071-91009294  | 021-88724227  |

خوابگاه های روسیه

خوابگاه های روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بعنوان نمونه ای خدمات رفاهی خوابگاه های روسیه، دانشگاه دانشگاه دوستی ملل (رودن) را که یک دانشگاه معروف در سطح بین المللی می باشد مثال میزنیم. سیاست این دانشگاه این است که دانشجویان را از مناطق مختلف در یک اتاق قرار دهد تا به این ترتیب باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دانشجویان شود. چرا که این افراد سنت و فرهنگ دیگر کشورها را می آموزند و می توانند روابط اجتماعی خوبی برقرار کنند. ادامه مطلب را در این باره از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد بخوانید.

شرایط اقامت دانشجویی در خوابگاه های روسیه

  • اقامت با یک خانواده

دانشجویانی که در کنار یک خانواده میزبان روسی اقامت دارند، یک اتاق خواب جداگانه در اختیارشان قرار می گیرد و به امکانات مشترک حمام، آشپزخانه، تلفن و تلویزیون دسترسی دارند. صبحانه نیز شامل آن می شود. زندگی با خانواده فرصتی عالی برای تمرین مهارت های زبان روسی خود در یک فضای آرام و همچنین تجربه مهمان نوازی و زندگی خانوادگی روسیه به شما می دهد. خانواده های میزبان با دقت انتخاب می شوند. آنها معمولاً بسیار اجتماعی هستند. آنها دوست دارند با افراد جدیدی ملاقات کرده و از آنها استقبال گرم کنند.

آنها برای صحبت کردن زمان دارند، صبورند و با درک و با دقت می باشند. خانواده ها آماده هستند تا شما را برای حل هرگونه مشکل احتمالی که ممکن است در طول اقامت دانشجو در روسیه بوجود آید، کمک کنند. تمامی خانواده های میزبان توسط موسسات زبان بازدید و تأیید شده اند.

شرایط اقامت دانشجویی در خوابگاه های روسیه
شرایط اقامت دانشجویی در خوابگاه های روسیه
  • اتاق دانشجویی

اتاق های دانشجویی فقط برای کسانی که دوره فردی را می گذرانند در دسترس است. این اتاق ها با پیاده روی فقط چند دقیقه از کلاس های درس فاصله دارند. اگر این گزینه را رزرو کنید تا زمانی که بخواهید به طور اختصاصی یک اتاق را به اشتراک بگذارید، خودتان هم اتاق خواهید داشت. دانشجویان خارجی در یک بخش جداگانه زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت، سالن اجتماعات با تلفن و تلویزیون، آشپزخانه و حمام دارند.

  •  آپارتمان مشترک (در موسسه زبان)

دانشجویانی که ترجیح می دهند به تنهایی زندگی کنند و در عین حال فضای دانشجویی را تجربه می کنند، ممکن است در یک آپارتمان مشترک قرار بگیرند. این آپارتمان ها دارای یک اتاق خواب (معمولاً 2-3)، آشپزخانه و حمام مشترک است. ملافه و وسایل آشپزخانه تهیه می شود. این آپارتمان ها مجهز به تلویزیون، تلفن، ماشین لباسشویی و جاروبرقی هستند. هیچ هیئت مدیره ای در آن وجود ندارد.

هزینه اقامت توسط دانشگاه تعیین می شود. بسته به دانشگاه و شهر ممکن است از 500 تا 5000 روبل (7.79 تا 77.89 دلار) در ماه متغیر باشد و در مقایسه با آپارتمان اجاره ای، گزینه بسیار ارزان تری را ایجاد کند. پرداخت ها به صورت ماهانه یا هر ترم قابل پرداخت است. بعضی اوقات حتی می توانید در کل سال تحصیلی پیش پرداخت داشته باشید. در این حالت ممکن است برخی دانشگاه ها به شما تخفیف دهند.

دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند باید از قوانین خاصی پیروی کنند. موارد بارز این است که به مبلمان خسارت وارد نکنند، اتاق خود را مرتب کنند، زیاد سر و صدا نکنند (موسیقی و یا تلویزیون با صدای بلند و غیره)، در مورد غیبت طولانی شخص به سرپرست سالن محل اطلاع دهند. در سالن های اقامتی روسیه یک قانون صفر برای نوشیدن و استعمال دخانیات وجود دارد. از این قوانین مطلع خواهید شد.

بطور معمول طبق موارد گفته شده در کلیه مطالب این وبسایت و جلسات حضوری در مورد شرایط و راه های مهاجرت به روسیه، برای پذیرش در روسیه و رزرو خوابگاه های روسیه، بایستی اقداماتی آگاهانه صورت پذیرد که اینها جز با اطلاعات و تجربه امکان پذیر نیست، پس اگر مایلید با مشاورین حقوقی موسسه میرداماد تماس حاصل نمائید.

سوالات متداول در مورد خوابگاه های روسیه

1- آیا دانشگاه های روسیه به دانشجویان خوابگاه ارائه می دهد؟

بسته به دانشگاه انتخابی شما ممکن است بتوانید در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها اقامت کنید.

2- گزینه های اقامتی در روسیه کدامند؟

شما می توانید گزینه های متفاوتی مانند خوابگاه، آپارتمان های خصوصی، آپارتمان های اشتراکی و زندگی با خانوده های روسیه ای را انتخاب نمایید.

3- هزینه خوابگاه های دانشجویی روسیه چقدر است؟

هزینه خوابگاه های دانشجویی روسیه بسته به هر دانشگاه متفاوت است. می توانید برا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه خوابگاه به سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

4- شرایط زندگی در خوابگاه های دانشجویی روسیه به چه شکل است؟

بسته به خوابگاه دانشگاه شما ممکن است مجبور باشید اتاق خود را افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

5- شرایط حمل و نقل خوابگاه های دانشجویی روسیه چگونه است؟

اکثر خوابگاه های دانشجویی روسیه در خود دانشگاه و یا نزدیکی دانشگاه قرار دارند که دانشگاه ها شرایط رفت و آمد را در نظر گرفته اند.

6- وضعیت ایمنی خوابگاه های روسیه چگونه هستند؟

دانشگاه های روسیه به امنیت دانشجویان خود اهمیت بسیاری داده است و در بسیاری از خوابگاه ها دوربین قرار داده و امنیت دانشجویان را به روش های مختلفی برقرار کرده است.

7- امکانات خوابگاه های روسیه چگونه است؟

امکانات هر خوابگاه متفاوت است. به طور معمول امکاناتی مانند ماشین لباسشویی، مبلمان، نظافت روزانه، آشپزخانه و حمام و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

8- آیا می توان در خوابگاه ها از اینترنت رایگان استفاده کرد؟

بسته به دانشگاه انتخابی ممکن است بتوانید از اینترنت رایگان مانند دانشگاه تومسک روسیه یا با هزینه بسیار کم از خوابگاه ها استفاده نمایید.

9- هزینه خوابگاه های روسیه چقدر است؟

هزینه خ.ابگاه های روسیه بسته به امکانات ارائه شده دارد، به طور کلی هزینه خوابگاه های دانشجویی روسیه از 50 دلار در ماه شروع می شود.

10- در چه زمانی بهتر است خوابگاه های روسیه را رزرو کرد؟

بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه های روسیه بهتر است برای دریافت خوابگاه های این کشور اقدام نمایید.

11- آیا خوابگاه های روسیه قانونمند هستند؟

در همه خوابگاه های روسیه قوانینی وضع شده است که باید آن را رعایت نمایید. درابتدای ثبت نام خوابگاه همه قوانین را به شما اعلام می کنند.

12- آیا می توانم درخوابگاه های دانشگاه ملل روسیه با افراد مورد انتخاب خودم هم اتاق شوم؟

سیاست این دانشگاه این است که دانشجویان را از مناطق مختلف در یک اتاق قرار دهد تا به این ترتیب باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دانشجویان شود.

13- در روسیه اقامت با یک خانواده برای دانشجویان به چه صورت است؟

دانشجویانی که در کنار یک خانواده میزبان روسی اقامت دارند، یک اتاق خواب جداگانه در اختیارشان قرار می گیرد و به امکانات مشترک حمام، آشپزخانه، تلفن و تلویزیون دسترسی دارند.

14- آیا خانواده های میزبان دانشجویان در روسیه قابل اعتماد هستند؟

خانواده های میزبان با دقت انتخاب می شوند. آنها معمولاً بسیار اجتماعی هستند. آنها دوست دارند با افراد جدیدی ملاقات کرده و از آنها استقبال گرم کنند.

15- خانواده های میزبان دانشجویان در روسیه چگونه تائید می شوند؟

تمامی خانواده های میزبان توسط موسسات زبان بازدید و تأیید شده اند.

16- اتاق های دانشجویی در روسیه با دانشکده ها چقدر فاصله دارند؟

این اتاق ها با پیاده روی فقط چند دقیقه از کلاس های درس فاصله دارند.

17- فضای آپارتمان مشترک برای دانشجویان در روسیه به چه صورت است؟

این آپارتمان ها دارای یک اتاق خواب (معمولاً 2-3)، آشپزخانه و حمام مشترک است.

18- امکانات رفاهی آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه تا چه حد است؟

این آپارتمان ها مجهز به تلویزیون، تلفن، ماشین لباسشویی و جاروبرقی هستند.

19- هزینه آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه چقدر است؟

بسته به دانشگاه و شهر ممکن است از 500 تا 5000 روبل (7.79 تا 77.89 دلار) در ماه متغیر باشد و در مقایسه با آپارتمان اجاره ای، گزینه بسیار ارزان تری را ایجاد کند.

20- هزینه اقامت دانشجویان در روسیه به چه صورت باید پرداخت شود؟

پرداخت ها به صورت ماهانه یا هر ترم قابل پرداخت است. بعضی اوقات حتی می توانید در کل سال تحصیلی پیش پرداخت داشته باشید. در این حالت ممکن است برخی دانشگاه ها به شما تخفیف دهند.

21- هزینه اقامت در آپارتمان های مشترک دانشجویان در روسیه توسط کدام چگونه تعیین می شود؟

هزینه اقامت توسط دانشگاه تعیین می شود.

22- امکانات رفاهی اتاق دانشجویی در روسیه تا چه حد است؟

دانشجویان خارجی در یک بخش جداگانه زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت، سالن اجتماعات با تلفن و تلویزیون، آشپزخانه و حمام دارند.

اسکرول به بالا