر دانشجویان (OfS) نشان داد که در حین ویروس کرونا ۵۲ درصد از دانشحویان به دلیل تاثیر اتصال نامناسب به اینترنت یادگیری غیر قابل اعتمادی داشته اند. از این رو باید زیرساخت های جدید دانشگاه ها تقویت شود. 

نظرات کاربران

  • توسط فریبا
    تاریخ: تیر 31, 1400
    نفر
    نفر

    سلام من اگر بورسیه بگیرم می تونم یکی از اعضا خانوادم رو با خودم ببرم و اینکه من کلاس سوم راهنمایی هستم اگر که یک سال تمام نمراتم بالای ۱۹ باشه و مدرک زبان هم داشته باشم می تونم بورسیه بگیرم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 4, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      اکثر کشور ها جهت تحصیل فرزندان زیر 18 سال ویزای گاردین و یا همراه ارائه می دهد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا