071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پرستاری در ایتالیا

تحصیل پرستاری در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پرستاری در ایتالیا موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. پرستاری یکی از رشته های پر طرفدار در کل دنیا محسوب می شود که دانشجویان بسیاری را برای تلاش در این راستا به خود جلب نموده است. پرستاری یکی از رشته های زیر شاخه پزشکی می باشد که دانشگاه های بسیاری برای تحصیل این رشته را ارائه می کنند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل در ایتالیا
  3. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  4. تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

اما تحصیل این رشته در هر جای دنیا شرایط خاص خود را دارد. در حقیقت برای تحصیل پرستاری در ابتدا می بایست شرایط هر دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و سپس برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام نمود. در این مقاله که با هدف بررسی تحصیل پرستاری در ایتالیا ارائه گردیده ما به بررسی شرایط و معرفی دانشگاه های ارائه دهنده پرستاری در این کشور می پردازیم.

اگر تمایل دارید مهاجرت به ایتالیا را انتخاب کنید، می توانید از روش های گوناگونی اقدامات لازم جهت مهاجرت را انجام دهید. روش های مهاجرتی به ایتالیا نیز عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا، مهاجرت از ظریق تولد فرزند در ایتالیا، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه ایتالیایی و … . اما نکته مهم این است که جهت مهاجرت لازم است تا با متخصصان و مشاوران این زمینه مشورت کنید. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد با کارشناسان زبده و ماهر خود در شهر های شیراز و تهران نمایندگی دارد و پاسخگوی سوالات مهاجرتی شما خواهد بود.

تحصیل پرستاری در ایتالیا

برای تحصیل پرستاری در ایتالیا می بایست در ابتدا با دانشگاه های مختلف این کشور آشنا شد و در ارتباط با این دانشگاه ها اطلاعات لازم را کسب نمود. پس از کسب اطلاعات در ارتباط با دانشگاه های ارائه دهنده رشته پرستاری در ایتالیا، لازم است تا با ارائه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کرد. دانشگاه های مختلفی در ایتالیا رشته پرستاری را ارائه می دهند اما برای دریافت پذیرش از هر کدام لازم است تا شرایط خاصی رعایت شود. به طور مثال برخی از دانشگاه های ایتالیا که ارائه دهنده رشته پرستاری هستند، این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برخی دیگر در ایتالیا، پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

آشنایی با کشور ایتالیا جهت تحصیل پرستاری در این کشور

در این بخش از مقاله به هدف بررسی هزینه های زندگی در ایتالیا و شرایط زندگی در ایتالیا، قصد داریم به معرفی حدودی کشور ایتالیا بپردازیم. ایتالیا کشوری است در اروپای جنوبی که به عنوان یکی از کشور های تاریخی دنیا محسوب می شود. پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم است و از دیگر شهر های مهم ایتالیا می توان به میلان و ونیز اشاره نمود. زبان رسمی مردم در کشور ایتالیا زبان ایتالیایی است و واحد پول این کشور یورو می باش. کشور ایتالیا که جزو اتحادیه اروپا است مساختی به اندازه سیصد و یک هزار و سیصد و چهل کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن بالغ بر شصت میلیون نفر می باشد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های ایتالیا

دوره لیسانس پرستاری در دانشگاه های ایتالیا دوره های نظری و عملی در زمینه های آناتومی ، سلامت روان ، فیزیولوژی ، پرستاری کودکان و غیره را ارائه می دهد. برنامه های پرستاری متخصصان را برای ارائه مراقبت از بیماران مختلف آماده می کند. وظایف پرستار در کشور ایتالیا شامل مراقبت قبل و بعد از عمل ، اندازه گیری دما و فشار خون بدن بیماران ، گرفتن نمونه خون بیمار ، نظارت و تجویز دارو و تزریق داخل وریدی ، پشتیبانی روانشناختی از بیماران و نزدیکان و خانواده آن ها است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های ایتالیا
تحصیل پرستاری در دانشگاه های ایتالیا

نوزده دانشگاه در ایتالیا برنامه کارشناسی پرستاری را در اختیار شما قرار می دهند و یازده دانشگاه نیز یازده برنامه متفاوت کارشناسی ارشد پرستاری را در ایتالیا برای شما ارائه خواهند داد. برای تحصیل دکترا در ایتالیا در رشته پرستاری اما تنها یک دانشگاه وجود دارد. در این مقاله تا به امکان در ارتباط با دانشگاه های مختلف و کورس های تحصیلی پرستاری ارائه شده صحبت می کنیم. توجه داشته باشید که در این کشور برای تحصیل پرستاری بورسیه های تحصیلی ایتالیا در شرایط مختلفی برای دانشجویان ارائه می گردد.

از این رو هر فرد می تواند با توجه به شرایط خود اقدامات لازم را انجام دهد. دانشگاه های ایتالیا که پرستاری را به عنوان یک دوره اصلی تحصیل ، مانند دانشگاه معتبر میلان (واقع در شهر میلان) ارائه می کنند ، به طور معمول دو دوره آموزشی را در سطح کارشناسی ارائه می دهند که هر دو دوره آنها سه سال است. دانشجویانی که یکی از مسیرهای پرستاری کارشناسی را با موفقیت پشت سر می گذارند ، واجد شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته انتخابی خود هستند.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه جنوا ایتالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی رشته پرستاری در دانشگاه جنوا ایتالیا بپردازیم. هدف از این دوره ، آموزش پرستاران با مهارتهای مراقبتی و بالینی با محوریت شهروندان و خانواده ، متناسب با بهترین شواهد علمی است. بدین منظور آموزش ها در این رشته به گونه ای سازماندهی می شوند که حداکثر هم افزایی و ادغام بین کورس های نظری و یادگیری بالینی ایجاد گردد.

در این دانشگاه رشته پرستاری با تدریس فعال دانش محور، اقدام به توسعه مهارت های ارتباطی، اخلاقی و انسانی لازم برای دانشجویان خواهد نمود. در مرکز شبیه سازی پیشرفته دانشگاه – SIMAV – دانشجویان موقعیت هایی را تجربه می کنند که گویی در محیط واقعی زندگی می کنند. این کار از طریق شبیه سازی موارد واقعی با آدمک ها یا بازیگران و زیر نظر مربیان آن ها صورت می گیرد. این دوره در دانشگاه جنوا ایتالیا سه ساله با صد و هشتاد واحد درسی است و برای دریافت پذیرش نیاز به قبولی آزمون ورودی خواهد بود.

در این دانشگاه ظرفیت پذیرش رشته پرستاری برای دانشجویان اتحادیه اروپا سیصد و پنجاه نفر و برای دانشجویان سایر کشور ها بیست و پنج نفر خواهد بود. در این دانشگاه رشته پرستاری به زبان ایتالیایی ارائه می گردد. برای تحصیل پرستاری در دانشگاه جنوا امکان دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند وجود دارد اما در غیر این صورت هزینه تحصیلی حدودا سه هزار یورو در سال خواهد بود.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه اسپینزا رم

دوره پرستاری در دانشگاه اسپینزا رم بخشی از یک دوره حرفه ای بهداشت در کشور ایتالیا است که هدف آن آموزش دانسجویانی است که با قصد دارند با استقلال حرفه ای فعالیت هایی را در زمینه پرستاری انجام دهند. دوره پرستاری در این دانشگاه شامل پنج هزار و چهارصد ساعت آموزش در صد و هشتاد واحد درسی و به مدت سه سال می باشد. فعالیت های آموزشی با هدف دستیابی به یک آموزش کامل حرفه ای از طریق کسب دانش نظری و عملی انجام می شود.

فعالیت های آموزش حرفه ای نیز با رعایت مقررات اتحادیه اروپا از طریق کارآموزی فنی و عملی انجام می شود. دانشجویان در این دانشگاه اجازه کار در زمان تحصیل در ایتالیا را دارند و در زمان تحصیل در ایتالیا در رشته پرستاری می توانند سی ساعت در هفته مشغول به کار شوند. اهداف آموزشی در رشته پرستاری در این دانشگاه عبارتند از: دانش و درک ، استفاده از تجربه، مهارت های ارتباطی قوی و مهارت های یادگیری جذاب و … .

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

در این بخش از مقاله در ارتباط با رشته پرستاری در دانشگاه هیومینتاس ایتالیا صحبت می کنیم. رشته پرستاری در دانشگاه هیومینتاس ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود و برای اخذ این مدرک می بایست سه سال در این دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته پرستاری شوید. فارغ التحصیلان پرستاری در این دانشگاه برای کار در بیمارستان ها، جوامع خاص، کلینیک ها و مکان های مراقبتی آماده هستند. این برنامه تحصیلی برای شش ترم و صد و هشتاد واحد تحصیلی به دانشجویان کورس های مختلفی را ارائه می کند.

در ساختار این برنامه آموزشی روند خاصی برای تحصیل پرستاری موجود است. در این روند شما ابتدا می بایست با ساختار برنامه آشنا شوید و سپس برای دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام کنید. در زمان آماده شدن برای پذیرش از دانشگاه هیومینتاس ایتالیا لازم است تا برای آزمون ها آمادگی لازم را کسب نمایید و سپس جهت کسب اطلاع از هزینه های تحصیلی یا بورسیه تحصیلی ایتالیا در رشته پرستاری اقدامات لازم را انجام دهید.

در دانشگاه هیومنتاس ، شخصیت اصلی دانشجویی است که از همان روز اول در مرکز فرایند یادگیری قرار دارد و بر اساس روشهای فعال تدریس ، مرزهای نظریه و عمل را از بین می برد. دانش آموزان می توانند به لطف ادغام فعالیتهای آموزشی و یادگیری با آموزش تمرین بالینی در بیمارستانهای هانییتاس و ساختارهای وابسته ، هم مهارتهای نظری و هم عملی را بدست آورند. فعالیت های آموزشی پرستاری در این دانشگاه به فعالیت های نظری ، حرفه ای و انتخابی تقسیم می شوند. حضور در کلیه فعالیت های نظری و عملی اجباری است. برای پذیرش در امتحانات نهایی ، دانشجو باید حداقل  هفتاد و پنج درصد از واحد ها را گذرانده باشد.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

تحصیل پرستاری در دانشگاه سن کامیلوس رم

یکی از دانشگاه های معروف در ایتالیا که رشته پرستاری را ارائه می دهد، دانشگاه سن کامیلوس رم می باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با این دانشگاه و شرایط رشته پرستاری آن صحبت کنیم. دانشگاه علوم پزشکی بین المللی سن کامیلوس، دوره سه ساله پرستاری را در کلاس درجه L/SNT1 به دانشجویان و افراد واجد شرایط ارائه می دهد.

با اتمام این دوره سه ساله و با داشت شرایطی دانشجویان واجد شرایط دریافت مدرک تحصیلی پرستاری خواهند شد. امتحانات نهایی برای دریافت مدرک پرستاری صرفا با گذراندن هفتاد و پنج درصد از واحد های درسی فرد امکان پذیر خواهد بود. در حقیقت پذیرش در آزمون مقدماتی فقط در صورت امکان حضور در 4600 ساعت در فعالیتهای نظری-عملی امکان پذیر است. در این دانشگاه برای تحصیل در این رشته کورس های تحصیلی مختلفی را باید گذراند.

برخی از این واحد های درسی عبارتند از: بیوفیزیک، بیوشیمی، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، آناتومی انسان، علوم انسانس و ارتقا سلامت، علوم پرستاری عمومی، علوم پرستاری سازمانی حرفه ای، علوم پرستاری بالینی،‌ آسیب شناسی بالینی، آسیب شناسی فیزیولوژیک، آسیب شناسی عمومی و … .

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه پالرمو ایتالیا

در این بخش از مقاله به عنوان آخرین دانشگاه، دانشگاه پالرمو ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم. رشته پرستاری در این دانشگاه به زبان ایتالیایی ارائه می شود. اما دانشجویان برای روند بهتر آموزشی لازم است تا طبق خواسته دانشگاه به یکی دیگر از زبان های اتحادیه اروپا مسلط باشند. در این دانشگاه بخش جدایی ناپذیر آموزش حرفه ای پرستاری، فعالیت عملی و آموزش بالینی است. پرستاران در این دوره برای دریافت مدرک پرستاری:

  • دانش لازم را برای درک پدیده های بیولوژیکی و فیزیولوژیکی اساسی عملکرد طبیعی انسان در مراحل مختلف تکاملی یاد می گیرند.
  • دانش لازم را برای درک بیماری اتیوپاتوژنز ، پاتوفیزیولوژی ، تشخیص بالینی و ابزاری آسیب شناسی انسانی در مراحل مختلف تکاملی آموزش می بینند.
  • مهارت های نظری و فنی-عملی مناسب را آموزش می بینند.
  • در زمینه پزشکی قانونی ، زیست پزشکی و اخلاق حرفه ای و همچنین مدیریت مهارت های نظری و فنی-عملی مناسب آموزش های لازم را از اساتید مربوطه دریافت می کنند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در ایتالیا

  1. آیا ایتالیا برای پرستاری کشوری مناسب است؟

    بله کشور ایتالیا با توجه به ساختار بهداشتی پیشرفته و امکانات علمی به روز برای پرستاری بسیار مناسب است.

  2. آیا تحصیل پرستاری در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

    بله برخی از دانشگاه های این کشور پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

  3. امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل پرستاری در ایتالیا موجود است؟

    بله بیش از صد و بیست بورسیه تحصیلی برای مقاطع مختلف تحصیل پرستاری و برای کل دنیا در ایتالیا موجود است.

  4. عموما تحصیل پرستاری در ایتالیا به چه زبانی است؟

    بیشترین کورس های تحصیلی پرستاری در این کشور به زبان ایتالیایی هستند.

  5. آیا امکان تحصیل پرستاری در ایتالیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری موجود است؟

    بله در یازده دانشگاه امکان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و در یک دانشگاه امکان تحصیل در مقطع دکتری پرستاری موجود است.

  6. چند دانشگاه در ایتالیا امکان تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی را دارند؟

    نوزده دانشگاه در ایتالیا امکان تحصیل پرستاری را فراهم کرده اند.

  7. چه کورس های درسی برای تحصیل پرستاری در ایتالیا ارائه می شود؟

    از جمله کورس های تحصیلی ارائه شده برای درستاری عبارتند از: بیوفیزیک، بیوشیمی، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، آناتومی انسان، علوم انسانس و ارتقا سلامت، علوم پرستاری عمومی، علوم پرستاری سازمانی و … .

  8. کدام دانشگاه های ایتالیا رشته پرستاری را ارائه می دهند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه جنوا ایتالیا، دانشگاه هیومینتاس ایتالیا، دانشگاه پالرمو ایتالیا، دانشگاه سن کامیلوس رم و … .

  9. تحصیل پرستاری در ایتالیا چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل پرستاری در دوره کارشناسی معمولا سه سال به طول می انجامد.

  10. آیا امکان کار در زمان تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه اسپینزا رم موجود است؟

    بله دانشجویان هنگام تحصیل می توانند تا سی ساعت در هفته کار کنند.

  11. ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه جنوا ایتالیا چقدر است؟

    ظرفیت برای دانشجویان اتحادیه اروپا سیصد و پنجاه نفر و برای دانشجویان سایر کشور ها بیست و پنج نفر خواهد بود.

اسکرول به بالا