071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پرستاری در ترکیه | شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر

تحصیل پرستاری در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قبولی در رشته ی پرستاری، بسیار رقابتی است، لذا دانشجویان باید آگاهی های لازم را به منظور قبولی در این رشته داشته باشند. در سال های اخیر دانشجویان بسیاری از ایران برای تحصیل پرستاری اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه کرده اند. این مقاله به کوشش موسسه حقوقی و مشاوره ای میرداماد تهیه و تنظیم شده و درمورد تحصیل پرستاری در ترکیه است.

مطالعه بیشتر:

تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند که 109 دانشگاه در این کشور دولتی و 74 دانشگاه در این کشور جزو دانشگاه های خصوصی به شمار می روند. تحصیل پرستاری در ترکیه برای دانشجویان فرصت های تحصیلی و کارآموزی در بیمارستان های محلی و سازمان های بهداشت محلی را فراهم می کند.

شرایط پذیرش و شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه

به دلیل تقاضای بالا برای تحصیل در رشته ی پرستاری در ترکیه به خصوص تحصیل ارشد پرستاری و همچنین امکان تحصیل دکترای پرستاری در ترکیه و همچنین رقابتی بودن این رشته، دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه سالانه ظرفیت های محدودی را برای پذیرش اعلام می کنند.

شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه و پذیرش دانش جویان مانند شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی ترکیه می باشد. یعنی دانش جویانی که قصد تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه را دارند ملزم به ارائه نمرات آزمون YOS و SAT هستند.

زبان تحصیل پرستاری ترکیه

در صورتی که دانش جویان تحصیل در رشته پرستاری به زبان ترکی را در دانشگاه های دولتی ترکیه انتخاب کرده باشند، ممکن است نمره هر دو آزمون YOS و SAT را نیاز داشته باشند. اما در صورتی که آن ها تحصیل به زبان انگلیسی را در دانشگاه های دولتی ترکیه انتخاب کرده باشند تنها به نمرات آزمون SAT نیاز خواهند داشت.

مدارک لازم جهت تحصیل پرستاری در ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل در این کشور مدارک خاصی لازم است. مدارک و شرایط تحصیل پرستاری در ترکیه به صورت دوره ی آموزشی رقابتی ارائه می شود.

"مدارک

دانشجویان علاوه بر نمرات آزمون ورودی به ارائه مدارک دیگری نیز نیاز خواهند داشت که در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • مدرک دبیرستان/ آموزش متوسطه (یا بالاتر)
  • مدرک صلاحیت و مهارت در زبان انگلیسی / زبان ترکی
  • زبان انگلیسی : اثبات پذیرش مهارت در کمبریج انگلیسی، آیلتس، تافل یا معادل آن
  • ویزای دانشجویی و گذرنامه و کپی های معتبر این مدارک
  • رسیدی که نشان می دهد شهریه پرداخت شده است
  • یک قطعه عکس در اندازه گذرنامه

ادامه تحصیل پرستاری در ترکیه تحصیل ارشد پرستاری در ترکیه

دانشجویانی که از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و به دنبال کسب آموزش های تخصصی و حرفه ای بیشتر در زمینه تخصصی خود هستند، می توانند در دوره کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه های کشور ترکیه به ادامه تحصیل مشغول شوند. طول مدت این دوره تحصیلی دو سال می باشد. دانشگاه گلاسکو (Caledonian) برنامه های تخصصی رشته پرستاری (Hons)را به دانشجویان واجد شرایط ارائه می دهد.

در این دانشگاه پذیرش دانشجویان در حوزه های تخصصی پرستاری (کودکان، بزرگسالان، سلامت روانی و معلولیت) و نیز مامایی و سلامت عمومی انجام می گیرد.

مزایای ادامه تحصیل پرستاری

تحصیل در برنامه های تخصصی در رشته پرستاری به این منظور طراحی شده است که دانشجویان از انعطاف پذیری و آموزش های حرفه ای تری در زمینه کاری خود برخوردار شوند. اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در بازارهای داخلی و خارجی در اختیار فارغ التحصیلان رشته پرستاری قرار می دهد.

این آموزش های حرفه ای رشته پرستاری در دانشگاه های کشور ترکیه، جهت پاسخ گویی به نیازهای جامعه و بیمارستان ها، احتیاجات اورژانسی و نیازهای راهبردی در ارتباط با توسعه خدمات بهداشتی، درمانی و … در نظر گرفته شده است. همچنین پس از اتمام این دوره ها امکان تحصیل دکترای پرستاری در ترکیه و کشور های دیگر فراهم خواهد شد.

تحصیل رایگان پرستاری در ترکیه

در کشور ترکیه بودجه بیشتر بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به منظور کاهش هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه برای دانش جویان از طرف دولت تأمین می شود. در واقع دولت بخشی از سیاست گذاری های خود را در جهت جذب دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف دنیا قرار داده است و به همین خاطر سرمایه گذاری های لازم را در جهت تأمین اعتبار بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دانش جویان بین المللی انجام می دهد تا هزینه ی تحصیل پرستاری در ترکیه کاهش یابد. به همین دلیل امکان تحصیل رایگان پرستاری در ترکیه وجود دارد. ارائه بورسیه و کمک هزینه های تحصیل در کشور ترکیه سبب بالا رفتن رتبه و رنکینگ دانشگاه های این کشور نیز می شود.

"<yoastmark

شرایط اخذ بورسیه جهت تحصیل پرستاری در ترکیه

شرایط اخذ بورسیه جهت تحصیل پرستاری شامل موارد زیر می شود :

شرط سنی

بورسیه ها و کمک هزینه ی تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی به دانشجویان بین المللی زیر 21 سال و در مقطع کارشناسی ارشد به دانش جویان بین المللی زیر 30 سال تعلق می گیرد.

شرط معدل

یکی دیگر از شرایط دریافت بورسیه برای تحصیل رشته پرستاری در ترکیه معدل تحصیلی دانشجویان می باشد. جهت اخذ این کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان باید برای مقطع کارشناسی معدل حداقل 14 و برای مقطع کارشناسی ارشد معدل حداقل 15 را داشته باشند.

میزان و نوع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل پرستاری ترکیه، بسته به دانشگاه های مختلف متغیر خواهد بود. این کمک هزینه های تحصیلی شامل معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی، خوابگاه، هزینه های آموزش زبان ترکی و … می شود.

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل پرستاری در ترکیه

در کشور ترکیه 820 موسسه آموزش عالی وجود دارد که شامل 76 دانشگاه معتبر در سطح جهانی و بیش از یک میلیون دانشجو می باشند. کیفیت آموزشی در رشته پرستاری ترکیه بسته به دانشگاه متفاوت است. مدرک کارشناسی در دانشگاه های کشور ترکیه به گونه ای است که دانشجویان بتوانند آموزش خود را با اهداف آینده شان هماهنگ کنند. برخی از دانشگاه هایی که امکان تحصیل رشته پرستاری در ترکیه را ارائه می دهند به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه بیلگی استانبول
  • دانشگاه مالتپه
  • دانشگاه اقتصاد ازمیر
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه کیریک کاله
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه عدنان مندرس
  • دانشگاه ایستینیه
  • دانشگاه حاجت تپه

مزایای تحصیل رشته پرستاری در ترکیه

ترکیه کشوری بسیار زیبا است و نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا می باشد. این کشور دارای مزیت های بسیاری به منظور تحصیل و زندگی است. شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا دارای معتبرترین دانشگاه های پزشکی ترکیه و پرستاری در این کشور هستند.

  • هم اکنون در حدود 170 کالج و دانشگاه پزشکی و پیراپزشکی در سراسر ترکیه وجود دارد و اغلب تلاش می کنند که تدریس رشته پرستاری به زبان انگلیسی را نیز در برنامه های آموزشی خود قرار دهند.
  • دانشگاه هایی که امکان تحصیل پرستاری در ترکیه را ارائه می دهند از رتبه و رنکینگ جهانی خوبی در دنیا برخوردار می باشند.
  • مدرک پرستاری اخذ شده از این دانشگاه ها در تمامی کشورهای اروپایی، انگلیستان و امریکا مورد تأیید می باشد.
  • دانشجویان بین المللی رشته پرستاری امکان انجام کار های نیمه وقت را در کنار تحصیل خود دارند که می تواند بخشی از هزینه های زندگی و هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه را پوشش دهد.
  • دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خود محدودیت سنی را در نظر نمی گیرند.
  • در برخی از دانشگا ها امکان تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه وجود دارد.

"مزایای

فرصت های شغلی پس از تحصیل پرستاری ترکیه

هدف از برنامه پرستاری آموزش پرستارانی است که قادر به کار در زمینه های تحقیقات پرستاری، کلینیک ها و مدیریت ملی و بین المللی هستند. پیش بینی می شود که اشتغال پرستاران ثبت نام شده از سال 2012 تا 2022 با 19 درصد رشد، سریع تر از میانگین همه مشاغل باشد. پرستاران، بهداشت را ارتقا می دهند، از بیماری جلوگیری می کنند و به بیماران در مقابله با بیماری کمک می کنند. پرستاران در کشور ترکیه می توانند در بخش های مختلفی مشغول به فعالیت شوند. در بخش هایی مانند:

  • مشاغل آموزشی
  • موسسات آموزش عالی
  • مدیریتی
  • مشاوره ای
  • خدمات حقوقی
  • سازمان های خصوصی
  • خدمات بیمارستان
  • بیمه درمانی

به طور کلی تحصیل پرستاری به صورت یک حرفه است که به آموزش افراد در محافظت از مردم در برابر بیماری ها، بهبود سلامت جسمی و روانی بیماران با ارائه خدمات درمانی به دستور پزشک و برنامه ریزی، اعمال و بررسی مراقبت از بیمار می پردازد.

سخن پایانی

موسسه حقوقی برگزیده میرداماد آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی تحصیل رشته پرستاری در ترکیه، جهت هر گونه سوال درباره ی هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه و همچنین تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی و مشاوره ای میرداماد در شهرهای تهران، شیراز و دیگر شهرها مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پرستاری در ترکیه

  1. آیا امکان تحصیل پرستاری در ترکیه در دانشگاه های خصوصی وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل به دانشگاه های خصوصی بروند.

  1. آیا تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه دارای آزمون ورودی است؟

بله، دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند ملزم به ارائه نمرات آزمون YOS  و SAT هستند.

  1. آیا امکان آموزش پرستاری در ترکیه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت تا رشته پرستاری را به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

  1. تحصیل پرستاری ترکیه در مقطع کارشناسی چه مدت زمان می برد؟

تحصیل رشته پرستاری در مقطع کارشناسی معمولاً چهار سال زمان می برد.

  1. شرایط اخذ پذیرش پرستاری در ترکیه از دانشگاه های این کشور چیست؟

دانشجویان علاوه بر نمرات آزمون ورودی به ارائه مدرک دبیرستان، عکس، گذرنامه معتبر و سایر موارد دیگر نیاز خواهند داشت.

  1. تحصیل ارشد پرستاری در ترکیه چقدر زمان می برد؟

تحصیل رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد دو سال زمان می برد.

  1. حوزه های تخصصی ارشد پرستاری ترکیه چیست؟

حوزه های تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد کشور ترکیه شامل کودکان، بزرگسالان، سلامت روانی و معلولیت و نیز مامایی و سلامت عمومی می شود.

  1. آیا مدرک پرستاری اخذ شده از کشور ترکیه دارای اعتبار است؟

بله، مدرک پرستاری اخذ شده از کشور ترکیه در کل کشور های اروپایی، انگلستان و امریکا معتبر است.

  1. آیا امکان اخذ بورسیه جهت آموزش رایگان پرستاری در ترکیه برای دانش جویان بین المللی وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت تا از بورسیه ها و کمک هزینه ی تحصیل پرستاری بهره مند شوند.

  1. آیا دانشگاه های پرستاری ترکیه از رتبه خوبی در دنیا برخوردارند؟

بله، دانشگاه های پرستاری ترکیه از رتبه خوبی در دنیا برخوردارند.

  1. دانشگاه های معتبر جهت دکترای پرستاری در ترکیه کدامند؟

دانشگاه های معتبر پرستاری ترکیه شامل دانشگاه کوچ، دانشگاه استانبول، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه اژه و دیگر دانشگاه ها می شوند.

  1. مزایای دوره پرستاری در ترکیه چیست؟

دانشگاه ها رتبه و رنکینگ جهانی خوبی در دنیا دارند، دانشجویان اجازه کار دانشجویی دارند و هزینه زندگی و تحصیل نسبت به دیگر کشورها کمتر است.

  1. فرصت های شغلی پرستاران در کشور ترکیه چیست؟

بیمه درمانی، آموزشی، مدیریتی، خدمات درمانی، بیمارستان ها و مراکز خصوصی

اسکرول به بالا