071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل لیسانس در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل لیسانس در اتریش به عنوان یک مقصد و انتخاب عالی برای متقاضیان قرار گرفته است. کشور اتریش یکی از امن ترین کشورهای دنیا می باشد و از کیفیت بالای زندگی برخوردار است. دانشگاه های این کشور رتبه علمی و اعتبار جهانی خوبی دارند. موسسه مهاجرتی میرداماد در این مقاله سعی کرده است اطلاعاتی در رابطه با شرایط تحصیل لیسانس در اتریش و بهترین دانشگاه های اتریش را در اختیار شما قرار دهد.

شرایط تحصیل در اتریش

تعهد اتریش به دانشجویان بین المللی در رابطه با شهریه بسیار منصفانه است و ظرفیت پذیرش دانشجویان از زمان اصلاحات افزایش پیدا کرده است. همچنین امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی در موسسات آموزش عالی رتبه جهانی، به زبان آلمانی نیز وجود دارد. زبان آلمانی اولین زبان 100 میلیون نفری در سراسر جهان است و پیوستن به آن فرصت های تحصیلی و شغلی دیگری را نیز برای دانشجویان ایجاد می کند. اتریش دارای یک سابقه طولانی در آموزش عالی می باشد، به صورتی که بهترین فیلسوفان، دانشمندان و نویسندگان اروپا در این کشور کار و زندگی کرده اند.

دوره های لیسانس در اتریش

مقطع لیسانس علوم یک مقطع کارشناسی دانشگاهی است، که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر دنیا ارائه می شود. افرادی که به دنبال مهاجرت به اتریش و تخصیل در این کشور می باشند باید بدانند که مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس، یک دوره سه تا چهار ساله است. لیسانس سه ساله نیز به عنوان لیسانس افراد زیر سن قانونی (خردسالان) یا پایه خوانده می شود، در حالی که لیسانس چهار ساله به عنوان کارشناسی افتخارات شناخته می شود: به عنوان مثال، مدیریت بازرگانی.
مقطع لیسانس علوم در توسعه مهارت های ریاضی، تحلیلی و حل مسئله متمرکز است. توانایی های تحقیقاتی در سال آخر آزمایش می شوند، که دانشجویان برای تکمیل تحصیلات خود ملزم به ارائه پایان نامه می باشند. مقطع لیسانس علوم (کارشناسی ارشد) عمدتاً در رشته های علوم طبیعی، تجارت و مدیریت، علوم مهندسی، ریاضیات و انفورماتیک به دانشجویان ارائه می شود.
دانشگاه هایی مانند کمبریج و آکسفورد مدرک لیسانس هنر را برای تمام دوره های تحصیلات دانشگاهی خود، از جمله دوره های تحقیقاتی و علمی ارائه می دهند. در بیشتر موارد مدرک لیسانس اولین قدم شما قبل از شروع کار خود در یک زمینه فنی مانند مهندسی یا علوم رایانه می باشد.

ورود و اقامت در استرالیا
ورود و اقامت در استرالیا

شرایط تحصیل لیسانس هنر در اتریش

لیسانس هنر (B.A.) رایج ترین مقطع کارشناسی است که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر دنیا ارائه می شود. مدرک لیسانس هنر عمدتاً به دنبال یک دوره تحصیلی در هنرهای لیبرال (به عنوان مثال علوم انسانی، علوم اجتماعی) به دانشجویان اعطاء می گردد. دانشگاه های سنتی مانند کمبریج و آکسفورد مدرک لیسانس هنر را به تمام رشته های خود از جمله رشته های علمی ارائه می دهد. مدت زمان تحصیل لیسانس هنر سه تا چهار سال است. در انگلستان، یک لیسانس سه ساله نیز به عنوان لیسانس پایه یا خردسالان معرفی می شود، در حالی که لیسانس چهار ساله به عنوان لیسانس افتخارات شناخته می شود: به عنوان مثال، جرم شناسی و حقوق.
در حالی که لیسانس علوم بر روی تحقیق و مهارت های ریاضی تمرکز دارد، لیسانس هنر توانایی های دانشجویان را برای برقراری ارتباط واضح و انتقادی از ایده ها، تئوری ها و مفاهیم توسعه می دهد. در این دوره دانشجویان یاد می گیرند چگونه به نتیجه گیری های خود برسند و آنها را به صورت منطقی بیان کنند. در طول سال آخر، دانشجویان باید برای پایان تحصیلات خود، پایان نامه ارائه دهند.
لیسانس هنرB.A عمدتاً در رشته های علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی، زبان شناسی، علوم فرهنگی به دانشجویان ارائه می شود؛ اما همچنین در برخی موارد می توان به جای لیسانس علوم، انفورماتیک و علوم بازرگانی را جایگزین لیسانس هنر کرد.

دانشگاه وین
دانشگاه وین

دانشگاه های معتبر برای تحصیل لیسانس در اتریش

اتریش کشوری مناسب برای دانشجویان بین المللی است و این مساله تنها به سبب هزینه شهریه مقرون به صرفه نیست. اگرچه این کشور کوچک است، اما دانشگاه های آن جزء برترین دانشگاه های دنیا به شمار می آیند.

برترین دانشگاه اتریش، دانشگاه وین می باشد که دارای سنتی 800 ساله است و فارغ التحصیلان آن افراد مشهوری چون زیگموند فروید و اروین شرودینگر می باشند. با این وجود چشم انداز دانشگاه های اتریش همچنان جدید و مدرن است: بیش از نیمی از موسسات از سال 1960 تا کنون تاسیس شده اند و بسیاری از آنان رتبه های بالایی دارند، مانند دانشگاه لینز که در سال 1966 و دانشگاه آلپن آدریا که در سال 1970 تاسیس شد.

5 دانشگاه در اتریش در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر دانشگاه QS جهانی 2019 قرار گرفته اند. بالاترین رتبه این 5 دانشگاه اتریشی، دانشگاه وین است که در رتبه 175ام قرار دارد. علاوه بر آن بسیاری از دانشگاه های کوچک، بر نظم خاصی متمرکز هستند. بنابراین می توانید دانشکده بیزنس، دانشکده پزشکی، دانشکده هنر و دیگر دانشگاه ها را در این کشور را مشاهده نمایید. تعدادی از دانشگاه های برتر کشور اتریش را در زیر برای شما آورده ایم:

  • دانشگاه وین
  • تووین
  • دانشگاه اینزبراک
  • دانشگاه تکنولوژی گرز
  • دانشگاه جوهاناس کپلر
  • دانشگاه گرز
  • دانشگاه آلپن آدریا
  • دانشگاه سالزبورگ
  • دانشگاه پزشکی گرز
  • دانشگاه پزشکی اینزبراک
  • دانشگاه پزشکی وین
  • دانشگاه لئوبین
  • دانشگاه دام پزشکی وین

شرایط اخذ پذیرش لیسانس در اتریش

دانشگاه های هنر به طور معمول نیازمند اثبات صلاحیت ورود به دانشگاه نمی باشد. با این وجود، دانشجویان آینده نگر می بایست در آزمون ورودی شرکت نمایند و یا مدارکی مبنی بر داشتن صلاحیت کافی جهت تحصیل در رشته های زیر بط هنر ارائه نمایند. هر دانشگاه پیش نیاز مختص به خود را دارد. اطلاعات راجع به پیش نیاز های دانشگاه هنر و دانشگاه علوم کاربردی و رشته های UAS در سایت دانشگاه ها قابل دسترس می باشد.

چنانچه تمامی پیش نیاز ها فراهم گردد، موسسه آموزشی نامه ای مبنی بر پذیرش در دانشگاه یا دعوت به شرکت در آزمون ورودی برای متقاضی ارسال می نماید. دانشجویان ممکن است به صورت مستقیم وارد کورس اصلی دانشگاهی شوند، و یا درصورت شرکت در آزمون های تکمیلی دوره های آموزشی دانشگاه، به عنوان دانشجو در دوره های بدون مدرک پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع لیسانس دانشگاه اتریش

1. فرم تقاضای پذیرش یا دانشگاه( این فرم در وب سایت دانشگاه موجود بوده و میتوان آن را دانلود کرد). متقاضی می بایست رشته مورد نظر و اطلاعات خود در فرم تقاضا به طور کامل و دقیق وارد نماید.

2. ارائه مدارک هویتی همراه با مدرک سفر معتبر و عکس (در صورتی که لازم باشد).

3. الزامات عمومی ورود به دانشگاه (کپی مدارک برای دانشجویان بین المللی).

  • برای تحصیل در مقاطع لیسانس: گواهی پایان دوره تحصیل در مدرسه یا معادل آن.
  • برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس: مدرک لیسانس یا معادل آن
  • برای تحصیل در مقطع دکترا: مدرک فوق لیسانس یا معادل آن

4: اثبات مهارت در زبان آلمانی برای تعدادی از رشته ها لازم است و می بایست به همراه فرم تقاضا ارسال گردد (این مدارک شامل نمره آزمون زبان آلمانی، آزمون پایان دوره مدرسه و دیپلم دوره زبان می باشند).

مدارک سایر کشور ها می بایست به همراه کپی ارسال گردند و به طور رسمی به زبان آلمانی ترجمه شده باشند.

هزینه تحصیل لیسانس در اتریش

برای دانشجویان اتریشی و کسانی که شرایطی مشابه با این دانشجویان بومی دارند (دانشجویان شهروندی اتحادیه اروپا) و همچنین کسانی که دوره تحصیل خود را به پایان نرسانده اند، ملزم به پرداخت هزینه نخواهند بود. این دانشجویان پس از پایان 2 ترم، می بایست 363.36 یورو در هر ترم پرداخت نمایید. تمامی دانشجویان کشور های جهان سوم می بایست 726.72 یورو در ترم پرداخت نمایند. هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و بیمه تصادفات دانشجویی 19.20 یورو در ترم است و پرداخت آن برای تمامی دانشجویان اجباری است.

معافیت از پرداخت هزینه  تحصیل رایگان در اتریش در تعدادی از موارد امکان پذیر است (برای دارندگان بورسیه، برای شرکت کنندگان برنامه های تبادل دانشجویی و دانشجویان تعدادی از کشورها). اطلاعات بیشتر در وب سایت هر دانشگاه قابل دسترس است.

هزینه زندگی برای تحصیل لیسانس در اتریش

با در نظر گرفتن کیفیت بالای زندگی در اتریش، هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در اتریش مانند هر کشور دیگری، با توجه به هر منطقه و یا شهر متفاوت است.

در وین و سالزبورگ، می بایست ماهانه 900 الی 1300 یورو جهت پوشش هزینه های خود درنظر داشته باشید. هزینه ها شامل محل سکونت، خورد وخوراک و حمل و نقل می باشد. در دیگر شهرها مانند لینز و گراز، هزینه زندگی 900 تا 1000 یورو در ماه تخمین زده شده است.

هزینه تحصیل و اخذ اقامت اتریش
هزینه تحصیل و اخذ اقامت اتریش

هزینه محل اقامت برای تحصیل لیسانس در اتریش

به غیر از سایر هزینه ها برای دانشجویان اروپایی، هزینه محل اقامت برای این دانشجویان معادل:

  • 35 درصد برای اقامت
  • 7 درصد برای حمل و نقل
  • 1 درصد هزینه شهریه

هزینه محل سکونت در اتریش 300 الی 400 یورو در ماه می باشد. به طور میانگین هزینه محل اقامت به صورت زیر می‌ باشد:

  • دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: 400 یورو در ماه
  • دانشجویانی که در خوابگاه ها زندگی می کنند: 260 یورو
  • دانشجویانی که در خانه مستقل زندگی می کنند: 370 یورو در ماه
  • 2020

کمک هزینه تحصیلی لیسانس در اتریش

  • کمک هزینه کوتاه مدت تحصیل دانشگاه وین در اتریش در سال 2020

دانشگاه وین سعی بر آن دارد تا در سال 2020 به دانشجویان کمک هزینه کوتاه مدت اعطاء نماید. این کمک هزینه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است، که مایل به تحصیل در اتریش و انجام امور تحقیقاتی و کار در کتاب خانه ها و غیره می باشند.

  • کمک هزینه تحصیلی درمادری سال 2019

درمادری اولین بورسیه تحصیلی خود را راه اندازی نموده است. این بورسیه در مقطع لیسانس 1000 دلار آمریکا کمک هزینه تحصیل، به همراه 349 دلار کمک هزینه زندگی به دانشجویان خود اعطاء می کند.

  • کمک هزینه فول برایت دانشگاه ایننزبراک در سال 2019

پارلمان تحصیلات آمریکا در ایننزبراک بورسیه فول برایت به دانشجویان مایل به تحصیل در اتریش اهدا می نماید. این بورسیه به دانشجویان علاقه مند به تحقیق در زمینه فیلم و رسانه اعطاء می گردد.

دانشگاه ایننزبراک به عنوان سومین دانشگاه بزرگ در اتریش، و همچنین جزء یکی از دانشگاه های دولتی به شمار می آید. این دانشگاه پیشتاز دانشگاه های اتریش در رتبه بندی دانشگاهی تایمز و سومین دانشگاه برتر در زمینه تحقیقات در سطح جهانی می باشد.

  • بورسیه آموزش IPT اتریش از سوی دولت در سال 2019/2029 برای صلح جویان در توسعه

تعداد محدودی از بورسیه ها که توسط دولت جمهوری اتریش طراحی شده اند، به دانشجویانی که از کشورهای توسعه یافته می آیند و علاقه مند به توسعه و صلح جهانی می باشند، تعلق می گیرد.

در رابطه با بورسیه : برنامه IPT برنامه ای است که برای دانشجویان با تجربه ای که مایل به حل تعارضات و مدیریت بحران هستند، تعلق می گیرد.

کمک هزینه تحقیقاتی اقتصادی کلاوس لیشر در اتریش

کمک هزینه تحصیلی کلاوس لیشر به دانشجویان اتریشی و بین المللی تعلق می گیرد. این بورسیه جهت انجام امور تحقیقاتی و خدمات مشاوره ای در مقطع لیسانس ارائه شده است.

در کشور اتریش امکان دریافت بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم و  اقامت اتریش با کارشناسان و وکلای مجرب ما در ارتباط باشند.

اسکرول به بالا