071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که موسساتی با قدمت چند صد سال در زمینه رشته های علوم پزشکی دارد و همچنین تحصیل با کیفیت و هزینه مناسب را به دانشجویان بین المللی عرضه می کند. رشته فیزیوتراپی یکی از پرطرفدارترین موضاعات برای افراد خارجی می باشد.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه می پردازد

  • شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه
  • بهترین دانشگاه های دارای رشته فیزیوتراپی در فرانسه
  • درآمد فیزیوتراپیست ها در فرانسه

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

می توان گفت تحصیل فیزیوتراپی یکی از شاخه های تحصیل پزشکی در فرانسه می باشد. در بین صدها دانشگاه و دانشکده پزشکی برتر دنیا، فرانسه برخی از بهترین موسسات را دارد. فرانسه به دلیل کالج های عالی علوم پزشکی که در آن بسیاری از دانشجویان بین المللی به تحصیل می پردازند مشهور است. از این رو، فرانسه مدت زمان طولانی سرآمد در مراقبت های بهداشتی و پزشکی بوده است.

تحصیل در فرانسه در رشته فیزیوتراپی در این کشور برای دانشجویان بین المللی همیشه به دلیل کیفیت عالی و هزینه مناسب، انتخاب خوبی بوده است. به طور مثال UPMC، فرانسه که یکی از بهترین کالج های پزشکی در جهان است با زیرساخت های درجه یک است. اخذ مدرک فیزیوتراپی از کالج پزشکی فرانسه، این صلاحیت را که به طور گسترده ای مورد پذیرش است تضمین می کند.متقاضیان برای گذراندن دوره فیزیوتراپی در بعضی دانشگاه های برتر پزشکی فرانسه باید برای شرکت در آزمون ورودی آماده شوند. می توان در برنامه های استاندارد فیزیوتراپی، پس از گذراندن دوره لیسانس، برای تعدادی از تخصص ها نیز در دوره دکترا در فرانسه تحصیل کرد. مدت زمان برنامه فیزیوتراپی در دانشگاه های پزشکی فرانسه حدود چهار سال است.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه
شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

برای تخصص و تحصیل دکترا یک دانشجو باید دو تا پنج سال بیشتر برای تحصیل سرمایه گذاری کند. شهریه بهترین دانشگاه های فرانسه و دانشکده های فیزیوتزاپی این کشور نسبت به بسیاری از دانشگاه های دیگر اروپا ارزان تر است. متوسط قیمت خالص شهریه در دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه سالانه 450-7000 یورو است. گرچه اکثر دانشگاه های فرانسه به مهارت B2 در زبان فرانسه احتیاج دارند، برخی از دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه نیز دوره های فیزیوتراپی خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه علوم پزشکی فرانسه باید مجوز اقامت ویزای طولانی مدت دانشجویی با اجازه اقامت (VLS-TS) را داشته باشد. دانشگاه پیر پیر ET ماری کوری (UPMC) بهترین کالج های علوم پزشکی در فرانسه است. علاوه بر UPMC، دانشکده های برتر پزشکی دیگری همچون Centre Hôpitalier Universitaire ، Faculté de Médecine ، Université Bourgogne و غیره وجود دارد. فرانسه بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان محصل در رشته های علوم پزشکی در نظر می گیرد.

بهترین دانشگاه های دارای رشته فیزیوتراپی در فرانسه

برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه دانشگاه های متعددی وجود دارد که در این بخش به معرفی این موسسات می پردازد:

دانشگاه دکارت پاریس

در واقع، کالج پزشکی دکارت پاریس یکی از اولین واحد های آموزش و تحقیقات پزشکی در فرانسه از نظر تعداد دانشجویان، اساتید و واحدهای تحقیقاتی و نتایج است.ماموریت اصلی کالج پزشکی پاریس دکارت آموزش، تحقیق، گسترش و تبادل دانش است. این در شرایطی است که هر معلم برای بهبود دانش خود، تفکر انتقادی و خلاقانه دانشجویان را در طول کلاس تشویق می کند.

دانشگاه سوربون

از طرف دیگر، این دانشکده علوم پزشکی قصد دارد با تشویق تحقیقات در رشته های مختلف، به موضوعات بهداشتی و علوم پزشکی پاسخ دهد. علاوه بر آموزش پزشکان آینده و بسیاری از متخصصان بهداشت رشته فیزیوتراپی را به صورت گسترده ارائه می دهد.

دانشگاه بریتانی غربی

در اصل، نقش این موسسه آموزش متخصصان بهداشت، البته پزشکان و همچنین زیست شناسان است. اما در مقاطع خاص رشته فیزیوتراپی نیز ارائه می شود.

کالج پزشکی مونپلیه نیمس

دانشکده پزشکی مونپلیه در قرن دوازدهم تأسیس شده و قدیمی ترین دانشکده پزشکی است که تمام رشته های علوم پزشکی را در جهان تدریس می کند. این رشته به دانشجویان خود طیف گسترده ای از بخش های مطالعات پزشکی را از ارتوپدی گرفته تا گفتاردرمانی و سایر رشته ها ارائه می دهد. علاوه بر این، مطالعات در مون پلیه یا نیمس، در محوطه دانشگاه مجهز، که ترکیبی از مدل های سنت و مدرنیته است. حدود 177 رشته در تخصص های مختلف (جراحی ، روانپزشکی و …) را ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی استراسبورگ

در اصل، این دانشگاه شامل بیش از 40000 دانشجو و بیش از 4000 محقق در چندین زمینه است. درصد دانشجویان خارجی در دانشگاه حدود 19.4٪ از کل دانشجویان است.

دانشکده پزشکی مارسی

از اکتبر سال 2018، آن را به دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی (SMPM) تبدیل کرده اند. در رشته های پزشکی، علوم پزشکی، علوم توانبخشی و همچنین علوم فیزیوتراپی کلاس برگزار می کنند. همچنین با داشتن 16 تیم تحقیقاتی در زمینه های مختلف، یک مرکز مهم برای کالج پزشکی مارسی است. این زمینه ها شامل بیماری های عفونی از طریق انستیتوی بیمارستان دانشگاه (IHU)، ژنتیک و آنکولوژی / ایمونولوژی و علوم انسانی و علوم اجتماعی، بهداشت عمومی، تصویربرداری پزشکی و فیزیوتراپی است.این دانشکده پزشکی تا پایان سال 2019 نیز تیم های تحقیقاتی در زمینه علوم اعصاب را گرد هم آورده است. بنابراین، یک ساختار منحصر به فرد را در یک مکان و در نزدیکی بیمارستان ها ایجاد می کند. از آنجا که به زیرساخت های مدرن مجهز شده است، دانشکده قصد دارد در فرانسه بهترین باشد.

درآمد فیزیوتراپیست ها در فرانسه

فردی که به عنوان فیزیوتراپیست در فرانسه فعالیت می کند ، معمولاً سالانه حدود 90،000 یورو درآمد دارد. حقوق از 45000 یورو (کمترین) تا 139،000 یورو (بالاترین) است.این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق فیزیوتراپیست بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. در زیر شرح مفصلی براساس معیارهای مختلف ارائه شده است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالها تجربه کنید دستمزد شما بیشتر می شود. حقوق فیزیوتراپیست ها با میزان تجربه کاریشان ارتباط دارد.یک فیزیوتراپیست با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 54000 یورو در سال درآمد دارد.در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین 5-2 سال، سالانه 71.400 یورو درآمد داشته باشد، 32٪ بیشتر از کسی که تجربه ای کمتر از دو سال داشته باشد.با حرکت به جلو، یک سطح تجربه بین پنج تا ده سال با حقوق 95.500 یورو در سال، %34 بیشتر از کسی که 5-2 سال سابقه داشته باشد، دارد.

درآمد فیزیوتراپیست ها در فرانسه
درآمد فیزیوتراپیست ها در فرانسه

علاوه بر این ، فیزیوتراپیست هایی که تخصص آن در هر مکانی بین 15-10 سال باشد، سالانه معادل 114000 یورو در سال دریافت می کنند، 19٪ بیشتر از کسی که 5 تا 10 سال تجربه دارد.اگر سطح تجربه بین 20-15 سال باشد، دستمزد پیش بینی شده 123000 یورو در سال است، 8٪ بیشتر از کسی که 15-10 سال تجربه داشته باشد. سرانجام ، کارکنان با بیش از 20 سال تجربه حرفه ای در هر سال 132،000 یورو حقوق دریافت می کنند، 7٪ بیشتر از افرادی که 20-15 سال تجربه دارند. وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک فیزیوتراپیست سالانه 69،500 یورو است. در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد سالانه مبلغ 96،000 یورو حقوق می گیرد، 38٪ بیشتر از کسی که دارای مدرک لیسانس است و یک فرد با مدرک دکترا به طور متوسط 126،000 یورو در سال می دهد، که 31٪ بیشتر از کسی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد.

با مطالعه مطالب بالا با بهترین دانشگاه های علوم پزشکی برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه آشنا شدید، شرایط تحصیل فیزیوتراپی و هزینه تحصیل، مدارک زبان مورد نیاز نیز بررسی شد و پس از آن درآمد فیزیوتراپیست ها در فرانسه با توجه به میزان تجربه و مدرک تحصیلی ارائه گردیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد برای اخذ پذیرش تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

1- زبان تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چیست؟

بیشتر دانشگاه ها رشته فیزیوتراپی را به زبان فرانسه ارائه می دهند.

2- هزینه تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه، دانشگاه های دولتی از500 یورو تا 5000 یورو می تواند باشد.

3- آیا برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

بعضی از دانشگاه ها برای ورود آزمون داخلی می گیرند.

4- آیا دانشگاه های فرانسه برای تحصیل فیزیوتراپی معتبر هستند؟

بله فرانسه بهترین دانشگاه های پزشکی را در رتبه بندی جهانی دارند.

5- آیا وزارت بهداشت ایران دانشگاه های فرانسه را برای تحصیل فیزیوتراپی قبول دارد؟

بله بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

6- آیا بورسیه تحصیلی برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه داده می شود؟

بله بورسیه های متعددی برای دانشجویان علوم پزشکی از طرف دانشگا و دولت وجود دارد.

7- هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی کاملا بسته به نوع مصرف شما دارد اما به صورت میانگین 1000 یورو هزینه خواهد داشت.

8- آیا مهارت زبان فرانسه برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه الزامی است؟

در صورتی که تمایل داراید تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه را به زبان فرانسوی شروع کنید پاسخ بله است.

9- برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چه مقاطعی وجود دارد؟

مقاطع مختلف لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

10- آیا برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه دکترای پیوسته وجود دارد؟

خیر شما باید به صورت ناپیوسته دوره های مختلف را بگذرانید.

11- آیا تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه به صرفه است؟

دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه معتبر بوده و تحصیل با هزینه کم را در اختیار شما می گذارد که قطعا به صرفه است.

اسکرول به بالا