071-91009294  | 021-88724227  |

ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قطر از ثروتمند ترین کشورها از نظر وجود مقدار قابل توجهی نفت، ذخایر، سیستم های زیر ساختی عالی و سیاست های به کار گرفته شده جهت دسترسی به بازارهای آزاد اقتصادی می باشد. کشور قطر از اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO ) می باشد، دیگر سازمان های مالی در قطر بانک هایی با ساختار پیچیده و کامل را به سرمایه گذاران پیشنهاد می کنند. در سال های اخیر اقتصاد قطر رشد 10 درصدی قابل توجهی داشته است، قانون13 سرمایه گذاران خارجی در سال 2000 نقش مهمی در تحریک رشد اقتصادی ایفا کرد. چرا که این قانون مجوز 100% فعالیت در بخش های کشاورزی، تولید، سلامت، آموزش و گردشگری را به سرمایه داران داد، همچنین این قانون انگیزه های قابل توجهی مانند: آزادی در بازگشت تمام سود به کشور مادری، را در افراد ایجاد کرد. برای کسب اطلاعات جامع در رابطه با ثبت شرکت در قطر مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در قطر

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در قطر را ارائه میدهیم. ثبت شرکت در قطر دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه میکنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در قطر شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند.

ثبت شرکت در قطر دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در قطر ، همگی امکان پذیر می باشد.

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمایید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمایید.

در یکم فوریه سال 2010، قانون و مقررات مربوط به سرمایه گذاری های خارجی در بخش های اقتصادی در خصوص اشخاص غیر قطری اصلاح گردید. قانون 1 سرمایه گذاری در سال 2010 به سرمایه گذاران خارجی مجوز 100 درصد مالکیت در بخش های تجاری مانند: استفاده از خدمات مشاوره ای، فناوری اطلاعات (IT)، خدمات مربوط به ورزش، فرهنگ و سرگرمی را داد. کشور قطر مزایایی برای فعالیت در بخش های اقتصادی مانند فعالیت های اقتصادی با کیفیت بسیار بالا، فعالیت های زیرساختی و ارائه خدمات با بالاترین سطح استاندارد بین المللی، تسهیل در بهره برداری با بهترین کیفیت و خدمات ویژه ای را در اختیار افراد قرار می دهد.

مزایای ثبت شرکت در قطر

از دیگر مزایا عبارتند از :

  • پرداخت هیچگونه مالیات بر درآمد یا کسری های قابل پرداخت به تامین اجتماعی در خصوص اخذ دستمزد و یا حقوق
  • پرداخت هیچگونه مالیات برای امر صادرات و واردات و یا پرداخت مالیات 5 درصدی.
  • به سرمایه گذاران خارجی مجوز کامل برگشت سود و سرمایه در خارج از کشور به ارز خارجی را می دهد.
  • مالیات بر همکاری های خارجی شرکت ها 10 درصد می باشد. ( با توجه به قانون تصویب شده در 1 ژانویه 2010 ).
  • فعالیت های زیر ساختی در حال توسعه
  • هنر ایجاد فعالیت های زیر ساختی مانند ارتباطات از راه دور
  • نمایشگاه های بین المللی عالی و سالن های کنفرانس بسیار زیبا
  • ایجاد اداره ها و مکان های اقامتی با کیفیت بسیار عالی
  • نیروی کار ارزان و فرایند استخدام بسیار راحت
  • وجود هتل، بیمارستان های مجلل، مدارس و مراکز خرید

دولت قطر در ترفیع فعالیت های اقتصادی بسیار موفق بوده است و انگیزه های سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی، بانکداری، بیمه، سیاست و پایداری اجتماعی را در افراد ایجاد کرده است. همچنین این کشور محیطی بسیار عالی برای شروع فعالیت های تجاری در افراد ایجاد کرده است.

برای شرکت هایی که قصد حضور بازرگانی در قطر را دارند، گزینه های انتخابی بسیاری مانند تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در نظر گرفته شده است، وجود یک یا چند شریک ملی، کسانی که مقدار سرمایه آنان نبایستی کمتر از 51 در صد باشد برای تاسیس این شرکت الزامی می باشد. توجه داشته باشید که نیازی نیست که سود حاصل از شراکت به صورت یکسان منعکس شود. لذا سرمایه گذارن خارجی که قصد راه اندازی تجارت در قطر را دارند می بایست در شورای KMD که برای راه حل های خاص طراحی شده است و کمک بسیاری در راه اندازی تجارت در کمتر از یک ماه به افراد می کند شرکت کنند.

راه حل های شورای KMD در خصوص همکاری با سرمایه داران محلی و شرکا و مشخصات شرکت های خارجی که به این خدمات نیاز دارند می باشد.

به طور کلی تمام گواهی ها توسط وزیر تجارت صادر می گردد. اگرچه گواهی صادر شده برای برخی از گروه ها به تایید وزیران خاص و یا دیگر مقامات نیاز دارد.

  • شرکت های صنعتی – می بایست تاییدیه از وزارت انرژی و صنعت را دست داشته باشند.
  • شرکت های حقوقی – می بایست تاییدیه از وزارت دادگستری را دست داشته باشند.
  • موسسات آموزشی – می بایست تاییدیه وزارت آموزش و پرورش را در دست داشته باشند.
  • سازمان های بهداشت و سلامت – می بایست تاییدیه وزارت بهداشت را در دست داشته باشند.
  • شرکت های گردشگری – می بایست تاییدیه از مقامات گردشگری قطر را در دست داشته باشند.

برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در قطر باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. خلاصه کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  2. انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود
  3. تعیین تیم مدیریت
  4. نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت بایستی مشخص گردد.
  5. برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت
  • تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در قطر وثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.

توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در قطر کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

ساختارهای حقوقی برای راه اندازی تجارت در قطر

قانون قطر اظهار دارد که کل سهام برای فعالیت در شرکت های بازرگانی نبایستی کمتر از 51 درصد باشد که به معرفی هفت گروه از سازمان تجاری می پردازد، سازمان هایی که با توجه به قانون 13 تجارت در سال 2000 و یا قانون 1 تجارت در سال 2010 قابل تاسیس می باشند. سازمان هایی که برای تاسیس به سهامداران، مدیران، حداقل سرمایه ذکر شده و طی کردن مراحل حقوقی نیاز دارند. 7 گروه از سازمان های تجاری که توسط قانون تعریف شده اند عبارتند از :

شرکت مشارکتی ساده :

از اصلی ترین شکل توافقنامه تجاری می باشد که با همکاری دو یا چند فرد صورت می گیرد که هدف اصلی آن انجام فعالیت های تجاری در قطر می باشد. ناگفته نماند که مسئولیت شرکا محدود نمی باشد و نام تجاری شرکت می تواند بر اساس نام شرکا انتخاب گردد.

شرکت با همکاری مشترک :

این شرکت همانند شرکت های ساده می باشد، اگرچه شرکت با همکاری مشترک دو نوع شریک ذکر شده در زیر را در بر می گیرد : 1- شرکای شریک 2- شرکای امین ( مورد اعتماد )

شرکت با سرمایه گذاری مشترک :

این نهاد از دو یا چند فرد برای همکاری در خصوص پیشبرد پروژه ها تشکیل شده است. شرکت با سرمایه گذاری مشترک، یک نهاد متحد و بدون اشخاص حقوقی می باشد.

شرکت سهامی عمومی :

شرکت سهامی عمومی با عنوان شرکت سهامی یا شرکت سهامی قطری شناخته می شود. این شرکت متغیرهای شناخته شده مختلفی مانند : 1- افتتاح شرکت سهامی عمومی 2- شرکت سهامی خصوصی یا شرکت با مسئولیت محدود را در بر می گیرد.

شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود :

این شرکت به وجود حداقل دو یا چند شریک یا حداقل چهار شریک مورد اعتماد نیاز دارد، حداقل سرمایه برای راه اندازی این شرکت 1000000 ریال ( ریال قطر ) می باشد.

شرکت  تضامنی :

شرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود.

شرکت با مسئولیت محدود در قطر :

این شرکت، یکی از رایج ترین نهاد های در حال فعالیت در قطر می باشد.

شرکت راه اندازی شده :

شرکت راه اندازی شده، شرکت های سهامی یا شرکت با مسئولیت محدود را در بر می گیرد، شرکتی که تسلط مالی و مدیریتی کامل بر شرکت هایی با حداقل 51 در صد سرمایه را دارد. حداقل سرمایه برای راه اندازی این شرکت 10 میلیون ریال ( ریال قطر ) می باشد.

علاوه بر 7 گروه ذکر شده در فوق، LLC های رایجی برای سرمایه گذاری های خارجی مورد استفاده واقع می شوند.

اقدام مهم برای ثبت شرکت در قطر عبارتند از :

  • شناسایی کامل ملت قطری به عنوان یک شریک، آماده کردن مدارک مورد نیاز و طی کردن مراحل در خواست مالکیت تجاری 100 درصدی در وزارت تجارت و معاملات
  • انتخاب نام قابل تایید برای راه اندازی شرکت جدید
  • مجوز فعالیت های تجاری شرکت جدید
  • افتتاح حساب بانکی با حداقل 200000 ریال ( ریال عمان ) سرمایه
  • تهیه مقاله در خصوص همکاری های شرکت
  • ارائه مدارک مورد نیاز و در خواست گواهی فعالیت های تجاری از وزارت دادگستری
  • آماده کردن مدارک مورد نیاز و طی کردن مراحل درخواست ثبت شرکت توسط اتاق بازرگانی
  • آماده کردن مدارک و طی کردن مراحل درخواست ثبت شرکت توسط وزیر تجارت و معاملات
  • آماده کردن مدارک و طی کردن مراحل در خواست برای اخذ گواهی از شهرداری
  • آماده کردن مدارک و دادن درخواست برای اخذ کارت مهاجرت برای شرکت
  • زمانی که شرکت ثبت شد و مجوز ثبت تجارت صادر شد، سرمایه موجودی قابل انتشار به مدیران شرکت یا مدیران کلی با هدف راه اندازی شرکت می باشد.

توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسات حقوقی معتبر کشور قبل از هر اقدامی با ما یا سفارت قطر تماس حاصل فرمایید.

اسکرول به بالا