071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص پزشکی در نیوزلند 2023

تخصص پزشکی در نیوزلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی تخصص پزشکی در نیوزلند می باشد. پزشکی به عنوان رشته ای پر طرفدار در کل دنیا محسوب می شود. پزشکان در زمان تحصیلات خود در ابتدای راه می بایست به عنوان یک پزشک عمومی پیش روند و پس از آن می توانند برای تحصیل در مقاطع بالا تر یعنی تخصص های پزشکی اقدام نمایند. تخصص پزشکی در کشور های گوناگون با شرایط مختلفی اتفاق می افتد که در این مقاله به بررسی یکی از این مدل ها می پردازیم. توجه داشته باشید که برای تخصیل در مقاطع تخصصی پزشکی رشته ها و گرایش های مختلفی وجود دارد و هز فرد می تواند با توجه به علایق خود اقدام نماید.

برای مهاجرت به نیوزلند می توانید از روش های مختلفی اقدام نمایید. از جمله روش های مهاجرت به نیوزلند عبارتند از تحصیل در نیوزلند، مهاجرت کاری به نیوزلند، مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند،‌ مهاجرت از طریق ازدواج در نیوزلند،‌ مهاجرت از طریق تولد فرزند در نیوزلند و … . هر کدام از روش های مهاجرتی دارای شرایط ویژه ای هستند که می تواند با توجه به انتخاب فرد متفاوت باشد. برای این که بتوانید به کشور نیوزلند مهاجرت کنید لازم است تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. از این رو می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران می باشد.

تخصص پزشکی در نیوزلند

برای این که بتوانید تحصیل در نیوزلند را انتخاب نمایید،‌ لازم است تا در ابتدای راه خود برای دریافت پذیرش از دانشگاه های نیوزلند اقدامات لازم را انجام دهید. برای تخصیل در رشته های خاص شرایط سخت تر می شود و برای این که بهتر بتوانید انتخاب های خود را داشته باشید لازم است تا دانشگاه های پزشکی مخصوص این رشته را بیابید. تحصیل پزشکی در نیوزلند در دانشگاه های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه مقاله آن ها را بیان می کنیم.

اما نکته مهم تری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی لازم است تا در ابتدا مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت کرده باشید. پس از آن می توانید برای تحصیل تخصصی پزشکی در گرایش های مختلفی اقدام نمایید. برای این که بتوانید در این رشته تخصیل کنید لازم است تا در ارتباط با تحوه زندگی در نیوزلند نیز اطلاعات داشته باشید. پس به همین دلیل می توان گفت که آشنایی با شرایط زندگی در نیوزلند و هزینه زندگی در نیوزلند می تواند بسیار مهم باشد.

آشنایی با نیوزلند برای تخصص پزشکی

نیوزلند کشوری است که در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته و از دو جزیره بزرگ و تعدادی هم جزایر کوچک تشکیل شده است. نیوزلند در موقعیتی قرار گرفته که حتی با نزدیک ترین خشکی به خود یعنی استرالیا حدود دو هزار کیلومتر فاصله دارد. پایتخت کشور نیوزلند شهر ولینگتون است اما این در حالی اس که بزرگ ترین شهر در این کشور شهر اوکلند می باشد. مساحت این کشور دویست و شصت و هشت هزار و بیست و یک کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر دارد. زبان رسمی مردم در این کشور انگلیسی و مائوری می باشد و واحد پولی آن ها دلار نیوزلند است.

آشنایی با نیوزلند
آشنایی با نیوزلند

دانشگاه های پزشکی در کشور نیوزلند

حال که با کشور نیوزلند آشنا شدیم ببینیم که چه دانشگاه هایی در این کشور به طور اختصاصی ارائه دهنده رشته های پزشکی و زیر شاخه های مربوط به آن هستند. نیوزلند دارای دو مدرسه اصلی پزشکی است: دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو. هر دو این دانشگاه ها به خاطر برنامه های پزشکی بسیار ویژه خود مورد توجه دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا واقع شده اند و به دلیل امکانات تحقیقاتی درخشان و فرصت های علمی بسیار زیادی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند شناخته شده اند. اخذ مدرک پزشکی عمومی در کشور نیوزلند شش سال به طول می انجامد و بسیار چالش بر انگیز است.

با این حال پس از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند شما می توانید هم برای ادامه تحصیلات خود و هم برای کار در نیوزلند یا کشور های دیگر اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برنامه های تخصصی پزشکی در این کشور بین سه تا شش سال به طول خواهد انجامید. مدرک پزشکی در این کشور منجر به صلاحیت های مورد تأیید GMC ، GDC ، RCVS ، HCPC ، NMC در انگلستان و در سراسر جهان می باشد.

تحصیل تخصص پزشکی در دانشگاه اوتاگو کمپ ولینگتن

در این بخش از مقاله قصد داریم یکی از دوره های تخصصی بسیار مهم پزشکی را در دانشگاه اوتاگو نیوزلند برای شما معرفی کنیم. این دوره های تخصصی پزشکی که با عنوان دکتری پزشکی شناخته می شوند در کمپ ولینگتن قرار دارند. انجام تحقیقات اصلی پیشرفته و کسب مدرک دکترا در دانشکده بهداشت ولینگتون صورت می گیرد. رساله یا همان پایان نامه دکتری بخش اصلی تحقیقات تخصصی پزشکی در این دانشگاه است که توانایی شخص متقاضی را در انجام تحقیقات مستقل را نشان می دهد و سهم قابل توجهی و اصلی را در دانش یا درک یک رشته تحصیلی در گرایش های مختلف تخصصی پزشکی نشان می دهد.

علاوه بر هوشمندی و استعداد تحقیق ، کسب این درجه علمی تخصصی پزشکی در دانشگاه اوتاگو نیاز به فداکاری و سرسختی قابل توجهی در زمینه های یادگیری دارد. شما برای ارائه پایان نامه های خود لازم دارید تا حداقل سی و شش ماه قبل در این دوره های تخصصی ثبت نام کرده باشید. برای ثبت نام در دوره های تخصصی پزشکی می توانید به دانشکده بهداشت و یا دانشکده پرستاری، مامایی و خدمات بهداشتی مراجعه نمایید. شما از طریق وب سایت دانشگاهی ولینگتون می تواند برای درخواست آنلاین تخصصی پزشکی خود اقدام نمایید.

روند پذیرش در دانشگاه اوتاگو برای تخصص پزشکی

پذیرش دانشجویان در رشته های تخصصی پزشکی در این دانشگاه به عوامل مختلفی از جمله صلاحیت افراد و تجربه های قبلی، مناسب بودن موضوع شما برای مطالعات دکتری و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش دانشجو و نظارت بر موضوع شما و فعالیت های شما نیاز دارد. متقاضیان تحصیل تخصص پزشکی یا دکتری پزشکی در این دانشگاه و این کمپ می توانند در سه دوره برای اقدام به تحصیل درخواست دهند. این سه دوره در تاریخ های اول مارس، اول جولای و اول نوامبر می باشد. برای ثبت نام در این مقطع تخصصی نیاز دارید که مدارک قبلی خود را با معدل کلی مناسب دانشگاه به این دانشگاه ارائه دهید.

دانشکده پرستاری ، مامایی ، و تمرین بهداشت این امکان را برای همه دانشجویان مقطع دکترا فراهم می کند که دو بار در سال در سمینار ها و روند های تحقیقاتی سالانه در ولینگتون شرکت کنند. این یک فرصت ارزشمند برای بحث در مورد موضوعات مختلف و تحقیق و همکاری با همسالان و کارمندان دانشگاهی و همچنین دانشگاهیان بازدید کننده داشته است. توجه داشته باشید که این دانشگاه بورسیه های تحصیلی بسیاری را در اختیار دانشجویان مختلف قرار می دهد. از این رو شما می توانید برای دریافت بورسیه های تخصیلی نیوزلند اقدامات لازم را انجام دهید.

رشته های تخصصی پزشکی ارائه شده در دانشگاه اوتاگو

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی رشته های تخصصی این دانشگاه بپردازیم. این رشته ها برای دریافت تخصص پزشکی از این دانشگاه برای دانشجویان مختلف ارائه شده است. گرچه ممکن است این گرایش ها در کمپ های دیگر زیاد تر یا کم تر ارائه شوند. اما ببینیم گرایش های تخصصی پزشکی ارائه شده در این دانشگاه کدام ها هستند. این گرایش ها در دانشگاه اوتاگو نیوزلند عباتند از:

  • پزشکی داخلی در تیم ها و شاخه های مختلف تحصیلی
  • دستگاه گوارش
  • عصب شناسی
  • کلیه
  • قلب و عروق در گرایش ها و شاخه های مختلف
  • بهداشت و در مان سالمندان
  • بهداشت و درمان افراد در سنین بالا
  • آنکولوژی
  • خون شناسی
  • پزشکی داخلی در بخش های مختلف

دقت کنید که دانشجویان در هر رشته می بایست به عنوان کار در بیمارستان ها برای مراقبت از بیماران معین و وظایف پزشکی خود اقداماتی بسیاری انجام دهند. در این دوره های کاری هدف اصلی توسعه بیشتر مهارت دانش جویان دوره های تخصصی در تاریخ و معاینه ، تعریف مشکلات بیماران ، آغاز مدیریت تحت نظارت و ارائه موارد پزشکی خاص به طور واضح و دقیق به مشاوران یا ثبت کنندگان است.

شهزیه تحصیل تخصصی در این دانشگاه هر ساله بیش از بیست هزار دلار آمریکا و بیش از چهل هزار دلار نیوزلند خواهد بود. توجه داشته باشید که تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل تخصصی پزشکی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

دکترای پزشکی یا تخصص پزشکی در این دانشگاه که با عنوان MD شناخته می شود،‌ یک دکترای حرفه ای است که فرصتی را برای پزشکان با تجربه پزشکی فراهم می کند تا مطالعات و تحقیقات پیشرفته ای را انجام دهند. این تخصص پزشکی حرفه ای شامل مطالعه و تحقیق است. این تحقیق می تواند به طور مستقیم مسائل بالینی و عملی فعلی را مورد بررسی قرار دهد. تکمیل این دوره های تخصصی شخص را قادر می سازد تا با پیشرفت و انتشار دانش حود رهبری حرفه ای داشته باشند.

در طی مدرک دکترای شما معمولاً به مدت سه تا چهار سال تمام وقت تحقیق می کنید. از کاندیداهای نیمه وقت انتظار می رود که ظرف مدت 8 سال مدرک دکترای خود را تکمیل کنند. توجه داشته باشید که در این دانشگاه مقصود ار دوره دکتری پزشکی دوره های تخصصی پزشکی می باشد.

تخصص پزشکی در دانشگاه اوکلند نیوزلند
تخصص پزشکی در دانشگاه اوکلند نیوزلند

روند تخصص پزشکی در دانشگاه اوکلند

تا پایان سال اول تحصیل لازم است تا شما اهدافی برای ادامه راه خود تعیین کرده باشید. بعد از تایید موضوع تخقیق شما، که معموالا پس از گذشت حداقل سه یا چهار سال خواهد بود شما می توانید به تخقیق خود ادامه دهید. دقت کنید که ممکن است به عنوان یک آزمون از شما امتحانی شفاهی هم گرفته شود. تحقیق انجام شده در طول دوره دکترای شما می تواند به طور مستقیم در مورد مسائل بالینی و عملی مورد استفاده قرار گرفته شود.

پس برای مطالعه تمام وقت شما می بایست بین سه تا چهار سال زمان بگذارید. اما ببینیم شهریه این دانشگاه به چه صورت است. در این دانشگاه برای تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی نیوزلند لازم است تا هر سال تحصیلی مبلغ بیست و هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت دلار آمریکا معادل چهل و دو هزار و هفتصد و پنجاه و هشت دلار نیوزلند پرداخت نمایید. دقت کنید که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. از این رو شما می بایست نمره کلی آیلتس بالای شش و نیم و نمره تافل بالای پانصد و هفتاد و پنح را داشته باشید.

شما باید توانایی تحقیق به صورت مستقل و داشتن سطح بالایی از درک نظری را نشان دهید.  توجه داشته باشید که در این دانشگاه برای شما بورسیه تحصیلی نیز به قدرت خود باقی است. دقت کنید که در این دانشگاه ها گرایش های خاص پزشکی نیز به دانشجویان ارائه می شود. به طور مثال شما می توانید در شاخه ها و گرایش های مختلف فلسفه پزشکی در مقطع تخصصی پزشکی یا به عبارتی دکتری پزشکی تحصیل کنید. فلسفه پزشکی در این دانشگاه ها با گرایش های مختلفی برای دانشجویان متقاضی رشته های تخصصی پزشکی موجود می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تخصص پزشکی در نیوزلند

  1. آیا نیوزلند کشوری مناسب برای تحصیل پزشکی است؟

    بله نیوزلند کشوری جذاب و مناسب با دانشگاه های ویژه برای تحصیل پزشکی است.

  2. مدرک پزشکی نیوزلند مورد تایید چه اورگان هایی است؟

    این مدرک مورد تایید GMC ، GDC ، RCVS ، HCPC ، NMC در انگلستان و در سراسر جهان می باشد. 

  3. آیا مدرک پزشکی نیوزلند اعتبار مناسبی دارد؟

    بله مدرک تخصصی پزشکی این دانشگاه در کشور های مختلف دارای اعتبار بالایی است و باعث کار در کشور های گوناگون می شود.

  4. کدام دانشگاه های نیوزلند ارائه دهنده تخصص پزشکی هستند؟

    دانشگاه های پزشکی و تخصص پزشکی عبارتند از: دانشگاه اوکلند نیوزلند و دانشگاه اوتاگا نیوزلند.

  5. تخصص پزشکی در نیوزلند با چه عنوانی شناخته می شود؟

    تخصص پزشکی در این کشور با نام دکتری پزشکی در گرایش های مختلف شناخته می شود.

  6. تحصیل تخصص پزشکی در نیوزلند به چه زبانی است؟

    تحصیل تخصصی پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی است از این رو لازم است تا مداک زبان انگلیسی معتبری به دانشگاه ها ارائه شود.

  7. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تخصص پزشکی در نیوزلند موجود است؟

    بله برای تخصص پزشکی در دانشگاه های مختلف این کشور، بورسیه های تحصیلی مختلف ارائه می شود.

  8. هزینه تخصیل در دانشگاه اوکلند برای تخصص پزشکی در نیوزلند چقدر است؟

    هزینه تحصیل تخصص پزشکی این دانشگاه هر سال تحصیلی مبلغ بیست و هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت دلار آمریکا می باشد.

  9. هزینه تحصیل در تخصص پزشکی در نیوزلند در دانشگاه اوتاگو چقدر است؟

    هزینه تحصیل تخصصی پزشکی در این دانشگاه هر ساله بیش از بیست هزار دلار می باشد.

  10. چه گرایش هایی در دانشگاه اوتاگو برای تخصص پزشکی در نیوزلند ارائه می شود؟

    گرایش ها عبارتند از: پزشکی داخلی، خون شناسی، پزشکی افراد سالخورده و … .

  11. تحصیل تخصص پزشکی در نیوزلند چند سال زمان می برد؟

    تحصیل تخصص پزشکی ر این کشور بین سه تا شش سال زمان می برد. عموما این تحصیل تا سال پنجم به پایان می رسد.

اسکرول به بالا