071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه دونتسک اوکراین _ شرایط تحصیل و پذیرش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اوکراین از جمله کشورهایی می‌باشد که دارای رشته کوه‌های جذاب و مناظر طبیعی بسیار دلچسبی است و به همین جهت بسیاری از افراد با قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور سفر می‌کند. از جمله شهرهای اوکراین که دارای موسسه‌ها و دانشگاه‌های بسیار پیشرفته می‌باشد، می‌توان به شهر دونتسک اشاره کرده و از آنجایی که دانشگاه دونتسک که دارای اساتید برجسته و امکانات و تجهیزات فوق العاده می‌باشد و سیستم آموزشی قدرتمندی دارد، از این رو بسیاری از دانشجویان بین‌المللی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند. بنابراین در این مقاله به بررسی دانشگاه دونتسک و شرایط تحصیل و نحوه پذیرش در این دانشگاه می‌پردازیم تا افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین و تحصیل در این دانشگاه را دارند، اطلاعات لازم را به دست آورند.

شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه دونتسک

دونتسک شهری است که به نام‌های استالین و الکساندرووا نیز شناخته می‌شود در واقع یک شهر صنعتی است که در شرق اوکراین واقع گردیده و در احاطه‌ای از جنگل‌ها، تپه‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها می‌باشد. دونتسک پنجمین شهر مهم کشور اوکراین است که با توجه به سیستم آموزشی بسیار باکیفیتی که دارد و شیوه تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه‌هایش، بسیار مورد توجه متقاضیان و دانشجویان بین المللی جهت مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌های برتر اوکراین در شهر دونتسک واقع شده است و این دانشگاه‌ها امکان پذیرش تحصیلی دانشجویان خارجی را نیز فراهم می‌نماید. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه‌های این شهر باید ویزای تحصیلی اوکراین و نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ دونتسک را داشته باشند که هر کدام از این مدارک نیاز به شرایط منحصر به فردی دارد.

بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارند،  باید ابتدا در دوره پادفک شرکت کرده و پس از سپری نمودن این دوره پیش نیاز، جهت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه درخواست نمایند. دانشجویان برای آن که بتوانند در دوره پادفک بگذارنند و پذیرش تحصیلی بگیرند، ابتدا باید دانشگاه دونتسک و رشته مورد نظرشان را انتخاب نمایند و سپس تقاضا جهت پذیرش تحصیلی دوره پادفک را داشته باشند.

دانشجویان بین المللی برای اینکه بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند، ابتدا باید فرم آنلاین درخواست تحصیل را تکمیل کرده و ارسال نمایند و بعد از گذشت ۷ روز درخواست پذیرش آنها توسط مسئولان دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و پاسخ آن اعلام خواهد شد.

دانشگاه دونتسک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

بعد از آن که دانشگاه دونتسک با درخواست پذیرش تحصیلی دانشجویان موافقت نمود، آنها باید به همراه مدارک خود به سفارت اوکراین مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی اوکراین را داشته باشند.

بنابراین می‌توان برخی از مدارک مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی به سفارت اوکراین را به صورت زیر بیان کرد:

  • باید نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی کشور اوکراین را به سفارت ارائه دهند.
  • داشتن اصل و ترجمه سوابق تحصیلی و ریز نمرات دوران تحصیلی که مورد تایید وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته است.
  • داشتن پاسپورتی که حداقل یک سال اعتبار دارد، به همراه مدارک شناسایی برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین
  • داشتن مدارک تمکن مالی برای آن که دولت اوکراین مطمئن گردد که توان پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را دارید که حداقل مبلغ آن ۳۰ میلیون است.
  • ارائه گواهی صحت سلامت و ارائه ترجمه آن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

دانشگاه دونتسک اوکراین

دونتسک از جمله شهرهایی اوکراین می‌باشد که دارای مراکز آموزشی بسیار زیادی است که از جمله می‌توان به ۵ دانشگاه دولتی، یازده موسسه آموزشی، ۱۴ مدرسه فنی ۵، دانشگاه خصوصی، ۶ کالج و ۳ آکادمی اشاره نمود از مهمترین آنها می‌توان دانشگاه فنی ملی دونتسک، دانشگاه ملی دونتسک، دانشگاه ملی پزشکی دونتسک، آکادمی موسیقی دولیت پروکوفیو و … را بیان کرد. بنابراین می‌توان گفت طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی اوکراین در این شهر واقع شده است، به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی با توجه به اینکه می‌توانند رشته مورد علاقه خود را در این شهر دانشجویی اروپایی بیابند، متقاضی تحصیل در انواع دانشگاه‌های شهر زیبایی دونتسک هستند. حال به معرفی برخی از دانشگاه‌های مهم این شهر می‌پردازیم.

دانشگاه ملی پزشکی دونتسک

دانشگاه ملی پزشکی دونتسک از بزرگترین و بهترین دانشگاه‌های پزشکی در اروپای شرقی می‌باشد و در سال ۱۹۳۰ تاسیس گردیده است و به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در کل اروپا شناخته شده است که به اختصار به آن DNMU نیز گفته می‌شود که برگرفته از دانشگاه ملی پزشکی گورکی دونتسک بوده که توسط سازمان بهداشت جهانی نیز شناخته شده است. از این رو این دانشگاه، در لیست دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان به ثبت رسیده است.

همچنین در لیست دانشگاه های پزشکی اوکراین و اروپای شرقی به عنوان اولین دانشگاهی است که دارای دانشکده پزشکی و دندانپزشکی برای دانشجویان خارجی می‌باشد که به زبان انگلیسی دروس برای آنها تدریس می‌شود.

بنابراین دانشجویان بین المللی می‌توانند جهت تحصیل پزشکی در اوکراین از دانشگاه ملی پزشکی دونتسک استفاده کنند که دارای پیشرفته‌ترین امکانات است و می‌تواند در ارتقای دانش آنها کمک کند.

دانشگاه دونتسک

دانشگاه فنی ملی دونتسک

این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موسسه آموزشی دونتسک به شمار می‌رود، که سالانه ۲۷ هزار دانشجو در ۶۰ رشته مختلف در آن تحصیل می‌کنند که حدود ۴ هزار نفر آنها از دانشجویان بین‌المللی هستند. در این دانشگاه دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشگاه ملی دونتسک توانسته رتبه ۲۱۱ را در رتبه بندی QS به دست آورد و با ۷۰ موسسه آموزشی از سراسر دنیا توافقنامه امضا نموده است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع دانشگاه دونتسک و شرایط پذیرش پذیرش و تحصیل در این دانشگاه پرداختیم و همچنین مدارک لازم جهت گرفتن ویزای تحصیلی اوکراین را بیان کردیم تا آن دسته از افرادی که قصد دارند به تحصیل در این دانشگاه‌ها بپردازند، بتوانند اطلاعات جامعی با خواندن این مقاله به دست آورند.

 

 

اسکرول به بالا