071-91009294  | 021-88724227  |

تخصص پزشکی در سوئد

تخصص پزشکی در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که شرایط زندگی و رفاهی مناسبی را ارائه می دهد. همچنین دانشگاه های معتبر و رنکینگ بالا در این کشور وجود دارد. علاوه بر آن با توجه به شرایط موجود دراین کشور به پزشکان و متخصصان ماهر احساس نیاز می شود و از تمامی پزشکان و متخصصان در سراسر جهان استقبال می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه تخصص پزشکی در سوئد و تحصیل دوره زبان در سوئد می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

نقش پزشکان متخصص در کشور سوئد

 طرح مراقبت بهداشتی (HealthCare) کشور سوئد، محل اقامت و کمک هزینه های زندگی و بورسیه تحصیلی سوئد مربوط به مقطع تخصص پزشکی را اعطاء می نماید. مقطع تحصیلی تخصص در این رشته، به طور معمول پنج سال است.

در کشور سوئد، پزشکان برای بازگشت و انجام فعالیت های پزشکی در آن کشور، تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند. آموزش دوره های تخصصی مقطع کارشناسی ارشد، تحت هدایت عالی دانشگاهی و بالینی و در کلینیک های بیمارستان وابسته به دانشگاه سوئد انجام می شود. این آموزش از نظر محتوا و کیفیت، مطابق با استانداردهای سوئد است. در اکثر رشته های پزشکی، آموزش در چهارچوب دانشگاه بیمارستان ارائه می شود.

انتخاب یک پزشک یا یک نوع دیگر از متخصصان بهداشت برای کمک به مراقبت های بهداشتی بیمار بسیار مهم است. قبلاً هرگز مردم اینگونه پزشکان و دیگر متخصصان بهداشت را انتخاب نمی کردند. رابطه‌ ای که یک فرد بیمار با پزشک متخصص خود دارد، به میزان بسیار زیادی بر تصمیمات پزشکی که فرد بیمار اتخاذ می کند و در نهایت بر سلامت بیمار تأثیر به سزایی دارد.

بنابراین، در هنگام اخذ تصمیمات بهداشتی با پزشک متخصص خود صحبت کنید تا او در گرفتن این تصمیمات مهم با شما مشارکت کند. پزشک متخصص شما به احتمال زیاد از تمایل شما برای ایفای نقش فعال در مراقبت های بهداشتی شما پشتیبانی خواهد کرد.

این امر زمینه های خاصی از تخصص پزشکی را که متخصصان بهداشتی در طول فعالیت حرفه ای خود دنبال می کنند، تعیین می کند. طول این دوره آموزشی با توجه به تخصص مورد نظر دانشجو متفاوت است، و از سه تا هشت سال متغیر است. پس از اتمام دوره آموزشی، پزشک متخصص می تواند به عنوان یک مشاور مشغول به کار شود.

انواع مختلفی از تخصص ها در این زمینه وجود دارند و برخی از این تخصص ها این فرصت را برای پزشكان فراهم می کنند که زمینه های مورد علاقه خود را نیز در زیر گروه های تخصصی خود مشخص كنند. همچنین آموزش و ثبت نام برای هر رشته تخصصی پزشکی انجام می شود.

انواع تخصص های پزشکی در سوئد به شرح زیر می باشد:

  • متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه
  • متخصص اطفال
  • متخصص زنان و زایمان
  • اورولوژی (کلیه و مجاری ادرار)
  • پزشکی توانبخشی
  • گوش و حلق و بینی
  • رادیولوژی تشخیصی
  • چشم پزشکی
  • جراحی عمومی
  • روماتولوژی (روماتیسم شناسی)
  • جراحی زیبایی بینی
  • قلب و عروق
  • مرکز اختلالات نادر
  • رادیولوژی دندانپزشکی
  • اندودانتیکس (شاخه ای تخصصی در مورد بیماری های حفره های دندان)
  • جراحی فک و صورت
  • پروتزهای دهانی
  • پزشکی دهان و مراقبت دندانپزشکی بیمارستانی
شرایط تحصیل تخصص پزشکی در سوئد
شرایط تحصیل تخصص پزشکی در سوئد

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در سوئد

تخصص پزشکی در سوئد از طریق هیئت ملی بهداشت و رفاه (Socialstyrelsen) انجام می شود، که مجوزهای صلاحیت های تخصصی را صادر می کند. دوره آموزش برای دریافت مدرک تخصصی در سوئد 5 سال است. برای شرکت در دوره های تحصیلی تخصص (با نام ST در سوئد)، باید مجوز سوئد را برای تمرین داروهای صادر شده توسط ST دریافت نمایید.

 پس از صدور مجوز، می توانید برای موقعیت های ST درخواست کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ST، از جمله اطلاعات مربوط به 63 تخصص پزشکی سوئد، تحصیل تخصص پزشکی در سوئد اگر دارای صلاحیت تخصص در خارج از اتحادیه اروپا یا اقتصاد اتحادیه اروپا باشید،‌ قاعده کلی این است که دوره های تخصصی ST در سوئد حداقل باید پنج سال به طول انجامد.

 اگر شما از کشور خارج از اتحادیه اروپا یا اقتصاد اتحادیه اروپا مدرک تخصصی ویژه ای دارید، می توانید در ST سوئد شروع به کار کنید. برای اینکه اجازه شروع کار در ST را داشته باشید، باید مجوز سوئدی را برای کار در حیطه پزشکی را دریافت نمایید.

 ممکن است در هنگام درخواست یک مدرک تخصصی سوئد، آموزش های تخصصی از کشور دیگری را شامل شود. این بدان معناست که 12 ماه آموزش تخصصی در سوئد ممکن است برای تأیید صلاحیت تخصصی شما کافی باشد، مشروط بر اینکه مدارک تحصیلی مناسبی در مورد دوره تخصصی از کشور خود داشته باشید.

طول دوره تحصیلی تخصص در سوئد به نظر مدیر کلینیک و مربی شما در ST بستگی دارد. تحصیل پزشکی تخصصی که در یک کشور دیگر انجام شده است، بایدملاک های زیر محقق شود:

  • تحصیل در خارج از کشور باید به عنوان بخشی از یک برنامه تحصیلی فرد انجام شود.
  • آموزش تخصصی باید تحت نظارت باشد. این امرباید توسط ارائه مدارک اثبات شود.
  • این کار برای دستیابی به تخصص پزشکی مورد نظر باید در مقررات سوئدی برای دستیابی به اهداف مشخص باشد (ارزیابی مدیر کلینیک و سوئدی بالینی سوئد)‌.

مدارک لازم جهت پذیرش تخصص پزشکی در سوئد

تحصیل در سوئد در رشته تخصص پزشکی به طور معمول پنج سال به طول می انجامد. پزشکان برای بازگشت و کار در کشور خود، در سوئد تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند. دوره های تخصصی تحصیلات تکمیلی تحت سیستم آموزش عالی دانشگاهی و بالینی در کلینیک های بیمارستان دانشگاه سوئد انجام می شود.

 از نظر محتوا و کیفیت، این آموزش مطابق با استانداردهای سوئد است. آموزش در اکثر رشته های پزشکی در چارچوب دانشگاه بیمارستان ارائه می شود. برای دانشجویان پذیرفته شده در دوره های تحصیلی تخصص، زبان سوئدی یک الزام است.

محتوای آموزش پزشکی تحصیلات تکمیلی معادل آموزش تخصصی سوئد است که توسط هیئت ملی بهداشت و رفاه مجاز شناخته شده است. این آموزش به همان روشی که برای متخصصان سوئدی انجام شود، شامل پنج سال کار بالینی (حدود چهار سال در تخصص مربوطه و 6-18 ماه در تخصص های مجاور) می باشد.

 تعداد محدودی از دوره های تئوری یک هفته ای گنجانده شده است. در طول آموزش، پزشک در حالی که تحت نظارت است، مطابق قوانین و مقررات مربوط به سوئد، در زمینه های مراقبت های ویژه در مناطق ویژه تحت پوشش برنامه های آموزشی، به مراقبت های پزشکی کمک می کند. این بدان معنی است که پزشک به تدریج و مطابق با صلاحیت واقعی خود وظایف ویژه ای را به شما اختصاص می دهد و یک سرپرست ویژه منصوب می شود.

دوره آموزشی با توجه به نیازهای فردی پزشک طراحی خواهد شد که ممکن است با توجه به تخصص و نیازهای کشور خود متفاوت باشد. برای بعضی از پزشکان، فقط دوره آموزش کوتاه مدت لازم است، در حالی که برخی دیگر ممکن است تمایل به آموزش کامل داشته باشند.

ملزومات شروط اولیه این است که پزشک دارای مدرک حرفه ای شناخته شده از دانشکده پزشکی باشد و به عنوان پزشک در کشور خود به طور کامل به رسمیت شناخه شده باشد. علاوه بر این، حداقل دو سال سابقه کار به عنوان پزشک در بیمارستان لازم است. همچنین مصاحبه شخصی برای پذیرش انجام خواهد شد و مورد نیاز است.

دانشگاه های معتبر در سوئد برای تحصیل تخصص پزشکی
دانشگاه های معتبر در سوئد برای تحصیل تخصص پزشکی

دانشگاه های معتبر در سوئد برای تحصیل تخصص پزشکی

به طور کلی از 1250 دانشگاه برتر جهان و منطقه و کشور، بر اساس پنجمین اخبار سالانه آمریکا برای رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی شامل بررسی رهبران در زمینه های کلیدی رشته های تحصیلی است. اخبار آمریکا از یک روش جداگانه برای رتبه بندی دانشگاه های برتر جهانی در 22 رشته تحصیلی استفاده می کند.

 رتبه بندی های موضوعی توسط Clarivate Analytics InCites (شفاف سازی تحلیلی انگیزشی) تأمین می شوند. شفاف سازی، داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را تهیه کرده و داده های کتاب شناختی مبتنی بر وب سایت علوم است. این رتبه بندی های موضوعی بر اساس رشته های دانشگاهی و دانشکده خاصی در دانشگاه نیست، بلکه مبتنی بر عملکرد تحقیقاتی دانشگاهی در آن موضوع ها است.

اخبار آمریکا از اقدامات کتاب شناختی مختلفی از جمله انتشارات و استنادات استفاده کرده است، و همچنین شاخص هایی برای شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص دارد. در بسیاری موارد، موسسه ای که تمرکز جدی بر روی یک موضوع خاص دارد، در همان موضوع رتبه بندی می شود، اما ممکن است از رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی که شامل 1250 دانشگاه برتر در سراسر جهان است، حذف شود.

 در کل 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی گنجانده شده اند اما در کل 1250 دانشگاه برتر وجود ندارند. هفت کشور پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام در رتبه بندی موضوعی حضور داشتند اما از بین 75 کشور در رده بندی کلی قرار نگرفتند. دانشگاه های برتر سوئد که در رتبه بندی دانشگاه برتر قرار گرفته اند همراه با رتبه کسب شده در زیر آورده شده اند:

  • موسسه کارولینسکا: 19
  • دانشگاه لاند: 67
  • دانشگاه آپسالا: 80
  • دانشگاه گوتنبرگ: 85
  • دانشگاه اومئا: 191
  • دانشگاه لینکوپینگ: 263
  • دانشگاه اوربرو: 409
  •  دانشگاه استکهلم: 419
  • دانشگاه مالمو: 507

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و اعزام دانشجو به سوئد می توانید به دفاتر ما در تهران و شیراز به صورت حضوری مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا