071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در اینجا ما راهنمایی های لازم را در خصوص سیستم آموزش و پرورش لوکزامبورگ، مدارس اروپا، مدارس ملی و بین المللی اروپا و تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

هر شخصی با مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ و اقامت برای فرزندانش نیاز به مدرسه دارد. باید بدانید دولت لوکزامبورگ سرمایه های عظیمی را به ساماندهی بخش آموزش و پرورش اختصاص داده است. این امر بدین معناست که برای تحصیل در مدارس دولتی افراد ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود. با این برخی از مدارس خصوصی از این قاعده نیز پیروی خواهند کرد.

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

یادگیری اولیه برای کودکان سه ساله امکان پذیر خواهد بود. این امر کودکان را در جهت یادگیری بالقوه یاری خواهد کرد. باید بدانید که این امر برای کودکان مهاجر بسیار مفید می باشد. این یادگیری اجباری نمی باشد اما به صورت چشمگیری توسط وزارت آموزش و پرورش توصیه می شود. هیچ مدرسه ای مجوز رد کردن کودکان بدلیل نژاد، جنس، زبان و یا مذهب را نخواهد داشت.

تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

سن مناسب برای تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

شروع سنی مدارس ابتدایی این کشور از شش سال خواهد بود. برنامه ی آنان در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر خواهد بود. با این حال دو ساعت برای صرف نهار به آنان نیز داده می شود. این امر امکان غذا خوردن کودکان باوالدین را میسر می سازد. در روز سه شنبه و شنبه مدرسه در ظهر تعطیل خواهد شد.

پس از گذشت دوران ابتدایی در سن شش سالگی، که دقیقا شش سال به طول می انجامد، دانش آموزان به دوره دبیرستان وارد خواهند شد. باید بدانید این دوره تحصیلی هفت سال به طول می انجامد اما دانش آموزان به صورت قانونی اجازه ترک مدرسه تا سن 15 سالگی را خواهند داشت. در این راستا آنان در دوره های فنی و آموزشی و امتحانات شرکت خواهند کرد. آموزش های کلی برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان خواهد بود. در این جا دو سطح پایین و بالا خواهد بود. آموزش فنی سه چرخه را در خود جای داده است که مواردی نظیر: یادگیری تجارت، اخذ گواهی استعداد و آموزش های فنی را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که این آموزش ها دانش آموزان را جهت تحصیل در دانشگاه آماده خواهند کرد.

اگر فرزندان شما مسلط به زبان فرانسه و یا آلمانی نمی باشند پیشنهاد می شود که با ثبت نام در کلاس های زبان در دوره ابتدایی مهارت های خود را افزایش دهند. این درحالیست که در مدارس معمولی لوکزامبورگ هر سه زبان رسمی یاد داده خواهد شد. باید بدانید که فرزندان شما در دوره ابتدایی و در سال اول  خواندن و نوشتن زبان آلمانی را خواهند آموخت. در سال دوم دستور زبان فرانسه و پس از آن لوکزامبورگی به آنان یاد داده خواهد شد. بنابراین در سن 8 سالگی کودکان شما سه زبان را خواهند آموخت.

زبان تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان

آلمانی به عنوان زبان اصلی در مدارس ابتدایی و در چند سال اول متوسطه خواهد بود. این درحالیست که زبان فرانسه به عنوان زبان کلاسیک در نظر گرفته می شود. در دوره دبیرستان آنان زبان دوم یعنی انگلیسی را فرا می گیرند. باید بدانید که شرکت در کلاس های دینی، اخلاق و طبقات اجتماعی اجباری خواهد بود.

اگر سن فرزند شما کمی بیشتر می باشد و به زبان آلمانی و فرانسوی مسلط نمی باشد، جایگزینی به سیستم لوکزامبورگی برای آنان وجود خواهد داشت. دو مدرسه در اروپا، دبیرستان فرانسوی و دو مدرسه بین المللی دیگر بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود.

مدرسه لوکزامبورگ یکی از بزرگترین مدارس خواهد بود و به عنوان اولین مدرسه اروپایی در نظر گرفته خواهد شد. باید بدانید که این مدرسه در منطقه  کیرشبرگ لوکزامبورگ واقع شده است. این درحالیست که دومین مدرسه اروپایی در لوکزامبورگ II و در منطقه مامر قرار گرفته است.

Lycée Vauban، در ولسوالی Limpertsberg لوکزامبورگ نیازهای زبان فرانسوی افراد را برطرف خواهد کرد.

مدرسه بین المللی لوکزامبورگ (ISL) مدرسه دیگری در پایتخت است، این مدرسه مدرن دانش آموزانی با 45 ملیت مختلف و از 20 کشور متفاوت را در خود جای داده است. مدارس ابتدایی از سن 3 سالگی شروع می شود و آموزش برای سنین 5 تا 12 سال ادامه خواهد داشت.

ISL سازمان به رسمیت شناخته شده جهانی می باشد که مدرک دیپلم بین المللی و گواهی IB را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. برای افراد غیر انگلیسی زبان انگلیسی به عنوان یک برنامه اضافی در نظر گرفته خواهد شد . به علاوه این مدرسه میزبان افرادی که می خواهند زبان مادری خود را تمرین نمایند خواهد بود. باید بدانید که امکان شرکت در دوره های ژاپنی، سوئدی، نروژی، فنلاندی،یتالیایی، آلمانی و ایسلندی برای افراد وجود خواهد داشت. سایر فعالیت ها مواردی نظیر: ورزش، سرود و موسیقی را در بر خواهد گرفت.

گزینه دوم مدرسه بین المللی St Georges می باشد که در حال حاضر به عنوان یک مدرسه جدید به منطقه هام نقل مکان کرد. این مدرسه عضو شورای اروپایی مدارس بین المللی وCOBIS  (شورای بریتانیایی مدارس مستقل) می باشد. آموزش در این مدرسه از سن 3 سالگی می باشد و فارغ التحصیلان معمولا 18 ساله خواهند بود. سیستم آموزشی این مدرسه شباهت بسیاری با انگلستان خواهد داشت و دانش آموزان از 50 نوع کشور مختلف می باشند که حدود یک پنجم آنان بریتانیایی می باشند. این مدرسه در میان دیگر مدارس بین المللی لوکزامبورگ از شهرت والایی برخوردار است، مدرسه ای که با مدارس ورزشی و فعالیت های اجتماعی در آمیخته است.

وزارت آموزش و پرورش لوکزامبورگ خدمات ویژه ای که CASNA Cellule d’accueil scolaire pour élèves nouveaux arrivants خوانده می شود را در اختیار افراد قرار خواهد داد. باید بدانید CASNA امکان دسترسی به مدارسی که به زبان های خارجی تکلم می نمایند را برای افراد فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتری در خصوص سیستم مدارس لوکزامبورگ و وزارت آموزش و پرورش و تحصیل در لوکزامبورگ مدارس ابتدایی و دبیرستان کسب نمایید.

همچنین پیشنهاد می شود که فایل پی دی اف انگلیسی موجود برای والدین خارجی و دانش آموزان که توسط دپارتمان آموزشی تهیه شده است را بررسی نمایید.

اسکرول به بالا