071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی در مورد دانشگاه تگزاس ای اند ام واقع در قطر است که زیر نظر دانشگاه تگزاس ای اند ام در آمریکاست.امید بر آن است تا این مطالب برای متقاضیان مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند. علاقه-مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش¬هایی در زمینه¬ی شریط اخذ پذیرش دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر می توانند با مشاوران مجرب موسسه¬ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند. مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر این دانشگاه
  • مدارک لازم جهت پذیرش در این دانشگاه
  • امکانات و خدمات در این دانشگاه
  • هزینه ی تحصیل در این دانشگاه
  • کمک های مالی در این دانشگاه
  • راهنمای اصول کمک های مالی در این دانشگاه
  • افراد واجد برای شرایط کمک مالی در این دانشگاه
  • نحوه ی گرفتن بورسیه در این دانشگاه
  • ضوابط و شرایط پرداخت شهریه در این دانشگاه
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد این دانشگاه

نگاهی کلی بر این دانشگاه

دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر در سال 2003 تأسیس شد. این دانشگاه یک موسسه¬ی خصوصی است و حاصل توافق بین دانشگاه ای اند ام تگزاس و بنیاد دانشگاهی و علم و توسعه¬ی قطر است که در شهر دوهه قطر واقع شده است.این دانشگاه در سال 2003 در حالی تأسیس شد که تنها 29 دانشجو داشت. از این تعداد 24 نفر از شهروندان قطر بودند. لازم به ذکر است که 15 نفر از ان دانشجویان مونث بودند.طبق توافقی بین دانشگاه تگزاس ای ان ام و قطر، سعی بر آن شده تا برنامه ی درسی در دانشگاه تگزاس ای اند ام واقع در قطر تا حد امکان شبیه به شعبه¬ی اصلی خود باشد.شعبه¬ی اصلی دانشگاه تگزاس ای اند ام برای ساخت دانشگاه شعبه¬ی قطر هر ساله بیش از 76.2 میلیون دلار از این کشور دریافت می¬کند. بنیاد دانشگاهی قطر صاحب تمامی اختیارات است و مسئول پرداخت حقوق و همچنین مخارج شعبه¬ی دانشگاه تگزاس در دوهه ی قطر است.در این دانشگاه به¬روز¬ترین و مجهزترین مراکز تحقیقاتی وجود دارد و همچنین تحقیقاتی بر روی مسائل محیطی، تکنولوژی های پیشرفته¬ در زمینه¬ی آب درمانی، فرآیندهای شیمیایی، ذخایر نفتی، مدل¬سازی ریاضی، دستگاه و کنترل، ارتباطات از راه دور، حمل و نقل و جاده¬ها، تولید نیروی برق، ماشین¬آلات، علم شیمی و فیزیک انجام می¬گیرند.قطر ارزش این تحقیقات را بیش از 256 میلیون دلار آمریکا برآورد کرده است.دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر در سال تأسیس خود مقطع کارشناسی رشته¬های مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی نفت را ارائه می¬کرد و از سال 2011، نیز مقطع کارشناسی ارشد علوم و کارشناسی ارشد مهندسی را به آن افزوده است.علاوه بر رشته¬های مهندسی، این دانشگاه رشته¬هایی از جمله ریاضیات و علوم انسانی را نیز ارائه می¬کند.

مدارک لازم جهت پذیرش در این دانشگاه

برای پذیرش گرفتن در دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم اینترنتی این دانشگاه: در این قسمت افراد باید به دقت فرم مخصوص به خود را تکمیل کنند. متقاضیان بیش از یک فرم را نمی¬توانند ارسال کنند.
  • ارسال مدارک و هزینه ی درخواست: بعد از ارسال فرم تکمیل شده¬ی اینترنتی و یک کپی از پاسپورت، متقاضی بر طبق مقاله، رزومه و همچنین هزینه ای که برای درخواست پرداخته است، یک ایمیل از سوی دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر دریافت می¬کند. متقاضی همچنین باید دو توصیه نامه ارائه دهد: یکی از سوی معلم علوم و ریاضیات و دیگری از سوی مدیر.
  • ارائه مدرک GRE: متقاضیان باید نمره ی قبولی در آزمون GRE کسب کنند.در صورت دسترسی نداشتن به آزمون GRE،متقاضیان می توانند مدرک TOEFL ارائه دهند. حداقل نمره قبولی در این آزمون 80 است.متقاضیان در صورت تمایل برای بررسی وضعیت فرم درخواست خود، می¬توانند به صفحه¬ی بررسی وضعیت آنلاین در سایت این دانشگاه مراجعه کنند.

امکانات و خدمات این دانشگاه

برخی از امکانات و خدمات دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر به شرح زیر است:

  • خدمات فنی و کاربردی: بیمه¬ها و خدمات کاربردی این دانشگاه باعث توسعه ی نوآوری در زمینه ی مهندسی و علوم می¬شود.
  • آزمایشگاه های آموزشی: در این دانشگاه آزمایشگاه های آموزشی برای دانشجویان برگزار می¬گردد.
  • مراکز تحقیقاتی: این دانشگاه دارای به روزترین و مجهزترین مراکز تحقیقاتی است.
  • 3DPC 13, 3DPC 14, 3DPC 15: صنعت پرینت 3D هر روز در حال توسعه است. خدماتی که صنعت پرینت 3D ارائه می دهد نقش بسیار مهمی در ابداع کار های جدید ایفا می¬کند.
  • حمایت های تحقیقاتی: صندوق تحقیقاتی ملی قطر از سال 2006 بودجه هایی برای امور تحقیقاتی به بنیاد دانشگاهی قطر در نظر گرفته است.

"امکانات

هزینه ی تحصیل در این دانشگاه

آخرین به روز رسانی شهریه ی دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر به شرح زیر است:

شهریه¬ی دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر برای دانشجویان بین¬المللی (به جز دانشجویان شهروند تگزاس) که تحت حمایت ویزای بنیاد دانشگاهی قطر هستند در سال تحصیلی 2020-2021، حداقل میزان برای 1 واحد در هر ترم 6.122 ریال قطر وحداکثر برای بیش از 12 واحد در هر ترم 74.458 ریال قطر برآورد شده است.شهریه¬ی این دانشگاه برای فارغ¬التحصیلان بین¬المللی (به جز دانشجویان شهروند تگزاس) رشته¬ی مهندسی در سال تحصیلی 2020-2021، حداقل میزان برای 1 واحد در هر ترم 5.547 ریال قطر و حداکثر برای 9 واحد در هر ترم 25.400 ریال قطر برآورد شده است.

کمک های مالی در این دانشگاه

بنیاد دانشگاهی قطر یک سری خدمات مربوط به کمک¬های مالی برای دانشجویان فراهم کرده است. طبق این برنامه کمک های مالی برای پرداخت شهریه به صورت وام به تمامی دانشجویان چه شهروند قطر و چه دانشجویان بین¬المللی تعلق می گیرد. این کمک¬های مالی تا 100 درصد شهریه در سال را نیز در بر می¬گیرد.فرم درخواست کمک مالی به صورت آنلاین است. دانشجویان باید به صورت آنلاین فرم درخواست کمک مالی را تکمیل نمایند و مدارک خواسته شده را هر چه زودتر تحویل دهند. افراد باید به وب¬سایت مورد نظر مراجعه کنند و مدارک و فرم های خواسته شده را به شکل فایل PDF ارائه دهند. از آنجا که زمان¬های خاصی این فرم¬ها بر روی وب سایت قرار می گیرد افراد باید توجه کامل به مهلت و زمان اتمام آن داشته باشند.

"کمک

راهنمای اصول کمک های مالی در دانشگاه

برخی از اصول کمک های مالی در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • اهمیتی ندارد که شما در دانشگاه چه شهری مشغول به تحصیل هستید، در صورتی که بنیاد دانشگاهی قطر شما را شایسته ی دریافت کمک مالی تشخیص دهد، شما می توانید از این کمک مالی استفاده کنید.
  • کمک های مالی هر ساله تجدید می شوند و مشروط به سابقه ی علمی خوب هستند. علاقه¬مندان باید توجه کنند که باید فرم درخواست را هر سال پر کنند.
  • اگر کمک مالی به دانشجویی اعطا گردد، بنیاد دانشگاهی قطر متعهد می شود در صورت سابقه¬ی خوب علمی سال بعد نیز به همان میزان به او کمک مالی ارائه دهد.
  • دانشجویان موظف اند بعد از فارغ التحصیلی تمام مقداری را که در طول دوران تحصیل وام گرفته اند را طبق برنامه¬های بازپرداختی بنیاد دانشگاهی قطر بپردازند. دانشجویان قبل از شروع ترم و شرکت در کلاس¬ها موظف¬اند تا قرارداد کمک مالی را امضا کنند.

افراد واجد شرایط برای کمک مالی از دانشگاه

دانشجویان برای دریافت کمک مالی از سوی دانشگاه باید سه معیار زیر را داشته باشند:

  • اینکه در یکی از دانشگاه¬های شهر پذیرش شده باشند.
  • اینکه به عنوان دانشجوی تمام وقت برای اخذ مدرک کارشناسی در یکی از دانشگاه¬های شهر ثبت نام کرده باشند.
  • اینکه یک بیانیه¬ای ارائه دهند که بر طبق آن نشان دهند که در گذشته در پرداخت وام از بنیاد قطر کوتاهی نکرده¬اند.

نحوه ی گرفتن بورسیه در دانشگاه

بنیاد خدمات مالی دانشگاه قطر و دانشگاه ای اند ام در قطر هر تابستان یک مسابقه ی علمی برگزار می کند که جایزه ی این مسابقه بورسیه هایی برای دانشجویان برجسته ای است که هیچ حمایت مالی از آنها نمی شود. اطلاعات در مورد جزییات این مسابقه هر بهار در اختیار تمامی دانشجویان قرار می گیرد.بورسیه ی کامل بنیاد خدمات مالی دانشگاه قطر هر سال تجدید می شود. دانشجویان باید معدل بالا 3.6 داشته باشند و همچنین موظف اند دو توصیه نامه نیز از دو نفر از اساتید خود ارائه دهند. دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر با همکاری دانشجویان سابق خود، بورسیه های محدودی را برای دانشجویان شایسته ای که معدل زیر 3 دارند فراهم آورده است.بورسیه های دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر تنها یکبار در سال ارائه می شوند و دانشجویان هر سال تشویق می شوند تا در آن شرکت کنند.

ضوابط و شرایط پرداخت شهریه در دانشگاه

طبق توافق نامه¬ای که بین این دانشگاه و بنیاد دانشگاهی قطر صورت گرفته است، مقدار شهریه و هزینه ی تحصیل در قطر برای دانشجو های دانشگاه تگزاس ای اند ام در این کشور باید با شهریه و هزینه¬ی دانشجویان در دانشگاه اصلی تگزاس ای اند ام برابر باشد.تمام فاکتورهای شهریه ی دانشجویان از طرف بنیاد دانشگاهی قطر صادر می¬شوند و تمام پرداختی¬های دانشجویان دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر توسط هیئت مدیره بنیاد دانشگاهی قطر جمع¬آوری می¬شود.دانشجویان دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر اول هر ترم موظف به پرداخت شهریه¬ی خود هستند. دانشجویان برای پرداخت شهریه هم می¬توانند از طریق بانک اقدام کنند و هم شخصا در دانشگاه آن را بپردازند.این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند شهریه خود را به صورت قسط پرداخت کنند و یک برنامه¬ی پرداختی داشته باشند. طبق این برنامه آن¬ها همچنین می¬توانند چک ارائه دهند اما مهلت این چک نباید بعد از امتحانات آخر ترم و اتمام ترم باشد.

ضوابط و شرایط پرداخت شهریه دانشگاه تگزاس قطر
ضوابط و شرایط پرداخت شهریه دانشگاه تگزاس قطر

 سوالات متداول در مورد دانشگاه تگزاس ای اند ام در قطر

1- شعبه ی دانشگاه تگزاس ای اند ام در کدم شهر قطر قرار دارد؟

این دانشگاه در شهر دوهه قطر قرار گرفته است.

2- این دانشگاه در چه سالی تأسیس شد؟

این دانشگاه در سال 2003 تأسیس شد.

3- آیا دانشگاه تگزاس ای اند ام معتبر است؟

بله، تگزاس ای اند ام در قطر مستقیما زیر نظر تگزاس ای اند ام آمریکا و همچنین بنیاد دانشگاهی قطر است و یکی از دانشگاه های معتبر در حوزه ی رشته های مهندسی به شمار می رود.

4- چه رشته هایی در این دانشگاه ارئه می شوند؟

در این دانشگاه رشته های مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، ریلضیات و علوم انسانی تدریس می¬شود.

5- کمک های مالی از سوی این دانشگاه تا چه میزان از شهریه را ساپورت می کند؟

کمک های مالی از سوی دانشگاه حتی تا 100 درصد شهریه در سال را ساپورت می کند.

6- کمک های مالی از سوی این دانشگاه به چه صورت است؟

کمک های مالی از سوی  تگزاس ای اند ام در قطر به صورت وام است که دانشجویان پذیرنده بعد از فارغ التحصیلی می توانند آن را بازگردانند.

7- آیا این دانشگاه بورسیه نیز ارائه می دهد؟

بله، این دانشگاه به افراد خاصی بورسیه اعطا می کند.

8- چه افرادی شامل بورسیه ی این دانشگاه می شوند؟

دانشجویی که معدل بالای 3.6، دو توصیه نامه و رتبه ی یک مسابقه ی علمی که سالانه برگزار می شود، را داشته باشد.

9- آیا مدرک زبان برای پذیرش در این دانشگاه لازم است؟

بله، برای پذیرش این دانشگاه مدرک TOEFL، و در صورت دسترسی نداشتن به آن مدرک GRE لازم است.

10- چه دانشجویانی شامل کمک مالی از طرف این دانشگاه  می شوند؟

دانشجویانی شامل کمک مالی می شوند که دانشجوی یکی از دانشگاه های شهر باشند، دانشجوی تمام وقت باشند و در پرداخت وام های قبلی خود کوتاهی نکرده باشند.

11- چگونه می توان درخواست پذیرش برای این دانشگاه داد؟

درخواست پذیرش این دانشگاه به صورت آنلاین است. متقاضیان باید بعد از پذیرفتن درخواست از سوی این دانشگاه می توانند مدارک خود را به صورت آنلاین برای این دانشگاه ارسال کنند.

اسکرول به بالا