071-91009294  | 021-88724227  |

داروسازی دانشگاه آکسفورد

داروسازی دانشگاه آکسفورد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد داروسازی دانشگاه آکسفورد و نحوه ی اخذ پذیرش در این دانشگاه است. در اینجا تمامی نکات درمورد اخذ پذیرش، بورسیه، مدارک و هزینه ها شرح داده شده است. امید بر آن است تا این مطالب برای دانشجویان و متقاضیان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی داروسازی دانشگاه آکسفورد می-توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر داروسازی دانشگاه آکسفورد
  • داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی
  • داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی ارشد
  • داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا
  • مدارک لازم برای پذیرش داروسازی دانشگاه آکسفورد
  • شهریه ی تحصیل و هزینه ی زندگی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد
  • بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد داروسازی دانشگاه آکسفورد

نگاهی کلی بر داروسازی دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد انگلستان یکی از دانشگاه های بنام در جهان محسوب می شود. یکی از رشته های این دانشگاه داروسازی است که در دانشکده ی داروسازی تدریس می شود. دانشکده ی داروسازی در سال 1912 تأسیس گشت. این دانشگاه شامل بهترین امکانات در زمینه ی تحقیقات است.تحقیقات در آزمایشگاه های این دانشگاه بیشتر در مورد نشانه های سلولی، داروشناسی قلبی عروقی، کانال -های یونی، داروشناسی مولکولی و داروشناسی نئونی است. در برخی از این زمینه های تحقیقاتی بخش داروسازی دانشگاه آکسفور رهبری تحقیقات بین المللی را برعهده گرفته است.در طول این سال ها این دانشگاه داروسازان بسیاری را پرورش داده است که این داروسازان با مهارت و حرفه -ای در زمینه های بارزاریابی دارو، تحقیق و توسعه، تولید دارو و انجمن های علمی مشغول به کار هستند. بخش تحقیقات این دانشگاه در انگلستان در رتبه ی اول قرار دارد.داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. این دانشگاه از سراسر جهان دانشجو می پذیرد.

داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی

دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی داروسازی محض را ارئه نمی دهد اما رشته های مربوط به آن را ارائه می دهد که شامل دارو و علوم پزشکی می شود. این علوم شامل چند رشته می شوند. این رشته ها عبارتند از:

  • رشته ی شیمی زیستی: این رشته همانگونه که از نامش پیداست تلفیقی از شیمی و زیست است. در این رشته دانشجویان می آموزند تا با استفاده از تکنیک های شیمی به مشکلات زیستی پاسخ دهند.این رشته شامل تحقیقات سلولی و ملکولی می شود و فرآیند های دستکاری شده ی زیستی را شرح می دهد. این رشته در پاتولوژی، داروشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، جانورشناسی، گیاه شناسی و حتی در جراحی ها و آناتومی نیز کاربرد دارد.
  • علوم پزشکی: دروس مقطع کارشناسی علوم پزشکی بسیار گسترده اند. این دروس در زمینه های ژنتیک، زیست شناسی سلولی و ملکولی برای ادغام در فیزیولوژی و روانشناسی است. دانشجویان این مقطع می توانند بسته به دروس انتخابی سال دوم و سوم بعد از سه سال مقطع کارشناسی را به پایان برسانند.
  • روانشناسی تجربی: روانشناسی تجربی شامل کار های عملی و تجربی مربوط به این زمینه می شود. از روانشناسی تجربی در علوم پزشکی مربوط به عصب نیز استفاده می شود.
  • دارو: دانشجویان پیش بالینی در این رشته آموزه های عالی درمورد دارو کسب می کنند. این رشته 6 ساله- است. در سه سال اول دانشجویان می توانند دارو های بالینی تولید کنند. سه سال بعد دانشجویان در بیمارستان و مراکز تمرینی آکسفورد آموزش می بینند.
داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی
داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی

داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی ارشد

داروسازی دانشگاه آکسفورد یک سال به طول می انجامد. دانشجویان در این یک سال با علوم زیستی و بدنی آشنا می شوند. ترم اول که از ماه اکتبر آغاز و تا دسامبر ادامه پیدا می کند، شامل کارهای عملی، سمینار و کنفرانس هایی می شود دانشجویان در این مقطع داروشناسی سلولی، داروشناسی بافت و اعضای بدن و داروشناسی سیستم عصبی را می آموزند در ترم دوم کارشناسی ارشد داروسازی دانشگاه آکسفورد که از ماه ژانویه تا مارچ ادامه پیدا می کند، دانشجویان با جنبه های کیفی داروشناسی، فارماکودینامیک و داروشناسی مربوط به گیرنده ها آشنا می شوند.در این ترم کنفرانس های دانشجویان بیشتر بر اساس دانش هسته ای آنها از داروسازی است. دانشجویان در معرض موضوع هایی مانند کشفیات دارو، نشان دهنده های سلولی و داروشناسی عصبی هستند.ترم سوم که از ماه آپریل تا سپتامبر ادامه پیدا می کند، شامل کارهای عملی در آزمایشگاه های تحقیقاتی هستند و دانشجویان موظف به انجام و تحویل پروژه هستند.این دانشگاه به جز کارشناسی ارشد داروسازی، کارشناسی ارشد تحقیقات داروسازی را نیز ارائه می دهد.

داروسازی دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا

در مقطع دکترا تحقیقات و پرو ژه های دانشجویان زیر نظر یکی از کارمندان هیئت علمی این دانشگاه انجام می شوند. دانشجویان در این مقطع به صورت گروهی کار می کنند و در آخر پایان نامه ی خود را درمورد پیشرفت های علمی که در پروژه های گروهی داشته اند نوشته و ارائه می دهند.یکی از نکات حائز اهمیت در این مقطع انتخاب درست موضوع تحقیقاتی است در نتیجه دانشجویان باید قبل از انتخاب آن، با استادان خود مشورت کنند تا قبل از شروع از امکان انجام آن مطلع شوند.بعد از تأیید استاد راهنما، دانشگاه نیز موضوع تحقیق را در ابتدا دو بار مورد بررسی قرار می دهد و سپس تأییدیه ی خود را اعلام می کند.طبق بررسی های مربوط به دانشجویان مشغول به تحصیل در این مقطع 100 درصد آنها یا تحصیلات خود را ادامه داده و یا مشغول به کار شده اند.دانشجویان مقطع دکترای داروسازی دانشگاه آکسفورد هر کدام دارای دو استاد راهنما هستند. یکی از آنها هر روز با دانشجو در ارتباط است و دانشجو باید هر یک کارهای خود را به او گزارش دهد و دیگری استاد راهنمای اضافه است که در صورت مشاوره ی بیشتر می تواند به او مراجعه کند.دانشجویان در صورت نیاز به علوم تخصصی دیگر می توانند از اساتید آن رشته نیز کمک بگیرند.

امکانات و خدمات تحصیل در داروسازی دانشگاه آکسفورد

هر کدام از دانشجویان رشته ی داروسازی در دانشگاه آکسفورد می توانند از آزمایشگاه های پیشرفته و مجهز این دانشگاه استفاده کنند و همچنین فضای شخصی خود را داشته باشند.در هر فضای شخصی رایانه ای برای دانشجویان قرار داده شده که این رایانه ها دارای تمامی برنامه های نرم افزاری هستند که دانشجو ممکن است به آن نیاز پیدا کند. دیگر دستگاه ها مانند اسکنر، پرینتر و دستگاه فوتوکپی نیز برای آنها قرار داده شده است.دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به تمامی مجلات و مقاله های مرتبط به داروسازی دسترسی دارند.کتابخانه ی مجهز این دانشگاه نیز در دسترس تمام دانشجویان قرار دارد.بخش داروسازی دارای دستگاه های فوق پیشرفته در زمینه ی داروسازی است. مثل میکروسکوپ های حرفه ای الکترونی، روبات های تبلور پروتئین و تعیین ساختی و همچنین امکانات مربوط به مطالعات پروتئومیک و زیست ملکولی.دانشگاه آکسفورد بهترین و به روزترین امکانات مربوط به کنفرانس ها و سمینارها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مدارک لازم جهت پذیرش در داروسازی دانشگاه آکسفورد

برای پذیرش در داروسازی دانشگاه آکسفورد دانشجویان بین المللی تا تاریخ 15 اکتبر باید فرم درخواست خود را ارسال نمایند.
این دانشگاه آزمون ورودی دارد که دانشجویان برای پذیرش باید در این آزمون نمره ی قبولی کسب کنند. این آزمون تاریخ مشخصی دارد که متقاضیان باید زمان دقیق آن را در سایت بیابند.دانشجویان تا 10 نوامبر فرصت دارند تا مقالات علمی خود را برای بخش داروسازی این دانشگاه ارسال کنند.این دانشگاه پس از آزمون از دانشجویان مصاحبه می گیرد. متقاضیان پس از مصاحبه در تاریخ 21 ژانویه از قبولی یا رد خود در مصاحبه مطلع خواهند شد.به دلیل انگلیسی زبان بودن این دانشگاه، متقاضیان باید مدرک زبان معتبر برای پذیرش در این دانشگاه ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک آیلتس IELTS با نمره ی 7-7.5.
  • مدرک تافل TOEFL با نمره ی 100-110.
  • مدرک گواهی کمبریج با نمره ی 185-191.
  • مدرک GCSE با نمره B.
  • مدرک O-LEVEL با نمره ی B.

یکی دیگر از مدارک حائز اهمیت اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. بدون دریافت این ویزا حتی با وجود قبولی در آزمون و مصاحبه به متقاضی اجازه ی ورود به دانشگاه را نمی دهند.

شهریه ی تحصیل و هزینه ی زندگی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد

شهریه ی داروسازی در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان بین المللی بین 25.740 تا 36.065 پوند است.هزینه ی زندگی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه آکسفورد بستگی به سبک و نحوه ی زندگی هر شخص دارد. اما میانگین این هزینه ها برای هر شخص بیان 1.135 تا 1.650 پوند به صورت ماهانه برآورد شده است.برخی از این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه ی غذا: از 170 تا 385 پوند در ماه.
  • هزینه ی اقامت: از 630 تا 760 پوند در ماه.
  • هزینه های شخصی: از 130 تا 245 پوند در ماه.
  • فعالیت های اجتماعی: از 45 تا 110 پوند در ماه.
شهریه و هزینه ی زندگی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد
شهریه و هزینه ی زندگی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد

بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد

متقاضیان برای دریافت بورسیه و کمک هزینه های مالی برای داروسازی دانشگاه آکسفورد باید بعد از پذیرش در این دانشگاه فرم مخصوص به بورسیه و کمک هزینه های مالی را تکمیل نمایند.بورسیه ی “ریچ” دانشگاه آکسفورد مربوط به دانشجویانی است که از کشورهایی با درآمد پایین به دلیل مشکلات سیاسی یا اقتصادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و یا اینکه به دلیل نبود امکانات کافی در کشور خود نمی توانند برای اخذ مدرک در دانشگاه کشور خود تحصیل کنند.این بورسیه برای مقطع کارشناسی به دانشجویان اعطا می شود. این بورسیه به مدت دو الی سه سال بسته به طول دوره تحصیل به دانشجویان اعطا می شود که شامل شهریه و هزینه ی زندگی است. این بورسیه دو الی سه بار در سال اعطا می شود.

سوالات متداول در مورد داروسازی دانشگاه آکسفورد

1- دانشگاه آکسفورد از چه سالی رشته ی داروسازی را به رشته های خود اضافه کرد؟

این دانشگاه در سال 1912 رشته ی داروسازی را به رشته های خود اضافه نمود.

2- طول دوره ی مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه آکسفورد چقدر است؟

مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه آکسفورد یک سال به طول می انجامد.

3- آیا دانشگاه آکسفورد رشته ی داروسازی در مقطع کارشناسی را دارد؟

این دانشگاه این رشته را به صورت محض ندارد اما رشته های وابسته مثل شیمی زیستی، روانشناسی تجربی، علوم پزشکی و دارو را به دانشجویان ارائه می دهد.

4- چه مدرک زبانی برای اخذ پذیرش داروسازی در دانشگاه آکسفورد معتبر است؟

این مدرک های زبان عبارتند از: مدرک آیلتس IELTS با نمره ی 7-7.5. مدرک تافل TOEFL با نمره ی 100-110. مدرک گواهی کمبریج با نمره ی 185-191. مدرک GCSE با نمره B. مدرک O-LEVEL با نمره ی B.

5- شهریه ی تحصیل داروسازی در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

شهریه ی داروسازی در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان بین المللی بین 25.740 تا 36.065 پوند است.

6- هزینه ی زندگی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه آکسفورد چقدر است؟

هزینه ی زندگی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه آکسفورد بستگی به سبک و نحوه ی زندگی هر شخص دارد. اما میانگین این هزینه ها برای هر شخص بیان 1.135 تا 1.650 پوند به صورت ماهانه برآورد شده است.

7- بازار کار برای فارغ التحصیلان مقطع دکترای داروسازی از دانشگاه آکسفرد چگونه است؟

طبق بررسی های مربوط به دانشجویان مشغول به تحصیل در این مقطع 100 درصد آنها یا تحصیلات خود را ادامه داده و یا مشغول به کار شده اند.

8- مهلت ارسال مدارک برای داروسازی دانشگاه آکسفورد چه زمانی است؟

متقاضیان برای تحصیل در رشته ی داروسازی دانشگاه آکسفورد موظف اند تا تاریخ 15 اکتبر رزومه و مدارک خود را ارسال نمایند.

9- تحصیل در رشته ی داروسازی دانشگاه آکسفورد چه امکانات و خدماتی را برای دانشجویان فراهم می کند؟

این دانشگاه دارای مجهزترین آزمایشگاه های تحقیقاتی و کتابخانه ها است. هر دانشجو در این آزمایشگاه ها می-تواند فضای خصوصی و رایانه ای مجهز داشته باشد.

10- آیا داروسازی دانشگاه آکسفورد بورسیه نیز دارد؟

بله این دانشگاه به دانشجویان بین المللی که با بحران مالی مواجه هستند بورسیه اعطا می کند. بورسیه ی “ریچ” به مدت دو الی سه سال هزینه ی شهریه تحصیل و هزینه ی زندگی را بر عهده می گیرد.

11- آیا داروسازی دانشگاه آکسفورد آزمون یا مصاحبه دارد؟

بله، این دانشگاه هم آزمون وردی دارد و هم مصاحبه. متقاضیان بعد از قبولی در آزمون وردی باید مصاحبه دهند و با قبولی در هر دو می توانند در رشته ی داروسازی دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل شوند.

اسکرول به بالا