071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل معماری در ایتالیا

تحصیل معماری در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

بناهای عظیم و معروف معماری در ایتالیا بیانگر این است که این کشور در معماری از کشورهای صاحب سبک می باشد و این امر در کنار داشتن جو هنری و دانشگاه های معتبر در زمینه هنر، آن را به مقصدی ایده آل برای تحصیل معماری تبدیل کرده است. با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد همراه شوید تا با شرایط تحصیل معماری در ایتالیا بیشتر آگاه شوید.

پذیرش رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا

دوره آماده سازی برای تحصیلات معماری در ایتالیا، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که مایل به تحصیل در بهترین دانشگاه هنر ایتالیا هستند. برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، باید در یک امتحان ورودی در موضوعات علمی و فنی (به زبان ایتالیایی) قبول شوید. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است برای آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به صورت مستقیم متقاضی شوند که اطلاعات بیشتر در http://www.universitaly.it/ آمده است.

از مدارک لازم برای ثبت نام جهت آزمون، مدارک عالی دبیرستان به صورت ترجمه شده و تایید شده همراه با گواهی معادل صلاحیت (dichiarazione di valore)، صادر شده از کنسولگری ایتالیا در کشورشان می باشد. دانشجویان سایر کشورها باید برای آزمون ورودی در هیئت کنسولی ایتالیا در کشورشان درخواست خود را ارائه کنند. قبل از شرکت در آزمون ورودی (موضوعات علمی) دانشجویان باید در آزمون مهارت به زبان ایتالیایی قبول شوند.

مدرسه لئوناردو داوینچی (Scuola Leonardo da Vinci)، از نخستین مدرسه هایی است که دوره های آمادگی را برای دانشجویان معماری ارائه می دهد. در طول سی و پنج سال تجربه، این دانشکده برنامه ای را تهیه کرده است که ترکیب آن با برنامه رسمی امتحانات ورودی مطابقت دارد. در این دوره ها، تأکید اصلی بر آموزش دروس زبان و آمادگی کامل در موضوعات مختلف آزمون است.

در دوره آماده سازی، دانشجویان توسط استادان ماهر و مجرب آموزش می بینند. هدف از این دوره ها فقط موفقیت در امتحانات ورودی دانشگاه نیست، بلکه بسیاری از مباحث باعث می شوند که دانشجویان بتوانند فوراً تحصیلات خود را در دانشگاه به اتمام برسانند. در طول سی و پنج سال گذشته، این موسسه صد ها دانشجو را برای قبولی در امتحانات ورودی دانشگاه های ایتالیا آماده کرده است.

در اینجا نمونه ای از برنامه های این دوره ارائه شده است: (در معرض تغییر)

  • برنامه زبان ایتالیایی: هدف از این برنامه این است که دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته معماری در ایتالیا هستند، آشنایی لازم با زبان ایتالیایی را کسب کنند تا بتوانند در دوره های ویژه این دانشکده شرکت کرده و در امتحان ورودی دانشگاه قبول شوند.
  • برنامه تحصیلی در معماری: هدف از این دوره، ارائه واژگان علمی ویژه مورد نیاز برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، برای دانشجویان معماری و شرکت در سخنرانی ها و کلاس های آموزش پیشرفته، بدون مشکل در سال اول دانشگاه است.

دوره های زبان به این منظور ارائه شده است که شرکت کننده را قادر سازد تا یک موضوع علمی را درک، در مورد آن بحث و نظر خود را به صورت کتبی بیان کند. علاوه بر این، به دانشجو آموزش داده می شود که چگونه راه خود را از طریق ادبیات مربوطه پیدا کند و آن را به درستی تفسیر نماید. شرکت در این دوره به دانش خوب زبان ایتالیایی سطح متوسط B1 نیاز دارد.

هزینه تحصیل رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا
هزینه تحصیل رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا

هزینه تحصیل رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا

شهریه دانشگاه ها در ایتالیا به طور کلی پایین تر از سایر کشورها در اروپا می باشد. مؤسسات آموزش عالی در ایتالیا، خود شهریه شان را تعیین می کنند، اما در مورد تحصیلات دانشگاهی، حداقل هزینه قانونی برای ثبت نام و حداکثر هزینه برای کمک های دانشجویی وجود دارد و نمی تواند 20 درصد بیشتر از بودجه دولتی باشد.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد معماری در ایتالیا و سایر دوره های تخصصی در این کشور، ممکن است شهریه بسیار بالاتری داشته باشد. دانشجویان دکترا که کمک هزینه های دانشگاه را دریافت می کنند، شهریه ای پرداخت نمی کنند، اما دانشجویان بدون کمک هزینه، ملزم به پرداخت شهریه دانشگاهی خود هستند.

  • دانشگاه های دولتی: با توجه به دانشگاه و برنامه تحصیلی، میانگین شهریه تحصیلات عالی در ایتالیا بین 850 تا 1،000 یورو در سال است.
  • دانشگاههای خصوصی: شهریه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا بسیار گران تر است و اکثر آنها شهریه یکسان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا دارند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دکترای رشته معماری در ایتالیا

کسب مدرک دکترا نیازمند تحصیل گسترده و تلاش شدید ذهنی است. اخذ یک مدرک (PhD) تحصیلی آکادمیک به مدت چهار تا شش سال به طول می انجامد، که بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد امکان پذیر است و در صورت موفقیت، به درجه دکترا، بالاترین درجه علمی منجر می شود.

معماری فرایند طراحی و ساخت یک فضا یا ساختمان، طبق مجموعه ای از دستورالعمل های زیبایی شناختی، اجتماعی و محیطی است. به همین دلیل، معمولاً بسته به سبک جامعه، به دسته بندی هایی تقسیم می شود.

حوزه تحصیلی:

  1. معماری، طراحی، برنامه ریزی
  2. معماری، تئوری ها و طراحی
  3. طراحی نوآورانه
  4. برنامه ریزی شهری پایدار
  5. معماری، تئوری ها و طراحی
  6. تئوری ها و طراحی معماری معاصر
  7. تاریخچه و توسعه میراث معماری
  8. گرافیک و ارائه چند رسانه ای گرافیک
  9. طراحی نوآورانه
  10. طراحی نوآورانه و هوشمند اشیا، سیستم ها و محیط اطراف
  11. طراحی برای پایداری محیط زیست و برای پردازش و تولید نوآوری
  12. طراحی ارتباطات، فناوری های جدید و میراث فرهنگی
  13. برنامه ریزی شهری پایدار
  14. توسعه پایدار مناطق، استفاده بهینه از زمین و استراتژی های سازش با تغییر آب و هوا
  15. مدیریت ریسک و بحران
  16. سیاست های نوآوری و بهبود قلمرو
  17. فرآیند های افزایش بازسازی شهری

شرایط کار رشته معماری در ایتالیا

معماران معمولا ساختمان و سایر سازه ها، از جمله مجسمه و فواره های آب را برای کارفرمایان طراحی می کنند. آنها معمولا از صفر تا صد هر پروژه طراحی را انجام می دهند، شامل مشاوره با مشتریان، خلق و ادیت طرح های اولیه و کنترل پروژه در زمان ساخت. معماران موظف هستند که تمام سرپرستان را برای پروژه ها به روز نگه دارند. گاهی اوقات نیز ممکن است در برخی موارد شخصا برای کنترل پروژه در محل کار حاضر شوند تا در صورت نیاز به تیم ساخت کمک نمایند. گاهی اوقات، معماران با سازنده پروژه نیز همکاری می کنند. این امر به همکاری تعداد زیادی از سازندگان و اعضای تیم طراحی نیاز دارد تا بتوانند با موفقیت طبق بودجه و زمان در نظر گرفته شده، پروژه را به اجرا برسانند.

شرایط کار رشته معماری در ایتالیا
شرایط کار رشته معماری در ایتالیا

حداقل تحصیلات لازم برای هر معمار، مقطع کارشناسی است و مقاطع بالاتر ممکن است در برخی موارد لازم و یا در اولویت باشد. معماران باید سابقه کار با برخی از نرم افزارهای طراحی از جمله اتوکد و برنامه های اصلی کامپیوتر مانند مایکروسافت آفیس را داشته باشند. از این رو معمارانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند، باید این موارد را در نظر داشته باشند.

آنها باید بتوانند با سایر اعضای تیم به خوبی همکاری کرده و با حداقل نظارت شخصی کار را پیش برند. همچنین باید مهارت های ارتباطی قوی، توانایی انجام چندین کار و آموزش به اعضای جدید تیم را نیز داشته باشند.

وظایف معماران:

  1. کار گروهی برای توسعه و اجرای مفاهیم طراحی پروژه های داخلی و ساختمانی
  2. آموزش به اعضای جوان تر برای توسعه مهارت های طراحی
  3. مشاوره با مشتریان، از پیش طراحی تا ساخت سازه

حقوق معماران در ایتالیا بین 2،443 یورو (حداقل) تا 4،027 یورو (حداکثر) در ماه است. حد میانه حقوق ماهیانه 3،245 یورو می باشد. این بدان معناست که نیمی از معماران (50%) کمتر از 3،245 یورو و نیمی دیگر بیش از 3،245 یورو درآمد دارند. حد میانه، میانگین حقوق را نشان می دهد. هر معمار در تلاش است تا در گروه با درآمد بالاتر قرار بگیرد.

دو ارزش 25 درصدی و 75 درصدی مرتبط با حد میانه نیز وجود دارد. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% معماران کمتر از 2،560 یورو و 75% آنها بیش از 2،560 یورو درآمد دارند. همچنین طبق نمودار، 75% معماران کمتر از 3،927 یورو و 25% آنها بیش از 3،927 یورو درآمد دارند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته معماری

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلان
  2. دانشگاه پلی تکنیک تورین
  3. دانشگاه پادوا
  4. دانشگاه ساپینزای رم
  5. دانشگاه بولونیا
  6. دانشگاه فدریکو دوم (ناپل)
  7. دانشگاه ترنتو
  8. دانشگاه پیزا
  9. دانشگاه پروجا
  10. دانشگاه سالرنو
  11. دانشگاه پاویا
  12. دانشگاه پلی تکنیک باری
  13. دانشگاه فلورانس
  14. دانشگاه رم تور ورگاتا
  15. دانشگاه پالرمو
  16. دانشگاه جنوا
  17. دانشگاه کالابریا
  18. دانشگاه کالیاری
  19. دانشگاه اکیلا

ایتالیا را می توان مهد تمدن و هنر دانست که نگاهی به بناهای معماری و کاخ ها و نقاشی های موجود در آنها که کار برجسته ترین هنرمندان تاریخ می باشد، این ادعا را اثبات می کند. اگر قصد دارید تحصیل در ایتالیا را بعنوان دوران تحصیلی رویایی سپری کنید، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل معماری در ایتالیا

1- پذیرش رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا چگونه است ؟

مدرسه لئوناردو داوینچی از نخستین مدرسه هایی است که دوره های آمادگی را برای دانشجویان معماری ارائه می دهد. در طول سی و پنج سال تجربه، این دانشکده برنامه ای را تهیه کرده است که ترکیب آن با برنامه رسمی امتحانات ورودی مطابقت دارد. در این دوره ها، تأکید اصلی بر آموزش دروس زبان و آمادگی کامل در موضوعات مختلف آزمون است.در دوره آماده سازی، دانشجویان توسط استادان ماهر و مجرب آموزش می بینند. هدف از این دوره ها فقط موفقیت در امتحانات ورودی دانشگاه نیست، بلکه بسیاری از مباحث باعث می شوند که دانشجویان بتوانند فوراً تحصیلات خود را در دانشگاه به اتمام برسانند. در طول سی و پنج سال گذشته، این موسسه صد ها دانشجو را برای قبولی در امتحانات ورودی دانشگاه های ایتالیا آماده کرده است .

2- هدف از برنامه زبان ایتالیایی جهت تحصیل رشته معماری در کشور ایتالیا چیست ؟

هدف از این برنامه این است که دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته معماری در ایتالیا هستند، آشنایی لازم با زبان ایتالیایی را کسب کنند تا بتوانند در دوره های ویژه این دانشکده شرکت کرده و در امتحان ورودی دانشگاه قبول شوند

3- هدف از برنامه تحصیلی در معماری جهت تحصیل در کشور ایتالیا چیست ؟

هدف از این دوره، ارائه واژگان علمی ویژه مورد نیاز برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، برای دانشجویان معماری و شرکت در سخنرانی ها و کلاس های آموزش پیشرفته، بدون مشکل در سال اول دانشگاه است.

4- هزینه تحصیل رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا چگونه است ؟

شهریه دانشگاه ها در ایتالیا به طور کلی پایین تر از سایر کشورها در اروپا می باشد. مؤسسات آموزش عالی در ایتالیا، خود شهریه شان را تعیین می کنند، اما در مورد تحصیلات دانشگاهی، حداقل هزینه قانونی برای ثبت نام و حداکثر هزینه برای کمک های دانشجویی وجود دارد و نمی تواند 20 درصد بیشتر از بودجه دولتی باشد.پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه و سایر دوره های تخصصی در ایتالیا، ممکن است شهریه بسیار بالاتری داشته باشد. دانشجویان دکترا که کمک هزینه های دانشگاه را دریافت می کنند، شهریه ای پرداخت نمی کنند، اما دانشجویان بدون کمک هزینه، ملزم به پرداخت شهریه دانشگاهی خود هستند.

5- شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی جهت تحصیل رشته معماری د ر کشور ایتالیا چقدر است ؟

دانشگاه های دولتی: با توجه به دانشگاه و برنامه تحصیلی، میانگین شهریه تحصیلات عالی در ایتالیا بین 850 تا 1،000 یورو در سال است.دانشگاههای خصوصی: شهریه دانشگاه های خصوصی در ایتالیا بسیار گران تر است و اکثر آنها شهریه یکسان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا دارند.

6- وظایف معماران جهت تحصیل معماری در کشور ایتالیا چیست ؟

  • کار گروهی برای توسعه و اجرای مفاهیم طراحی پروژه های داخلی و ساختمانی
  • آموزش به اعضای جوان تر برای توسعه مهارت های طراحی
  • مشاوره با مشتریان، از پیش طراحی تا ساخت سازه

7- شرایط کار رشته معماری در ایتالیا برای معماران چگونه است ؟

معماران معمولا ساختمان و سایر سازه ها، از جمله مجسمه و فواره های آب را برای کارفرمایان طراحی می کنند. آنها معمولا از صفر تا صد هر پروژه طراحی را انجام می دهند، شامل مشاوره با مشتریان، خلق و ادیت طرح های اولیه و کنترل پروژه در زمان ساخت. معماران موظف هستند که تمام سرپرستان را برای پروژه ها به روز نگه دارند. گاهی اوقات نیز ممکن است در برخی موارد شخصا برای کنترل پروژه در محل کار حاضر شوند تا در صورت نیاز به تیم ساخت کمک نمایند. گاهی اوقات، معماران با سازنده پروژه نیز همکاری می کنند. این امر به همکاری تعداد زیادی از سازندگان و اعضای تیم طراحی نیاز دارد تا بتوانند با موفقیت طبق بودجه و زمان در نظر گرفته شده، پروژه را به اجرا برسانند ..

8- بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته معماری کدامند ؟

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه ساپینزای رم
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فدریکو دوم (ناپل)
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگاه سالرنو
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه پلی تکنیک باری
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه رم تور ورگاتا
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه کالابریا
  • دانشگاه کالیاری
  • دانشگاه اکیلا

9- حقوق معماران در کشور ایتالیا چقدر است ؟

حقوق معماران در ایتالیا بین 2،443 یورو (حداقل) تا 4،027 یورو (حداکثر) در ماه است .

10- دوره های زبان جهت تحصیل معماری در کشور ایتالیا به چه صورت برگزار میشود ؟

دوره های زبان به این منظور ارائه شده است که شرکت کننده را قادر سازد تا یک موضوع علمی را درک، در مورد آن بحث و نظر خود را به صورت کتبی بیان کند.

اسکرول به بالا