071-91009294  | 021-88724227  |

جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان

جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر می‌خواهید به کشوری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، آب‌ و هوای معتدل و دلپذیر و فرهنگ غنی سفر کنید یا می‌خواهید در این کشور زندگی کنید جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان مثال نزدنی هستند. این کشور با طبیعتی زیبا و جاذبه‌های دیدنی در طول تاریخ به امپراطوری‌های بزرگی چون ایران، عثمانی و شوروی تعلق داشته و سر انجام در سال 1991 به کشوری مستقل تبدیل شده است. مهاجرت به این کشور بسیار کم هزینه است و به کشور ایران نیز بسیار نزدیک است و یکی از همسایه‌های آن به شمار می‌رود.

معرفی کامل کشور آذربایجان

آذربایجان یک کشور اسلامی در جمهوری سابق شوروی و بزرگترین کشور قفقاز است. در گذرگاه اروپا و آسیای شمال غربی و در کنار دریای خزر واقع شده و پایتخت آن شهر باکو است. این کشور منبع غنی نفت است که در طول تاریخ یکی از بهترین مسیرهای عبور از شرق به غرب بوده است. ۹۵ درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان بوده و زبان رسمی کشور ترکی آذربایجانی است همچنین در کنار زبان ترکی آذربایجانی زبان‌های روسی، ارمنی، لزگی، کردی، تالشی تاتی و فارسی نیز صحبت می‌شود.

این کشور سرسبز جذابیت های بسیاری دارد و بیشترین جاذبه‌های آن در پایتخت آن یعنی باکو جمع شده‌اند. این سرزمین از دوران عصر حجر شامل سکونت بوده است و تاریخ مشترک زیادی با ایران دارد. این کشور مساحت86.600 کیلومتر مربع را دارا است و 8.2 میلیون جمعیت دارد.

برترین جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان

در این بخش به زیباترین  و برترین مکان‌ های دیدنی اذربایجان خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به راحتی به بهترین جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان سفر کنید و با نحوه‌ی زندگی و قوانین شهروندی اذربایجان آشنا شوید.

باکو

جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجانباکو پایتخت کشور آذربایجان و یکی از زیباترین مقاصد در آذربایجان است. این شهر به دو بخش تقسیم می‌شود یک بخش کاملا مدرن و امروزی که در مرکز شهر واقع شده است و بخش دیگر قدیمی و تاریخی است. برج‌های شعله یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی‌ باکو است که بهترین زمان برای تماشا این برج‌ها بعد از غروب آفتاب است. ایچری‌شهر قلعه‌های قدیمی شهر است که نشانه‌هایی از معماری اسلامی دارد.

بلوار باکو(Baku Boulevard) یکی دیگر از جاذبه‌های شهر باکو است. این بلوار موازی ساحل دریای خزر واقع شده و 3.5 کیلومتر است. این مکان یکی از مکان‌های تفریحی برای توریست‌ها و البته مردم این شهر است؛ به طوری که افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند در طول روز از وقت گذراندن در این مکان و قدم زدن در آن لذت می‌برند.

یکی دیگر از جذابیت‌های شهر باکو آذربایجان شهر قدیمی باکو است. منطقه‌ای با معماری بی نظیر که دارای برج‌هایی متعلق به قرن دوازدهم میلادی است. این منطقه با دیوار محاصره شده است. آن‌جا می‌توانید به دیدن کاخ «شیروان‌ شاه» (Shirvanshah) بروید که قدمتش به سده‌ی ۱۳ میلادی برمی‌گردد. این شهر علاوه بر ساختمان‌های بسیار زیبا دارای صنایع دستی درجه یک و بسیار زیبایی است. سرامیک‌های تزئینی و فرش‌های سنتی آذربایجان که بسیار زیبا و پررنگ و لعاب است را آن‌جا می‌توانید پیدا کنید.

برج‌های شعله (Flame Towers)

جاذبه‌ های گردشگری جمهوری آذربایجان

برخی از جاذبه های گردشگری جمهوری آذربایجان که در سرتاسر جهان شناخته شده است سه آسمان خراش معروف این شهر که نام برج‌های شعله است. نحوه‌ی طراحی این برج‌ها به گونه‌ای است که شعله‌های آتش را تداعی می‌کنند و ساخت این بنا به این شکل ریشه در تاریخ زندگی زرتشتیان و پرستش آتش دارد. آن‌ها با استفاده از منابع زیرزمینی، همیشه آتش را در سطح شهر روشن نگه می‌داشتند. گفتنی است برای تماشای نورپردازی‌های بسیار زیبای برج‌های شعله از بهترین منظره باید به بلوار باکو بروید.

کوه بش بارماک داغی

اگر جاذبه‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید یکی از بهترین گزینه‌ها کوه پنج انگشتی یا بش بارماک داغی است. این کوه در شهر باکو واقع شده و از اماکن مقدس و مهم کشور آذربایجان به شما می‌رود. علاوه بر گردشگران بومیان منطقه نیز به وفور از این مکان دیدن می‌کنند.

اگر می‌خواهید به کشور آذربایجان مهاجرت کنید و در این کشور زیبا زندگی کنی می‌توانید از روش‌های مختلفی مثل ویزای کار آذربایجان، ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان اقدام کنید. همینطور اگر می‌خواهید به تحصیل در این کشور بپردازید می‌توانیم به شما نحوه‌ی اعزام دانشجو به آذربایجان و برترین دانشگاه‌های پزشکی آذربایجان را معرفی کنیم.

آتشفشان گاراسو

بسیاری از کسانی که به آذربایجان سفر می‌کنند نمی‌دانند که این کشور چیزی در حدود ۳۵۰ گل‌فشان راداراست. گل‌فشان گل سردی است که از زمین به‌صورت چشمه به سطح می‌آید و شکل‌های عجیب‌و‌غریب، زیبا و منظمی را اطراف خود به‌وجود می‌آورد. در یکی از بهترین آن‌ها، گل‌فشان(گاراسو) است. این گل‌فشان حدود هزار متر گل به هوا پرتاب می‌کند. کسانی که گاراسو را می‌بینند، آن را شبیه کره ماه توصیف می‌کنند. قدمت این گل‌فشان‌ها به ۲۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد.

موزه فرش آذربایجان

کشور آذربایجان یک کشور تاریخی است به همین دلیل دارای مکان‌های تاریخی و موزه‌های بسیار دیدنی است. یکی از این مکان های دیدنی آذربایجان موزه فرش باکو است که در میان بهترین و مطرح‌ترین موزه‌های جهان جای دارد. سازه این موزه مدرن و چشم نواز است و بالغ بر 14 هزار شی مهم و کمیاب را در خود جای داده است؛ شما می‌توانید با مراجعه به موزه فرش باکو با فرهنگ و تمدن غنی این کشور بیشتر و بهتر آشنا شوید.

در این مقاله درمورد مکان‌ ها و جاذبه های گردشگری جمهوری آذربایجان صحبت کردیم. اگر قصد سفر یا مهاجرت به این کشور زیبا و تاریخی را دارید با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید. همین طور شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهاجرتی ای مهاجرت و بررسی مقاله‌های متفاوت درمورد جمهوری آذربایجان اطلاعات بیشتری درمورد این کشور کسب کنید.

اسکرول به بالا