071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دامپزشکی در گرجستان

دامپزشکی در گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دامپزشکی یکی از دانش های دیرینه می باشد که به تشخیص، پیشگیری، درمان بیماری‌های حیوانی و یا بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان و غیره می پردازند. متقاضیان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های گرجستان و اخذ اقامت گرجستان اقدام نمایند. در این مقاله که توسط مشاورین مجرب دفتر حقوقی مهاجرتی میرداماد تهیه شده است، اطلاعاتی در رابطه شرایط تحصیل دامپزشکی در گرجستان را در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده اند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته دامپزشکی در گرجستان

زندگی در گرجستان برای متقاضیان رشته دامپزشکی یک تجربه بسیار خوبی می باشد. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و منحصر به فرد 3 ساله، به سبک کوهورت، دوره بدون نیاز به پایان نامه است، و برای دامپزشکانی طراحی شده است که علامند به کار به عنوان متخصص در صنعت بین المللی و در حال رشد طیور هستند.

فرم درخواست آنلاین باید از طریق دانشکده تحصیلات تکمیلی UGA تکمیل شود؛ که شامل ارسال رونوشت رسمی کالج و نمره GRE، رزومه یا CV، نامه معرفی و یک بیوگرافی از تجربیات و سوابق، علاقه به دامپزشکی طیور و دلایل خود برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد دامپزشکی طیور، می باشد.

مصاحبه شفاهی نیز به عنوان بخشی از پروسه ثبت نام نیاز است. برای برنامه ریزی مصاحبه، با دفتر هماهنگی تحصیلات تکمیلی PDRC تماس بگیرید. پس از دریافت تمامی مدارک مورد نیاز و انجام صاحبه، تصمیم نهایی در مورد متقاضیان گرفته خواهد شد.

مدارک مورد نیاز  پذیرش کارشناسی ارشد دامپزشکی در گرجستان

متقاضیان خارجی باید به عنوان بخشی از مراحل ثبت نام مدارک اضافه ای را نیز ارسال کنند. متقاضیان می بایست دارای:

  • مدرک DVM (دکترای دامپزشکی) و یا معادل آن
  • حداقل نمره دانشگاه دامپزشکی 3
  • ترکیب نمره GRE شفاهی و کتبی 297 یا 1000 اگر قبل از 1 اگوست 2011 کسب شده باشد.
  • علاقه و تجربه در حوزه طیور
  • مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در هر کدام از علوم زیست شناسی از موسسات معتبر
  • متقاضیان بین المللی معادل مدرک کارشناسی امریکایی برابر با 4 سال اموزش نیاز دارند.
  • تجارب تحقیقاتی ثبت شده.

برای کسانی که به کارهای تحقیقاتی در دانشگاه و صنعت علاقه دارند، گروه بیماری های عفونی، برنامه دکتری با آموزش در بسیاری از رشته های مرتبط را ارائه میدهند، از جمله ویروس شناسی مولکولی، باکتری شناسی بیماری زا ها، انگل شناسی کلاسیک و مولکولی، اپیدیمولوژی، ایمنی شناسی، بیماری های پرندگان و بیماری های حیات وحش.

مهم ترین جنبه های دوره تحصیلات تکمیلی، عبارتند از:

  • سلسه سمینار هایی که سخنران هایی عالی از سراسر جهان دارد.
  • 5 ژورنال کلاب که طیف وسیعی از علاقه مندی های تحقیقاتی را پوشش می دهد و تعلیمات مهمی را در زمینه آنالیز انتقادی از کارهای منتشر شده، ارائه می دهد.
  • کناره گیری سالانه دپارتمان، این فرصت را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می کند که کارهای خود را با دیگر همکلاسی های خود به اشتراک بگذارند.
  • حمایت های مالی رقابتی
  • به علاوه در حوزه ابزارهای ایمنی شناسی و زیست شناسی مولکولی، دپارتمان تجهیزاتی برای پشتیبانی فسفوایمیجینگ (phosphoimaging)، real-time PCR کمی، فلوسیتومتری (flow cytometry)، بیوانفورماتیک محاسباتی و تصویربرداری ژل شیمیایی دارد.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه های گرجستان

هزینه های ارزیابی شده برای سال تحصیلی 2020-2019 به شرح زیر می باشد:

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی دانشجویان بومی در دانشگاه های گرجستان
هزینه تحصیل رشته دامپزشکی دانشجویان بومی در دانشگاه های گرجستان
هزینه تحصیل رشته دامپزشکی دانشجویان بین الملل در دانشگاه های گرجستان
هزینه تحصیل رشته دامپزشکی دانشجویان بین الملل در دانشگاه های گرجستان

تحصیل دکترای رشته دامپزشکی در گرجستان

به متقاضیان پذیرفته شده در این دوره تحصیلی اجازه داده می شود که در سال اول تحصیلات تکمیلی حوزه های مختلف تحقیقاتی را که شامل بیش از 200 دانشکده و 14 واحد است قبل از انتخاب استاد و بخش اصلی، بررسی کنند.

هر برنامه درسی توسط دانشجو و استاد اصلی براساس هدف های آینده و علاقه مندی های تحقیقاتی ارائه می شود. سپس برای تصویب توسط کمیته مشاوره به دفتر هماهنگی تحصیلات تکمیلی ارسال می شود.

تحصیلات تکمیلی در مجموع به گذراندن 16 ترم و 8000 تا 9000 ساعت واحد درسی نیاز دارد (شامل 9000 ساعت تحقیق و 9300 ساعت نوشتن پایان نامه). معمولا، حداقل 3 ساعت واحد درسی به تحقیق پایان نامه VPHY 9300)، در مجموع حداقل 30 ساعت واحد درسی کلاس شامل VPHY 9000 یا VPHY 9300 و حداقل 2 ترم پیاپی کار تمام وقت در محل تحصیل) نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دکتری دامپزشکی گرجستان

صلاحیت لازم برای شرکت در دوره دکتری دامپزشکی عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از علوم زیستی از موسسات معتبر
  • متقاضیان بین المللی نیاز است معادل مدرک کارشناسی امریکایی برابر با حداقل 4 سال تحصیل را داشته باشند.
  • تجربیات تحقیقاتی ثبت شده.

مراحل ثبت نام دامپرشکی در دانشگاه های گرجستان

  1. فرم ثبت نام آنلاین باید از طریق دانشکده تحصیلات تکمیلی UGA تکمیل شود. این فرم شامل رونوشت رسمی نامه کالج و نمره GRE، رزومه CV، سه معرفی نامه و بیوگرافی مختصری در مورد تجارب و علاقه مندی ها، علاقه به فیزیولوژی، داروسازی و دلایل ثبت نام در این دوره، می باشد. متقاضیان خارجی لازم است به عنوان بخشی از مراحل ثبت نام مدارک اضافه ای را نیز ارسال کنند.
  2. ثبت نام در برنامه علوم زندگی یکپارچه (Integrated Life Sciences Program). این دوره به تکمیل فرم زمینه های علاقه مندی ILS (ILS Background Interest) و توضیحات انگیزه شخصی نیاز است.
شرایط کار رشته دامپزشکی در گرجستان
شرایط کار رشته دامپزشکی در گرجستان

شرایط کار رشته دامپزشکی در گرجستان

وظایف دامپزشکان شامل تشخیص و درمان بیماری ها و صدمات حیوانات خانگی، همچون گربه ها و سگ ها، و حیوانات مزرعه، همچون گاو و گوسفند، ارزیابی علایم بیماری با معاینه حیوانات و پی بردن به ماهیت بیماری یا آسیب و تجویز دارو و درمان مناسب می باشد.

دامپزشکان از سلامتی حیوانات مراقبت، و برای بهبود سلامت عمومی تلاش می کنند. آن ها وظیفه تشخیص درمان و تحقیق درمورد شرایط پزشکی و بیماری های حیوانات خانگی، طیور و سایر حیوانات را نیز برعهده دارند.

دامپزشکان معمولان کار های زیر را انجام می دهند:

  • معاینه حیوانات برای تشخیص مشکلات سلامتی
  • تشخیص و درمان حیوانات تحت شرایط پزشکی
  • درمان و پانسمان زخم ها
  • انجام جراحی بر روی حیوانات
  • آزمایش و واکسن حیوانات در برابر بیماری ها
  • کار با دستگاه های پزشکی، همچون دستگاه ایکس ری
  • توصیه به صاحبان حیوانات در مورد مراقبت عمومی، شرایط پزشکی، و درمان
  • تجویز دارو
  • کشتن انسانی حیوانات

دامپزشکان در درمانگاه های خصوصی صدمات و بیماری های حیوانات خانگی و سایر حیوانات را با انواع تجهیزات پزشکی از جمله ابزار جراحی و دستگاه های اشعه ایکس و سونوگرافی درمان می کنند. آنها حیوانات را مشابه خدماتی که یک پزشک برای معالجه انسان ها ارائه می دهد، معاجه می نمایند.

حقوق ماهانه یک دام پزشک در شهر تفلیس، گرجستان 36831.57 دلار یا بر اساس نرخ ساعت کاری 17.6 دلار آمریکا است. معادل 1% (+292.5 دلار) بیشتر از میانگین حقوق دامپزشکان در گرجستان است. به علاوه آنها به طور متوسط 754.95 دلار پاداش کسب می کنند. این برآورد حقوق براساس داده های بررسی حقوق و دستمزد که به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در تفلیس، گرجستان جمع آوری شده است.

دامپزشکان حیوانات خانگی را معالجه می کنند و به طور کلی در کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی فعالیت می کنند. طبق اعلام انجمن دامپزشکی آمریکا، بیش از 75 درصد دامپزشکان که در کلینیک خصوصی، حیوانات خانگی را درمان می کنند. بیشتر مواقع از سگ ها و گربه ها مراقبت می کنند، اما آن ها بقیه حیوانات خانگی، همچون پرندگان، موش ها، و خرگوش ها را نیز درمان می کنند.

 این دامپزشکان مشکل سلامتی را تشخیص داده و درمان مناسب را ارائه میدهند، به صاحبان حیوانات در مورد مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه مشاوره داده، اقدامات پزشکی و جراحی مانند واکسیناسیون، کار دندانپزشکی و درمان شکستگی ها را انجام می دهند.

دامپزشکان خاصی بر روی اسب ها کار می کنند. در سال 2012، حدود 6 درصد از دامپزشکان خصوصی به تشخیص و درمان بیماری اسب ها پرداخته اند.

دامپزشکان غذایی حیوانات، با مزارعی مثل پرورش خوک، گاو و گوسفند همکاری می کنند. در سال 2012، حدود 8 درصد دامپزشکان خصوصی به درمان بیماری های غذایی حیوانات پرداخته اند. آن ها بیشتر زمان خود را در مزارع و دامداری ها سپری کرده و بیماری های و آسیب های حیوانات را درمان و آن ها را در برابر بیماری ها آزمایش و واکسینه می کنند و به صاحبان مزرعه یا مدیریت آن جا در مورد غذادهی، نگه داری، و اقدامات بهداشت عمومی توصیه هایی میدهند.

دامپزشکان حوزه بازرسی و سلامت غذایی، بازرسی و آزمایش محصولات گوشتی برای یافتن بیماری های همگانی حیوانات، تهیه واکسن برای درمان حیوانات، ارتقا رفاه حیوانات، تحقیق درمورد بهبود سلامت آنها و اجرای مقررات دولتی ایمنی غذا را انجام میدهند. آن ها برنامه های سلامت برای پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال از حیوان به حیوان و به انسان را طراحی و مدیریت می کنند.

  • نرخ دستمزد متوسط ساعتی 17.6 دلار آمریکا
  • متوسط سود: 754.95 دلار در 2 سال
  •  حقوق دامپزشک تازه فارغ التحصیل شده: 263226.64 دلار آمریکا
  • حقوق دامپزشک ارشد: 46654.34 دلار آمریکا
  • بهترین دانشگاه های گرجستان برای رشته دامپزشکی

در گرجستان امکان تحصیل در دانشگاه های مشهور و معتبر جهانی برای دانشجویان بین الملل در حوزه های مختلف دامپزشکی وجود دارد. در این مقاله بهترین دانشگاه های گرجستان را برای شما آورده ایم.

کلینیک دامپزشکی دانشگاه کشاورزی گرجستان

دانشگاه کشاورزی گرجستان موسسه تحصیلات تکمیلی غیرانتفاعی و خصوصی ست که در حومه شهر بزرگ تفلیس، گرجستان، واقع شده است. این دانشگاه در سال 1929 تاسیس شد و به عنوان مرکز ملی ارتقا کیفیت آموزشی شناخته می شود.

دانشگاه کشاورزی گرجستان (AUG) دوره ها و برنامه های درسی مختلفی را ارائه می دهد که شامل مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه های مختلف تحصیلی است. سیاست های پذیرش موسسه H.E. براساس آزمون ورودی، با پذیرش 50 تا 60 درصدی است که آن را تا حدودی به یک موسسه انتخابی تبدیل کرده است.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرجستان
دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرجستان

دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرجستان

تاریخچه جامع دانشکده، سال جوبیل، در سال 2000 توسط J.T. مرکر و رابرت دانکان (J.T. Mercer and Robert Duncan) تالیف شد. بسیاری از اطلاعات نوشته شده در اینجا از این تاریخچه برداشت شده است. این دانشکده در سال 1946، در یکی از بهترین شهر گرجستان برای زندگی افتتاح شده است.

اولین آزمایشگاه خانه ای در هادمن هال (Hardman Hall) بود که قبلا ً به عنوان غرفه داروی دام و بعد از آن به عنوان انبار نیروی دریایی استفاده می شده است. اولین فارغ التحصیلان این دانشگاه 44 نفر بودند که در سال 1950 فارغ التحصیل شدند و در همین سال این دانشگاه اعتبار یافت.

در سال 1951، ساختمان دائمی دانشکده دامپزشکی شامل کلاس ها و کلینیک، افتتاح شد. در 1970 هیئت ریگان (the Board of Regents) تصویب کرد که نام دانشگاه از مدرسه دامپزشکی به دانشکده دامپرشکی تغییر نام دهد، این موضوع منعکس کننده گسترش دانش اموختگان دانشکده، تحقیقات و برنامه های خدماتی بود.

ما دانش آموزان را تشویق می کنیم که با الزامات پیشین و پذیرش آزمون مدارس دامپزشکی مورد نظر را بیابند و خود را با شرایط دانشگاه ها و رشته تحصیلی خود آشنا کنند، زیرا شرایط ممکن است متفاوت باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان و مهاجرت به گرجستان می توانید با مشاورین ما در موسسه میرداماد در تهران و شیراز همراه باشید، تا شما را در زمینه گرجستان به صورت کامل آشنا کنند.

اسکرول به بالا