071-91009294  | 021-88724227  |

تولد فرزند در گرجستان

تولد فرزند در گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یک فرد زیر سن قانونی با وضعیت بدون ملیت یا غیر قانونی در گرجستان، که در گرجستان متولد شده و برای 5 سال آنجا زندگی کرده است طبق قانون تولد فرزند در گرجستان ، با روش عادی شهروندی به او اعطا می شود.

اقامت با تولد فرزند در گرجستان

یک فرد زیر سن قانونی که هنگام تولد تابعیت گرجستان را به دست نیاورده است؛ در صورتیکه یکی از والدینش شهروند گرجستان باشد یا توسط یک شهروند گرجستان به سرپرستی گرفته شود؛ می تواند شهروندی را با روش عادی به دست آورد.

اقامت با تولد فرزند در گرجستان

برای گرفتن شهروندی گرجستان با روش عادی، یک شهروند خارجی می تواند به هیئت مجاز درخواست دهد. حکم ریاست جمهوری در مورد صدور تابعیت گرجستان به یک شهروند خارجی، به محض اینکه مقامات ذیصلاح دولتی در گرجستان سندی حاکی از انحلال شهروندی خارجی توسط آن شخص را دریافت کردند؛ اجرا می شود.

شهروندی گرجستان با رویه ساده شده به شخصی اعطا می شود که با یک شهروند گرجستان ازدواج کرده است و بدون وقفه و قانونی به مدت 2 سال قبل از ارسال درخواست در گرجستان اقامت داشته باشد. علاوه بر این، فرد ملزم به دانستن زبان دولتی، تاریخ گرجستان و قانون اساسی گرجستان است.

روشی استثنایی برای اعطا شهروندی گرجستان

شهروندی ممکن است به شهروندی خارجی اعطا شود که همکاری و کمک قابل توجهی نسبت به گرجستان انجام داده باشد یا مواردی که صدور تابعیت گرجستان به شخص در راستای منافع ملی کشور است. این شرایط استثنایی در قانون اساسی گرجستان تعیین شده است.

در هنگام صدور شهروندی گرجستان به عنوان استثناء، کمیسیون مسائل مربوط به شهروندی تحت نظارت آژانس توسعه خدمات عمومی شرایط موجود در قانون اساسی گرجستان را تعیین می کند. در موارد خاص کمیسیون ممکن است برای یک مصاحبه یک شهروند خارجی را دعوت کند.

شهروندی و اقامت گرجستان ممکن است به فردی که تابعیت گرجستانش خاتمه یافته است بازگردانده شود:

  • غیرقانونی؛
  • به دلیل رد شهروندی گرجستان؛
  • بر اساس تصمیم پدر و مادرش.

اخذ تابعیت گرجستان

به منظور بازگرداندن تابعیت گرجستان، فرد باید به زبان گرجی تا سطح خاصی آشنایی داشته باشد. اگر شهروندی شخص بطور غیر قانونی خاتمه یافته است، این الزامات در نوسان است. همچنین برای افرادی که دارای معلوایت هستند و افرادی که معلولیت جسمی آنها مانع ارزیابی سطح خاصی از مهارتهای زبانی می شود؛ این لزوم اعمال نمی شود.

درخواست شهروندی گرجستان

درخواست ها برای دریافت شهروندی گرجستان می تواند به صورت شخصی یا از طریق نماینده مجاز ارسال شود. درخواست ها در ادارات ارضی موسسه توسعه خدمات عمومی، یک شعبه از تالار عمومی خدمات و یا در یک مرکز اجتماعی ارائه می شود. متقاضیانی که خارج از گرجستان زندگی می کنند می توانند به هیئت دیپلماتیک یا دفتر کنسولی گرجستان در خارج از کشور درخواست دهند.

دستور ریاست جمهوری در مورد صدور مجوز یا بازگرداندن تابعیت گرجستان به یک شهروند خارجی، به محض اینکه مقامات ذیصلاح دولتی در گرجستان سندی حاکی از انحلال شهروندی خارجی توسط آن شخص را دریافت کردند؛ اجرا می شود.

تصمیم برای دادن شهروندی گرجستان با قبول تابعیت در طی 3 ماه است. در صورت جواب منفی، شخص می تواند بعد از 6 ماه درخواستی مشابه به یک سازمان دولتی مجاز ارسال کند. درکل شما بهتر است برای اطلاع از قوانین جزئی و هزینه اقامت گرجستان با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد گفت وگو کنید تا شما را به روشنی راهنمایی کنند.

نظرات کاربران

  • توسط علی
    تاریخ: خرداد 18, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر خانم بنده 2 ماهه هست ما میخواستم به کشور برزیل یا گرجستان سفر کرده برای حق خاک خواستم بدونم شما انجام میدن این کار را با تشکر

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 21, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      دریافت اقامت گرجستان از طریق فرزند بر اساس خون می باشد و باید حتما یکی از والدین اقامت این کشور را داشته باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا