071-91009294  | 021-88724227  |

دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشگاه اوتاگو نیوزلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این دانشگاه توسط کمیته ای متشکل از چند نفر از جمله توماس برنز ایجاد شد و به طور رسمی دانشگاه اوتاگو نیوزلند توسط دستورالعمل شورای استانی اوتاگو در سال 1869 تاسیس شد. عظمت معماری و باغ های مجاور دانشگاه منجر به آن شده است که به عنوان یکی از زیبا ترین دانشگاه های جهان توسط نشریات بریتانیا قلمداد شود. در این مقاله ما از طرف موسسه حقوقی میرداماد، دانشگاه اوتاگو را برای شما آشنا می کنیم.

تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشگاه اوتاگو یک دانشگاه عمومی دانشگاهی واقع در دانیدین، اوتاگو، نیوزیلند است. که به شدت برای کیفیت تحقیقات تلاش دارد و در سال 2006 ،تنها در دانشگاه اوکلند در شمار محققان دانشگاهی رتبه بندی شده در رتبه دوم قرار گرفت. این دانشگاه به شدت در جدول لیگ ملی حضور دارد. در گذشته، ارزیابی صندوق تحقیقاتی عملکرد نیوزلند را بالا برد و دانشجویان را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند ترغیب کرد.

این دانشگاه اولین دانش آموز خود را در ژوئیه 1871 پذیرفت، و آن را قدیمی ترین دانشگاه نیوزیلند و از لحاظ قدمت سومین دانشگاه در اقیانوسیه بود. بین سال های 1874 و 1961 دانشگاه اوتاگو بخشی از دانشگاه فدرال نیوزلند بود و به نام خود مدرک ارائه می داد.

زندگی دانشجویی در اوتاگو نیوزلند

اوتاگو به خاطر شرایط زندگی در نیوزلند دانشجویی پر جنب و جوشش، به ویژه پلوتون، که اغلب در خانه های قدیمی است، شناخته شده است. دانش آموزان اوتاگو یک سنت طولانی مدت برای نامگذاری آپارتمان خود دارند. نام مستعار “Scarfie” از عادت پوشیدن روسری در زمستان های سرد زمستان می آید. آهنگ فارغ التحصیلی این دانشگاه (“ما خوشحال خواهیم شد، در حالیکه ما جوان هستیم”)، اذعان می کند که دانش آموزان در صورت نیاز، همیشه در معرض چالش قرار خواهند گرفت. طرح اتحادیه اوتاگو برای حل و فصل اروپا در جنوب نیوزیلند، که در اصول ادوارد گیبون ویکفیلد در دهه 1840 به تصویب رسیده بود، یک دانشگاه را پیش بینی کرد.

موسسه آموزش عالی اوتاگو نیوزلند

رهبران دانیدین توماس برنز و جیمز ماكاندرو از شورای ولایتی اوتاگو در دهه 1860 خواستند كه یك زمین برای موسسه آموزش عالی جایگزین شود. دستورالعمل شورا، این دانشگاه را در سال 1869 تأسیس کرد و به آن 100000 هکتار (400 کیلومتر مربع) زمین و قدرت اعطای مدارک در هنر، پزشکی، حقوق و موسیقی را داد. برنز به عنوان صدراعظم نامگذاری شد اما او برای دیدن دانشگاه در تاریخ 5 جولای 1871 دیگر نبود.

آنچه که مشاورین موسسه میرداماد بیان میکنند ازاین قرار است که این دانشگاه فقط یک درجه را به الکساندر وات ویلیامسون اختصاص داد، قبل از تبدیل شدن به یک دانشکده وابسته به دانشگاه فدرال نیوزلند در سال 1874، با انحلال دانشگاه نیوزیلند در سال 1961 و تصویب قانون دانشگاه اصلاح در1961 دانشگاه قدرت خود را برای اعطای قدرت به افراد دست یافت.

شرایط پذیرش دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه اوتاگو را داشته باشند میتوانند به صورت مستقل برای نیمسال اول یا دوم تحصیلی از این دانشگاه پذیرش بگیرند و یا به عنوان جزئی از «برنامه تحصیل در خارج از کشور» دانشگاه محل زندگی خود یا سایر «شرکت های تحصیلی در خارج از کشور»، در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند. دانشجویان میتوانند برای نیم سال اول ( شروع از فوریه)، نیم سال دوم ( شروع از جولای) و یا ترم تابستان (شروع از ژانویه) در این دانشگاه ثبت نام شوند.

شرایط پذیرش دانشگاه اوتاگو نیوزلند
شرایط پذیرش دانشگاه اوتاگو نیوزلند

درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه اوتاگو به عنوان یک دانشجوی خارجی کار راحتیست. فرایند آن بدین شکل است:

  • یک فرم درخواست آنلاین را پر کنید و ارسال نمایید
  • تمامی مدارک لازم را به فرم خود پیوست کنید
  • در صورتی که انگلیسی زبان مادری شما نیست باید شرایط تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشید.

قبل از شروع فرایند درخواست خود، تمامی مدارک لازم را جمع آوری کرده و انها را اسکن کنید. هنگام ثبت درخواست اینترنتی، از شما خواسته می شود که مدارک اسکن شده خود را آپلود نمایید. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  1. اصل یا کپی معتبر تمامی مدارک تحصیلی پیشین ( همراه با ریز نمراتی که تمامی دروس گذرانده شده، مردودی ها، نمره های شما در آن قید شده باشد) “دفتر بین الملل” مدارکی را که به طوری رسمی مورد تایید دفتر تحصیلات در خارج از کشور دانشگاه محل زندگی شما رسیده باشد نیز قبول میکند.
  2. مدارک تسلط به زبان انگلیسی ( در صورتی که لازم دارید)
  3. هم چنین ارائه کارت شناسایی الزامیست.

تشخیص هویت شما از طریق ارائه کپی برگه مشخصات شخصی پاسپورتتان و یا شناسنامه شما (به انگلیسی) انجام میشود. در مرحله اول ارائه مدرک اسکن شده کفایت می کند اما هنگام تکمیل ثبت نامتان می بایست اصل مدرک شناسایی و یا کپی برابر با اصل آن را به همراه داشته باشید.

شرایط ورود به دانشگاه اوتاگو

  • حداقل یک سال در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر تحصیل کرده باشید.
  • در حال حاضر در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر ثبت نام شده باشید.
  • معدل کل شما (GPA) باید 3.0 یا بالاتر باشد

دانشجویان بین المللی می توانند از یکی از زمان های زیر در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند:

  1. نیمسال اول: فوریه – ژوئن
  2. نیم سال دوم: جولای – نوامبر
  3. ترم تابستان : ژانویه – فوریه

رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه اوتاگو

رتبه بندی QS که یکی از سیستم های رنکینگ دانشگاه های دنیا بر اساس رشته است، نشان داده که در سال اخیر دانشگاه اوتاگو پیشرفت خوبی در جدول رتبه بندی جهانی داشته است و تعداد رشته هایی که در این دانشگاه رتبه بالای 100 را کسب کرده اند افزایش یافته است.

علاوه بر این که 5 رشته از رشته های ارائه شده در این دانشگاه، رتبه بالای 50 خود را در سطح جهانی حفظ کرده اند ( سه عدد از آنها بین 50 دانشگاه برتر جایگاه بهتری نسبت به سال قبل کسب کرده اند) تعداد رشته هایی که بین رتبه 51 تا 100 در دنیا هستند از 8 عدد به 10 عدد افزایش یافته است. در بین 5 رشته برتر دانشگاه اوتاگو، تربیت بدنی رتبه 12م در دنیا و رشته دندانپزشکی رتبه 27م را دارد.

رشته های باستان شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، و مطالعات توسعه، رتبه هایی بالای 50 کسب کرده اند و به ترتیب در رتبه 28ام، 29م و 39م قرار دارند. برای نخستین بار رشته های الهیات، پرستاری، داروسازی و زمین شناسی ( و علوم دریایی )، روان شناسی، هنرهای اجرایی، جغرافی، آموزش و انسان شناسی و حقوق بین رتبه های 51 تا 100 دنیا قرار گرفته اند

نه تنها 15 رشته از رشته های ارائه شده در این دانشگاه بین 100 رتبه برتر جهان اند بلکه 7 رشته نیز در بین 150 رتبه برتر و 6 رشته تحصیلی بین رتبه های 151 تا 200 دنیا محسوب می شوند. رشته هایی که بین رتبه 101 تا 150 می باشند عبارتند از: انگلیسی، تاریخ، علوم زیست شناسی، پزشکی، علوم محیطی، حسابداری و اقتصاد، تجارت و مطالعات مدیریت.

رشته هایی که رتبه ای بین 151 تا 200 دارند عبارتند از: زبان، فلسفه، علوم ارتباطات و رسانه، اقتصاد و اکونومتریک، سیاست و روابط بین الملل و جامعه شناسی.

در ارزیابی گسترده تر بخش “دانشکده ها” دانشگاه اوتاگو در علوم زندگی و پزشکی رتبه 64م را در کل دنیا کسب کرده است. رتبه دانشگاه اوتاگو در این زمینه در سال 2017، 67 بود. دانشکده های علوم اجتماعی، مدیریت، هنر، علوم انسانی نیز بین 100 دانشکده برتر به حساب می آیند.

طبق گفته مدیر عامل دانشگاه اوتاگو، استاد ورنن اسکوایر، به طور کلی دانشگاه اوتاگو نسبت به سال 2017 که خود در مقایسه با سال 2016 بسیار قوی ظاهر شد، پیشرفت خوبی داشته است. در سال 2018، 4عدد از 150 رشته برتر این دانشگاه جزو 30 رتبه برتر بودند. ( در سال 2017، دو عدد از رشته ها در این جایگاه قرار داشتند) و 15 رشته در بین 100 رتبه اول بودند که نسبت به سال گذشته که شمار این قبیل رشته ها به 13 عدد میرسید پیشرفت خوبی داشته است.

رشته های تحصیلی دانشگاه اوتاگو

  1. کارشناسی علوم کاربردی
  2. کارشناسی هنر
  3. کارشناسی هنر و علوم
  4. کارشناسی علوم بیوپزشکی
  5. کارشناسی بازرگانی
  6. کارشناسی علوم سلامت
  7. کارشناسی موسیقی
  8. کارشناسی هنرهای اجرایی
  9. کارشناسی تربیت بدنی
  10. کارشناسی علوم
  11. کارشناسی الهیات
  12. حسابداری
  13. طب سوزنی
  14. اعتیاد و اختلالات مربوط به آن
  15. پرستاری بالینی پیشرفته
  16. تبلیغات
  17. آناتومی
  18. انسان شناسی
  19. زمین شناسی کاربردی
  20. علوم کاربردی
  21. آب کشت و شیلات
  22. زیست شیمی
  23. بیومهندسی
  24. زیست کردارشناسی ( Bioethics )
  25. انسان شناسی زیست شناسی
  26. زیست شناسی
  27. زبان چینی
  28. تفکر و تاریخچه مسیحیت
  29. ادبیات کلاسیک
  30. آموزش بالینی
  31. داروسازی بالینی
  32. توانبخشی بالینی
  33. علوم منسوجات و پوشاک
  34. پوشاک، منسوجات و محیط انسانی
  35. درمان رفتار – شناختی
  36. علوم شناختی
  37. مطالعات ارتباطی
  38. دندانپزشکی جمعی
  39. مراقبت پزشکی جمعی
  40. آهنگسازی
  41. مدل سازی محاسباتی
  42. علوم کامپیوتر و اطلاعات
  43. علوم کامپیوتر
  44. رقص
  45. علوم اطلاعات
  46. تکنولوژی دندان
  47. Dental therapy
  48. دندان پزشکی
  49. مطالعات توسعه و پیشرفت
  50. علوم تغذیه
  51. دارو و سلامت انسان
  52. ایمنی شناسی
  53. مطالعات فطری
  54. عفونت و ایمنی
  55. فناوری اطلاعات و ارتباطات
  56. علوم اطلاعات
  57. تجارت بین الملل
  58. مدیریت
  59. فیزیوتراپی
  60. سلامت قبایل مائوری
  61. مطالعات قبایل مائوری
  62. علوم محیط دریایی
  63. علوم دریایی
  64. مدیریت بازاریابی
  65. ریاضیات
  66. علوم آزمایشگاهی پزشکی
  67. پزشکی
  68. مدیریت پزشکی
  69. سلامت روان
شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه اوتاگو

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه اوتاگو

  • شهریه هر ترم: 12،800 دلار نیوزلند
  • شهریه یک سال (دو ترم): 25،600 دلار نیوزلند
  • شهریه ترم تابستان، به ازای هر درس: 3،200 دلار نیوزلند

(حداکثر اجازه برداشتن دو درس را در ترم تابستان خواهید داشت.)

نکاتی در مورد شهریه:

در صورتی که قصد داشته باشید تحصیلات خود را در نیمسال دوم آغاز کنید، هزینه شهریه ترم دوم شما، بر اساس نرخ سال جدید محاسبه می گردد. “هزینه های تحصیل در خارج از کشور” در دانشگاه اوتاگو شامل شهریه دانشگاه، GST ( مالیات خدمات و کالاهای نیوزلند) هزینه خدمات دانشجویی دانشگاه، برنامه های دانشگاه و صدور گواهی اتمام تحصیلات و اعطای آن به دانشجویان می شود. شهریه دانشگاه هزینه های متفرقه از جمله کتابهای درسی، اردوهای آموزشی و وسایل مورد نیاز دانشجویان نمیشود.

هزینه های تخمین زده شده برای زندگی دانشجویی ( یک ترم)

  1. اجاره ( هزینه خوابگاه شامل برق، ملحفه، شرکت در رویدادهای اجتماعی) 4825 دلار
  2. غذا: 1680 دلار
  3. کتب درسی و تجهیزات لازم: 300 دلار
  4. بیمه: 310 دلار
  5. مجموع هزینه های زندگی: 9115 دلار

هزینه های نام برده شده برای یک دانشجو در نظر گرفته شده است و بر فرض زندگی کردن وی در یکی از خوابگاه های دانشجویی برای یک ترم محاسبه گردیده است ( 24 هفته). از هزینه های تردد در سطح شهر می توان چشم پوشی کرد چرا که بیشتر مغازه ها، خدمات و خانه ها در فاصله کمی با دانشگاه قرار دارند. هزینه های تخمین زده شده شامل هزینه های تردد، سفر و مخارج شخصی دانشجو نمیشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید تا به روزترین و کامل ترین اطلاعات را در زمینه ویزای تحصیلی نیوزلند به دست آورید.

اسکرول به بالا