071-91009294  | 021-88724227  |

خاطرات زندگی در نروژ

خاطرات زندگی در نروژ

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور نروژ بر اساس آمارها از ثروتمندترین کشورهای جهان به حساب می آید و همواره مهاجران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند اما شروع زندگی در کشوری خارجی با زبانی کاملا متفاوت همواره یکی از چالش های مهاجرت به حساب می آید. بهترین راه برای مقابله با این چالش دلهره آور، استفاده از تجربه سایر افراد با شرایط مشابه می باشد. در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است سعی بر جمع آوری خاطرات زندگی افراد مختلف در نروژ و بیان تجربه های آن ها این کشور شده است. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را دارید اما هیچ تصویر ذهنی ای از نروژ ندارید با این مقاله همراه شوید.آنچه در این مقاله می خوانید :

  • شرایط زندگی در نروژ
  • شرایط اجتماعی در نروژ
  • شرایط اقتصادی در نروژ
  • شرایط آب و هوایی در نروژ
  • سیستم آموزشی در نروژ
  • سیستم مراقبت های بهداشتی در نروژ
  • زبان کشور نروژ
  • سیستم مالیاتی در نروژ
  • هزینه زندگی در نروژ
  • اقامت در نروژ

شرایط زندگی در نروژ

زندگی در نروژ از سطح استاندارد بالایی برخوردار است. این کشور جامعه صلح آمیزی دارد البته ما مانند سایر ملل جهان جنايت جدی نیز در آن رخ می دهد. اما در آنجا شما احساس امنیت می کنید. قتل، سرقت های بانکی، درگیری های باندی در آنجا زیاد اتفاق نمی افتد. نروژ ملتی با بیش از 5 میلیون شهروند است بنابراین جرم و جنایت در انجا رخ می دهد اما پلیس جنایات خطرناک و افراطی را تحت نظر دارد و خطرناک ترین افراطی گرایان در نروژ تنها افراط گرایان مذهبی نیستند. متأسفانه افراط گرایان نئو نازی و ناسیونالیستی نیز در آنجا حضور دارند که بسیار خطرناک هستند. اما در کل شما احساس امنیت می کنیم.در نروژ امنیت وجود دارد. آن ها افرادی محتاطی هستند و هیچ سیاست دیوانه واری ندارند چراکه همواره نگران آزار ندادن دیگران هستند. اگرچه نروژ جامعه ای با آزادی بیان است، اما در زندگی واقعی یا در رسانه های اجتماعی مورد قضاوت قرار می گیرد.
در نروژ بین زن و مرد برابری وجود دارد. در بیشتر موارد هنگام درخواست شغل، مرد بودن مزیت به حساب نمی آید. با این حال اگر با نام غیر نروژی خارجی برای شغلی درخواست دهید، با سایرین برابر نیستید. کارفرمایان کارمندانی می خواهند که به زبان نروژی صحبت می کنند.دوست یابی و احساس صمیمیت با جامعه نروژ در ابتدا بسیار دشوار است اما به محض به محض ورود به جامعه و ایجاد صمیمیت حقیقتا احساس خواهید کرد که بخشی از آن هستید که بسیار لذت بخش است. در واقع احساسی که جامعه نروژی به شما میدهد را احتمال در هیچ کشوری و هیچ جامعه دیگری تجربه نخواهید کرد.کشور نروژ قوانین سختگیرانه ای در مورد حمل اسلحه دارد و مردم عادی حق حمل اسلحه را ندارند.این کشور دموکرات محسوب می شود و در آنجا مردم به یکدیگر احترام می گذارند. در واقع سیاستمداران بدون توجه به وابستگی های حزب سیاسی، دوست مردم هستند. آنها مخالفان خود را نیز دوست دارند، به آن ها احترام می گذارند و تحسین می کنند.زندگی در نروژ با هزینه بالایی همراه است.

شرایط زندگی در نروژ
شرایط زندگی در نروژ

شرایط اجتماعی در نروژ

مردم نروژ به طور کلی خوب هستند اما هنگام ملاقات با افراد جدید یا در محیط های اجتماعی بسیار جدی عمل می کنند.نروژی ها عادت به صحبت با افراد غریبه ندارند و حتی در اتوبوس ها اغلب به تنهایی می نشینند و نشستن کنار دیگر مسافران در حالی که صندلی خالی وجود داشته باشد، رفتاری عجیب به در این کشور به حساب می آید. در ابتدای ورود برای خارجی ها آشنا شدن با نروژی ها کمی دشوار به نظر می رسد اما این را بدانید که آن ها به زبان انگلیسی عالی صحبت می کنند و دوست دارند با خارجی ها ملاقات کنند اما کمی خجالتی هستند و به نوعی از چیزهای جدید می ترسند.

شرایط اقتصادی در نروژ

نروژی ها از وضعیت اقتصادی نسبتا خوبی برخوردارند. بیشتر کودکان در این به باشگاه می روند، موسیقی کار می کنند یا هر دو را انجام می دهند. آنها تلفن هوشمند، آی پد و رایانه های شخصی دارند. و شما کمتر کودکی را می بینید که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نباشد. البته اگرچه نروژ ثروتمند ترین کشور جهان به حساب می آید، اما هنوز هم افرادی هستند که مانند اکثریت نروژی ها پولدار نیستند. آنها گرسنه نیستند، اما پول یک تلفن هوشمند یا خرید هدیه تولد را ندارند.

شرایط آب و هوایی در نروژ

در نروژ (مخصوصاً شمال نروژ) تقریباً تمام سال ژاکت های پشمی می پوشند. اگر به مد اهمیت نمی دهید، شمال نروژ جای مناسبی برای زندگی است. در کل می توان گفت نروژ کشور بسیار سردی است و به شما اجازه دنبال کردن لباس های مد را نمی دهد. نروژ طبیعت خارق العاده ای دارد. به طور کلی بسیاری از مهاجرین بر این باورند که نروژ یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی است.

شرایط آب و هوایی در نروژ
شرایط آب و هوایی در نروژ

سیستم آموزشی در نروژ

در نروژ سیستم مدرسه از جهاتی خوب است و تمرکز زیادی بر مقابله با زورگویی، تدریس اخلاق و اهمیت دموکراسی و احترام به حقوق انسان ها دارد. با این حال آموزش حرفه ای چندان مناسب نیست. بسیاری از معلمان توقع زیادی از دانش آموزان خود ندارند و همین امر باعث شده است که نروژی ها نیز تنبل شود و مانند گذشته پرکار نباشند. برای یک کودک 12 ساله روز مدرسه معمولی از 08:30 صبح تا 02:00 بعد از ظهر ادامه دارد، در حالی که تکالیف چندانی ندارند. نروژ آموزش رایگان جهانی دارد.

سیستم مراقبت های بهداشتی در نروژ

نروژ دارای مراقبت های بهداشتی رایگان جهانی است .نروژ به سیستم مراقبت های بهداشت عمومی جهانی خود افتخار می کنیم. شما می توانید پس از شروع کار در نروژ از این سیستم استفاده کنید.نقطه اصلی تماس شما GP شما خواهد بود که همه موارد از جمله مراجعه به متخصص را تحت نظر دارد. اما ابتدا باید نام کنید سپس می توانید جلسات حضوری را هر زمان که به آنها احتیاج دارید رزرو کنید.در نروژ ، هرکس سالانه مبلغ کمی را به مراقبت های بهداشتی می پردازد: شما بابت هر قرار ملاقات یا آزمایش خون مورد نیاز خود حدود 150 تا 200 کرون پرداخت می کنید تا زمانی که به مبلغ 2000 کرون در سال برسید.
هنگامی که به این سهمیه رسیدید ، “کارت سبز” دریافت می کنید که به شما امکان استفاده از مراقبت های بهداشتی درمانی رایگان از جمله داروی تجویزی، در باقی سال را می دهد.. مبالغ اضافی که قبل از دریافت کارت سبز خود پرداخت کرده اید در ماه دسامبر برای شما واریز می شود. در عوض اقامت در بیمارستان کاملاً رایگان است.

زبان کشور نروژ

یادگیری زبان نروژی برای افراد خارجی دشوار است. علاوه بر این، چندین گویش وجود دارد که درک آن اگر به آن عادت نداشته باشید، آسان نیست. همچنین دو شکل رسمی نوشتار زبان نروژی وجود دارد که دوباره می تواند دیوانه کننده باشد.

تنوع غذایی در نروژ

در مقایسه با سایر کشورها، پیدا کردن غذاهایی که به آن ها عادت دارید؛ می تواند دشوار باشد. اگرچه این وضعیت در حال بهبود است اما از زمانی که برای مثال یافتن سیب زمینی شیرین در فروشگاه ها تقریبا غیر ممکن بود، زمان زیادی نگذشته است.

کیفیت جاده ها در نروژ

نروژ به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، جاده با کیفیتی ندارد، که بسیاری از نگهداری ها در طول زمان ادامه دارد. مطمئناً ساختن جاده در کشوری مملو از کوه، جنگل و غیره دشوار است اما کشورهای دیگر با زمین مشابه از این نظر بهتر هستند.

کیفیت جاده ها در نروژ
کیفیت جاده ها در نروژ

سیستم مالیاتی در نروژ

مالیات نروژ نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار زیاد است ، اما بدون این مالیات سنگین چنین خدمات اجتماعی قدرتمندی در نروژ وجود نخواهد داشت.هنگام عزیمت به نروژ ، باید به اداره امور مالیاتی محلی خود مراجعه کنید تا یک کارت شناسایی بگیرید و کارت کسر مالیات دریافت کنید سپس کارفرمای نروژی کارت شما را مستقیماً در سیستم حقوق و دستمزد خودبارگیری می کند.هر سال کارت مالیاتی جدید به ساکنین این کشور داده می شود. این کارت ها قاعدتا به صورت خودکار به دست صاحبانشان می رسند، اما گاهی اوقات مجبور می شوید اگر به موقع دریافتش نکردید، آن را سفارش دهید. اگر کارت تخفیف مالیاتی ندارید یا در جریان صدور ویزا قرار دارید و تا پایان دریافت ویزا نمی توانید یکی از آنها را دریافت کنید، 50 درصد مالیات باید پرداخت نمایید.

هزینه زندگی در نروژ

اسلو یکی از گرانترین شهرهای جهان است.خوشبختانه حقوق ها این گرانی را جبران می کند ،در اینجا هزینه های چند کالای استاندارد در اسلو ذکر شده است:

  • یک لیتر شیر: 20 کرون (2 دلار )
  • نان نان: 40 کرون ( 4 دلار)
  • وعده غذایی ارزان قیمت: 140 کرون ( 14.6 دلار )
  • یک لیتر بنزین – 16 کرون ( 1.6 دلار )
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه – 11000 تا 15000 کرون ( 1600 تا 11000 دلار)

اقامت در نروژ

داشتن شهروندی دوگانه در کشور نروژ تنها در شرایط معدودی اتفاق می افتد. معمولاً در صورتی که شهروندی نروژی را به دست بیاورید باید شهروندی قبلی خود را کنار بگذارید.، روند مهاجرت به نروژ برای شهروندان سایر کشور ها بسیار پیچیده تر خواهد بود.کاغذ بازی های اداری روند مشترک تمام مهاجران به نروژ است، در این کشور کاغذبازی، دردسر ، سؤال و حتی سردرگمی زیادی در مسیر مهاجرت وجود دارد، اما اگر واقعاً می خواهید به نروژ مهاجرت کنید ، نباید تسلیم شوید، وارد شدن به کشورش جدید هرگز آسان نیست. در حالی که از بعضی جهات نروژ مکانی آسان تر برای مهاجرت است، چراکه یادگیری زبان خیلی دشوار نیست (حداقل برای انگلیسی زبان ها ) و در آنجا مشاغل زیادی وجود دارد ، اما از طرف دیگر نروژ جمعیت بسیار کمی دارد، بنابراین حضور شما در آنجا عجیب است.نروژی ها همه شبیه به هم هستند ، بنابراین تفاوت شما با نروژی ها کامل به چشم می آید.شرایط دقیق نحوه نقل مکان به نروژ از یک کشور غیر اروپایی به کشور شهروندی شما بستگی دارد، اما در اصل شما نیاز به درخواست اجازه اقامت دارید که در یکی از این دسته های زیر قرار می گیرد:

مهاجرت خانوادگی، مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی ، کارت طلایی و اقامت دائم.

اقامت در نروژ
اقامت در نروژ

مهاجرت خانوادگی اساساً به كسی كه در نروژ مشغول به كار است اجازه می دهد همسر یا فرزندان خود را با خود به نروژ ببرد. بنابراین اگر یکی از فامیل های دور شما در نروژ زندگی می کنید ، احتمالاً نمی توانید از طریق آنها اجازه اقامت نروژ را دریافت کنید. و اگر شما فردی بالغ باشد ، حتی اگر والدینتان در نروژ زندگی کنند، تنها اجازه اقامت دریافت خواهید کرد، در صورتی که بتوانید نشان دهید که حداقل حقوق را دریافت می کنید.معمولاً اگر از طریق ویزای کاری به نروژ مهاجرت می کنید، لازم است قبل از آمدن به نروژ کار پیدا کنید (هرچند که غالباً افراد با ویزای توریستی به نروژ می آیند و سپس سریعاً قبل از انقضا ویزای خود کار پیدا می کنند). نوع دقیق اجازه اقامت مورد نیاز شما به کشور تابعیت شما و همچنین مهارتهای خاصتان و نوع کارهایی که در نروژ انجام خواهید داد، بستگی دارد.برای اخذ اجازه تحصیل به نروژ شما باید در یک برنامه تحصیلی تمام وقت (بیش از 3 ماه) پذیرفته شوید و بتوانید نشان دهید که پول کافی برای زندگی در نروژ را دارید ( احتمالا حدود 100000 کرون در سال ) همچنین با اجازه تحصیل مجاز خواهید بود تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول تحصیل کار کنید (و تمام وقت بین ترم).روشهای مختلفی برای اخذ اقامت دائم در نروژ وجود دارد ، اما در اصل شما باید حداقل 3 سال اجازه اقامت در این کشور را داشته باشید را داشته باشید و سطح مشخصی از زبان و درک اجتماعی نروژی را نشان دهید. البته سه سال اجازه تحصیل در نروژ برای اقامت دائم به حساب نمی شود.

همانطور که در این مقاله خواندید کشور نروژ ثروتمندترین کشور جهان به حساب می آید و اگرچه مالیات ها معمولا زیاد است اما همین مالیات سنگین باعث ایجاد رفاه و بهبود وضعیت در جامعه نروژ شده است. گرچه نمی توان گفت میزان جرم و جنایت در کشور نروژ صفر است اما تا حد زیادی پایین است و مهاجرین همواره از امنیت خود در این کشور یاد کرده اند. نروژی ها مردمانی خجالتی هستند که با غریبه ها صحبت نمی کنند هرچند پس از آشنایی رفتار آن ها با شما تغییر کرده و به شما مهر خواهند ورزید. سیستم بهداشت و درمان آن کشور بسیار عالی است و غالبا با هزینه ای کم یا رایگان شما را تحت درمان قرار خواهند داد. و شاید تنها نکته منفی زندگی در کشور بسیار زیبا و سرد نروژ هزینه سنگین زندگی در این کشور باشد که با توجه به دستمزد های بالا جبران می شود.چنانچه شرایط خوب این کشور شما برای مهاجرت مصمم کرده است می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید تا شما را در این زمینه هدایت و راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد خاطرات زندگی در نروژ

1- وضعیت اقتصادی نروژ چگونه است؟

کشور نروژ اط ثروتمندترین کشور های جهان می باشد.

2- آیا یافتن کار در نروژ برای مهاجران امکان پذیر است؟

بله بسیاری از مهاجران توانسته اند کار مرتبط با تخصص خود در این کشور بیابند.

3- شیوه های مهاجرت به نروژ کدامند؟

مهاجرت از طریق کار، تحصیل، خانواده و … از شیوه های مهاجرت به نروژ می باشد.

4- هزینه های زندگی در نروژ چگونه است؟

هزینه های زندگی در نروژ به نسبت سایر کشور های اروپا زیاد است.

5- سیستم بهداشت و درمان نروژ چگونه است؟

سیستم بهداشت و درمان نروژ رایگان و بسیار ارزان است.

6- سیستم آموزشی کشور نروژ چگونه است؟

سیستم آموزش کشور نروژ فاقد سختگیری های شدید بر دانش آموزان است و انتظارات معلمین از دانش آموزان کم است.

7- مالیات در نروژ چگونه است؟

در مقایسه با سایر کشور های جهان مالیات در کشور نروژ بسیار زیاد است.

8- رفتار مردم نروژ با مهاجرین چگونه است؟

مردم نروژ مردمانی جدی هستند که در ابتدا با غریبه ها کمتر صحبت می کنند اما در نهایت رفتار خوبی با آن ها دارند.

9- آب و هوای نروژ چگونه است؟

آب و هوای نروژ سرد می باشد ه طوری که اغلب ناچار به پوشیدن لباس های پشمی هستید.

10- مردم نروژ چگونه افرادی هستند؟

مردم نروژ مردمی حدی و خجالتی به حساب می آیند.

11- آیا در کشور نروژ امنیت وجود دارد؟

در کشور نروژ مردم احساس امنیت می کنند و پلیس این کشور جرم و جنایت ها را کنترل می کنند.

12- حقوق و دستمزد در نروژ چگونه است؟

حقوق و دستمزد در نروژ زیاد است.

اسکرول به بالا