071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله موضوع مورد بحث ما در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا می باشد. فیزیوتراپی رشته ای جذاب و در عین حال مهم می باشد که در شاخه های زیادی در پزشکی کاربرد دارد. این رشته به عنوان یکی از رشته پر متقاضی و پر طرفدار در کل دنیا و در جامعه علمی محسوب می شود که افراد زیادی را برای تحصیل و کار به سمت خود جلب نموده است. در سراسر دنیا دانشگاه های بسیاری ارائه دهنده این رشته هستند و دانشجویان بسیاری هم برای تحصیل در فیزیوتراپی اقدام می کنند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
  2. تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

علاوه بر این که می توان از طریق تحصیل در ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام نمود، روش های دیگری هم برای مهاجرت به ایتالیا موجود است. از جمله این روش های مهاجرتی به ایتالیا می توان به مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا، مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایتالیا، مهاجرت از طریق ازدواج در ایتالیا و … اشاره نمود.

برای این که بخواهیم از هر راه مهاجرتی اقدام نماییم لازم است تا در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنیم. از این رو بهترین کار این است که به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمود. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در شهر های شیراز و تهران دارای نمایندگی های معتبری است.

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

فیزیوتراپیست ها یکی از مشهورترین چهره ها در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند زیرا آن ها از مهارت های تحصیلی رشته خود (هم به طور مستقل و هم در کنار گروه های چند رشته ای دیگر) برای کمک به بیماران در بازیابی استقلال از دست رفته شان استفاده می کنند. شما در دوره های آموزشی فیزیوتراپی در کشور ایتالیا مباحث اصلی مربوط به موضوعات حرکت و توانبخشی را کشف خواهید کرد و در این زمینه به صورت علمی و عملی بهترین مسائل را بررسی می نمایید.

شما نه تنها در مورد تکنیک های اصلی توانبخشی ، بلکه در ارتباط با به رسمیت شناختن آسیب شناسی های خاص از جمله تروما ، مسائل عصبی ، و همچنین مواردی که در دوران رشد و پیری معمولی است ، مطالب بسیاری را می آموزید.

شما با تحصیل در ایتالیا در دوره های تحصیلی فیزیوتراپی یاد می گیرید که چگونه درمان های اثربخش را ارزیابی کنید و تکنیک های بهداشت و درمان مثبت و پیشگیرانه را ارتقا دهید. تحصیل در دوره های آموزشی فیزیوتراپی در کشور ایتالیا به شما امکان می دهد در هر دو ساختار دولتی و خصوصی وارد محیط کار شوید و یا فعالیت های فیزیوتراپیستی را به طور ویژه ای انجام دهید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در ایتالیا

حال که کمی با رشته فیزیوتراپی در کشور ایتالیا آشنا شدیم قصد داریم در این بخش از مقاله و به عنوان اولین نکته مهم در ارتباط با دانشگاه های ایتالیا که رشته فیزیوتراپی را به دانشجویان ارائه می دهند صحبت کنیم.

از جمله دانشگاه های ایتالیا که ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی هستند عبارتند از: دانشگاه فلورانس ایتالیا، دانشگاه میلان ایتالیا، دانشگاه بین المللی پزشکی رم ایتالیا، دانشگاه ناپل ایتالیا، دانشگاه ناپل فدریکو دوم ایتالیا، دانشگاه بولونیا ایتالیا، دانشگاه برشیا ایتالیا، دانشگاه کاتولیک ایتالیا، دانشگاه مگنا ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک مارچ ایتالیا و دانشگاه کالگری ایتالیا. در ادامه ممکن است این سوال برای دانشجویان به وجود بیاید که آیا دانشگاه هایی در ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟!

هر ساله وزارت بهداشت لیست دانشگاه های بسیاری را به عنوان دانشگاه های مورد تایید خود ارائه می دهد. می توان گفت که عملا بیشتر دانشگاه های ایتالیا که ارائه دهنده رشته های زیر شاحه پزشکی هستند در ایران مورد تایید می باشند. از این رو می توان گفت گه مدرک فیزیوتراپی ایتالیا در کشور ایران اعتبار بسیار زیادی دارد. دقت داشته باشید که شما می توانید برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و یا دنداپزشکی در ایتالیا و هر رشته زیر شاخه پزشکی مانند داروسازی در ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهید. در بخش های بعدی در ارتباط با شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی صحبت می کنیم.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه میلان ایتالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه میلان ایتالیا صحبت کنیم. رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه به عنوان یک رشته تحصیلی در حوزه پزشکی و جراحی به شمار می رود. در حقیقت این رشته در دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه میلان ایتالیا به دانشجویان ارائه می شود. این دوره کارشناسی فیزیوتراپی مدت زمان تحصیلی سه ساله ای را به خود اختصاص داده است. در این دوره سه ساله دانشجویان می بایست صد و هشتاد واحد تحصیلی و کورس های درسی را در رشته فیزیوتراپی بگذرانید.

دانشگاه میلان ایتالیا
دانشگاه میلان ایتالیا

اما دقت داشته باشید که برای تحصیل در این مقطع در رشته فیزیوتراپی، زبان تحصیل به زبان مرسوم این کشور یعتی زبان ایتالیایی است. مدرک لیسانس فیزیوتراپی (صلاحیت لازم برای حرفه فیزیوتراپیست) متعلق به کلاس درجه های حرفه های بهداشت توانبخشی (L / SNT2) است. در این میان صد و پنجاه و شش واحد تحصیلی برای دانشجویان به صورت تئوری ارائه می شود و باقی واحد های تحصیلی از طریق فعالیت های آموزشی دیگر به دست می آید که عبارتند از: حضور در فعالیت های دانشجیویی، حضور در آزمایشگاه ها و سمینار های علمی رشته فیزیوتراپی، بررسی زبان انگلیسی و مهارتهای IT و امتحان نهایی.

پذیرش در این دوره تحصیلی بر مبنای یک روند ملی از پیش تعیین شده و همچنین بر مبنای نتیجه یک آزمون خواهد بود. با اخذ این مدرک دانشجویان می توانند به راحتی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در هر دانشگاه دیگری اقدام نمایند.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پزشکی رم ایتالیا

در این بخش به معرفی رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه می پردازیم. دوره کارشناسی فیزیوتراپی در این دانشگاه که ارائه دهنده دوره کارشناسی ارشد هم می باشد، به زبان انگلیسی است و دانشجو می بایست صد و هشتاد واحد تحصیلی را در دانشگاه رم ایتالیا بگذراند. هدف اصلی دوره تحصیلات تکمیلی در فیزیوتراپی آموزش متخصصان بهداشتی است که دارای صلاحیت های پیش بینی شده توسط مصوبه وزیری وزارت بهداشت هستند.

اهداف آموزشی خاص این دوره از طریق آموزش نظری و عملی در رشته هایی حاصل می شود که در زمینه های بین المللی فرهنگی مرتبط با فیزیوتراپی و یادگیری مطالب به زبان انگلیسی اساسی است و ورود به حرفه ها در حوزه بین المللی را آسان می کند. اهداف عملی خاص مربوط به این حرفه از طریق تست های عملی با بیماران واقعی و یا با شرایط شبیه سازی شده بالینی ، تجزیه و تحلیل و بحث در مورد موارد بالینی و کارآموزی در ساختارهایی که در زمینه توانبخشی تخصص دارند ارزیابی می شود. تأیید دستیابی به نتایج یادگیری از طریق آزمونهای کتبی ، شفاهی و عملی و همچنین از طریق ارزیابی مدرسین بالینی این حرفه ، پس از یک دوره آموزش بالینی صورت می گیرد.

در این دانشگاه دوره های آموزشی فیزیوتراپی به سه بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل دوره های تدریس توسط استاید است که با توجه به اهداف خاص دوره برگزار می شود و در آن کورس های تحصیلی خاصی وجود دارد. بخش دوم در ارتباط با فعالیت های حرفه ای است. در این دوره دانشجو موظف است با انجام کارآموزی در مکان های مشخص به علم آموزی و حرفه آموزی در این زمینه بپردازد. بخش سوم دوره های آموزشی با عنوان فعالیت های انتخابی شناخته می شود.

در این دوره دانشجویان می توانند به طور انتخابی در یکی از روند های آموزشی سخنرانی، سمینار، دوره های تعاملی و … مشغول شوند. این بخش شش واحد تحصیلی را به خود اختصاص داده است. هر دانش جو بطور خودمختار فعالیت های انتخابی را در بین درس های ارائه شده انتخاب می کند.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ایتالیا

در این بخش از مقاله به بررسی هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های ایتالیا می پردازیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه های تحصیل در ایتالیا باید به هزینه های زندگی در ایتالیا نیز توجه نمود. البته دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه های ایتالیا بورسیه های تحصیلی ایتالیا را برای رشته فیزیوتراپی ارائه می دهند. شهریه در ایتالیا بطور قابل توجهی پایین تر از سایر کشورها در اروپا است.

مؤسسات آموزش عالی در ایتالیا شهریه خود را تعیین می کنند. به طور کلی میانگین شهریه برای آموزش عالی دولتی در ایتالیا می تواند در هر رده ای بین 900 تا 4000 یورو در سال باشد. تحصیل فیزیوتراپی معمولا شامل هزینه ای بالای دو هزار یورو در سال برای دوره کارشناسی می باشد. به طور مثال هزینه تحصیل در دوره سه ساله کارشناسی فیزیوتراپی دانشگاه تورین ایتالیا که به صورت تمام وقت ارائه می شود دو هزار و هشتصد یورو در طول سال تحصیلی می باشد.

عموما هزینه ها برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا کمی بیشتر خواهد بود. دانشگاه های خصوصی در ایتالیا هزینه ای بیشتر را برای تحصیل در نظر می گیرند. البته این دانشگاه ها برای دانشجویان اتخادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا معمولا هزینه یکسانی در نظر می گیرند.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی درایتالیا
هزینه تحصیل فیزیوتراپی درایتالیا

واحد های درسی مربوط به رشته فیزیوتراپی در ایتالیا

یکی از نکاتی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند کورس های تحصیلی است که در ایتالیا برای رشته فیزیوتراپی می بایست بگذرانند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی درس های ارائه شده در رشته فیزیوتراپی برای دانشجویان بپردازیم. این دروس برای دانشجویان دوره کارشناسی می باشد.

دانشجویان در طول دوره تحصیل خود لازم است تا دروس زیر را بگذرانند: فیزیک کاربردی، فناوری اطلاعات، آمار پزشکی، سیستم های پردازش داده، زیست شناسی، بیوشیمی، ژنتیک، زیست شناسی کاربردی، ژنتیک پزشکی، آناتومی و فیزیولوژی انسانی، آناتومی انسان، فیزیولوژي، آسیب شناسی عمومی و میکروبیولوژی، روانشناسی عمومی و جامعه شناسی، توانبخشی، علوم پرستاری و تکنیک های توانبخشی اعصاب و روان، عملکرد کلینیک، آزمایشگاه حرفه ای، فارماکولوژی و علوم عصبی، جراحی مغز و اعصاب، علوم کودک و روانپزشکی.

دروس تخصصی پیشرفته ای هم ارائه می شوند که عبارتند از: بیماری های سیستم حرکتی، تخصص اطفال، مغز و اعصاب کودکان، علوم پزشکی کاربردی، پزشکی توانبخشی، تصویربرداری تشخیصی و رادیوتراپی، otolaryngology ،‌پزشکی داخلی، روماتولوژی، اورولوژی، جراحی عروق، آنکولوژی پزشکی، مدیریت بهداشت و درمان، پزشکی قانونی، بیهوشی و … .

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

اگر دانشجویان بین المللی تمایل به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل فیزیوتراپی را داشتیه باشند لازم است تا شرایطی را رعایت کنند. توجه داشته باشید که این قوانین برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد. دانشجویان می بایست یک آزمون ورودی با نام آزمون UCAT بدهند. ورود به این دوره ها با قبولی در این آزمون امکان پذیر است. این آزمون به صورت اینترنتی است و توسط مراکز معتبر انجام می شود.

علاوه بر آن می بایست مدرک زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی با توجه به درخواست دانشگاه ارائه شود و همچنین مدرک تحصیلی دیپلم شخص معتبر باشد. برای دریافت ویزای ایتالیا جهت تحصیل در این کشور نیز مدارک بیشتری از جمله پاسپورت، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، عکس و … لازم است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

  1. آیا ایتالیا کشور مناسب برای تحصیل فیزیوتراپی است؟

    بله ایتالیا با داشتن دانشگاه های بسیار و مهم در دنیا برای تحصیل این رشته بسیار مناسب می باشد.

  2. کدام دانشگاه های ایتالیا ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه فلورانس ایتالیا، دانشگاه میلان ایتالیا، دانشگاه بین المللی پزشکی رم ایتالیا، دانشگاه ناپل ایتالیا، دانشگاه ناپل فدریکو دوم ایتالیا و … .

  3. آیا مدرک فیزیوتراپی ایتالیا معتبر است؟

    بله این مدرک در کل دینا و اتحادیه اروپا معتبر است و دانشجویان می توانند در هر مکانی مشغول به کار شده و با ادامه تحصیل دهند.

  4. زبان تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چیست؟

    زبان تحصیل در برخی دانشگاه ها ایتالیایی و در برخی دیگر انگلیسی است.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا موجود است؟

    بله برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند.

  6. هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چقدر است؟

    هزینه تخصیل برای این رشته در دوره کارشناسی معمولا بیشتر از دو هزار یورو در سال می باشد.

  7. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا امکان پذیر می باشد.

  8. شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چیست؟

    دانشجویان برای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا می بایست در یک آزمون به نام آزمون UCAT شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند برای تحصیل در این رشته اقدام نمایند.

  9. آیا مدرک فیزیوتراپی ایتالیا در ایران معتبر است؟

    بله بیشتر دانشگاه های پزشکی ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران هستند.

  10. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چند ساله خواهد بود؟

    تحصیل فیزیوتراپی در کشور ایتالیا عموما سه ساله است و به صورت تمام وقت ارائه می شود.

  11. آیا برای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا نیاز به مدرک زبان می باشد؟

    بله با توجه به دانشگاه مورد نظر لازم است تا مدرک زبان انگلیسی و یا زبان ایتالیایی معتبر ارائه گردد.

نظرات کاربران

  • توسط علی اکبر توپچی
    تاریخ: مهر 4, 1399
    نفر
    نفر

    ضمن تشکر ایا رشته فیزیوتراپی در مقطع لیسانس با زبان انگلیسی ارایه میشود

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 5, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، در ایتالیا رشته فیزیوتراپی در مقطع لیسانس با زبان انگلیسی ارایه میشود.

  • توسط باران
    تاریخ: دی 2, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    آیا ایتالیا مدرک کارشناسی فیزیوتراپی ایران رو قبول داره که بخوایم واسه ارشد ایتالیا بخونیم؟!
    واینکه شرایطش چیه و چه دانشگاه هایی ارشد فیزیوتراپی دارن؟!

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 4, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بسته به دانشگاه تحصیلی و مبدا شما دارد. برای ادامه تحصیل رشته های علوم پزشکی نیاز به اخذ تاییدیه مدارک خود دارید.

  • توسط پرنیان احمدی
    تاریخ: فروردین 24, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر،برای رشته فیزیو تراپی فقط باید امتحان UCATداده شود یا این که Imatهم باید بدهیم ،و این که نمره آیلس چند باید باشه ؟،و ایا به رشته فیزیو تراپی هم بورسیه تحصیلی تعلق میگیرد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 25, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه تحصیلی ایتالیا به رشته تحصیلی ورزومه علمی متقاضی بستگی ندارد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا نیاز به شرکت و قبولی در آزمون آیمت دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا