071-91009294  | 021-88724227  |

خرید ملک در مسقط

خرید ملک در مسقط

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

نرخ بهره در مسقط تحت تأثیر ملیت، اعتبار شما و اموال شما قرار می گیرد، اما می توانید انتظار داشته باشید حداقل 7٪ از وام خود را پرداخت کنید. خارجیان جهت خرید ملک در مسقط می توانند تا 80٪ ارزش اموال خود را قرض بگیرند و حداکثر 25 سال آن را پرداخت کنند.

شرایط خرید ملک در مسقط

تا همین اواخر، برای یک ملت خارجی خرید املاک در عمان امکان پذیر نبود. در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در عمان وجود دارد و دولت امیدوار است که این کشور رونق اقتصادی مناسبی بگیرد. آنها مجاز به فروش ملک خود در هر زمان هستند، اما اگر آنها تصمیم به خرید زمین های توسعه نیافته دارند، از نظر قانونی مجبور به توسعه آن در مدت چهار سال هستند. هنگامی که اموال خریداری شده، صاحب خانه و خانواده اش به طور خودکار محل اقامت کشور را دریافت می کنند و باید برای ویزای لازم درخواست کنند.

خرید و فروش ملک در مسقط

مالکان در شهر مسقط عمان می توانند ملک را به شخص دیگری انتقال دهند. اگر مالک می میرد و هیچ وارثی ندارد، اموال توسط وزارت گردشگری اداره می شود و بعد از 15 سال به مالکیت دولت می رسد. حتی اگر مالک از کشور اخراج شده باشد، حق مالکیت دارد. قیمت املاک در مسقط کاملا منطقی است و هزینه یک آپارتمان یک خوابه در حدود 90،000 پوند و یک ویلای سه خوابه با استخر هزینه ای حدود 300،000 پوند است. اگر شما مایل به خرید زمین در مسقط هستید، باید در ظرف چهار سال آن را بسازید.

خرید و فروش ملک در مسقط
خرید و فروش ملک در مسقط

ویزای اقامتی در مسقط

طبق گزارش National، آخرین راهنمایی های دولت عمان این است که ویزای املاک در صورت خرید ملک به خارجیان صادر می شود و همچنین باید برای ویزای مورد نیاز درخواست کنید تنها پس از آن است که آثار عنوان به نام آنها منتقل شده است. خریداران همچنین می توانند برای خانواده ها و والدین خود ویزا را درخواست کنند.

در حالی که اموال در دست ساخت است، خریداران می توانند ویزای سه هفته ای را دریافت کنند، در صورتی که آنها با یک ویزای توریستی 28 روزه وارد نشده باشند. ویزای اقامت با فروش ملک لغو خواهد شد. هنگامی که یک قرارداد را امضا می کنید، معمولا مبلغ 10٪ از قیمت خرید را پرداخت می کنید. قرارداد های خرید با یک توسعه دهنده معمولا توسط یک وکیل مستقل طراحی شده و برنامه پرداخت را مشخص می کند. توسعه دهنده پس از آخرین پرداخت، عنوان را به شما تحویل می دهد.

مالیات در مسقط

هیچ مالیات ارزش افزوده یا مالیات بر درآمد حاصل از خرید ملک وجود ندارد. شما می توانید طرح را خریداری کنید و این امر به سپرده گذراندن و پرداخت های منظم در طول دوره ساخت و ساز نیاز دارد. در مسقط، طبق اظهارات عمان، هیچ هزینه یا مالیات دولتی برای فروشنده وجود ندارد. مستندات مورد نیاز به قرار زیر می باشد:

  • کپی پاسپورت یا شناسه صاحب و خریدار و کپی کارت کار خریدار، در صورت کار در مسقط
  • کپی ثبت نام تجاری افراد حقوقی
  • اعلامیه ای که تعداد اعضای خانواده خریدار، نام و نام خانوادگی و آدرس اقوام درجه اول و همچنین اقوام درجه دوم را می دهد، اگر بخواهد.
  • اعلامیه اموال متعلق به سلطان عمان توسط خریدار غیر عمانی.
  • مدارک حقوقی با بیان وضعیت اجتماعی
  • کپی پاسپورت معتبر و ID از پدر متقاضی

وام مسکن در مسقط

به گفته ی Just Landed، عمان و بانک های بین المللی وام های خانه را ارائه می دهند. هر بانک سیاست های خود را در رابطه با خارجی ها دارد، بنابراین مطمئن شوید که می توانید وام مسکن را با بانک مورد نظر خود دریافت کنید. وام دهندگان عربی عبارتند از Alhi Bank، عمان، بانک مسقط و بانک دفتار عمان. شما همچنین می توانید وام های بانکی را از طریق بانک های بین المللی مانند HSBC سازماندهی کنید.

طبق گفته Just Landed، خارجیان می توانند تا 80٪ پوشش ارزش خانه های خود را دریافت کنند، که بیش از 25 سال طول می کشد. نرخ بهره تحت تأثیر ملیت، اعتبار و اموال شما قرار می گیرد، اما می توانید انتظار داشته باشید حداقل 7٪ از وام خود را پرداخت کنید. هزینه های دیگر عبارتند از:

  • هزینه ثبت نام 3٪
  • هزینه درخواست 20 دلار آمریکا
  • هزینه تمبر 3٪

برای تکمیل ساخت و ساز یا انجام نوسازی در مسقط، لازم است که از مقامات رسمی مجوز بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور عمان مشاورین موسسه میرداماد می توانند اطلاعات شما را به روز کنند، با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد خرید ملک در مسقط

1- نرخ بهره در مسقط تحت تاثیر چه عواملی است؟

تحت تاثیر ملیت ، اعتبار شما و اموال شما قرار میگیرد .حداقل 7 درصد از وام خود را پرداخت کنید . خارجیان جهت خرید ملک در مسقط می توانند تا 80 درصد ارزش اموال خود را قرض بگیرند و حداکثر 25 سال آن را پرداخت کنند .

2- شرایط خرید ملک در مسقط چگونه است؟

تا همین اواخر، برای یک ملت خارجی ، خرید املاک در عمان امکان پذیر نبود . در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در عمان وجود دارد و دولت امیدوار است که این کشور رونق اقتصادی مناسبی بگیرد .

3- آیا بعد از خرید ملک در مسقط میتوانم اقامت عمان را دریافت کنم؟

بله هنگامی که اموال خریداری شده ، صاحب خانه و خانواده اش به طور خودکار محل اقامت کشور را دریافت میکنند و باید برای ویزای لازم درخواست کنند .

4- خرید و فروش ملک در مسقط چگونه است؟

مالکان در شهر مسقط عمان میتوانند ملک را به شخص دیگری انتقال دهند .

5- اگر مالک بمیرد و هیچ وارثی نداشته باشد تکلیف ملک خریداری شده در مسقط چه میشود؟

اموال توسط وزارت گردشگری اداره میشود و بعد از 15 سال به مالکیت دولت می رسد.

6- قیمت املاک در مسقط عمان به چه صورت است؟

قیمت املاک در مسقط کاملا منطقی است و هزینه یک آپارتمان یک خوابه در حدود 90.000 پوند و یک ویلای سه خوابه با استخر هزینه ای حدود 300.000 پوند است .

7- چگونه میتوانم ویزای اقامتی مسقط را دریافت کنم؟

در حالیکه اموال در دست ساخت است ، خریداران میتوانند ویزای سه هفته ای را دریافت کنند. در صورتیکه آنها با یک ویزای توریستی 28 روزه وارد نشده باشند .

8- آیا میتوانم در صورت خرید ملک در مسقط برای خانواده ام نیز درخواست ویزا دهم ؟

بله خریداران میتوانند در صورت خرید ملک در مسقط برای خانواده و والدین خود ویزا را درخواست دهند.

9- در صورت امضاء قراردارد خرید ملک در مسقط چند درصد از مبلغ خرید پرداخت میشود؟

فقط 10 درصد را پرداخت میکنید.

10- نرخ بهره در مسقط تحت تاثیر چه عواملی میباشد؟

تحت تاثیر ملیت ، اعتبار و اموال شما میباشد.

11- مستندات مورد نیاز برای خرید ملک در مسقط کد امند؟

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه صاحب و خریدار و کپی کارت خریدار ، در صورت کار در مسقط
  • کپی ثبت نام تجاری افراد حقوقی
  • اعلامیه اموال متعلق به سلطان عمان توسط خریدار غیر عمانی
  • مدارک حقوقی با بیان وضعیت اجتماعی
  • کپی پاسپورت معتبر و ID از پدر متقاضی

اسکرول به بالا