071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل مامایی در فرانسه

تحصیل مامایی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل مامایی در فرانسه صحبت کنیم. رشته های تحصیلی در زیر شاخه های پزشکی طرفداران بسیار زیادی خواهند داشت. این رشته ها عبارتند از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و … . این رشته ها در هز کشور و هر دانشگاهی دارای شرایطی خاص می باشد و دانشحویان از سراسر دنیا برای تحصیل در این رشته ها اقدام می کنند. رشته های زیر شاخه پزشکی با توحه به شرایطی که دارند در زمینه پذیرش می تواند با چالش های بسیاری فرد را مواجه کند. برای اطلاع از این روش ها لازم است تا در زمینه مهاجرت های تحصیلی اطلاعات کافی کسب کرد.

مطالعه جانبی:

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد. مهاجرت به فرانسه می تواند از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری فرانسه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه، مهاجرت از طریق ازدواج در فرانسه و … . هر کدام از این روش ها شرایط خاصی برای خود دارند. برای اطلاع از این شرایط بهترین کار مشورت با افراد آگاه در این زمینه است. مشورت با افراد آگاه در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد می تواند در این زمینه راهگشا باشد. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران نمایندگی فعال دارد.

تحصیل مامایی در فرانسه

مامایی یکی از زیر شاخه های  تحصیل پزشکی در فرانسه است که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این رشته به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد برای شرایط بانوان و کودک بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. دانشگاه های مختلفی در کشور فرانسه این رشته تحصیلی را ارائه می دهند. علاوه بر آن برای موقعیت های کار در فرانسه جهت رشته مامایی هم می توان اقدام نمود. در ابتدای امر به دلیل بررسی شرایط زندگی در فرانسه و هزینه های زندگی در فرانسه کمی با این کشور آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کشور فرانسه جهت تحصیل مامایی در فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم کمی با کشور فرانسه آشنا شویم و سپس به بررسی شرایط تحصیل مامایی در فرانسه بپردازیم. فرانسه یا جمهوری فرانسه کشوری است در غرب اروپا که جزو اتحادیه اروپا می باشد و دارای قلمرو های بسیاری می باشد. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است که به عنوان بزرگ ترین شهر در این کشور شناخته می شود. مساحت کشور فرانسه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر شصت و پنج میلیون نفر دارد.

آشنایی با کشور فرانسه جهت تحصیل مامایی در فرانسه
آشنایی با کشور فرانسه جهت تحصیل مامایی در فرانسه

زبان رسمی مردم در کشور فرانسه، زبان فرانسوی است و شعار ملی آن ها عبارت « آزادی، برابری، برادری» می باشد. فرانسه یکی از کشور های پیشرو و تاثیر گذار در سراسر جهان است. در این کشور فرهنگ، صنعت، فناوری، هنر، اقتصاد و … در مراحل پیشرفته و والایی قرار دارند. علاوه بر این ها در این کشور اروپایی دانشگاه های معتبر بسیار زیادی وجود دارند. دانشگاه های فرانسه جهت تحصیل در این کشور دارای رنکینگ های بالایی در سطح جهان هستند. از این رو کشور فرانسه برای تحصیل و زندگی گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود و بسیاری از افراد به دنبال احذ اقامت دائم فرانسه می باشند.

تحصیل مامایی در دانشگاه های فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه های فرانسه که ارائه دهنده رشته مامایی هستند صحبت کنیم. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، مامایی شامل مراقبت از زنان در دوران بارداری ، زایمان و دوره پس از زایمان و همچنین مراقبت از نوزاد است.

پروسه علمی این رشته تحصیلی شامل اقدامات لازم با هدف پیشگیری از مشکلات بهداشتی در بارداری ، تشخیص شرایط غیر طبیعی در دوران بارداری ، تهیه کمک های پزشکی در صورت لزوم و اجرای اقدامات اضطراری در صورت عدم کمک پزشکی است. از این رو می توان گفت که اهمیت رشته مامایی بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی برخی از دوره های مامایی در بهترین دانشگاه های فرانسه می پردازیم.

تحصیل مامایی در دانشگاه لورین فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل مامایی در دانشگاه لورین فرانسه صحبت کنیم.
اهداف آموزش مامایی در این دانشگاه با اولویت اهداف بهداشت عمومی در زنان و زایمان است. این اولویت های آموزشی عبارتند از: غربالگری سرطان ، پیشگیری از بارداری ، برنامه ریزی های ویژه بارداری ، محافظت از مادر و کودک ، مشاوره پیش از بارداری ، نظارت اولیه حاملگی های عادی ، بررسی بیماری های مقاربتی ، بهداشت عمومی جمعیت ، جلوگیری از اختلالات نوجوانی ، ادغام در شبکه های بهداشت و درمان ، نظارت بر درمان های پاتولوژی مهم از جمله سرطان ، مدیریت علائم و بررسی علائم شایع موجود در زمینه زنان و زایمان و دانش وسایل درمانی.

به عبارتی می توان گفت دانشجویان مامایی فارغ التحصیل از این دانشگاه در این رشته دارای اطلاعات گسترده ای در زمینه رشته مامایی برای تحصیل در این رشته خواهند بود که تمام موارد گفته شده در بالا را شامل می شود. در این دوره دانشجویان می توانند از بیماری های مختلف آکاه شده و بدانند که چگونه می توان به یک درخواست پاسخ داد. در حقیقت مدیریت تشخیص اولیه و کنترل پس از آن به دانشجویان آموزش داده خواهد شد. در این دوره آزمون ها به صورت آزمون کتبی، تست شفاهی و آزمون های ویژه دوره خواهد بود.

اما مسئله مهم دیگر هزینه تحصیل در فرانسه و در این دانشگاه برای رشته مامایی است. هزینه های آموزش اولیه در این دوره صد و سی و دو یورو می باشد. هزینه برای پایان دوره نهصد و هشتاد و پنج یورو است که امکان بورسیه شدن از طریق کارفرما های مختلف وجود خواهد داشت. هزینه دانشگاه نیز دویست و چهل و سه یورو است. دقت داشته باشید که این دوره به صورت تحصیلات تکیمیلی است و مدت زمان تحصیل در آن یک سال می باشد.

تحصیل مامایی در دانشکده مامایی سن آنتوان دانشگاه سوربن

یکی دیگر از دانشکده هایی که در فرانسه ارائه دهنده رشته مامایی هستند، دانشکده مامایی سن آنتوان می باشد. در این بخش در ارتباط با دوره مامایی در این دانشکده صحبت می کنیم. دانشکده مامایی با دانشکده پزشکی مرتبط است. این دانشکده آموزش های اولیه و کاملی را در زمینه مامایی ارائه می دهد.

این دانشکده در بیمارستان سنت آنتوان در ساختمان موریس مایر قرار گرفته است. حدود صد و هشتاد دانش جو در این مدرسه مامایی هز ساله ثبت نام می کنند. این دانش جویان توسط تیمی متشکل از ده ماما، سه منشی و یک مدیر نظارت می شوند. دانشکده مامایی سنت آنتوان تحت نظارت دانشگاه سوربت فعالیت می کند. دوره های تحصیلی مامایی سه ساله و شامل مطالعات خاص می باشد. این دوره دارای شش ترم است و مطالعات پزشکی و پیراپزشکی را شامل می شود. این دوره های تحصیلی صد و هشتاد واحد هستند و مدرک تحصیلی مامایی اخذ شده در این دور ها توسط آموزش عمومی علوم مامایی فرانسه یعنی FGSMa به زبان فرانسوی تایید می شود و معادل مدرک کارشنناسی مامایی می باشد.

تحصیل مامایی در دانشکده مامایی سن آنتوان
تحصیل مامایی در دانشکده مامایی سن آنتوان

در این دوره، دانش مشترکی از مطالعات پزشکی شامل نشانه شناسی ، جنین شناسی ، آناتومی ، فیزیولوژی ، آسیب شناسی ، عوامل عفونی ، فارماکولوژی ، هورمونولوژی-تولید مثل ، سلامت-جامعه-بشریت ، بهداشت عمومی ، رویکرد تحقیق ، گواهینامه IT و اینترنت است و در موضوعات تخصصی کورس های زنان و زایمان، مامایی، نوزادان و اطفال ارائه می گردد.

کارشناسی ارشد مامایی در دانشکده سن آنتوان دانشگاه سوربن

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دوره کارشناسی ارشد مامایی در این دانشکده معروف فرانسه در زمینه مامایی صحبت کنیم. ما در بخش قبلی توضیحات جامعی را در ارتباط با دوره مامایی در مقطع کارشناسی در دانشکده سن آنتوان بیان نمودیم. این دوره تحصیلی شامل چهار ترم و دارای صد و بیست واحد درسی می باشد که توسط آموزش عمومی علوم مامایی فرانسه یعنی FGSMa  به عنوان مدرک کارشناسی ارشد مورد تایید قرار می گیرد.

در این دوره تحصیلی دروسی از جمله زنان و زایمان، مامایی، رویکرد های بالینی، تشخیص قبل از تولد و دارو های جنینی، نوزادان و کودکان، بهداشت باروری بانوان و کمک به باروری، فارماکولوژی، بهداشت عمومی، علوم انسانی و اجتماعی و حقوق، مدیریت زبان های خارجی ارائه می گردد و در نهایت این دوره با ارائه پایان نامه به پایان خواهد رسید. در نهایت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مامایی به افرادی اعطا می شود که کلیه دوره های تئوری و بالینی را پشت سر گذاشته اند ، گواهی مروری درمانی و کلینیکی را دریافت کرده و پایان نامه را نیز گذرانده اند.

ماما ها می توانند دوره ای را بگذرانند که به آن ها دیپلم ملی در مراقبت از کودک ، پرستاری بیهوشی و پرستاری اتاق عمل می دهد. هزینه تحصیل در این رشته نیز مطابق با معیار های تحصیلی و هزینه های تحصیل در دانشکده پزشکی خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته مامایی در دانشگاه های مختلف فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل رشته مامایی در دانشگاه های مختلف فرانسه صحبت کنیم. شرایط تحصیلی برای هر رشته و هر دانشگاهی متفاوت است و می تواند برای هر شخص نیز بنا به شرایط متفاوت باشد. ممکن است این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که آیا برای تحصیل در رشته مامایی نیاز به آزمون ورودی است یا خیر؟!

در این بخش به سوالات مختلف در این زمینه پاسخ خواهیم داد. رشته های زیر شاخه پزشکی در فرانسه عموما دارای آزمون های ورودی هستند. معمولا شرایط به این صورت است که فرد در دوره ای دو ترمه در یک سال شرکت می کند و کورس های تحصیلی را می گذراند. در این کلاس ها کورس های تخصیلی عمومی برای دانشجویان ارائه می شود. پس از این دوره لازم است تا فرد در یک کنکور شذکت کند. عده ای بر این عقیده هستند که کنکور زیر شاخه های پزشکی یکی از سخت ترین کنکور های موجود است. توجه داشته باشید که این آزمون صرفا برای دانشجویان بین المللی نیست و دانشجویان فرانسوی هم باید در این آزمون شرکت کنند.

در حقیقت لازم است تا دانشجویان مامایی یا پزشکی در فرانسه، پس از دو سال در سیکل اول تحصیلات خود آزمونی بدهند. یعنی این آزمون در دوره اول در پایان هز سال تحصیلی گرفته می شود. اگر دانشجوی مامایی دو بار در کنکور سال اول مردود شود، دیگر امکان ادامه تحصیل برای او وجود نخواهد داشت. اما این محدودیت سخت تر هم هست. اگر شما در لیست قبولی ها جزو نفرات آخر باشید باز هم ممکن است در آزمون مامایی پذیرفته نشوید. رشته های دیگر به غیر از مامایی دارای سیکل های آزمونی خاصی هستند و لازم است تا دانشجو برای آن ها تلاش کند. به طور مثال دندانپزشکی در فرانسه.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای تحصیل مامایی در این کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جهت تحصیل در رشته مامایی صحبت کنیم. برای دریافت ویزای فرانسه جهت تحصیل در این کشور لازم است تا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، مدارکی برای سفارت ارائه گردد. این مدارک عبارتند از: گواهی عدم سو پیشینه، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه، پاسپورت معتبر، گواهی هویتی و … .

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل مامایی در فرانسه

  1. آیا فرانسه کشوری مناسب برای تحصیل مامایی است؟

    بله فراسنه با داشتن بهترین دانشگاه ها و موسسات علمی بهترین گزیته برای تحصیل مامایی می باشد.

  2. تحصیل مامایی در فرانسه به چه زبانی است؟

    تحصیل مامایی در فرانسه عموما به زبان فرانسوی ارائه می شود.

  3. آیا مدرک مامایی فرانسه معتبر است؟

    بله مدرک تحصیل مامایی در فرانسه یکی از معتبر ترین مدارک تحصیلی است و در بیستر کشور ها مورد تایید می باشد.

  4. مدرک مامایی فرانسه مورد تایید چه ارگانی در این کشور است؟

    این مدرک توسط  آموزش عمومی علوم مامایی فرانسه یعنی FGSMa مورد تایید است.

  5. کدام دانشگاه های فرانسه ارائه دهنده مامایی هستند؟

    دانشگاه های بسیاری در فرانسه از جمله دانشگاه سوربن و در دانشکده مامایی ارائه دهنده این رشته تحصیلی هستند.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل مامایی در فرانسه موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

  7. آیا برای تحصیل مامایی در فرانسه لازم است تا آزمونی داده شود؟

    بله در این کشور برای تحصیل مامایی آزمون هایی از افراد گرفته می شود.

  8. دوره کارشناسی مامایی در فرانسه چند ساله است؟

    دوره کارشناسی معمولا در این کشور سه ساله و چهار ساله می باشد.

  9. در دوره کارشناسی ارشد مامایی در فرانسه می بایست چند سال تحصیل نمود؟

    دوره تحصیلی کارشناسی ارشد عموما دو ساله است و در نهایت با ارائه پایان نامه به اتمام می رسد.

  10. چه کورس های تحصیلی برای رشته مامایی ارائه می شود؟

    در این دوره تحصیلی دروسی از جمله زنان و زایمان، مامایی، رویکرد های بالینی، تشخیص قبل از تولد و دارو های جنینی، نوزادان و کودکان و … ارائه می گردد.

  11. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جهت تحصیل مامایی در فرانسه چیست؟

    از جمله مدارک لازم عبارتند از: پاسپورت و مدارک هویتی معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، پذیرش از دانشگاه، گواهی تمکن مالی و … .

اسکرول به بالا