071-91009294  | 021-88724227  |

جاذبه های گردشگری اوکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از سال 2005 تعداد توریست‌های خارجی که به کشور اوکراین سفرمی‌کردند افزایش یافته است. امروزه  سالانه بیش از 1.6 میلیون توریست برای دیدن جاذبه های گردشگری اوکراین به این کشور سفر می‌کنند. اوکراین از نظر تعداد گردشگران رتبه هشتم را از آن خود کرده‌است.  عجایب هفت ‌گانه اوکراین از اصلی‌ترین مناطق گردشگری این کشور است که شامل هفت بنای تاریخی و فرهنگی می‌باشد که در نوع خود بی نظیرند. در بخش زیر، شما می‌توانید برخی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری اوکراین را مشاهده نمائید. با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری اوکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

لووف یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری اوکراین است. بازدید از این شهر برای افرادی که علاقه زیادی به فرهنگ و معماری دارند و حوصله و وقت کافی برای غرق شدن در آن را دارند بسیار لذت بخش است. معماری شهر لووف  سبک و سیاقی کاملا غربی دارد و بیشتر از سایر شهرها در اوکراین یک شهر کاملا اروپایی به حساب می‌آید.

مرکز تاریخی شهر لووف (Lviv) امروزه میراث یونسکو به شمار رفته و گردشگران می‌توانند از بناهای تاریخی و ساختمان‌های قدیمی این شهر که بسیاری از آن‌ها به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، دیدن کنند. در سراسر آن گالری‌های هنری بسیاری وجود دارد، مانند گالری ملی هنری که بیش از ۵۰۰۰۰ نقاشی، مجسمه و اثر هنری در آنجا وجود دارد. اگر به اپرا و باله علاقه دارید باید بدانید که اجراکننده‌های حرفه‌ای این شهر به‌طور مرتب اجرا دارند.

لووفِ امروز بازسازی شده‌ی همان شهر بسیار قدیمیِ پر از رمز و راز است. همچنین، اوکراینی‌های بسیاری از سراسر کشور برای تعطیلات به این شهر می‌آیند تا یک آخر هفته‌‌ی رویایی را در رستوران‌ها کافه‌ها و زندگی شبانه‌ی مشهور این شهر بگذارنند. حتی اگر مدت اقامت شما در اوکراین خیلی طولانی نیست، باز هم حتما یک روز کامل را به بازدید از جاهای دیدنی لووف اختصاص دهید.

کلیسای جامع سنت سوفیا

کلیسای جامع سنت سوفیا در پایتخت کشور اوکراین شهر کی‌یف قرار گرفته است. این بنا دارای 13 گنبد طلایی است که بر روی مجموعه‌ای از برج‌های سفید قرار گرفته‌اند. این بنا در سال 1037 توسط پرنس یاروسلاو و رهبر قدرتمند اوکراین، پادشاه یاروسلاو بنا گشت و بعد از مرگش در همین مکان به خاک سپرده شد. بر طبق یک سنت قدیمی کلیسای جامع سنت سوفیا کی‌یف اوکراین به عنوان عروس و کلیسای جامع سنت سوفیا نووگورود روسیه به عنوان جنگجو انتخاب شده‌اند. این کلیسای زیبا و تاریخی در میدان سوفیسکایا قرار دارد.

اودسا، از جاذبه های گردشگری اوکراین

اودسا (Odesa) سومین شهر بزرگ اوکراین و بندری در دریای سیاه است. امروزه گردشگران بسیاری به این شهر تجاری می‌روند تا از سواحل شنی، آب‌وهوای خوب و آب زلالش بخصوص ساحل لانژرون که افراد بسیاری برای آفتاب گرفتن به آنجا می‌روند، لذت ببرند. اودسا که مروارید دریای سیاه نامیده می‌شود. اگرچه یک شهر بزرگ است اما با معماری زیبا، کوچه‌های پر پیچ‌وخم و خانه‌های رنگارنگ، احساس صمیمیت و گرما را به گردشگران منتقل می‌کنند.

یکی از زیباترین و مشهورترین ساختمان‌های تئاتر و اپرا در اروپا در مرکز این شهر قرار گرفته است. این بنا در قرن نوزدهم و توسط مشهورترین معماران اتریشی ساخته شد. هر شب مشهورترین نمایش‌های تئاتر، اپرا و باله در این ساختمان بر روی صحنه می‌روند و علاقمندان به هنر را به خود جلب می‌کنند.

چرنیوستی برای علاقه مندان تاریخ و معماری

این شهر باستانی، تاریخی ترین شهر کشور اوکراین است. دیدن کلیساهای چرنهیف با معماری چشم نواز مربوط به دوره قرن هفتم میلادی این دوره از تاریخ و فرهنگ آن را به شما نشان می‌دهد. در میان این کلیساها، کلیسای Pyatnytska با گنبد طلایی رنگ اش بیشتر جلوه گری می کند.

معماری اتریشی-لهستانی این شهر زبانزد خاص و عام است، به طوری که این شهر به وین کوچک مشهور شده است. دانشگاه تاریخی چرنیوستی در قلب این شهر به عنوان یکی از میراث جهانی در سازمان یونسکو ثبت شده است و دور و اطراف آن را کافه‌هایی به سبک وینی پر کرده‌اند. مناطق سر سبز و پر دار و درخت اطراف این دانشگاه از محبوب‌ترین جاها برای قرارهای عاشقانه در اوکراین به حساب می‌آیند.

یالتا، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اوکراین

شهر یالتا (Yalta) در منطقه‌ای قرار دارد که بخشی از کریمه محسوب شده و به دریای سیاه راه دارد. در این شهر تفریحی دریایی دارد که از ساحل آن می‌توانید شبه جزیره کریمیه را تماشا کنید و همچنین یک آکواریوم و باغ‌وحش که دلفین‌ها در آنجا قرار دارند. برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید بر فراز تپه دارسن تله کابین سواری کنید و همچنین کلیسای زیبای فروروس که در بالای یک صخره ۴۰۰ متری ساخته شده است.

کیف پایتخت اوکراین

جاذبه‌های توریستی اوکراین به قدری زیاد است که اگر بخواهید کمتر از سه روز برای دید زدن گوشه و کنار این شهر وقت بگذارید قطعا زمان کم خواهید آورد. این شهر در شرق اوکراین واقع شده است و پر از کلیساهای عظیم، معماری تحسین برانگیز، کافه‌ها و رستوران‌های هوس‌انگیز است. دو تا از میراث تاریخ جهانی یونسکو در این شهر قرار گرفته است.

موزه ملی جنگ اوکراین

موزه ملی جنگ در کشور اوکراین مربوط به جنگ جهانی دوم در قسمت زیبایی از شهر کیف می‌باشد و در زیر مجسمه بسیار بزرگ که ردینا – مات نامیده می‌شود قرار گرفته شده است . در این موزه روزهای سیاهی که هیتلر شهر کیف را اشغال کرده بود از نزدیک لمس می‌کنید و همچنین در مورد سرنوشت اندوه بار کارگران زیرزمینی و شهامت و شجاعت توصیف ناپذیر جنگجویان شوروی در جبهه اوکراین به فرماندهی کل ژنرال واتوتین نیکلایفیودروویچ و نگاه های خشمگین مردمان کیف در نبرد برای رودخانه دنیپر اطلاعات دقیق تری کسب کنید.

در این مقاله درمورد زیباترین جاذبه های گردشگری اوکراین صحبت کردیم البته تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از این هفت مورد گفته شده است. کشور اوکراین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبا و مهمی دارد که مردم جهان را به خود جذب کرده است. برای اطلاعات بیشتر درمورد شرایط مهاجرت به کشور اوکراین و تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین می‌توانید به سایت موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه و از خدمات مشاوران آن استفاده کنید.

مقاله مرتبط: بهترین شهرهای اوکراین برای مهاجرت

اسکرول به بالا