071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص پزشکی در چک

تخصص پزشکی در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

موضوع مورد بحث ما در این مقاله تخصص پزشکی در چک و بررسی شرایط مربوط به آن است. رشته های تخصصی پزشکی با توجه به علاقه افراد و شرایط علمی آن ها تعیین می شود. در کل پزشکی رشته ای پر طرفدار در کل دنیا محسوب می شود که علاقه مندان بسیاری را به خود و زیر شاخه های مرتبط با خود جذب نموده است. برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و … شرایط متفاوت خواهد بود و هر رشته نیاز به پیش زمینه های مربوط به خود دارد. در زمینه تخصص میز پیش زمینه ها باید قوی تر از حالت عادی باشند و شخص شرایط بهتر داشته باشد.

برای این که بتوانیم به جمهوری چک مهاجرت داشته باشیم لازم است تا به روش مورد نظر خود اقدام نماییم. روش های مهاجرت به کشور چک بسیار متنوع هستند. از جمله این راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی به چک، مهاجرت کاری به چک، مهاجرت سرمایه گذاری به چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند در چک، مهاجرت از طریق ازدواج در چک و … اشاره نمود.

همان طور که گفتیم هر کدام از این روش های مهاجرتی برای خود مناسبات ویزه ای دارند. در صورتی که تمایل داشته باشید در این زمینه اطلاعات کسب کنید لازم است تا با کارشناسان و وکلای زبده موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران نمایندگی فعال دارد.

تخصص پزشکی در چک

شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک و در حالت تحصیل تخصص پزشکی در چک بسیار متفاوت و جذاب است. جمهوری چک انتخابی چشمگیر از مدارس معتبر پزشکی را برای دانشجویان متقاضی ارائه می دهد. این کشور با ارائه دانشگاه های مختلف و کورس های به زبان انگلیسی ، از بسیاری از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

کلیه مدارک پزشکی به دست آمده از دانشگاه های چک در کشور های گوناگون و جوامع بین المللی شناخته می شوند. دانشجویان پزشکی از کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده ، کانادا ، انگلیس ، نروژ ، سوئد ، اسرائیل ، مالزی و نیجریه برای تحصیل در رشته پزشکی به جمهوری چک آمده و آرزوی خود را برای پزشک شدن برآورده می کنند. دانشکده های پزشکی چک فرصتی عالی را برای دانشجویانی که از سراسر دنیا وارد جمهوری چک می شوند فراهم می کنند تا بتوانند در پزشکی و تخصص پزشکی خارج از کشور خودشان یا به عبارتی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک بپردازند.

در کل اروپا جمهوری چک دارای بهترین برنامه پزشکی به زبان انگلیسی می باشد. اما جدای این بحث ها می بایست به شرایط زندگی در چک و هزینه های زندگی در چک نیز اشاره نمود که در حقیقت با آشنایی با این کشور کسب می شود.

آشنایی با کشور چک جهت تحصیل در تخصص پزشکی

در این بخش از مقاله قصد داریم به هدف بررسی شرایط زندگی در چک،‌ کمی با این کشور آشنا شویم. جمهوری چک یا همان کشور چک، کشوری است در اتحادیه اروپا که در اروپای مرکزی واقع شده و با کشور های آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی مرز مشترک دارد. این کشور کاملا در خشکی محصور شده و مساحتی به اندازه هفتاد و هشت هزار و هشتصد و شصت و شش کیلومتر مربع دارد.

پایتخت کشور چک شهر پراگ است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور زبان چکی است و شعار ملی مردم عبارت « چیرگی حقیقت» می باشد. جمعیت کشور چک طبقآخرین سر شماری ها بیش از ده میلیون نفر می باشد. واحد پول در کشور چک برای مبادلات نیز کرون چک است. کشور چک دارای سیزده ناحیه یا استان می باشد و هر کدام برای خود شورا و ریاستی دارند.

دانشگاه های پزشکی در جمهوری چک برای تحصیل در تخصص پزشکی

در این بخش از مقاله در ارتباط با دانشگاه های پرشکی چک که جزو معتبر ترین دانشگاه ها در سطح دنیا هستند صحبت می کنیم. دانشگاه های پزشکی در چک عبارتند از دانشگاه جارلز،‌ دانشگاه اوستراوا، دانشگاه ماساریک و دانشگاه پالاکی. این دانشگاه ها دارای بهترین رتبه و رنک ها در سطح جهانی و در رنکینگ سیستم QS هستند.

دانشگاه چارلز جمهوری چک
دانشگاه چارلز جمهوری چک

اما یک نکته مهم در ارتباط با دانشگاه چارلز وجود دارد. دانشگاه چارلز دارای دانشگده های پزشکی بسیاری است که با عناوین دانشکده پزشکی اول، دانشکده پزشکی دوم، دانشکده پزشکی سوم، دانشکده پزشکی در Hradec Kralove و دانشده پزشکی در پیلسون شناخته می شود. در واقع دانشگاه پیشرو در جمهوری چک دانشگاه چارلز است. اولین دانشکده پزشکی در پراگ ، که برنامه های انگلیسی را در پزشکی عمومی و دندانپزشکی ارائه می دهد.

دانشگاه ماساریک در برنو در دومین شهر بزرگ کشور قرار دارد و همچنین برنامه های انگلیسی زبان را در زمینه های پزشکی عمومی و دندانپزشکی ارائه می دهد. البته سایر دانشگاه های دارای رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن کورس های زبان انگلیسی هم دارند.

برنامه های تخصص پزشکی در دانشگاه های چک عموما بین سه تا شش سال می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. مدارک دریافت شده پزشکی در چک در تمام مقاطع تحصیلی دارای تاییدیه های GMC ، GDC ، RCVS ، HCPC ، NMC در انگلستان و در سراسر جهان می باشد.

برنامه های تخصص پزشکی یا دکترای پزشکی در دانشگاه های چک

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با برنامه های دکتری در چک صحبت کنیم. دانشگاه ها از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط این انتظار را دارند که در قبال استقبال آن ها از دانشجویان متقاضی، افراد تمامی شرایط اصلی مدرک کارشناسی ارشد خود را در گذشته داشته باشند.

در صورتی که شخص متقاضی تحصیل تخخصی پزشکی در چک یا همان تحصیل دکترا در چک در رشته های پزشکی، مدرک خود را از کشور های اتخادیه اروپا یا کشور های مورد توافق جمهوری چک دریافت نکرده باشد، لازم است تا فرد برای تایید مدرک خود در این کشور اقدام نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تاییدیه مدارک تحصیلی در جمهوری چک می توانید با کارشناسان زبده و ماهر ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجوی میرداماد مشورت های لازم را به عمل آورید.

برنامه های تحصیلی معتبر دکتری تخصصی پزشکی در جمهوری چک

برنامه های تحصیلی متنوعی در زمینه تحصیل در مقطع تخصصی پزشکی با عنوان دکتری پزشکی در دانشگاه های مختلف این کشور وجود دارد. اما بهترین دوره های دکتری پزشکی مربوط به دانشکده دوم پزشکی دانشگاه چارلز پراگ است. در این دانشکده شانزده برنامه تحصیلی معتبر دکتری ارائه می شود.

این برنامه ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چکی موجود هستند. برنامه های دکتری تحصیلی به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود که عبارتند از: برنامه های دکتری با شرایط زیست پزشکی برگزار شده بین دانشگاه چارلز و آکادمی علوم چک، برنامه هایی که توسط دانشکده پزشکی دوم به طور مستقل اداره می شود و هر برنامه تحصیل دکتری پزشکی که در وزارت آموزش ، جوانان و ورزش معتبر است.

شرایط تحصیل در دوره مطالعات دکتری پزشکی در چک

مطالعات دکتری تحت هدایت استاد راهنما و مشاور انجام می شود. شرایط پذیرش ، محتوای امتحانات ورودی و غیره برای برنامه تحصیلی هر فرد متقاضی تحصیل تخصص پزشکی متفاوت است و هر ساله مطابق با الزامات برنامه رشته دکتری در  منطقه تطبیق می شود. به سؤالات مقدماتی مربوط به فرصت های مطالعاتی می توان پاسخ داد به شرط اینکه متقاضی برنامه درسی حرفه ای ، یعنی اطلاعات اصلی در مورد عملکرد ، مدارک تحصیلی ، علاقه علمی و فعالیت های علمی خاص خود را به طور جامع ارائه داده باشد.

مباحث پایان نامه برای تحصیل در مقطع دکتری برای سال تحصیلی بعدی در ابتدای ژانویه همراه با مهلت ارسال درخواست ها حداکثر تا 30 آوریل اعلام می شود. اطلاعات ویژه در مورد شرایط پذیرش در برنامه تحصیلی خاص تخصص پزشکی ، از جمله لیست مدارک مورد نیاز، در بخش “پذیرش هر دانشگاه ” ارائه شده است.

یک نکته بسیار مهم در ازتباط با تحصیل تخصصی پزشکی در جمهوری چک این است که هیچ شهریه ای برای مطالعات دکتری پزشکی به زبان انگلیسی و زبان چکی از دانشجویان اخذ نمی شود. بورسیه تحصیلی جمهوری چک در رشته های پزشکی تخصصی برای متد تحصیلی فعلی در دسترس همه دانشجویان است. دانشجویان در ادامه تحصیلات خود به یادگیری زبان چکی تشویق می شوند تا بتوانند با بیماران ارتباط درستی برقرار کنند.

شرایط تحصیل در دوره مطالعات دکتری پزشکی در چک
شرایط تحصیل در دوره مطالعات دکتری پزشکی در چک

برنامه های تحصیلی تخصصی در گرایش های زیست پزشکی جمهوری چک

در گرایش های تخصصی پزشکی با شاخه زیست پزشکی، هدف ایجاد یک مفهوم سازگار با سیستم مطالعات دکتری و آموزش های علمی فارغ التحصیلان دوره های دکترای زیست شناسی و پزشکی، زیست پزشکی و همچنین فراهم کردن شرایط کافی برای اجرای مشترک برنامه های مطالعات دکتری تخصصی می باشد.

مطالعه دکتری در زمینه های زیست پزشکی با هماهنگی هیئت هماهنگی برنامه های مطالعات دکتری در زیست پزشکی یعنی DSPB انجام می شود. رشته های تخصصی در این زیر شاخه در دانشکده پزشکی عبارتند از: بیوشیمی و پاتوبیوشیمی، بیومکانیک، انفورماتیک زیست پزشکی، علوم قلب و عروق، بیولوژی سلولی و آسیب شناسی، جراحی تجربی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی انسان، ایمونولوژی، کینزیولوژی و توانبخشی، میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی مولکولی، ژنتیک و ویروس شناسی، علوم اعصاب، فارماکولوژی و سم شناسی و پزشکی اپیدمیولوژی و پیشگیری.

اما علاوه بر برنامه های تحصیلی دکتری، برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های پزشکی چک نیز به عنوان برنامه های تخصصی به شمار می آیند. و البته عموما در پایان این مدرک به افراد عنوان پزشک عمومی اما با مهارت های ویژه داده خواهد شد.

برنامه های تحصیلی دکتری در دانشکده اول پزشکی چارلز جمهوری چک

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی برنامه های تخصص پزشکی یا به عبارتی دکتری پزشکی در دانشگاه چارلز و در دانشکده اول پزشکی بپردازیم. علاوه بر برنامه های دکترا در زیست پزشکی ، اولین دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز همچنین برنامه های دکترا را که فقط در دانشکده ما یا با همکاری سایر دانشکده های مرتبط دانشگاه چارلز معتبر است ، ارائه می دهد. گرایش ها و رشته های مختلفی که در این دوره تخصص پزشکی یا دکتری پزشکی ارائه می شود را برای شما ارائه می دهیم.

این رشته ها عبارتند از: روانشناسی هم در حوزه روان پزشکی و هم در حوزه روانشاسی،‌ زیست شناسی، تاریخچه پزشکی، تخصص در بهداشت و درمان دوره اعتیاد و انگل شناسی. با همکاری بیمارستان دانشگاه پراگ و بیمارستان دانشگاه موتول، هرساله برنامه ای ترکیبی با دانشکده پزشکی اول دانشگاه چارلز برای دانشجویان دکتری یا همان تخصص پزشکی برگزار می شود که منجر به دریافت مدرک M.D. PHD می شود. دانشجویان دکتری می توانند بعد از سال دوم دکتری خود وارد این برنامه مشترک و ویژه شوند.

در حالی که در این مقطع دانشجویان یک مدرک دکتری تخصصی دریافت می کنند، لازم است تا به کار در زمان تحصیل در چک و در بیمارستان های این کشور مشغول باشند. البته دقت داشته باشید که این کار به صورت نیمه وقت خواهد بود. اطلاعات عمومی بیشتر در مورد برنامه های دکترا در دانشگاه چارلز ، از جمله راهنمای به روز شده “اطلاعات اولیه دانشجویان در برنامه های دکترا” و “دفترچه راهنمای دکترا” ، در بخش مطالعات دکتری در وب سایت این دانشگاه موجود است.

سوالات متداول در ارتباط با تخصص پزشکی در چک

  1. آيا جمهوری چک برای تحصیل تخصص پزشکی مناسب است؟

    بله تمام مدارک پزشکی ارائه شده در دانشگاه های این کشور در سطح علمی معتبر هستند و شرایط زندگی در این کشور نیز مناسب است.

  2. زبان رسمی مردم جمهوری چک چیست؟

    زبان رسمی در این کشور زبان چکی است.

  3. دانشگاه های پزشکی چک کدام هستند؟

    دانشگاه های پرشکی عبارتند از: دانشگاه جارلز،‌ دانشگاه اوستراوا، دانشگاه ماساریک و دانشگاه پالاکی

  4. تحصیل تخصص پزشکی در چک به چه عنوانی شناخته می شود؟

    تحصیل تخصص پزشکی عموما با عنوان دکتری پزشکی در دانشگاه های این کشور شناخته می شود.

  5. معمولا زبان تحصیل تخصص پزشکی در چک چیست؟

    زبان تحصیل در تخصص پزشکی در چک عموما انگلیسی است اما برخی از گرایش ها به زبان چکی نیز تدریس می شوند.

  6. آیا تحصیل در تخصص پزشکی در چک رایگان است؟

    بله طبق اعلام این کشور برای تحصیل چه به زبان انگلیسی و چه به زبان چکی شهریه اخذ نمی شود و دانشجویان بورسیه می شوند.

  7. چه دوره های ویژه ای برای تخصص پزشکی در چک موجود است؟

    دوره های خاصی بین دانشگاه ها وجود دارد که در شاخه های زیست پزشکی و شاخه های مورد تایید وزارت خانه های علمی هستند.

  8. بیشتر کدام دانشگاه ارائه دهنده تخصص پزشکی در چک است؟

    عموما بیشتر برنامه های دکتری پزشکی تحت تایید و ارائه دانشگاه چارلز و دانشگده های مختلف آن برگزار می شود.

  9. تحصیل در تخصص پزشکی در چک معمولا چند ساله است؟

    تحصیل تخصص پزشکی در چک عموما بین سه تا شش سال است.

  10. آیا نیاز به تایید مدرک پزشکی برای تحصیل تخصص پزشکی در چک است؟

    بله اگر مدرک قبلی دریافت شده در کشور های غیر اتحادیه اروپا باشد لازم است تا در این کشور تایید شود.

  11. گرایش های تخصص پزشکی در چک در دانشکده اول دانشگاه چارلز چیست؟

    این گرایش ها عبارتند از: روانشناسی و روانپزشکی،  زیست شناسی، تاریخچه پزشکی، تخصص در بهداشت و درمان دوره اعتیاد و انگل شناسی.

 

 

 

اسکرول به بالا