071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه ایالتی جورجیا گرجستان ، شرایط ویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی !

دانشگاه ایالتی جورجیا گرجستان ، شرایط ویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی !

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه جورجیا متعهد به تحقیق در مراکز و موسساتی است که دانشجویان می توانند در کنفرانس تحقیقاتی سالانه ی کارشناسی شرکت کنند و کار خود را ارائه دهند. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشگاه ایالتی جورجیا در کالج تجاری جی. مک رابینسون، کالج حقوق، کالج آموزشی و غیره دروس خود را ارائه می دهد. یکی از دانشجویان مشهور گرجستان عبارتند از: کن لوییس، مدیر عامل پیشین بانک مرکزی امریکا و لوداکری رپر.

تحصیل در دانشگاه ایالتی جورجیا

دانشگاه ایالتی جورجیا یک موسسه ی دولتی است که در سال 1913 تأسیس شد. این دانشگاه در مجموع دارای 25455 دانشجوی کارشناسی ارشد است و سیستم دانشگاهی آن شهری است و دانشگاه محدوده ی 71 هکتار است که از یک تقویم آموزشی مبتنی بر ترم استفاده می کند. رتبه ی دانشگاه ایالتی جورجیا در نسخه ی 2018 بهترین کالج ها در رتبه 223 می باشد که جز دانشگاه های ملی است. هزینه های دولتی تحصیلی در کشور، $ 10،858 است؛ هزینه ی تحصیل و هزینه های غیر دولتی 29،432 دلار (18-2017) می باشد.

آموزش در دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا، تفلیس یکی از دانشگاه های برجسته در گرجستان است. آنها تنها چند دوره ی متوسطه انگلیسی دارند که شامل پرستاری، مدیریت بازرگانی و MBA می شوند. بخش فناوری اطلاعات به زبان انگلیسی نیز به زودی عرضه خواهد شد. مأموریت دانشگاه گرجستان گسترش دانش و آموزش دانشجویان به گونه ای است که با موفقیت های حرفه ای و یا پیشرفت های علمی که براساس صداقت، عزت، سخاوت، کار سخت و مدارک تحصیلی حرفه ای می باشد، به آنها کمک خواهد کرد تا جامعه ی فرهنگی، وفادار، دموکراتیک، انسانی، اخلاقی و فیزیکی سالم با سطح بالایی از آگاهی مدنی تشکیل دهند.

جهت تحصیل در گرجستان ، دانشجویان می توانند بیش از 200 رشته و زیر شاخه را انتخاب می کنند. دانشجویان سال اول، هم آنها که در محوطه ی دانشگاه زندگی می کنند هم بقیه دانشجویان می توانند در جوامع یادگیرنده ی دوره ابتدایی دانشگاه شرکت کنند، که کمک می کند تا انتقال به کالج با گروهی از دانشجویان که شرایط مشترک در بخش های یکسان دارند آسان سازد. خارج از کلاس، بیش از 400 سازمان دانشجویی برای بررسی وجود دارد، از جمله جامعه ی یونانی بزرگ از اتحادیه ها و انجمن ها. پانتئر ایالتی جورجیا در کنفرانس کمربند خورشیدی بخش INCAA رقابت می کند.

کارشناسی ارشد در دانشگاه جورجیا
کارشناسی ارشد در دانشگاه جورجیا

کارشناسی ارشد در دانشگاه جورجیا

در پایان سال 2002، دو استاد دانشگاه ایالتی گرجستان و دانشگاه فنی گرجستان Giuli Alasania و Manana Sanadze تصمیم گرفتند تا مرکز مطالعات آمریکا را تأسیس کنند که مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات آمریکایی را ارائه می دهد. هدف از کار این مرکز مطالعه و پژوهش پیرامون ایالات متحده ی آمریکا بود که بعدها، برنامه های مشابه در مطالعات اروپایی ارائه شد.

با توجه به آرزوی دانشجویان کارشناسی ارشد، این برنامه ها به گونه ای طراحی شده است که به آنها امکان می دهد تا نه تنها ایالات متحده ی آمریکا یا اروپا را به طور کلی مطالعه کنند، بلکه می توانند در مدل مدیریت غربی یکی از حوزه های مختلف زندگی اجتماعی اطلاعات کسب کنند،در تاریخ 21 ژوئیه 2004، دانشکده ی علوم اجتماعی، با مسئولیت محدود تاسیس شد. در همان سال شرکا تصمیم گرفتند موسسه ی عالی آموزشی و یک دانشگاه بر اساس دانشکده ی علوم اجتماعی تاسیس کنند،که موسسه به نام دانشگاه علوم اجتماعی جورجیا نامگذاری شد.

دوره های دانشگاه جورجیا

یکی از ویژگی های دانشگاه جورجیا طراحی ساختمان جدید مطابق با استانداردهای مدرن است که به معنای سیستم شنیداری کامل، اتاق های کامپیوتر، مراکز رسانه ای و سایر شرایط می باشد که این ویژگی ها دانشگاه را جزء دانشگاه های مدرن کرده ،علاوه بر این واقعیت که دانشجویان در یک مکان راحت تحصیل خواهند کرد، آنها همچنین فرصتی برای مشارکت در امور تحصیلی خواهند داشت. ایالت جورجیا در کنار MIT و استنفورد به عنوان یکی از نوآورانه ترین موسسات در این کشور در حال حرکت و در حال رشد است. مؤسسات اندکی تاکنون بوده اند، که سریع به این نقطه رسیده اند،اما دانشگاه جورجیا به عنوان یک پیشرو ملی در موفقیت دانشجویان شناخته شده است.

مختصری درباره دانشگاه جورجیا کشور گرجستان

در پایان سال 2002، دو استاد از دانشگاه دولتی گرجستان و دانشگاه فنی گرجستان( جولی آلاسانیا و منانا سانادزه) تصمیم گرفتند، تا موسسه آموزش عالی در گرجستان تاسیس کنند؛ که مدرک کارشناسی ارشد را زیر نظر سیستم آموزشی آمریکا ارائه دهند. با گذشت زمان، این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز 28،848 متقاضی ثبت نام کرد. همچنین بعدها دوره های مشابه مطابق با سیستم آموزشی اروپایی، نیز ارائه داده شد. این دوره‌ها به گونه ای طراحی شده اند، که به آنها امکان می دهد تا بتوانند در ایالات متحده آمریکا و یا اروپا ادامه تحصیل دهند. در سال 2004 سرانجام این موسسه به نام دانشگاه جورجیا نامگذاری شد.

با گذشت زمان، دانشگاه گرجستان ارتباطات بین المللی و برنامه های بین المللی را با دانشگاه های شناخته شده و برجسته جهان مانند: دانشگاه اسکرانتون، دانشگاه مرکزی فلوریدا، کلاژ لکلند (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه لیل (فرانسه)، دانشگاه مونستر (آلمان) و دانشگاه لا ساپینزا ایتالیا برقرار کرد.

شرایط تحصیل در دانشگاه جورجیا کشور گرجستان

بیش از 2600 دانشجوی بین المللی، از 125 کشور مختلف در UGA تحصیل می‌کنند. این دانشگاه در هنگام پذیرش عوامل زیادی را مورد توجه قرار می دهد؛ از جمله ریز نمرات تحصیلات دبیرستان، مدرک تحصیلی متقاضی متناسب با رشته درخواستی، مدرسه و یا دانشگاه سابق متقاضی، مدرک لیسانس بین المللی، ثبت نام کالج های اولیه، نمرات آزمون های استاندارد ( SAT یا ACT )، دستاوردهای علمی و شخصی را در نظر می گیرد.

برای همه متقاضیان بین‌المللی به منظور تکمیل و در نظر گرفتن درخواست، موارد زیر مورد نیاز است:

  • 1) ابتدا یک درخواست را به صورت آنلاین ارسال کنید، سپس همه اسناد خواسته شده را برای دانشگاه ارسال کنید.
  • 2) پرداخت 75 دلار غیر قابل پرداخت، بابت هزینه پردازش درخواست
  • 3) لطفا اطمینان حاصل کنید که درخواست و اسناد اضافی خود را قبل از مهلت تعیین شده ارسال می‌کنید. (اگر درخواست شما بعد از مهلت درخواست ارائه می شود، درخواست شما رد خواهد شد)
  • 4) ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات برای مقطع کارشناسی و رشته های علوم پزشکی
  • 5) ترجمه رسمی مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات برای مقطع کارشناسی ارشد
  • 6) اصل و کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
دوره ها و رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه جورجیا
دوره ها و رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه جورجیا

دوره ها و رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا دو بخش دارد:

  • پزشکی: رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره
  • مهندسی: انواع رشته های مهندسی و سایر رشته‌ها

انواع رشته‌های تحصیلی دانشگاه جورجیا:

 زمين شناسي، اکولوژی،طراحی، ساخت و ساز، هنر، علوم انسانی، فلسفه انگلیسی، دوره کارشناسی حقوق، مبانی حقوق خصوصی بین‌الملل، قوانین حقوقی کسب و کار، قانون مالیات، قانون پزشکی، حقوق بین الملل، مبانی قانون اتحادیه اروپا، مدیریت و بازاریابی، مدیریت، حسابداری و حسابرسی، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی رایانه، مهندسی صنایع،ریاضیات کاربردی و علوم رایانه، مهندسی معدن و مهندسی ژئوماتیک، مخابرات، حمل و نقل

همچنین رشته هایی که در دوره کارشناسی ارشد ارائه می‌شود:

بیهوشی و مراقبتهای ویژه، قلب و عروق، پوست و روانشناسی، اندودنتیکس، گوارش، زنان و زایمان، بیماری های داخلی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، ارتودنسی، ارتوپدی و تروماتولوژی، پزشکی ریوی، اورولوژی، عمل جراحی، رادیولوژی، بیماری های عفونی، آسيب شناسي، عصب شناسی، انکولوژی

رشته هایی که در دوره دکتری ارائه می‌شود:

 اقتصاد، روابط بین المللی، امور مالی، برق و الکترونیک، عمران، مکانیک، کامپیوتر، صنایع و ریاضیات کاربردی و علوم رایانه

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه جورجیا گرجستان

هدف از برنامه MD، آموزش و ارتقاء دانش پزشکان که متعهد به یادگیری مادام العمر، مطابق با استانداردهای بین المللی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، هستند. دانشکده پزشکی دانشگاه آمریکایی گرجستان در سال 2017 تاسیس شد. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد MDU در دانشکده پزشکی GAU، به عنوان یک دوره پزشکی 6 ساله و دندان‍پزشکی 5 ساله طراحی شده است؛ که به منظور مقابله با چالش های آموزش پزشکان رقابتی و مجرب برای قرن بیست و یکم انجام می شود.

مدرسه پزشکی به دنبال جذب دانش آموزانی است؛ که بتوانند از طریق یادگیری نوآوری و تحقیق سلامت مردم جهان را بهبود بخشند. این دوره تحصیلی انعطاف پذیر و متناسب با منافع و اهداف منحصر به فرد دانشجویان طراحی شده است. دانشکده پزشکی GAU با استانداردهای شناخته شده عالی در آموزش و پرورش با امکانات مدرن برای کشف، تمرین و دستیابی به بالاترین استانداردها در مهارت های حرفه ای برخوردار است. همچنین فرصت های بالینی در سراسر گرجستان در اختیار شما قرار می گیرد، و دانشجویان را برای کار آماده می کند. این برنامه بینش و بازخورد ارزشمند را فراهم می کند، که به بهبود فرآیند یادگیری کمک می کند.

دوره پزشکی؛ دندان‌پزشکی و داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه جورجیا

دلایل متعددی وجود دارد؛ که بسیاری از دانشجویان بین المللی در گرجستان این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. دانشگاه جورجیا دوره‌های تحصیلی عالی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن،در گرجستان هزینه زندگی و هزینه تحصیلات نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است.

ساکنان کشورهایی که انگلیسی زبان هستند، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل ندارند. برای سایر متقاضیان، لازم است که مدارکی را برای اثبات مهارت زبان در سطح B2 یا معادل آن را ارائه دهند. دانشگاه آزمون تسلط به زبان انگلیسی را برای متقاضیانی که نمیتواند مدرک زبان را ارائه دهد، انجام خواهد داد. مقطع دکتری در این دانشگاه 3-5 سال و کارشناسی ارشد 2 سال طول می‌کشد.

دوره‌هایی که در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود:

  1.  مدیریت بازرگانی (BBA)
  2.  کارشناسی مهندسی (فناوری اطلاعات / علوم کامپیوتری / مهندسی عمران)
  3.  کارشناسی زبان انگلیسی (BA)
  4.  پرستاری برای دانشجویان بین المللی (BS)
  5.  داروسازی(BS )
  6.  کارشناسی ارشد مدیریت
  7.  کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)
  8.  کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل
  9.  دوره دند‌ان‌پزشکی
  10.  دوره پزشکی 
امکانات آموزشی دانشگاه جورجیا
امکانات آموزشی دانشگاه جورجیا

امکانات آموزشی دانشگاه جورجیا

سیستم آموزشی دانشگاه جورجیا، مطابق با سیستم آموزشی آمریکا و اروپا می باشد. فرد پس از تحصیل در این دانشگاه، می‌تواند در یکی از کشورهای اروپایی و یا آمریکا ادامه تحصیل دهد.

دانشگاه جورجیا، جدیدترین فناوری و تکنولوژی ها را برای آموزش استفاده می‌کند. در این دانشگاه، دانشجویان فرصت کسب تجربه عملی و کار با تجهیزات فنی و علمی مختلف را دارند. بیش از هفتاد اعضای هیات علمی در بیست و پنج واحد، که در رشته‌های مختلف تخصص دارند، در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

بودجه پژوهشی که بیش از 250 میلیون دلار می‌باشد، که متعلق به بیش از 50 مرکز تحقیقات تخصصی UGA می‌باشد. این هزینه تقریبا در تمام رشته‌های علمی تقسیم می شود. UGA رتبه شصت و چهارم در تحقیق و توسعه توسط بنیاد ملی علوم در سال 2013 و در رتبه دهم از همه دانشگاه های بزرگ تحقیقاتی در هزینه های تحقیق و توسعه است. 

شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه جورجیا کشور گرجستان

  1.  پزشکی (6 سال) = 5500 دلار آمریکا در سال
  2.  پرستاری(4 سال) =3،500 دلار در سال
  3.  داروسازی(4 سال) = 4،000 دلار در سال
  4.  دندان‌پزشکی (4 سال) = 4800 دلار در سال
  5.  زبان انگلیسی (4 سال)=3000 دلار در سال
  6.  روابط بین الملل (BA) (4 سال) = 4000 دلار در سال
  7.  علوم پایه (4 سال)= 4000 دلار در سال
  8.  مهندسی کامپیوتر (4 سال) = 4000 دلار در سال
  9.  مهندسی الکترونیک(4 سال) = 4000 دلار در سال
  10.  مهندسی عمران (4 سال) 4000 دلار در سال
  11.  مدیریت(4 سال) = 4،000 دلار در سال
  12.  کارشناسی ارشد مدیریت امور مالی (MBA) (2 سال) = 4000 دلار در سال
  13.  اداره آموزش و پرورش (MA) (2 سال)= 3000 دلار در سال
  14.  حقوق بین الملل (MA) (2 سال) = 4،000 دلار در سال 

سیستم تبادل دانشجو در دانشگاه جورجیا و دیگر دانشگاه های کشور گرجستان

در گرجستان یک برنامه تبادل تحصیلات عالی برای دانش آموزان، معلمان و موسسات وجود دارد. هدف از این برنامه رشد، اشتغال، حقوق اجتماعی و عدالت اجتماعی و همچنین چارچوب استراتژیک اتحادیه اروپا برای آموزش و پرورش می‌باشد. کمیسیون اروپا یک سیاست فعال برای همکاری در آموزش و پرورش (به ویژه آموزش عالی) و آموزش با کشورهای غیر اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) دارد.

دانشگاه‌های گرجستان بر اساس قراردادی که با تعدادی از کشورها دارد؛ دانشجویان می‌توانند به این دانشگاه‌ها منتقل شوند. از طریق برنامه‌ تبادل دانشجو، شما در یک دانشگاه میزبان وارد می‌شوید. پس از آن می‌توانید در دیگر دانشگاه‌های همکار ادامه تحصیل دهید. این برنامه تبادل به شما اجازه می دهد؛ یک ترم یا یک سال در دانشگاه همکار تحصیل کنید. UGA توافقنامه های همکاری با دانشگاه های معتبر در سراسر جهان را دارند. این برنامه به شما اجازه می دهد که پس از اخذ مدرک تحصیلی خود، در دانشگاه‌های همکار در سایر کشورهای اتحادیه اروپا و یا ایالت متحده ادامه تحصیل دهید.

تاریخ شروع پذیرش و ددلاین دانشگاه جورجیا کشور گرجستان:

  • تابستان 2019 – 1 آوریل 2019
  • پاییز 2019 – 1 اوت 2019
  • بهار 2020 – 1 دسامبر 2019 

شرایط معادل سازی مدرک دانشگاه جورجیا و ادامه تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

 برای اینکه بتوانید در این برنامه شرکت کنید؛ در ابتدا باید ویزای اروپا داشته باشید. بعد از آن با پورتال و مشخصات شخصی حساب خود در EU Login وارد شوید. سپس دانشگاه خود را برای کسب کد شناسایی 9 رقمی خود (PIC) ثبت کنید. بعد از آن فرم مربوطه را به طور دقیق و صحیح تکمیل نمایید.

تمام دانشجویان ورودی باید پرونده خود را در موسسه خود به طور دقیق، تکمیل کنند. همچنین باید یک نسخه از مدارک دریافتی را به mevlana@nku.edu.tr ارسال کنند. آنها همچنین باید یک نسخه کتبی برای اداره Exchange Mevlana Exchange برای پروسه ثبت نام ارسال کنند. برای شرکت در این برنامه مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکتری دانش‌جو، همراه با میانگین نمره متوسط (GPA)، نمره زبان را مد نظر قرار می‌دهند. 

شرایط ادامه تحصیل تخصص پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه جورجیا گرجستان

بیهوشی و مراقبتهای ویژه، قلب و عروق، پوست و روانشناسی، اندودنتیکس، گوارش، زنان و زایمان، بیماری های داخلی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، ارتودنسی، ارتوپدی و تروماتولوژی، پزشکی ریوی، اورولوژی، عمل جراحی، رادیولوژی، بیماری های عفونی، آسيب شناسي، عصب شناسی، انکولوژی

همچنین می‌توانید برای رشته تخصص دندان‌پزشکی، در زیر شاخه‌های زیر تحصیل کنید:

اندودنتیکس (مسائل مربوط به پالپ دندان و اعصاب دندان)، رادیولوژی دهان و فک و صورت، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، پریودنتیکس، اندودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی و ارتوپدی دندان مصنوعی، جراحی دهان و فک و صورت، بهداشت عمومی دندانپزشکی. مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد آماده راهنمایی شما عزیزان در راستای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گرجستان و برقراری شرایط دانشجویی برابر با پیشنیاز های پذیرش دانشگاه ایالتی جورجیا گرجستان می باشند، پس با ما در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا