071-91009294  | 021-88724227  |

خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور زیبای هلند از کشورهای تراز اول، ثروتمند و پیشرفته در اروپا می باشد و در شمال غرب این قاره واقع شده است و امروزه جمعیتی بالغ بر 18 میلیون نفر دارد. این کشور در فراهم کردن سطح رفاه اجتماعی و امنیت بالا جهت شهروندان خود بسیار موفق بوده است. راه های مختلفی جهت مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که از جمله آن می توان به خرید ملک اشاره کرد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله موضوع خرید ملک در هلند را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار داده اند و نتیجه آن را در قالب عناوین زیر در اختیار شما عزیزان گذاشته اند.

  • خرید ملک در هلند
  • هزینه خرید ملک در هلند
  • اخذ اقامت از طریق خرید ملک در هلند
  • سایت های معتبر جهت خرید ملک در هلند
  • تاثیر اقتصاد بر خرید ملک در این کشور
  • نکات مهم قبل از خرید ملک در هلند
  • مراحل خرید ملک در این کشور

سرمایه گذاری در کشور هلند

اگر می‌خواهید در کشور هلند سرمایه گذاری کنید باید با شرایط عمومی این کشور آشنا شوید. هلند دارای یکی از 20 اقتصاد برتر در جهان است و رتبه اول در تولید گل و گیاه در جهان را دارد. این کشور با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است و عضو کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است و به همین دلیل قوانین اتحادیه اروپا در این کشور برقرار است. کشور هلند دارای جمعیتی برابر با 16.5 میلیون نفر است و زبان این کشور زبان هلندی است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور نیز شهر آمستردام است.

کشور هلند دارای شرایط اجتماعی و اقتصادی بسیار خوبی است به همین دلیل این کشور یکی از مقاصد برتر مهاجران از سراسر جهان است. روش‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در کشور هلند وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از سرمایه گذاری در یک کشور باید مورد بررسی قرار دهید میزان امنیت اموال و سرمایه شما در کشور مورد نظر است. در بررسی‌های انجام شده درمورد کشور هلند یکی از بهترین امنیت‌‌ها در کشور هلند برقرار است.

خرید ملک در هلند

خرید ملک در هر کشور، قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد و متقاضیان آن می بایست در ابتدا و قبل از انجام هر اقدام، تمامی شرایط را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.جهت خرید ملک در هلند، متقاضیان می بایست به این نکته توجه داشته باشند که کشور هلند از گران ترین کشورهای اروپا و جهان است و ممکن است تمامی افراد توان پرداخت هزینه های زندگی در آن را نداشته باشند. با توجه به این مسئله، به طبع هزینه خرید ملک در هلند نیز بسیار بالا خواهد بود.

از نکات قابل ذکر درباره خربد ملک در هلند این است که افراد خارجی می توانند به صورت آزادانه در این کشور ملکی را خریداری نمایند. البته این افراد باید بدانند که عاقلانه ترین کار این است که افراد اجازه دهند تا مدت زمانی بگذرد تا بتوانند درباره بازار ملک و خرید و فروش آن اطلاعاتی کسب کرده و سپس اقدام به خرید ملک نمایند. نکته ای که باید در این رابطه اضافه کنیم این است که با توجه به آزاد بودن خرید ملک در ترکیه، بانک ها مجاز به ارائه وام(جهت کمک هزینه خرید ملک) به افرادی که دارای اقامت این کشور نیستند را ندارند.درباره بازار خرید ملک در هلند باید گفت که از سال 2008 به مدتی طولانی این بازار دچار بحران شد، از سال 2017 با افزایش قابل توجهی همراه بود و در سه ماهه اول سال 2018 قیمت ها در حدود 8.8% افزایش یافت. این رقم در سال 2019 به 6% رسید، یعنی در مقایسه با سال 2018، به میزان 2% کاهش یافت.

همکاران پرتلاش ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، در این مقاله سعی بر آن داشته اند تا علاوه بر بررسی موضوع خرید ملک در هلند، به سوالات مرتبط به این موضوع نیز پاسخ دهند. سوالاتی از قبیل:

  • خرید ملک در هلند چگونه امکان پذیر است؟
  • آیا خرید ملک در هلند می توان اقامت این کشور را اخذ کرد؟
  • هزینه خرید ملک در هلند چه میزان است؟
  • هزینه زندگی در هلند چقدر است؟
  • وضعیت اقتصادی هلند چگونه است؟

خرید ملک در هلند

هزینه خرید ملک در هلند

همان طور که اشاره شد هلند جزء کشورهای گران قیمت در اروپا می باشد و به همین دلیل قیمت های مربوط به بازار خرید و فروش ملک نیز بالاتر از سایر نقاط اروپا می باشد. باید به این نکته توجه داشت که در بازار خرید و فروش ملک در هلند، هزینه ها تنها مربوط به خود ملک نیست و هزینه های جانبی دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت که از آن جمله می توان به هزینه های مربوط به آژانس مسکن، هزینه عقد قرارداد بین فروشنده و خریدار، هزینه وکیل و سایر موارد مرتبط اشاره کرد. همچنین باید اضافه کنیم که پرداخت این هزینه ها، مانند سایر نقاط جهان به عهده شخص خریدار می باشد و اگر بخواهیم این مبالغ را نسبت قیمت کل ملک محاسبه کنیم، چیزی در حدود 6% از کل قیمت ملک خواهد بود.

از جمله عواملی که بر تعیین هزینه خود ملک تاثیر گذار است، مواردی نظیر چند سال ساخت بودن ملک، طرح و مدل ساختمان، امکانات، بازسازی و ترمیم، موقعیت مکانی، تعداد طبقات ساختمان وغیره می باشد. موارد فوق در همه ملک ها یکسان نخواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده از جمله مسائلی که به شدت در قیمت خرید ملک در هلند دخیل است، نرخ تورم و تغییرات سیاسی و اقتصادی در این کشور است.اما اگر بخواهیم قیمت خرید ملک در هلند را عنوان کنیم باید بگوییم که قیمت ها با توجه به شهر مورد نظر و مکان قرار گیری ملک(مرکز شهر یا حومه شهر)، متراژ و امکانات متفاوت خواهد بود و به طور میانگین 200 تا 300 هزار یورو می باشد. همچنین قیمت خرید ملک در این کشور بر اساس متر مربع به شرح زیر است:

  • قیمت آپارتمان در مرکز شهر در هر متر مربع: 4.031.69 یورو
  • قیمت آپارتمان در حومه شهر در هر متر مربع: 2.901.50 یورو

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه مدارکی لازم است؟

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزای سرمایه گذاری در هلند
  • گواهی تمکن مالی بسته به نوع شرکت ثبتی یا روش مهاجرتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک محل اقامت
  • رسید رزرو پرواز

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در هلند

از مهم ترین سوالاتی که در زمینه خرید ملک در هلند مطرح می باشد، این است که آیا خرید ملک در این کشور، اخذ اقامت دائم هلند را به دنبال خواهد داشت یا خیر؟ جواب این سوال خیر است، زیرا خرید ملک در هلند به تنهایی و به خودی خود باعث اخذ اقامت این کشور نخواهد شد و شما جهت اخذ اقامت می بایست از راه های دیگری نظیر سرمایه گذاری و کارآفرینی، اقدام نمایید. همچنین با ویزای طلائی هلند یا GOLDEN VISA نیز قادر به اخد اقامت هلند خواهید بود.اخذ اقامت از طریق GOLDEN VISA گزینه ای راحت تر از سایر موارد است، زیرا شما این امکان را خواهید داشت که پس از گذشت 5 سال حضور در هلند، جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست خود را ارائه دهید.دقت داشته باشید که جهت اقامت از طریق سرمایه گذاری و GOLDEN VISA، متقاضی موظف است که از طریق کار آفرینی اقدام به سرمایه گذاری نماید.

سایت‌های معتبر جهت خرید ملک

در هلند نیز مانند سایر نقاط جهان از طریق راه های مختلف می توان به جستجوی ملک پرداخت. راه هایی از جمله سر زدن به آژانس های خرید و فروش ملک، مطالعه روزنامه ها و عیره. یکی از بهترین راه هایی که می توان جهت خرید ملک در هلند از آن کمک گرفت، جستجو در سایت هایی است که املاک در آن جهت خرید و فروش آگهی می شوند. از این طریق متقاضیان می توانند با توجه به نیاز و بودجه خود، به جستجوی ملک مورد نظر بپردازند و ملک دلخواه خود را از نظر متراژ، امکانات، موقعیت و غیره بیابند.بنابراین در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم تا تعدادی از سایت های معتبر جهت خرید ملک در هلند را به شما عزیزان معرفی کنیم:

  • Kuijs Reinder Kakes Makelaars & Adviseurs
  • Lankhorst Makelaars
  • Netherlands Rentals
  • RE/MAX PRO
  • Amsterdamse Maatschappij
  • SPR Property
  • Jaap Admiraal Makelaardij
  • Van A tot Z makeiaardij
  • Aemestelle makellars
  • Smit & Heinen
  • Engel & Völkers

تاثیر اقتصاد بر خرید ملک در هلند

از جمله مسائلی که می تواند بر خرید ملک در هر کشور تاثیر گذار باشد، این است که آیا خرید ملک در کشور مورد نظر می تواند برای شخص خریدار، سودی به همراه داشته باشد یا خیر. جهت به نتیجه رسیدن در این امر، فرد متقاضی می بایست به دقت شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در آن را مورد بررسی قرار دهد که از آن جمله می توان به مواردی چون میزان اشتغال، نرخ بیکاری، سود بانکی، تولید ناخالص داخلی و دیگر عوامل تاثیر گذار بر اقتصاد کشور اشاره کرد.بنابراین بهتر از هر گونه اقدام جهت خرید ملک در هلند، به تنهایی و یا به کمک فردی که در این زمینه تجربه لازم را دارد، به یررسی موارد ذکر شده بپردازید.

نکات مهم قبل از خرید ملک

از اولین اقداماتی که می توانید قبل از خرید ملک در این کشور انجام دهید، یافتن یک مشاور مالی خوب و مطمئن است. مشاور مالی می تواند در مدت زمان کوتاه و با دقت بالا برای شما یک ملک مناسب و با توجه به مقدار بودجه ای که دارید، پیدا کند. همچنین به علت اینکه ممکن است شما با کشور هلند به اندازه کافی آشنایی نداشته باشید، نتوانید تشخیص دهید که ملکی که یافته اید، ارزش خریداری دارد یا خیر. بنابراین در این زمینه نیز مشاور مالی می تواند به شما کمک نماید.از دیگر مواردی که می بایست قبل از خرید ملک به آن دقت کافی داشته باشید، این است که تنها به موارد سطحی و ظاهری ملک توجه نکنید و با دقت ملک مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. از سالم بودن کلید و پریزها، در و پنجره، سقف، کابینت ها و غیره مطمئن شوید. زیرا ممکن است تعمیر و یا تعویض وسایل، هزینه های بسیاری را علاوه بر هزینه خرید ملک برای شما به دنبال داشته باشد.

مراحل خرید ملک در هلند

در کشور هلند پس از آنکه ملک مورد نظر را یافتید و تصمیم به خرید آن گرفتید، می بایست مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در ابتدا می بایست بین شما و فروشنده یک قولنامه و یا قرار داد اولیه تنظیم گردد و به امضاء طرفین برسد.
  • سپس قرار داد فوق می بایست توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی به تایید برسد.
  • در مرحله بعد لازم است تا 10% از مبلغ کل ملک سپرده شود.
  • پس از انجام مراحل فوق می بایست قرارداد رسمی و اصلی میان خریدار و فروشنده تنظیم گردد.
  • در مرحله آخر، ملک مورد نظر در یکی از دفاتر رسمی ثبت اسناد به نام شخص خریدار خواهد شد.

مراحل خرید ملک در هلند

در دفتر اسناد رسمی، مبلغی جهت انتقال ملک دریافت می شود که مبلغ فوق به متراژ ملک بستگی دارد و رقمی مابین 1000 تا 3000 یورو خواهد بود. همچنین جهت اطمینان می توانید از حضور یک مترجم در جلسه مذکور کمک بگیرید و این مورد نیز هزینه ای مابین 200 تا 400 یورو را به همراه خواهد داشت.توجه داشته باشید تنها 72 ساعت وقت دارید که قرارداد ملک خریداری شده را بدون هیچ مجازاتی، فسخ نمایید.

روش‌های دیگر سرمایه گذاری در هلند

علاوه بر خرید ملک روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور هلند وجود دارد که شامل روش‌هایی مانند خرید اوراق قرضه دولتی، ثبت شرکت و طرح خود حمایتی می‌شوند. اما یکی از مسئله‌های مهم در سرمایه گذاری در کشور هلند این است که همه روش‌های سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت کشور هلند نمی‌شوند.

در بیشتر کشورهای دنیا سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دولتی می‌تواند باعث شود که سرمایه گذار و همه اعضای خانواده او اقامت کشور مربوطه را به دست آورند و همه اعضا به آن کشور مهاجرت کنند. کشور هلند نیز از این قاعده تبعیت می‌کند و به افراد خارجی که در بخش‌های مورد نظر و به میزان مورد نظر دولت این کشور سرمایه گذاری کنند، اقامت کشور هلند را اعطا می‌نماید.

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله به شما کمک کرده و سوالات شما را پاسخ داده باشد. اگر قصد خرید ملک در هلند را دارید و یا می خواهید از راهی دیگر به این کشور زیبا مهاجرت کنید، با شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران همراه باشید و اطلاعات لازم را از مشاوران مجرب ما بخواهید.

سوالات متداول در مورد خرید ملک در هلند

1- شرایط عمومی خرید ملک چیست؟

شرایط سخت و پیچیده ای ندارد، اتباع خارجی می توانند با تامین بودجه مورد نظر در هلند اقدام به خرید ملک نمایند.

2- چه عواملی بر قیمت ملک تاثیر گذار است؟

متراژ، امکانات، سال ساخت، مکان ملک مورد نظر

3- قیمت خرید ملک چه میزان است؟

قیمت ملک در هلند به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور میانگین هزینه ای مابین 200 تا 300 هزار یورو می باشد.

4- راه‌های یافتن ملک جهت خریداری در هلند کدام است؟

آگهی های ثبت شده در روزنامه ها، جستجوی در آژانس های معاملات ملکی، سرچ در سایت های معتبر خرید و فروش ملک، پرس و جو از دوستان و آشنایان و غیره

5- آیا خرید ملک در هلند منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟

خیر، خرید ملک به تنهایی اقامت هلند را به دنبال نخواهد داشت.

6- آیا پس از خرید ملک در هلند، امکان فسخ قرارداد وجود دارد؟

بله، تا 72 ساعت این امکان وجود خواهد داشت.

7- متقاضیان خرید ملک در هلند به جز هزینه خود ملک، موظف به پراخت هزینه های دیگری می باشند؟

بله، هزینه های جانبی مانند هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه وکیل، هزینه آژانس املاک و غیره که همگی نیز بر عهده شخص خریدار می باشد.

8- از راه های اخذ اقامت هلند کدامند؟

تحصیل، کار، سرمایه گذاری، کارآفرینی و غیره

9- هزینه زندگی در هلند چه میزان است؟

هلند جزء کشورهای اروپایی است که هزینه زندگی در آن به نسبت سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. اما به طور میانگین مابین 1000 تا 1200 یورو در ماه می باشد.

10- مهاجرت به هلند از چه راه هایی امکان پذیر است؟

مهاجرت به هلند از راه های تحصیل، کار، ازدواج، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی و غیره امکان پذیر است.

11- آیا از طریق سرمایه گذاری می توان پاسپورت هلند را کسب کرد؟

به طور مستقیم نمی توان از طریق سرمایه گذاری، پاسپورت هلند را کسب کرد اما پس از گذشت چند سال زندگی در هلند می توان پاسپورت این کشور را درخواست کرد.

12- برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه مدارکی لازم است؟

پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی جدید، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، رسید پرداخت هزینه ویزای سرمایه گذاری در هلند، گواهی تمکن مالی بسته به نوع شرکت ثبتی یا روش مهاجرتی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدارک محل اقامت و رسید رزرو پرواز

13- راحت ترین راه مهاجرت به هلند چیست؟

این یک سوال بسیار کلی است و باید اینگونه عنوان کرد که یا توجه به شرایط هر فرد، بهترین راه جهت وی متفاوت خواهد بود. مخصوصا اینکه به واسطه داشتن روابط خوب سیاسی کشور هلند با ایران، راه های مهاجرت به این کشور برای ایرانیان باز است. اما اگر بخواهیم راحت ترین راه مهاجرت به هلند را عنوان کنیم، آن راه، راه مهاجرت تحصیلی به هلند می باشد.

اسکرول به بالا