071-91009294  | 021-88724227  |

توافق کشور های اتحادیه اروپا برای سفر در دوران کرونا

توافق کشور های اتحادیه اروپا برای سفر در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اتحادیه اروپا کشور های بسیاری را در بر گرفته است. هر کدام از این کشور ها نیز قوانین خاص خود را دارند. با این حال برخی قوانین میان تمام کشور های اتحادیه اروپا مشترک است. در دوران کرونا نیز کشور ها هماهنگی هایی را اعمال کرده اند. از این رو توافق کشور های اتحادیه اروپا برای سفر در دوران کرونا اعلام شد.

توافق کشور های اتحادیه اروپا برای سفر در دوران کرونا

کشور های اتحادیه اروپا با توجه به شرایط به وجود آمده مبنی بر همه گیری ویروس کرونا اقداماتی را صورت داده اند. با این حال برخی اقدامات صورت گرفته میان تمامی کشور های اتحادیه اروپا مشترک می باشد. در واقع توافق کشور های اتحادیه اروپا برای سفر در دوران کرونا برای ارائه شرایط خاصی صورت گرفته است.

بیش از یک ماه پس از آنکه کمیسیون اروپا پیشنهاد خود را منتشر کرد، شورای اتحادیه اروپا این پیشنهاد را تأیید کرده است. این پیشنهاد در تاریخ ۴ سپتامبر برای هماهنگی اقدامات محدود کننده حرکت آزاد در اتحادیه اروپا مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا، صورت گرفت.

پس از آن با بررسی های انجام گرفته وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بر اساس پیشنهاد کمیسیون به توافقی دست یافته اند. این توافق باعث اجرای معیار های مشترک سفر در سراسر بلوک را در میان بیماری همه گیر می‌شود. از این رو تصمیم شما برای مهاجرت به کشور های اروپایی مانند مهاجرت به پرتغال یا مهاجرت به هلند باید بر مبنای قوانین باشد. در واقع شما باید هم قوانین کشور مقصد را رعایت نمایید و هم برای اجرای قوانین مربوط به کشور های اتحادیه اروپا شرایط را در نظر داشته باشید.

قوانین اتحادیه اروپا شامل چه مواردی است؟

قوانین مشترک بین کشور های اتحادیه شامل موارد مختلفی می شود که تمامی کشور ها موظف به رعایت آن هستند. این پیشنهاد و قوانین شامل یک نقشه مشترک کدگذاری شده بر اساس رنگ، براساس مناطق کشور های مختلف اروپا و همچنین یک چارچوب مشترک برای اقدامات احتمالی برای مسافران است. از جمله قوانینی که اعمال می شود برای آزمایش، قرنطینه و فرم های خاص ویژه مسافران خواهد بود.

شورا همچنین موافقت کرد که هماهنگی اقدامات COVID-19 آزادی حرکت برای شهروندان اتحادیه اروپا را تضمین می کند. این موضوع همچنین شفافیت را برای شهروندان و مشاغل افزایش می دهد و همچنین از چندپارگی و اختلال در خدمات جلوگیری می کند. این رویکرد مشترک، توسط کمیسیون در تلاش برای متحد کردن کشور های عضو و کشور های مرتبط با منطقه شینگن در مبارزه با همه گیری ارائه شد. این اقدام پایه ای برای کنترل مرز های داخلی و خارجی می باشد. کشورها از این توافق‌نامه استقبال می‌کنند. زیرا باعث نظم بیشتری در وضعیت سخت فعلی خواهد شد.

در حال حاضر، برخی از کشور ها خطر سایر کشور های عضو را از لحاظ میزان آلودگی ارزیابی می‌کنند. روش جدید، معیار های مشترکی را برای ارزیابی خطر عفونت COVID-19 در هر کشور و منطقه تعیین می کند. شورا توافق کرده است که ارزیابی ریسک بر اساس چند مورد مهم باشد. تعداد آزمایشات هر کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هفته قبل از تاریخ ارزیابی، درصد آزمایشات مثبت در همان دوره و همچنین تعداد موارد جدید در هر کشور از قبیل این موارد است.

اسکرول به بالا