071-91009294  | 021-88724227  |

خرید خانه در روسیه

خرید خانه در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

به طور کلی خرید خانه در روسیه قوانین و شرایط را دارد که برای خارجی ها نیز سختگیرانه تر است. مثلا اگر ملک برای کمتر از سه سال پس از خرید واگذار شود، ساکنین باید مالیات بر درآمد سرمایه را 30 درصد از کل مبلغ فروش را پرداخت کنند. سایر قوانین خرید ملک در روسیه می تواند شرایط را نیز گاها سخت تر کند که ما  در این مقاله ضمن بیان بهترین شهر روسیه برای زندگی ، از موسسه حقوقی میرداماد به تفصیل به آنها پرداخته ایم.

شرایط خرید خانه در روسیه

قبلاً ثبت قرارداد فروش و عنوان جدید اجباری بود؛ با این حال، تا بهار 2013، تنها عنوان جدید باید ثبت شود. قانون روسیه دوره ای از تغییر سریع را تحت تجربه کرده است که اساسا بر اساس درس های آموخته شده از اولین تجدید ساختار اصلی سیستم در 90s است، بنابراین در حال حاضر قوانین اغلب تغییر می کنند. علاوه بر این، قانون مربوط به قرارداد فروش اموال و انتقال مناسب و ثبت نام عنوان می تواند به طور قابل توجهی از حوزه های قانونی خارجی متفاوت باشد. بنابراین، خریداران به شدت از مشاوره و کمک یک وکیل واجد شرایط درخواست راهنمایی دارند.

قرارداد خرید خانه در روسیه

اطلاعات زیر باید در یک قرارداد فروش ملک شامل شود:

  • شناسایی یکپارچه از اموال از طریق آدرس، اندازه، و بیشتر به عنوان مقررات ارائه شده
  • قیمت
  • شرایط پرداخت
  • روش انتقال (می تواند بر اساس حقایق و شرایط معامله خاص متفاوت باشد)
  • حقوق و تعهدات حزب در ارتباط با ثبت نام عنوان، به عنوان مثال، چه کسی پرداخت می کند، که اسناد را ارائه می دهد.
  • فهرست افرادی که حق دارند در این ملک زندگی کنند.

تامین مالی خرید ملک در روسیه

بانک های روسیه می توانند یک وام برای یک شخص خارجی برای خرید ملک و زندگی در روسیه صادر کنند؛ با این حال، آنها باید ثبات مالی را ثابت کنند – مثلا درآمد و اشتغال محلی در روسیه. علاوه بر قیمت خرید، خریدار باید انتظار داشته باشد که هزینه هایی را که توسط استفاده از یک عامل املاک و مستغلات به همراه هزینه ثبت نام عنوان یک هزار (1000) ریال در مورد یک فرد و یا پانزده هزار (15،000) RUR در مورد یک نهاد قانونی.

شرایط گرفتن وام جهت خرید خانه در روسیه

افراد خارجی واجد شرایط، می ­توانند به ­طور رایگان در روسیه صاحب ملک شوند. استانداردهای سخت­گیرانه بین ­المللی در قوانین بانکداری روسیه اعمال شده و تنوع گسترده ­ای از بانک­ها، تسهیلات مدرن وام ­دهی به تمام ملیت­ ها را ارائه می­کنند.

وام­ ها در روسیه

هیچ محدودیتی برای افراد خارجی که قصد خرید املاک در روسیه را دارند وجود ندارد و این افراد، در روسیه می­توانند اقدام به اخذ وام کرده و از تسهیلات ارائه­ شده استفاده­ کنند.

وام­ ها در روسیه
وام­ ها در روسیه

خلاصه ­ای از شرایط اخذ وام در روسیه

دلتا بانک (DeltaBank)، وبسایتی بسیار عالی داشته و به شما این امکان را می­دهد که به­ آسانی برای اخذ وام، درخواست بدهید. این بانک، شش دسته وام که سه عدد از آنها به دلار و سه وام دیگر به روبل می ­باشند ارائه می­کند و بدیهی است که خارجی­ ها معمولا وام ­هایی که به دلار پرداخت می­ شوند را انتخاب می­کنند. رایفایزن (Raiffeisen) نیز بانکی روسی است که به افراد خارجی وام اهدا می­کند؛ با اینکه این بانک اظهار می­کند که دارا بودن تابعیت روسیه جهت اخذ وام ضروری است، واضح نیست که آیا برخورداری از حالت دریافت در برابر پرداخت (RVP) برای اخذ وام کافی است یا خیر. با این حال، افراد در انجمن ­های گفت ­و گوی اینترنتی گفته­ اند که با دارا بودن حالت RVP، از طریق بانک موفق به اخذ وام شده­اند.

نرخ­ سود های دلتا بانک

دلتا بانک، سه وام متفاوت را به دلار آمریکا ارائه می ­کند که عبارتند از: دلتا استاندارد (DeltaStandart)، دلتا واریانت (DeltaVariant) و دلتا اینوِست (DeltaInvest)؛ نرخ بهره ثابت وام­ دلتا استاندارد به ترتیب زیر است:

نرخ­ سود های دلتا بانک
نرخ­ سود های دلتا بانک

با وجود اینکه اخذ وام از بانک رایفایزن نیازمند دارا بودن تابعیت روسیه است، نرخ بهره ­های آن اندکی بهتر هستند. حداقل میزان پرداخت اقساط وام­های روسی، حدود 20000 دلار آمریکا و حداکثر میزان آن، 400000 تا 600000 دلار بوده و انتظار می­رود که علاوه بر حق بیمه ملک مورد نظر و حق بیمه گیرنده وام، 30% از کل مبلغ بدهی، به عنوان پیش ­قسط پرداخت گردد.

روس­بانک (Rosbank)، برنامه ­های پرداخت اقساط بسیار متنوعی را برای مشتری های خاص ارائه می ­کند؛ این برنامه ­ها، تمام انواع نیازهای مالی از جمله برنامه ­ریزی برای ازدواج و برگزاری جشن عروسی، بچه­ دار شدن، خرید آپارتمان یا ماشینی که زمان زیادی است فرد انتظار آن را می­کشد، تعمیرات و بهبود منزل، هزینه های شهریه تحصیلی یا هر هزینه دیگری را تحت پوشش قرار می­دهند؛ روس­ بانک، برنامه های پرداخت اقساطی ارائه می ­کند که نیازهای هر ارباب رجوعی را به­ طور کامل برطرف کرده و فرصت خوبی در اختیار وی قرار می­دهد.

وام­های روس ­بانک این امکان را به شما می­دهند که یک آپارتمان، خانه بزرگ یا یک قطعه زمین خریداری کرده و یا در عوض گرو گذاشتن ملک خریداری ­شده، سرمایه کافی به ­دست آورید. این برنامه­ های اعطای وام به شهروندان روس و اتباع خارجی که در روسیه زندگی می­کنند، تعلق می­گیرند. حداکثر مدت پرداخت اقساط این وام­ها، 25 سال است.

شرایط خرید خانه در سوچی روسیه

طبق قانون روسیه، خارجیان مجاز به خرید یا اجاره ملک در شهر های برتر روسیه هستند ، اما استثنائات خاصی اعمال می شود. همچنین شهروندان خارجی برای خرید ملک در روسیه باید دارای یک مجوز اقامت معتبر باشند. طبق مجموعه قوانین اراضی روسیه (Russian Land Code) افراد خارجی یا اشخاص حقوقی خارجی نمی توانند در مناطق مرزی ملکی خریداری کنند. همچنین خارجیان برای خرید زمین های کشاورزی با محدودیت هایی رو به رو هستند.

برای خرید ملک در روسیه، توصیه می شود از مشاورین املاک بخواهید تا شما را در این امر یاری کنند. این کار ریسک خرید ملک را کاهش می دهد و از کلاهبرداری جلوگیری می کند.

مراحل قانونی خرید ملک در روسیه

پیشنهاد می شود برای خرید ملک مسکونی مراحل قانونی آن را طی کنید، اما برای خرید ملک تجاری، طی کردن مراحل قانونی اجباری است . معمولا این مرحله پیش از خرید ملک باید انجام شود ، زیرا این امر مستلزم تاییدیه کامل از ملک خریداری شده است. همچنین ، صاحب آینده ملک مسئولیت پیگیری طی شدن مراحل قانونی خرید ملک را بر عهده دارد. این کار را می توان به یک شرکت حقوقی در روسیه سپرد تا تمام امور داد و ستد را به طور قانونی انجام دهند و انجام امور فنی معامله را به گروهی از معماران و کارشناسان ساخت و ساز سپرد.

هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک مسکونی در روسیه وجود ندارد . علاوه بر این، قوانینی برای خرید و فروش املاک برای استفاده مسکونی در روسیه وجود دارد. این قوانین عبارتند از :

  1. مجموعه قوانین مسکن سازی (Housing Code) مهم ترین قانون در تعریف املاک مسکونی است؛
  2. قانون مدنی مسکن سازی (Housing Code) که حق مالکیت را به مالکین می دهد؛
  3. قانون قراداد (Contract Law ) که شامل اطلاعاتی درباره قرارداد خرید و فروش ملک می باشد.
  4. قانون فدرال در ثبت اسناد و قراردادهای املاک (Federal Law on the Registration of Titles and Real Estate Contracts) که برای ثبت ملک با ثبت زمین همراه است.

همانطور که قبلا گفته شد، هر شهروند روسی یا خارجی می تواند ملک و املاکی برای استفاده مسکونی خریداری کند. تنها محدودیت خارجیان منع خرید املاک در مناطق مرزی و یا بنادر است. با این حال نکته قابل توجه این است که هر فرد خارجی می تواند ملک ساخته شده ای را در این مناطق خریداری کند، اما قادر نخواهد بود که زمینی خریداری کند و در آن ساخت و ساز انجام دهد.

قیمت خانه در روسیه سوچی

حدود اجاره بها در ماه:

  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر 412 دلار
  • آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز شهر 330 دلار
  • آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر 880 دلار
  • آپارتمان (سه خوابه) خارج از مرکز شهر 500 دلار

قیمت خرید آپارتمان (حداقل):

  • قیمت به ازای هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2200 دلار
  • قیمت به ازای هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر 1526 دلار
  • پنت هاوس در سوچی، منطقه کراسنودار (Krasnodar)

پنت هاوس با چشم اندازهای فوق العاده در مرکز سوچی. ما یک پنت هاوس بسیار شیک در ساختمانی نوساز در خیابان رز را پیشنهاد می کنیم. تمامی مزایای این پیشنهاد به متراژ 320 متر مربع تنها می تواند با مبلغ 5004900 دلار تصاحب شود.

قیمت خانه در روسیه سوچی
قیمت خانه در روسیه سوچی
  • ویلا در سوچی، منطقه کراسنودار

فروش ویلاهای بسیار شیک نزدیک ساحل. این ویلا در ناحیه مرکزی سوچی و ساحل دریای سیاه واقع شده است. ترکیبی منحصر به فرد از ظاهری عالی 2274970 دلار و 500 متر مربع.

  • آپارتمان در سوچی، منطقه کراسنودار

مرکز توجهی جدید، استراحتگاه زندگی در سوچی! مجموعه ای مدرن با شیشه های پانورامیک به ساکنان اماک لذت بردن از منظره فوق العاده دریا را می دهد. 10038890 دلار و 400 متر مربع

آیا با خرید خانه در روسیه می توان اقامت گرفت؟

بخش املاک و مستغلات در روسیه شاهد رشد سریع اقتصاد روسیه است. اقتصاد املاک و سرمایه گذاران املاک بخش املاک و مستغلات روسیه را برای سرمایه گذاری جذاب می دانند. پتانسیل سرمایه گذاری عمده در این بخش در شهرهای بزرگ و شهر در غرب کشور قرار دارد. پتانسیل سرمایه گذاری عمدتا در بازار مسکن و ثانویه در بازار املاک تجاری وجود دارد.

املاک و مستغلات در شهرهای بزرگ مانند سنت پترزبورگ و مسکو هزینه بسیار زیادی دارد و در مقایسه با شهرهای اروپای غربی. هر دو این شهرها مهمترین مراکز صنعتی هستند و افرادی که در اینجا کار می کنند قدرت خرید قابل توجهی دارند و توانایی پرداخت هزینه اجاره و قیمت ملک را دارند. تقاضا برای اقامت اجاره ای احتمالا در آینده افزایش خواهد یافت، زیرا فرصت های اشتغال در این شهر ها در مقایسه با سایر نقاط بیشتر خواهد بود.

سرمایه گذاران می توانند یک بازگشت سالانه 15 % به 25 درصد از این نوع سرمایه گذاری داشته باشند.سرمایه گذاری املاک و مستغلات دارای یک پتانسیل بلند مدت در زمینه افزایش قیمت اجاره و افزایش قیمت های فروش مجدد است. کارگران و ساکنان محلی درآمد شخصی خود را از دستمزدها بالا می برند و افزایش قدرت خرید آنها به معنی افزایش قیمت مجدد در آینده نزدیک است.

چندین شرکت خارجی و کارمندان غربی آن ها ترجیح می دهند به جای اجاره آپارتمان، آپارتمان بخرند.بازگشت سرمایه کمتر از ۴ سال است و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند سودآور با توجه به هزینه فعلی پس انداز و افزایش آینده قیمت املاک باشد. بانک های روسی و خارجی که در روسیه فعالیت می کنند، فرآیند وام را ساده تر کرده اند که به سرمایه گذاری های املاک و مستغلات کمک کرده است.

فرصت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات در بخش تجاری به ایجاد فضاهای اداری جدید محدود نمی شود. فرصت های فراوانی در ساخت هتل ها، انبارها، مراکز خرده فروشی وجود دارد. سرمایه گذاران می توانند پس از تکمیل و کسب درآمد اجاره و یا خرید اموال در طول فاز توسعه، اموال تجاری بخرند.

برای واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذار روسی و سرانجام شهروندی، متقاضی باید بتواند شرایط زیر را داشته باشد. سرمایه گذاری 15 میلیون روبل (تقریبا 256000 دلار) را به یک پروژه املاک و مستغلات روسیه اختصاص دهند.

  • زمان پردازش 3 هفته
  • اقامت دائم پس از 3 سال زندگی
  • شهروندی روسیه بعد از 3 تا 5 سال اقامت قانونی (زبان روسی الزامی است)

الزامات سرمایه گذار یک سرمایه گذار بالقوه قبل از درخواست خود باید بتواند مدارک کاملا مجاز زیر را ارائه کند:

  • تأیید صحت بیمه عالی و بیمه پزشکی متقاضی
  • مدارک قانونی متقاضی سابقه کیفری نداشته باشد
  • تأیید صحت قانونی بودن وجوه متقاضی برای استفاده
  • کپی پاسپورت متقاضی و پاسپورت اعضای خانواده اش
  • گواهی تأیید متقاضی و گواهی ازدواج همسر در صورت لزوم
  • کپی مجوز گواهی تولد متقاضی اصلی

قوانین زندگی در روسیه اینگونه است که نهادی های دولتی روش خود را برای مهاجرت و پذیرش افراد در کشور خود دارند. کلیه قوانین و آگاهی های لازم را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در جلسات مشاوره ای که ترتیب داده خواهد شد بپرسید تا بدانید که چگونه باید گام بردارید.

سوالات متداول در مورد خرید خانه در روسیه

1- آیا خارجی ها می توانند ملک در روسیه خریداری کنند؟

طبق قانون روسیه، معمولاً خارجی ها مجاز به خرید یا اجاره ملک در روسیه هستند؛ اما استثنائات خاصی اعمال می شود. همچنین برای اینکه اجازه خرید ملک را داشته باشید، شهروند خارجی باید مجوز اقامت معتبر روسی را در اختیار داشته باشد.

2- آیا خرید ملک در روسیه امن است؟

طبق قانون فعلی، خارجی ها مجاز به خرید ملک تقریباً با شرایط و قوانین مشابه روس ها هستند. با این حال، آنها از داشتن املاک و مستغلات در مناطق مرزی، زمین های کشاورزی، زمین در نزدیکی بنادر دریا، مراکز زیرساختی و تأسیسات نظامی ممنوع هستند.

3- هزینه خرید خانه در روسیه چقدر است؟

متوسط هزینه آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز روسیه 470.68 دلار است و به طور کلی بین 250.71 دلار و 903.46 دلار است. متوسط هزینه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1،111.84 دلار است و به طور کلی بین 668.39 دلار و 3636.73 دلار متغیر است.

4-آیا روسیه برای زندگی گران است؟

هزینه زندگی در روسیه تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. بررسی ها عموماً مبتنی بر افراد محلی است که برخی از آنها با دستمزدهای بسیار پایین هم توانسته اند به خوبی زندگی کنند.

5-هزینه یک خانه در مسکو چقدر است؟

نادژدا کوت، رئیس فروش محلی در مسکن بین المللی سوتبی در مسکو گفت: میانگین قیمت هر متر مربع برای یک خانه مسکو 6000 تا 9000 دلار است، اما خانه های لوکس می توانند 25 تا 35 هزار دلار در هر متر مربع هزینه داشته باشند.

6- آیا روسیه مالیات بر دارایی دارد؟

کلیه مالیات های منطقه ای و محلی در روسیه مربوط به دارایی است: مالیات بر املاک، مالیات بر وسایل نقلیه، مالیات بر زمین. حداکثر نرخ 2.2٪ است؛ بسته به نوع مالیات دهندگان و دارایی ها می توانند نرخ ها متفاوت باشند.

7- آیا می توانید در روسیه مالکیت ملک خود را داشته باشید؟

بله، هیچ گونه ممنوعیتی برای مالکیت ملک در روسیه برای افراد بیگانه وجود ندارد.

8- هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی در روسیه برای افراد بسته به سبک و منطقه زندگی افراد دارد. به طور کلی افراد باید برای زندگی در روسیه هزینه ای حدود 200-500 دلار را تخمین بزنند.

9- امن ترین شهر روسیه کدامند؟

رتبه امن ترین شهر های روسیه به شرح زیر است:
پترزبورگ 134، مسکو 144، یکاترینبورگ 201 است و نووسیبریسک در رتبه 208 قرار دارد.

10- برای خرید خانه در روسیه باید چه مدارکی را ارائه دهید؟

برای خرید خانه در روسیه باید مدارکی مانند مجوز اقامت، سند خرید ملک و مدارک هویتی را ارائه دهید.

11-آیا بدون دریافت اقامت روسیه می توانم ملکی خریداری کنم؟

خیر، یکی از الزامات خرید ملک در روسیه، داشتن اقامت این کشور است.

اسکرول به بالا