071-91009294  | 021-88724227  |

خرید ملک در اسلوونی

خرید ملک در اسلوونی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد خرید ملک در اسلوونی است. در اینجا نکاتی درمورد سرمایه گذاری و خرید ملک و قوانین مربوط به خرید ملک در کشور اسلوونی شرح داده شده است. امید بر آن است تا این مطالب برای متقاضیان و علاقه مندان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی خرید ملک در اسلوونی می توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر اسلوونی و خرید ملک در اسلوونی
  • سرمایه گذاری و خرید ملک در بازار املاک اسلوونی
  • هزینه های خرید ملک در اسلوونی
  • قیمت ملک برای خرید در اسلوونی
  • خرید ملک در اسلووکی برای خارجی ها
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد خرید ملک در اسلوونی

نگاهی کلی بر اسلوونی و خرید ملک در اسلوونی

اسلوونی کشوری است واقع در اروپای مرکزی، این کشور با نام جمهوری اسلوونی نیز شناخته می شود. کشور اسلوونی در میان کشور های ایتالیا، اتریش، مجارستان و کروات قرار دارد و یک سمت آن به دریای آدریاتیک راه دارد.این کشور در گذشته جزوی از یوگوسلاوی بود اما بعد از جدایی از آن به یک کشور مستقل تبدیل شده است. کشور اسلوونی در سال 1991 استقلال پیدا کرد و همان سال یک حکومت سیاسی دموتراتیک بر کشور حاکم شد.پیشرفت هایی که این کشور در اواخر قرن بیستم در زمینه های اقتصادی داشت باعث شد تا هزاران نفر از کشور های همسایه مهاجرت به اسلوونی داشته باشند.در قرن بیست و یک اقتصاد و سیاست اسلوونی با کشور های اروپای غربی ادغام گشت. این کشور در سال 2004 جزو اتحادیه ی اروپا و همچنین سازمان عهد نامه ی شمال آنلانتیک گشت.همین امر باعث شده تا این کشور دارای اعتبار جهانی باشد و مردم از سراسر جهان تمایل داشته باشند تا به این کشور مهاجرت کنند یا با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کنند.خرید ملک یکی از راه های مطمئن است تا افراد بتوانند در این کشور که اقتصاد رو به رشدی دارد سرمایه گذاری کنند به همین دلیل در چندین سال اخیر بازار کار املاک در این کشور بیش از پیش رونق گرفته است.

سرمایه گذاری و خرید ملک در بازار املاک اسلوونی

افراد در اسلوونی با خرید ملک یا سعی دارند در این کشور سرمایه گذاری کنند و یا از دادن اجاره ی ماهیانه به ستوه آمده اند. افرادی که عضو اتحادیه ی اروپا هستند بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند اما افراد خارج از اتحادیه ی اروپا با محدودیت هایی روبه رو می شوند.دولت اسلوونی در سال 2003 به افراد خارجی اجازه داد تا بتوانند در این کشور ملک خریداری کنند و بر روی املاک این کشور سرمایه گذاری کنند. این بدین معناست که همانگونه که مردم اسلوونی می توانند در کشور های خارجی بر روی بازار املاک سرمایه گذاری کنند، افراد خارجی نیز می توانند در اسلوونی بر روی بازار املاک سرمایه گذاری کنند.یکی از نکته های جالب در این زمینه این است که افراد خارجی که در کشور اسلوونی شرکت ثبت می کنند و یا ملکی را خریداری می نمایند، با افرادی که شهروند این کشور هستند و ثبت شرکت یا ملکی را خریداری می کنند از حق و حقوق یکسانی برخوردارند.افرادی که جزو کشور های خارجی هستند می توانند با ثبت شرکت در این کشور به راحتی ملک مورد نظر خود را خریداری کنند. این افراد پس از ثبت شرکت بدون هیچ محدودیتی می توانند خانه، آپارتمان و حتی زمین خریداری کنند.گام اول برای خرید ملک در اسلوونی استخدام یک نماینده است. بعد از استخدام یک فرد قانونی در این کشور، فرد می تواند برای خرید ملک و سرمایه گذاری بر املاک اسلوونی اقدام کند.در صورتی که فرد در مدت شش ماه اولی که شرکت ثبت کرده است بخواهد ملکی را خریداری کند و قیمت ملک حداقل 50.000 یورو باشد، فرد می تواند برای اجازه ی اقامت و شغل آزاد به دولت اسلوونی درخواست بدهد.این موضوع به این دلیل است که یکی از قوانین اجازه ی اقامت و داشتن شغل آزاد، خریداری و سرمایه گذاری بر ملکی به ارزش 50.000 یورو است.

هزینه های خرید ملک در اسلوونی

خرید ملک در هر کجای دنیا دارای یک سری هزینه های جانبی است که برخی از این هزینه ها به عهده ی خریدار، برخی بر عهده ی فروشنده و برخی دیگر بر عهده ی هر دو نفر آنهاست. در این جا برخی از این هزینه های جانبی خرید ملک و پرداخت کننده ی آن طبق قوانین کشور اسلوونی آورده شده است:

  • هزینه های مربوط به نقل و انتقال: هزینه های مربوط به نقل و انتقال 2.00 درصد از قیمت کل ملک است و تمامی هزینه های مربوط به نقل و انتقال بر عهده ی خریدار است.
  • هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده: هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده 20 درصد از قیمت کل ملک را تشکیل می دهد و خریدار و فروشنده هر دو موظف هستند که این مبلغ را بپردازند.
  • هزینه های مربوط به ثبت: هزینه های مربوط به ثبت 0.01 درصد تا 0.5 درصد از کل قیمت ملک است و خریدار و فروشنده هر دو موظف هستند که این مبلغ را بپردازند.
  • هزینه های مربوط به دفتر اسناد رسمی: هزینه های مربوط به دفتر اسناد رسمی 0.01 درصد تا 0.4 درصد از کل قیمت ملک است و تمامی این هزینه ها بر عهده ی خریدار است.
  • هزینه های مربوط به نماینده ی املاک: هزینه های مربوط به نماینده ی املاک 1.00 درصد تا 2.00 درصد از قیمت کل ملک است که خریدار و فروشنده هر کدام جداگانه باید این مبلغ را به نماینده ی املاک بدهد.
هزینه های خرید ملک در اسلوونی
هزینه های خرید ملک در اسلوونی

قیمت ملک برای خرید در اسلوونی

پایتخت کشور اسلوونی “لیوبلیانا” است. این شهر یکی از پر جاذبه ترین شهر های اسلوونی برای خرید ملک است. این شهر یکی از مکان هایی است که افراد می توانند بهترین مشاغل را در این شهر پیدا کنند. درنتیجه برای زندگی و سرمایه گذاری نیز به این شهر هجوم می آورند.به دلیل هجوم افراد چه از دیگر شهر های این کشور و چه از دیگر کشور ها، این شهر روز به روز در حال ترقی و پیشرفت است و قیمت ملک نیز به همان نبست رو به افزایش است.در حال حاضر قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان 52 متری که در سال 1974 ساخته شده است در پایتخت اسلووکی، حدوداً 2270 یورو می باشد. اگر آپارتمان جدیدتر باشد، این قیمت می تواند برای هر متر مربع در حدود 3680 یورو برسد.یکی از مکان هایی که بسیار مورد استقبال جهان گردان قرار می گیرد، مکان هایی است که در جوار دریا قرار گرفته شده باشد. یکی از شهر های کنار دریا که مورد توجه قرار گرفته است، شهر “کوپر” است. این شهر به عنوان بندر بین المللی اسلوونی نیز شناخته می شود.در این شهر قیمت هر متر مربع از آپارتمان هایی با ساخت قدیمی 2190 یورو و قیمت هر متر مربع از آپارتمان هایی با ساخت جدید 2770 یورو می باشد.دیگر شهرهای بزرگ این کشور “اسلوونی ماریبور” و “سلج” هستند. این شهر ها در قسمت شرقی اسلوونی و نزدیک به کشور اتریش واقع شده اند. خرید ملک در این شهرها آسان تر است؛ زیرا قیمت های پایین تری نسبت به دیگر شهر ها دارند.در این شهر قیمت هر متر مربع از آپارتمان هایی با ساخت قدیمی 1330 یورو و قیمت هر متر مربع از آپارتمان هایی با ساخت جدید 1680 یورو می باشد.

قیمت ملک برای خرید در اسلوونی
قیمت ملک برای خرید در اسلوونی

خرید ملک در اسلوونی برای خارجی ها

افراد برای خرید ملک در اسلوونی باید از دولت اجازه کسب کنند. اجازه ی خرید ملک در اسلوونی به ملیت خریدار بستگی دارد. افرادی که عضو اتحاده ی اروپا هستند بدون محدودیت و مانند هر شهروند اسلوونی می-توانند برای خرید ملک اقدام کنند.اما اگر فردی از کشوری دیگر بخواهد در این کشور برای خرید ملک اقدام نماید، یا باید در این کشور شرکتی را به ثبت برساند، یا از طریق ازدواج با یک شهروند اسلوونی اقامت این کشور را به دست آورد و یا اینکه ملکی را در این کشور به ارث برده باشد.افراد خارجی برای خرید ملک در ابتدا باید درخواست خرید ملکشان را ثبت کنند. برای این درخواست آنها باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک عبارتند از:

  • ارائه ی یک کپی محضری از پاسپورت.
  • ارائه ی یک بیانیه مبنی بر هدف خرید متقاضی (محل اقامت اولیه، محل اقامت ثانویه، فعالیت ها).
  • ارائه ی مدارکی که شامل جزییات ملک مورد نظر برای خریداری است (توسط یک متخصص نقشه برداری و مساحی ذکر شده باشد).
  • پرداخت هزینه های اجرایی توسط خریدار.

قبل از خریداری ملک، خریدار باید یک شماره ی مالیاتی و شماره ی EMSO که برابر با یک شماره ی امنیت اجتماعی است از مسئول محلی منطقه بگیرد. گرفتن این شماره تقریباً سه روز طول می کشد.فرد خریدار باید یک نماینده ی املاک استخدام کند. این نماینده ی املاک باید گواهی ثبت شده و قانونی داشته باشد و آزمون های مورد نیاز برای نمایندگی را گذرانده باشد.این نماینده نقش یک رابط را بین خریدار و فروشنده ایفا می کند. او پیشنهاد قیمت خریدار را به اطلاع فروشنده می رساند و در صورت موافقت فروشنده با قیمت خریدار آنها را برای بستن قرارداد گرد هم می آورد.نماینده ی املاک باید یک کپی از گواهی ثبت ملک را تهیه کند و همچنین بررسی کند که ملک مورد نظر خریدار هیچ حق همگانی ندارد.

خرید ملک در اسلوونی برای خارجی ها
خرید ملک در اسلوونی برای خارجی ها

سوالات متداول در مورد خرید ملک در اسلوونی

1- آیا سرمایه گذاری بر خرید املاک در اسلوونی سود آور است؟

بله، از آنجایی که این کشور جزو اتحادیه ی اروپا است و دارای اقتصاد رو به رشدی است باعث شده تا این کشور دارای اعتبار جهانی باشد و مردم از سراسر جهان برای خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کنند.

2- آیا افراد خارجی که شهروند کشور اسلوونی و جزو اتحادیه اروپا نیستند می توانند در این کشور برای خرید ملک اقدام کنند؟

بله، در سال 2003 اجازه ی خریداری ملک برای افراد خارجی از سوی دولا صادر شد.

3- قیمت خرید ملک برای هر متر مربع در شهر لیوبلینا در کشور اسلوونی چقدر است؟

قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان قدیمی ساخت در شهر لیوبلینا 2270 یورو و قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان نوساز 3680 یورو است.

4- قیمت خرید ملک برای هر متر مربع در شهر کوپر در اسلوونی چقدر است؟

قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان قدیمی ساخت در شهر کوپر 2190 یورو و قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان نوساز 2770 یورو است.

5- قیمت خرید ملک برای هر متر مربع در شهر ماریبور اسلوونی چقدر است؟

قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان قدیمی ساخت در شهر ماریبور 1330 یورو و قیمت هر متر مربع از یک آپارتمان نوساز 1680 یورو است

6- افراد خارجی برای درخواست خرید ملک در اسلوونی چه مدارکی را باید ارائه دهند؟

افراد خارجی باید یک کپی محضری از پاسپورت، یک بیانیه مبنی بر هدف خرید و مدارکی شامل جزییات ملک مورد نظر را ارسال نمایند و همچنین هزینه های اجرایی را نیز بپردازند.

7- در چه صورت افراد خارجی به راحتی می توانند در اسلوونی ملکی را خریداری کنند؟

افرادی می توانند با ثبت شرکت در این کشور به راحتی ملک مورد نظر خود را خریداری کنند. این افراد پس از ثبت شرکت بدون هیچ محدودیتی می توانند خانه، آپارتمان و حتی زمین خریداری کنند.

8- خرید ملک در اسلوونی چه هزینه هایی را در بر دارد؟

خرید ملک در اسلوونی هزینه های مربوط به نقل و انتقال، هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های مربوط به دفتر اسناد رسمی و هزینه ی مربوط به نماینده ی املاک را در بر دارد.

9- از چه راه هایی افراد خارجی می توانند بدون محدودیت در اسلوونی ملک خریداری کنند؟

افراد خارجی با ثبت شرکت در این کشور یا ازدواج با یکی از شهروندان اسلوونی می توانند به راحتی در اسلوونی ملک خریداری کنند.

10- گام اول برای خرید ملک در اسلوونی چیست؟

گام اول برای خرید ملک در اسلونی بعد از پذیرش درخواست خرید ملک، استخدام یک نماینده ی ملکی است.

11- آیا با خرید ملک می توان اقامت کشور اسلوونی را دریافت کرد؟

بله، در صورتی که فرد در مدت شش ماه اولی که شرکت ثبت کرده است بخواهد ملکی را خریداری کند و قیمت ملک حداقل 50.000 یورو باشد، فرد می تواند برای اجازه ی اقامت و شغل آزاد به دولت اسلوونی درخواست بدهد.

اسکرول به بالا